Ik bespaar je een heel referaat. Maar het was een job waar de voorganger reeds vertrokken was en het wat ie achterliet allemaal niet zo fraai was, het werk was niet zomaar te reproduceren. Ik mocht het doen met wat aantekeningen. En verder geen hulp.quote:
Typisch dat soort bedrijven en een grote rode vlag. Intern een teringzooi, jij komt in dienst, wordt niet ingewerkt maar men gaat wel na een maand klagen dat je je werk niet goed doet.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 10:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik bespaar je een heel referaat. Maar het was een job waar de voorganger reeds vertrokken was en het wat ie achterliet allemaal niet zo fraai was, het werk was niet zomaar te reproduceren. Ik mocht het doen met wat aantekeningen. En verder geen hulp.
Redelijke samenvatting. In systemen cijfers die niet juist waren, dat ook gemeld en werd ook toegegeven. Het was zwemmen in de blubber.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 11:32 schreef HSG het volgende:
[..]
Typisch dat soort bedrijven en een grote rode vlag. Intern een teringzooi, jij komt in dienst, wordt niet ingewerkt maar men gaat wel na een maand klagen dat je je werk niet goed doet.
Maar nergens op ingaan. Ook bij de rechter gaat de VSO geen standhouden.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 11:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Redelijke samenvatting. In systemen cijfers die niet juist waren, dat ook gemeld en werd ook toegegeven. Het was zwemmen in de blubber.
Doe ik ook niet. Ik sta open voot een vso en dat ze nog 12 maanden doorbetalen. Alternatief werkgever is verzoekschrift dat tijd kost, en daarna volgt een uitspraak dat zij ernstig verwijtbaar zijn met dito consequenties.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 11:50 schreef HSG het volgende:
[..]
Maar nergens op ingaan. Ook bij de rechter gaat de VSO geen standhouden.
Dan krijg je dus nog geen 20% van een maandsalaris. Dan is de stap naar een jaarsalaris wel enorm groot. Ik denk dat je met 6 maanden echt in je handen mag knijpen en 3 maanden helemaal niet onredelijk is.quote:Hoe hoog de vergoeding is, hangt af van uw salaris en hoe lang u bij uw werkgever werkt. Daarom is de vergoeding voor iedereen anders. Per gewerkt jaar krijgt u 1/3 van uw bruto maandsalaris. Per gewerkte maand krijgt u 1/36 van uw bruto maandsalaris.
Er is geen dossier, geen gesprek, geen mediation, helemaal niks. Wel heb ik - ik zag het al aankomen - zaken gedocumenteerd die mijn verhaal ondersteunen. Rechter zal uitgaan dat ik daar een hele tijd zou gaan werken. Zijn verschillende arresten vam.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 13:12 schreef Hanca het volgende:
1,5 jaar betaald krijgen voor een half jaar werken, ik vraag me echt af of dat gaat lukken. Natuurlijk zit de werkgever in een lastige positie tegenwoordig om mensen te ontslaan.
Maar als het ze lukt om je via de rechter te ontslaan, dan krijg je dit: https://www.juridischloke(...)transitievergoeding/
[..]
Dan krijg je dus nog geen 20% van een maandsalaris. Dan is de stap naar een jaarsalaris wel enorm groot. Ik denk dat je met 6 maanden echt in je handen mag knijpen en 3 maanden helemaal niet onredelijk is.
En jij noemt je werkgever ernstig verwijtbaar, de werkgever zal het andersom vinden en ik zou er niet blind op vertrouwen dat de rechter met jou mee gaat.
Heb je ook een jurist?quote:Op vrijdag 13 maart 2026 12:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Doe ik ook niet. Ik sta open voot een vso en dat ze nog 12 maanden doorbetalen. Alternatief werkgever is verzoekschrift dat tijd kost, en daarna volgt een uitspraak dat zij ernstig verwijtbaar zijn met dito consequenties.
Kijken hoever ik hier mee kom.
En toch zal bij een rechter vaak genoeg wel vanwege een verstoorde arbeidsverhouding een ontslag volgen.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 13:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er is geen dossier, geen gesprek, geen mediation, helemaal niks. Wel heb ik - ik zag het al aankomen - zaken gedocumenteerd die mijn verhaal ondersteunen. Rechter zal uitgaan dat ik daar een hele tijd zou gaan werken. Zijn verschillende arresten vam.
Maar het is koffiedik kijken.
Meet each other in the middle..
Volgens mij ben je nu ah trollen of overdrijven.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 12:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Doe ik ook niet. Ik sta open voot een vso en dat ze nog 12 maanden doorbetalen. Alternatief werkgever is verzoekschrift dat tijd kost, en daarna volgt een uitspraak dat zij ernstig verwijtbaar zijn met dito consequenties.
Welnee, dit gaat niet mis. Vind dit wel leuk spelletje. Even uitwringen die citroen. Bovendien was werkgever ook niet zo netjes.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 14:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Volgens mij ben je nu ah trollen of overdrijven.
1,5 jr aan loon voor een half jaartje aanwezig zijn?
Pak nou maar die aangeboden VSO + handel er wat bij. Dit gaat je mis.
Persoonlijke wrok. Zal visa versa ook wel zo zijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 14:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Welnee, dit gaat niet mis. Vind dit wel leuk spelletje. Even uitwringen die citroen. Bovendien was werkgever ook niet zo netjes.
Precies dit. Op die manier kom je straks in geen enkele supermarkt meer aan het werk.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 14:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Persoonlijke wrok. Zal visa versa ook wel zo zijn.
Let maar op, in de top (ligt aan welk bedrijf) praten verschillende mensen van verschillende kantoren met elkaar en wordt hiervoor onderling gewaarschuwd
Of palletsorteerfabriek waar de concurrentie moordend is .quote:Op vrijdag 13 maart 2026 15:04 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Precies dit. Op die manier kom je straks in geen enkele supermarkt meer aan het werk.
Ik kan de werkgever genoeg verwijten maken, maar zo'n pauperorganisatie is het ook weer niet. Ik zou dat overigens ook niet doen.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 14:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Persoonlijke wrok. Zal visa versa ook wel zo zijn.
Let maar op, in de top (ligt aan welk bedrijf) praten verschillende mensen van verschillende kantoren met elkaar en wordt hiervoor onderling gewaarschuwd
Het kost mij verder geen energie of geld. De werkgever zou dan een procedure moeten starten.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 13:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
En toch zal bij een rechter vaak genoeg wel vanwege een verstoorde arbeidsverhouding een ontslag volgen.
Ga natuurlijk niet met alles akkoord, maar bij alles tussen 3 en 6 maanden zou ik goed nadenken en met alles boven de 6 maanden gewoon akkoord gaan. De energie die een procedure kost, kan je ook in het zoeken van een nieuwe baan stoppen.
Wie zal het zeggen. In elk geval heeft werkgever mij gevraagd om te solliciteren, er hebben 2 gesprekken plaatsgevonden in wisselende samenstellingen.quote:waarbij hij zichzelf net iets te goed had verkocht. Een reden om te zeggen "hij deed alsof hij de baan aan zou kunnen, maar dat bleek uiteindelijk onwaar
Sowieso. Ik hoef er ook niet te blijven verder. Alleen hen maximaal laten betalen.quote:En toch zal bij een rechter vaak genoeg wel vanwege een verstoorde arbeidsverhouding een ontslag volgen.
12 maandenquote:Op vrijdag 13 maart 2026 12:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Moest ook effe gniffelenquote:
Nee, als de werkgever zijn verplichtingen niet nakomt zal dat zo gemakkelijk niet gaan. Dan kan hij mogelijk een extra vergoeding moeten betalen bovenop de wettelijke. TS heeft een vrij sterke positie. De werkgever heeft van alles nagelaten dat hij had moeten doen.quote:Op donderdag 26 maart 2026 08:35 schreef DJKoster het volgende:
Dit is ongeveer 3 minuten werk bij (en voor) de rechter:
1 minuut luisteren naar beide partijen
1 minuut de kans geven om er onderling nog uit te komen
1 minuut uitspraak die of de wettelijke regeling is of, indien beter, het aanbod van de werkgever (als dat dan nog bestaat).
Oh ja, of je dan zelf nog even de proceskosten wil betalen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |