abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220336325
twitter

twitter
pi_220336342
twitter
pi_220336344
(heel de krim en krasnodar is vanavond overigens weer onder aanval, heel veel explosies gemeld in sevastopol/simferopol en in steden in het krasnodar gebied van rusland)
pi_220336508
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 22:33 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]

Je tag was een andere user dan ik Hans
pi_220336602
Beurt aan de Russen.

Grootschalige drone en raketaanval op Kyiv. Tegen de 200 drones en 10+ raketten.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 03:03:15 #7
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220336616
Erg interessante discussie, ExTec en AchJa :')
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  Moderator zaterdag 14 maart 2026 @ 03:04:50 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220336618
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 03:03 schreef Parafernalia het volgende:
Erg interessante discussie, ExTec en AchJa :')
Ze doen iig een poging :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 05:53:59 #9
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220336819
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 23:58 schreef oheng het volgende:

[..]
Iran levert waarschijnlijk (?) geen drone onderdelen meer aan rusland. Raket onderdelen kan rusland uiteraard zelf produceren, al dan niet mbv China.
Zie je bent zelf ook niet zeker.
Wel of niet het is zeker weten een gemis voor Rusland, ik heb geen idee hoeveel iran levert aan Rusland.
Wat ik wel weet is dat Iran heeft geleverd aan Rusland valt dit weg is dat behoorlijk KUT voor Rusland!
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_220337200
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 05:53 schreef theguyver het volgende:

[..]
Wel of niet het is zeker weten een gemis voor Rusland, ik heb geen idee hoeveel iran levert aan Rusland.
Wat ik wel weet is dat Iran heeft geleverd aan Rusland valt dit weg is dat behoorlijk KUT voor Rusland!
Sinds eind 2025 levert Iran niet zo veel meer.
In het begin wel ja maar het zal nu geen verschil op het slagveld meer maken.
Rusland levert trouwens ook aan Iran.
https://united24media.com(...)-expected-next-16777
quote:
An F-35 made history on March 4, 2026, by shooting down a Russian-made aircraft over Tehran—the first confirmed air-to-air kill by the stealth fighter. Leaked documents show how the downed Yak-130 reached Iran.

Russia has spent years quietly strengthening Iran’s combat aviation. Leaked documents obtained by our editorial team show that Iran received at least eight training aircraft from Russia. The Yak-130 aircraft were purchased under state contracts, and their implementation will continue at least through the end of 2026. At the same time, Russia is also already building dozens of modern Su-35 fighter jets for the Iranian Air Force.
pi_220337232
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 05:53 schreef theguyver het volgende:

[..]
Volgens mij doet Rusland al het meeste zelf. Denk niet dat ze zo afhankelijk zijn van Iran, eerder andersom.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220337926
twitter
  zaterdag 14 maart 2026 @ 10:12:33 #13
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220338091
quote:
Rusland spant strafzaak aan tegen Nederland wegens 'diefstal' van Krimgoud

Rusland is in eigen land een strafzaak begonnen tegen Nederland, Oekraïne en het Allard Pierson Museum in Amsterdam. Volgens het Russische Onderzoekscomité, het hoogste onderzoeksorgaan van Rusland, hebben zij een gouden kunstcollectie gestolen die afkomstig is uit de Krim, het Oekraïense schiereiland dat is geannexeerd door Rusland.

De collectie was in 2014 door de Oekraïense autoriteiten uitgeleend aan het Allard Pierson Museum, voor een expositie. Het zogeheten Scythische goud kwam van vier musea op de Krim en zouden enkele maanden tentoongesteld worden in het museum.

Terwijl de expositie in Amsterdam werd gehouden, werd het Oekraïense schiereiland ingelijfd door Rusland. De tentoonstelling kwam tot een eind en al snel ontstond de vraag: naar wie moet de collectie terug? Zowel Rusland als Oekraïne eiste de kunstcollectie op.

Het Allard Pierson besloot het oordeel van de rechter af te wachten en de kunstschatten zolang in Nederland te houden.

Na een lang juridisch proces oordeelde de rechtbank in Amsterdam in 2016 dat de kunstschatten uit de Krim van Oekraïne waren. Op grond van een Unesco-verdrag moesten de voorwerpen terug naar de staat die ze in bruikleen gaf en dat was Oekraïne, oordeelde de rechter. Het leidde tot grote onvrede bij de Russen, die spraken van een "politiek gemotiveerde uitspraak".

Rusland en de Krimmusea gingen in hoger beroep, maar ook bij het gerechtshof kregen ze geen gelijk. De Krimmusea vroegen vervolgens de Hoge Raad om de uitspraak van het gerechtshof te vernietigen, maar de beslissing bleef definitief. De schatten moesten terug naar Oekraïne. Eind 2023 kwam de collectie terug in de Oekraïense hoofdstad Kyiv.
Kolderiek

:') :') :') :') :')
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 10:35:17 #14
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220338190
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 08:38 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Volgens mij doet Rusland al het meeste zelf. Denk niet dat ze zo afhankelijk zijn van Iran, eerder andersom.
Hoewel de intensiteit van directe wapenleveringen van Iran naar Rusland enigszins is afgenomen door de Russische eigen productie, blijft de militaire en technologische samenwerking tussen beide landen zeer nauw en strategisch van aard.

aldus meerdere bronnen ik denk dat er nog steeds leveringen plaatsvinden.
of plaats vonden, misschien niet zoveel als eerst maar het wegvallen van Iran is straks wel een klap in het gezicht van Rusland
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  zaterdag 14 maart 2026 @ 10:37:50 #15
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220338214
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 08:34 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Sinds eind 2025 levert Iran niet zo veel meer.
In het begin wel ja maar het zal nu geen verschil op het slagveld meer maken.
Rusland levert trouwens ook aan Iran.
https://united24media.com(...)-expected-next-16777
[..]

Klopt, maar goed die vliegtuigen zijn al kapoet!
het weg vallen van Iran is desalnietemin een klap voor Rusland, ik denk dat er nog steeds wat leveringen plaatsvinden, bijvoorbeeld onderdelen van drones, Iran heeft/had minder sancties en kon dus wat makkelijker aan materiaal komen voor bijvoorbeeld de drones.
pi_220338381
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 10:35 schreef theguyver het volgende:

[..]
Hoewel de intensiteit van directe wapenleveringen van Iran naar Rusland enigszins is afgenomen door de Russische eigen productie, blijft de militaire en technologische samenwerking tussen beide landen zeer nauw en strategisch van aard.

aldus meerdere bronnen ik denk dat er nog steeds leveringen plaatsvinden.
of plaats vonden, misschien niet zoveel als eerst maar het wegvallen van Iran is straks wel een klap in het gezicht van Rusland
Ik denk dat Rusland eerder andere dingen van Iran krijgt, want die technologie hebben ze zelf wel.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 10:57:28 #17
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220338421
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 10:53 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik denk dat Rusland eerder andere dingen van Iran krijgt, want die technologie hebben ze zelf wel.
hoe het went of keert Rusland raakt weer een bondgenoot kwijt!
Het probleem is dat Zowel Rusland als Iran geen exacte data vrijgeven hoeveel ze elkaar helpen.
Zowel Rusland als Iran hebben momenteel zelfs al voor de oorlog financiele problemen, en dat van rusland word erger en erger als de oorlog voor duurt!
pi_220338447
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 10:57 schreef theguyver het volgende:

[..]
hoe het went of keert Rusland raakt weer een bondgenoot kwijt!
Het probleem is dat Zowel Rusland als Iran geen exacte data vrijgeven hoeveel ze elkaar helpen.
Zowel Rusland als Iran hebben momenteel zelfs al voor de oorlog financiele problemen, en dat van rusland word erger en erger als de oorlog voor duurt!
Bondgenoot zou ik het niet willen noemen, eerder belangen. Zoals Kissinger het ook zag.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 11:10:34 #19
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220338521
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 10:59 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Bondgenoot zou ik het niet willen noemen, eerder belangen. Zoals Kissinger het ook zag.
Ik wel, maar maakt ook niet uit.
Rusland is Syrie al kwijt venezuela en nu iran!
Putin kan daar niet om lachen denk ik..
Nou heb ik Poetin nog nooit zien lachen, maar dat is niet het punt wat ik wil maken.

Rusland heeft het momenteel behoorlijk zwaar, en dit gaat er echt niet beter van worden.
pi_220338929
twitter

Lol
pi_220339381
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 23:46 schreef Knoc het volgende:

[..]

Ik las overigens soortgelijk verhaal van TSMC die bezig was met in de VS plants opzetten.

Niet alleen was de logistiek een PITA, in Taiwan is alles dichtbij, ze liepen ook ruim tegen de materie aan die jij omschrijft.

Het feit dat in de woestijn de lucht anders was, droger, meer stof maakte dat ze bizarre hoeveelheden geld hebben moeten pompen in luchtfiltering. Water zelfde verhaal, zaten gewoon hele andere sporen elementen in dan aan de andere kant van de wereld.

Waren jaren bezig voor ze eindelijk eens konden beginnen.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_220339385
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 11:59 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Lol
Schitterend dat zijn gevoel voor humor wel overeind blijft _O-
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 12:45:16 #23
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220339782
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 12:23 schreef ExTec het volgende:

[..]
Schitterend dat zijn gevoel voor humor wel overeind blijft _O-
Zijn favoriete zoon is natuurlijk Mark :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220339998
twitter
pi_220340354
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 12:55 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Die posters zijn in het Hongaars, maar de strekking is vrij simpel als je ze vertaalt.

Op de poster met Zelensky staat:
“Ne hagyjuk, hogy Zelenszkij nevessen a végén.”

Dat betekent:
“Laat Zelensky niet als laatste lachen.”
Of iets vrijer vertaald: “Zorg dat Zelensky hier niet als winnaar uitkomt.”

Op de grote posters met het stopbord staat:
“Üzenjünk Brüsszelnek: NEM FIZETÜNK!”

Dat betekent:
“Stuur een boodschap naar Brussel: WIJ BETALEN NIET.”

Dat is dus duidelijk gericht tegen EU-beleid waarbij Hongarije volgens de regering moet meebetalen aan zaken zoals steun aan Oekraïne.

Op een andere poster staat:
“Adóemelés? IGENIS! Nem tud nekik nemet mondani.”

Dat betekent ongeveer:
“Belastingverhoging? Jazeker! Hij kan geen nee tegen hen zeggen.”

Dat slaat op de Hongaarse oppositie en suggereert dat die alles van Brussel zou slikken.

Kort gezegd: het zijn binnenlandse campagneposters van de Hongaarse regering. De boodschap is vrij rechttoe rechtaan: Brussel wil geld, de oppositie zegt overal ja op, en Hongarije moet volgens hen niet betalen en ook niet meegaan in het Oekraïne-beleid.
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')