abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220439884
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 20:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee, als de werkgever zijn verplichtingen niet nakomt zal dat zo gemakkelijk niet gaan. Dan kan hij mogelijk een extra vergoeding moeten betalen bovenop de wettelijke. TS heeft een vrij sterke positie. De werkgever heeft van alles nagelaten dat hij had moeten doen.

Die wettelijke vergoeding is er wanneer iemand echt niet te handhaven blijkt en de werkgever dat kan aantonen. Maar nu kan de werkgever dat niet en probeert hij TS een oor aan te naaien. Dan kan hij dus meer eisen.
Wat is dan jouw definitie van ernstig verwijtbaar gedrag? Ik zou zeggen dat we hard moeten gaan richting gedrag dat strafbaar is. Dat een werknemer zich niet veilig voelt. Dat werkgever zomaar loonsancties uitvoert. Zomaar waarschuwingen uitdeelt. Ziekmeldingen niet serieus neemt. Maar ik lees dat de bedrijfsprocessen niet op orde zijn en dat klinkt veel neutraler. Dus als er geen ernstig verwijtbaar gedrag aan de orde is, acht ik de kans veel groter dat er niets gebeurt, hij de VSO weigert, werkgever niet naar de rechter gaat (of de rechter het verzoek afwijst) en hij gewoon in dienst blijft. Maar dat is niet wat hij wil, hij wil een hoog bedrag incasseren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Daboman op 26-03-2026 23:18:02 ]
  vrijdag 27 maart 2026 @ 06:19:49 #52
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220440677
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 23:12 schreef Daboman het volgende:

[..]
Wat is dan jouw definitie van ernstig verwijtbaar gedrag? Ik zou zeggen dat we hard moeten gaan richting gedrag dat strafbaar is. Dat een werknemer zich niet veilig voelt. Dat werkgever zomaar loonsancties uitvoert. Zomaar waarschuwingen uitdeelt. Ziekmeldingen niet serieus neemt. Maar ik lees dat de bedrijfsprocessen niet op orde zijn en dat klinkt veel neutraler. Dus als er geen ernstig verwijtbaar gedrag aan de orde is, acht ik de kans veel groter dat er niets gebeurt, hij de VSO weigert, werkgever niet naar de rechter gaat (of de rechter het verzoek afwijst) en hij gewoon in dienst blijft. Maar dat is niet wat hij wil, hij wil een hoog bedrag incasseren.
De werkgever
-Heeft geen dossier
-Heeft geen functioneringsgesprekken gedaan
-Heeft geen verbeterplan aangeboden
-Heeft geen ondersteuning geboden om het werk wel goed te kunnen doen
-Heeft niet meerdere malen gewaarschuwd

En daarbij heeft TS naar eigen zeggen blijkbaar wel documentatie om aan te dat hij er alles aan deed om het wel goed te doen.

Allemaal verplichtingen die de werkgever niet nakomt. Dus dat zal een rechter niet bepaald leuk vinden. Dus een werkgever zal wel met wat meer moeten komen dan de wettelijke vergoeding voor TS zo'n VSO moet accepteren.
pi_220440707
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 06:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De werkgever
-Heeft geen dossier

En daarbij heeft TS naar eigen zeggen blijkbaar wel documentatie om aan te dat hij er alles aan deed om het wel goed te doen.

Allemaal verplichtingen die de werkgever niet nakomt. Dus dat zal een rechter niet bepaald leuk vinden. Dus een werkgever zal wel met wat meer moeten komen dan de wettelijke vergoeding voor TS zo'n VSO moet accepteren.
Stel iemand heeft ineens de P er aan, iets door zijn privé leven, en gewoon heel lui is geworden en niks meer uitvoert.
Dan moet je dus als werkgever verbeterplannen en ondersteuning gaan bedenken en aanbieden.
Wanneer komt het punt dat je kunt zeggen, nu ga je met je luie reet weer aan het werk en anders kun je opstappen?
Vakman pur sang
  vrijdag 27 maart 2026 @ 07:32:13 #54
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220440944
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 06:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Stel iemand heeft ineens de P er aan, iets door zijn privé leven, en gewoon heel lui is geworden en niks meer uitvoert.
Dan moet je dus als werkgever verbeterplannen en ondersteuning gaan bedenken en aanbieden.
Wanneer komt het punt dat je kunt zeggen, nu ga je met je luie reet weer aan het werk en anders kun je opstappen?
Nou als de werkgever bovengenoemde verplichtingen na is gekomen en de werknemer functioneert nog steeds niet, dan mag die hem wegsturen. Maar dat heeft de werkgever van TS dus niet gedaan. Zelfs de waarschuwing dat hij nu echt wat moet doen anders opstappen, is niet gegeven.

Dus als hij dat allemaal heeft nagelaten en TS probeert te piepelen, dan mag hij op de blaren zitten.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 07:37:46 #55
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220440993
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 22:43 schreef bananen-plukker het volgende:
Ik snap even niet wat een reden kan zijn om te stoppen met X. Het bedrijf heeft eea niet op orde, ze kijken dan niet hoe ze dit kunnen verbeteren maar zetten X dan weer aan de kant?
Kan goed zijn dat dit een of andere midden manager is die zelf in moeilijkheden zit door alle problemen en zijn hachje probeert te redden door TS de schuld te geven.
pi_220441211
quote:

[..]
Weet je waar de meeste bedrijven zoals ook aan mogen beginnen? Een fatsoenlijke inwerkprocedure ontwikkelen. Het is duidelijk dat het bij deze ontbreekt.
Corporate translator
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:38:09 #57
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220442306
quote:

[..]
Wat je zegt klopt, dat zou je theoretisch kunnen doen. Je werk half uitvoeren en vervolgens nog 0,5 tot 1,0 jaar er zitten met allerhande trajecten, ziek zijn, en tot slot vso of ontbindingsprocedure. Fatsoenlijke senior kantoor staff zullen dat niet zo snel doen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:40:27 #58
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220442326
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 06:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De werkgever
-Heeft geen dossier

Dit.
En de instructie gaat niet veel verder dan kijken hoe voorganger het deed of hem op te bellen :')

Natuurlijk spelen er ook zaken als klik met je leidinggevende/directeur enzo. Maar dat is niet van betekenis in formele (juridische) zin.
Anyway. Ik heb ze even laten schrikken met een fors langere doorbetalingstermijn. Kijken of men hapt, of opteert voor de kantonrechter, of het opnieuw willen proberen.

I'll see.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
pi_220449754
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dit.
En de instructie gaat niet veel verder dan kijken hoe voorganger het deed of hem op te bellen :')

Natuurlijk spelen er ook zaken als klik met je leidinggevende/directeur enzo. Maar dat is niet van betekenis in formele (juridische) zin.
Anyway. Ik heb ze even laten schrikken met een fors langere doorbetalingstermijn. Kijken of men hapt, of opteert voor de kantonrechter, of het opnieuw willen proberen.

I'll see.
Is dit bedrijf trouwens toevallig onderdeel van de Conclusion Group?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 28 maart 2026 @ 11:29:10 #60
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220450720
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 08:57 schreef raptorix het volgende:
Conclusion Group
Nope.
pi_220588487
Ik zou het voor laten komen bij de rechter. Werkgever heeft zo te lezen niets.
Alius aliud dicit
pi_220589438
Procedure kost ze ook 2-3 maanden en dan gaat daarna nog de opzegtermijn in. Dus als je er 3 maanden uit haalt is het al gunstig voor ze.
.
  maandag 20 april 2026 @ 13:29:24 #63
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220619703
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 19:58 schreef Mrmime het volgende:
Ik zou het voor laten komen bij de rechter. Werkgever heeft zo te lezen niets.
Klopt. Maar daar zijn we nog niet. We staan nog in het overleg standje. Tijd tikt mooi door.
Werkgever heeft er niks bij te winnen dat dit bij de kantonrechter komt. Teveel brisant materiaal wat ze binnenskamers willen houden, en bovendien hebben ze niks.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 10:28:48 #64
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220695113
Werkgever werkt nog niet mee. Maar betaalt wel salaris.
Dikke prima.
pi_220695127
Maar wat is de echte reden dat de werkgever van je af wil?

Het werkt niet klinkt heel vaag
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 11:08:31 #66
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220695327
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 10:33 schreef Mortaxx het volgende:
Maar wat is de echte reden dat de werkgever van je af wil?

Het werkt niet klinkt heel vaag
Ik ga geen detail geven.
Mijn voorganger had de kennis maar was reeds vertrokken. Ik kom er nieuw binnen en zie dat de manier waarop de data en rapportages geconstrueerd zijn eigenlijk alleen maar te doorgronden zijn door de auteur. Leidinggevende verwijst naar wat aantekeningen en verzoekt mij om zelf maar contact op te nemen met voorganger omdat ze het zelf ook niet begrijpen. Deze feiten heb ik zwart op wit staan door middel van mails en dergelijke.

Hier was ik niet van gediend en heb hem dat ook in persoon verteld, dat was het begin van de escalatie en werkgevers voorstel om tot een VSO te komen. De rest is geschiedenis.
pi_220695474
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik ga geen detail geven.
Mijn voorganger had de kennis maar was reeds vertrokken. Ik kom er nieuw binnen en zie dat de manier waarop de data en rapportages geconstrueerd zijn eigenlijk alleen maar te doorgronden zijn door de auteur. Leidinggevende verwijst naar wat aantekeningen en verzoekt mij om zelf maar contact op te nemen met voorganger omdat ze het zelf ook niet begrijpen. Deze feiten heb ik zwart op wit staan door middel van mails en dergelijke.

Hier was ik niet van gediend en heb hem dat ook in persoon verteld, dat was het begin van de escalatie en werkgevers voorstel om tot een VSO te komen. De rest is geschiedenis.
Je had ook die auteur gewoon kunnen bellen.
Of had je er sowieso geen zin aan?
Vakman pur sang
pi_220695676
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je had ook die auteur gewoon kunnen bellen.
an sich een terechte vraag, maar de voorganger was zo te lezen vertrokken.
ik zou het op zijn minst bijzonder vinden als ik bij een werkgever start en ik heb vragen over procedures om dan verzocht te worden contact op te nemen met mijn voorganger die daar niet langer werkzaam is.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 12:11:13 #69
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220695681
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Klopt.
Wel met zin begonnen overigens, maar ik schrok al snel van de organisatie en het werk.
pi_220695785
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 12:09 schreef freak1 het volgende:

[..]
an sich een terechte vraag, maar de voorganger was zo te lezen vertrokken.
ik zou het op zijn minst bijzonder vinden als ik bij een werkgever start en ik heb vragen over procedures om dan verzocht te worden contact op te nemen met mijn voorganger die daar niet langer werkzaam is.
Voor een basis vraag zou ik dat geen probleem vinden, maar ik ga niet in mijn eigen tijd een hele overdracht doen, ik kreeg bijvoorbeeld jaren nadat ik bij een bedrijf weg was een appje van een collega, ik had ooit aan een project gewerkt maar ze konden de broncode niet meer vinden, nu was dat niet zo vreemd want het project was ultra geheim omdat het een gigantisch belangrijke NDA had, het was zelfs zo geheim dat maar 1 directielid er van wist, we hebben destijds in een ander leeg kantoor gewerkt, en de GIT repo had zo een vage naam dat niemand daar op gekomen was ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220695801
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 12:30 schreef raptorix het volgende:

[..]
Voor een basis vraag zou ik dat geen probleem vinden, maar ik ga niet in mijn eigen tijd een hele overdracht doen, ik kreeg bijvoorbeeld jaren nadat ik bij een bedrijf weg was een appje van een collega, ik had ooit aan een project gewerkt maar ze konden de broncode niet meer vinden, nu was dat niet zo vreemd want het project was ultra geheim omdat het een gigantisch belangrijke NDA had, het was zelfs zo geheim dat maar 1 directielid er van wist, we hebben destijds in een ander leeg kantoor gewerkt, en de GIT repo had zo een vage naam dat niemand daar op gekomen was ;)
precies dat dus.. maar het is ondertussen ook duidelijk in het antwoord van TS hierboven dat hij er eigenlijk sowieso al geen zin in had :')
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_220695930
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 12:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Klopt.
Wel met zin begonnen overigens, maar ik schrok al snel van de organisatie en het werk.
Het vullen van rapportjes of welk soort documenten is dan ook het meest zaaddodende werk ooit.
Vakman pur sang
  zaterdag 2 mei 2026 @ 13:01:23 #73
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220695941
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 12:34 schreef freak1 het volgende:

[..]
precies dat dus.. maar het is ondertussen ook duidelijk in het antwoord van TS hierboven dat hij er eigenlijk sowieso al geen zin in had :')
Yup.
Maar dat was niet echt de aanleiding. Heb wel eens vaker geen zin.
Maakt ook niet uit.
We gaan het zien of de werkgever een ontbindingsprocedure start of toch wil schikken, en wat de rechter zal beslissen.
pi_220696804
Moet je je toch voorstellen dat je als werkgever iemand aanneemt die ongeschikt is voor zijn functie en die dan doodleuk 18 maanden salaris gaat eisen. Mooie tijden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_220710890
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 11:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik ga geen detail geven.

Als je het angstaanjagend vindt dat er rapporten gebouwd zijn waar niemand iets vanaf weet omdat de bouwer ervan vertrokken is dan kan je nergens in Nederland aan de bak komen.
pi_220714128
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 08:57 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Als je het angstaanjagend vindt dat er rapporten gebouwd zijn waar niemand iets vanaf weet omdat de bouwer ervan vertrokken is dan kan je nergens in Nederland aan de bak komen.
Bij een junior zou ik dat inderdaad verwachten dat die angstaanjagend er van kan worden.
Maar als een senior dit zou zeggen, die bijvoorbeeld ook aangeeft zelfstandig te kunnen werken, dan zou ik ernstig mijn twijfels hebben over zijn competentie.
  dinsdag 5 mei 2026 @ 10:22:01 #77
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220718819
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2026 16:32 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Bij een junior zou ik dat inderdaad verwachten dat die angstaanjagend er van kan worden.
Maar als een senior dit zou zeggen, die bijvoorbeeld ook aangeeft zelfstandig te kunnen werken, dan zou ik ernstig mijn twijfels hebben over zijn competentie.
Je kan 100 jaar ervaring hebben.
Maar als je een manier van rapporteren hebt ontwikkeld dat staat of valt met 25 .xlsx bestanden met ieder weer tientallen tabbladen (met handcoded waarden) die gevoed moeten worden door een datawarehouse dat niet werkt en niet volledig is, de voorganger die verantwoordelijk is voor deze creatie en een leidinggevende die het zelf ook niet weet dan doen je er niets meer aan.
pi_220719392
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 10:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar als je een manier van rapporteren hebt ontwikkeld dat staat of valt met 25 .xlsx bestanden met ieder weer tientallen tabbladen (met handcoded waarden) die gevoed moeten worden door een datawarehouse dat niet werkt en niet volledig is, de voorganger die verantwoordelijk is voor deze creatie en een leidinggevende die het zelf ook niet weet dan doen je er niets meer aan.
Dat gebeurt overal.

Tip: zoek een ander vakgebied.
pi_220720635
Rechters gaan soms nog wel mee met de werkgever.

https://www.ad.nl/binnenl(...)is-rommelt~ab1ff347/

Tijdelijke goodwill zien als Verworven rechten, zo kende ik er wel meer van in het bedrijfsleven. Begon vaak met kinderen thuis opvangen en die zijn nu 20 maar op die dag heb ik recht!!
Vakman pur sang
pi_220725598
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 mei 2026 10:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Met 100 jaar ervaring, zou ik dan verwachten dat iemand de lead zou nemen en een advies maakt voor een verbeterplan.
pi_220725708
Ja je gedraagt je als een junior die een leidinggevende nodig heeft die het jouw uitlegt of die de met de voorganger belt.
Snap wel dat je op non actief staat.
Vakman pur sang
  woensdag 6 mei 2026 @ 07:58:30 #82
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220725770
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 07:46 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja je gedraagt je als een junior die een leidinggevende nodig heeft die het jouw uitlegt of die de met de voorganger belt.
Snap wel dat je op non actief staat.
Het is eerder volkomen amateuristisch van dat bedrijf dat iemand moet gaan werken met ongedocumenteerde troep van iemand die weg is.

Dat bedrijf moet die voorganger dan maar bellen en een plan maken zodat die voorganger ook vergoed wordt.
pi_220725781
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 07:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het is eerder volkomen amateuristisch van dat bedrijf dat iemand moet gaan werken met ongedocumenteerde troep van iemand die weg is.

Dat bedrijf moet die voorganger dan maar bellen en een plan maken zodat die voorganger ook vergoed wordt.
En daar huur je een dure professional voor in, daarvoor moet je zelf alles regelen en als een kind in de watten leggen?
Zoals anderen hier al aangaven, zo werkt het in veel gevallen niet.
Vakman pur sang
  woensdag 6 mei 2026 @ 08:02:40 #84
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220725789
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 08:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
En daar huur je een dure professional voor in, daarvoor moet je zelf alles regelen en als een kind in de watten leggen?
Zoals anderen hier al aangaven, zo werkt het in veel gevallen niet.
Een werkgever moet zorgen dat iemand zijn werk kan doen. En inhuur van externen is nou eenmaal geen bevoegdheid van medewerkers.
  woensdag 6 mei 2026 @ 10:05:15 #85
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220726562
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 08:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Een werkgever moet zorgen dat iemand zijn werk kan doen. En inhuur van externen is nou eenmaal geen bevoegdheid van medewerkers.
Dat. Zijn overigens nog wel meer incidenten die ik op schrift heb.
We zullen zien of werkgever een goed bod doet om tot beëindiging van de arbeidsovereenkomst te komen -drie voorstellen afgewezen- of dat zij de stap wagen om naar de kantonrechter te gaan. Dat laatste lijkt mij nog wel leuk ook. Zo'n uitspraak ligt er ook vandaag of morgen nog niet en ze lopen een groot risico tot betaling van een billijke vergoeding.
pi_220728815
Nog steeds in dienst blijkbaar, zoals voorspeld. Als ze snappen hoe arbeidsrecht werkt en echt van je af willen, komen ze nu met een verbeterplan.
pi_220729395
quote:
7s.gif Op woensdag 6 mei 2026 10:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat. Zijn overigens nog wel meer incidenten die ik op schrift heb.
We zullen zien of werkgever een goed bod doet om tot beëindiging van de arbeidsovereenkomst te komen -drie voorstellen afgewezen- of dat zij de stap wagen om naar de kantonrechter te gaan. Dat laatste lijkt mij nog wel leuk ook. Zo'n uitspraak ligt er ook vandaag of morgen nog niet en ze lopen een groot risico tot betaling van een billijke vergoeding.
Ze bieden je al een billijke vergoeding, eppo.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')