abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220328865
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 10:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Niets.
Wat een kutwerkgever.
Corporate translator
  vrijdag 13 maart 2026 @ 10:37:35 #27
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220328881
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 10:33 schreef HSG het volgende:

[..]
Wat een kutwerkgever.
Ik bespaar je een heel referaat. Maar het was een job waar de voorganger reeds vertrokken was en het wat ie achterliet allemaal niet zo fraai was, het werk was niet zomaar te reproduceren. Ik mocht het doen met wat aantekeningen. En verder geen hulp.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_220329774
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 10:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik bespaar je een heel referaat. Maar het was een job waar de voorganger reeds vertrokken was en het wat ie achterliet allemaal niet zo fraai was, het werk was niet zomaar te reproduceren. Ik mocht het doen met wat aantekeningen. En verder geen hulp.
Typisch dat soort bedrijven en een grote rode vlag. Intern een teringzooi, jij komt in dienst, wordt niet ingewerkt maar men gaat wel na een maand klagen dat je je werk niet goed doet.
Corporate translator
  vrijdag 13 maart 2026 @ 11:33:08 #29
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220329793
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 11:32 schreef HSG het volgende:

[..]
Typisch dat soort bedrijven en een grote rode vlag. Intern een teringzooi, jij komt in dienst, wordt niet ingewerkt maar men gaat wel na een maand klagen dat je je werk niet goed doet.
Redelijke samenvatting. In systemen cijfers die niet juist waren, dat ook gemeld en werd ook toegegeven. Het was zwemmen in de blubber.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_220329990
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 11:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Redelijke samenvatting. In systemen cijfers die niet juist waren, dat ook gemeld en werd ook toegegeven. Het was zwemmen in de blubber.
Maar nergens op ingaan. Ook bij de rechter gaat de VSO geen standhouden.
Corporate translator
  vrijdag 13 maart 2026 @ 12:58:59 #31
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220330496
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 11:50 schreef HSG het volgende:

[..]
Maar nergens op ingaan. Ook bij de rechter gaat de VSO geen standhouden.
Doe ik ook niet. Ik sta open voot een vso en dat ze nog 12 maanden doorbetalen. Alternatief werkgever is verzoekschrift dat tijd kost, en daarna volgt een uitspraak dat zij ernstig verwijtbaar zijn met dito consequenties.

Kijken hoever ik hier mee kom.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_220330580
1,5 jaar betaald krijgen voor een half jaar werken, ik vraag me echt af of dat gaat lukken. Natuurlijk zit de werkgever in een lastige positie tegenwoordig om mensen te ontslaan.

Maar als het ze lukt om je via de rechter te ontslaan, dan krijg je dit: https://www.juridischloke(...)transitievergoeding/
quote:
Hoe hoog de vergoeding is, hangt af van uw salaris en hoe lang u bij uw werkgever werkt. Daarom is de vergoeding voor iedereen anders. Per gewerkt jaar krijgt u 1/3 van uw bruto maandsalaris. Per gewerkte maand krijgt u 1/36 van uw bruto maandsalaris.
Dan krijg je dus nog geen 20% van een maandsalaris. Dan is de stap naar een jaarsalaris wel enorm groot. Ik denk dat je met 6 maanden echt in je handen mag knijpen en 3 maanden helemaal niet onredelijk is.

En jij noemt je werkgever ernstig verwijtbaar, de werkgever zal het andersom vinden en ik zou er niet blind op vertrouwen dat de rechter met jou mee gaat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 13 maart 2026 @ 13:20:11 #33
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220330622
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 13:12 schreef Hanca het volgende:
1,5 jaar betaald krijgen voor een half jaar werken, ik vraag me echt af of dat gaat lukken. Natuurlijk zit de werkgever in een lastige positie tegenwoordig om mensen te ontslaan.

Maar als het ze lukt om je via de rechter te ontslaan, dan krijg je dit: https://www.juridischloke(...)transitievergoeding/
[..]
Dan krijg je dus nog geen 20% van een maandsalaris. Dan is de stap naar een jaarsalaris wel enorm groot. Ik denk dat je met 6 maanden echt in je handen mag knijpen en 3 maanden helemaal niet onredelijk is.

En jij noemt je werkgever ernstig verwijtbaar, de werkgever zal het andersom vinden en ik zou er niet blind op vertrouwen dat de rechter met jou mee gaat.
Er is geen dossier, geen gesprek, geen mediation, helemaal niks. Wel heb ik - ik zag het al aankomen - zaken gedocumenteerd die mijn verhaal ondersteunen. Rechter zal uitgaan dat ik daar een hele tijd zou gaan werken. Zijn verschillende arresten vam.
Maar het is koffiedik kijken.

Meet each other in the middle..
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_220330701
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 12:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Doe ik ook niet. Ik sta open voot een vso en dat ze nog 12 maanden doorbetalen. Alternatief werkgever is verzoekschrift dat tijd kost, en daarna volgt een uitspraak dat zij ernstig verwijtbaar zijn met dito consequenties.

Heb je ook een jurist?
Corporate translator
pi_220330746
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 13:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Er is geen dossier, geen gesprek, geen mediation, helemaal niks. Wel heb ik - ik zag het al aankomen - zaken gedocumenteerd die mijn verhaal ondersteunen. Rechter zal uitgaan dat ik daar een hele tijd zou gaan werken. Zijn verschillende arresten vam.
Maar het is koffiedik kijken.

Meet each other in the middle..
En toch zal bij een rechter vaak genoeg wel vanwege een verstoorde arbeidsverhouding een ontslag volgen.

En ik ken zelf iemand waar plots een samenvatting van het sollicitatiegesprek op tafel kwam bij de rechter, waarbij hij zichzelf net iets te goed had verkocht. Een reden om te zeggen "hij deed alsof hij de baan aan zou kunnen, maar dat bleek uiteindelijk onwaar". Zeg niet dat het bij jou zo is, maar neem niet te snel aan dat jij supersterk staat en de werkgever heel zwak.

Ga natuurlijk niet met alles akkoord, maar bij alles tussen 3 en 6 maanden zou ik goed nadenken en met alles boven de 6 maanden gewoon akkoord gaan. De energie die een procedure kost, kan je ook in het zoeken van een nieuwe baan stoppen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220330876
Ja,
bij een vast dienstverband heb je na 5 maanden werken in principe recht op een transitievergoeding als je wordt ontslagen, tenzij er sprake is van ernstig verwijtbaar handelen of nalatigheid van jou als werknemer. Sinds de inwerkingtreding van de WAB (Wet Arbeidsmarkt in Balans) heb je vanaf de eerste dag van het dienstverband recht op deze vergoeding.
Hieronder vind je de details over de berekening en voorwaarden.
Hoogte van de transitievergoeding (na 5 maanden)
De transitievergoeding wordt naar rato berekend. De basisregel is 1/3 van het bruto maandsalaris per gewerkt jaar.

Berekening: (Bruto loon in 5 maanden / bruto maandsalaris) x ((1/3 x bruto maandsalaris) / 12).
Dienstjaren: Omdat je nog geen jaar in dienst bent, wordt het bedrag berekend over de exacte duur van de arbeidsovereenkomst (in maanden en dagen).
Inclusief: Bij de berekening van het maandsalaris wordt rekening gehouden met vakantiegeld en andere vaste looncomponenten.

Voorbeeld:

Bruto maandsalaris (inclusief vakantiegeld): ¤ 3.000
Werkperiode: 5 maanden
Berekening: bruto: ¤ 416,67
pi_220331142
quote:

[..]

Volgens mij ben je nu ah trollen of overdrijven.
1,5 jr aan loon voor een half jaartje aanwezig zijn?
Pak nou maar die aangeboden VSO + handel er wat bij. Dit gaat je mis.
Vakman pur sang
  vrijdag 13 maart 2026 @ 14:45:09 #38
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220331194
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 14:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Volgens mij ben je nu ah trollen of overdrijven.
1,5 jr aan loon voor een half jaartje aanwezig zijn?
Pak nou maar die aangeboden VSO + handel er wat bij. Dit gaat je mis.
Welnee, dit gaat niet mis. Vind dit wel leuk spelletje. Even uitwringen die citroen. Bovendien was werkgever ook niet zo netjes.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_220331247
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 14:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Welnee, dit gaat niet mis. Vind dit wel leuk spelletje. Even uitwringen die citroen. Bovendien was werkgever ook niet zo netjes.
Persoonlijke wrok. Zal visa versa ook wel zo zijn.
Let maar op, in de top (ligt aan welk bedrijf) praten verschillende mensen van verschillende kantoren met elkaar en wordt hiervoor onderling gewaarschuwd
Vakman pur sang
pi_220331418
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 14:48 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Let maar op, in de top (ligt aan welk bedrijf) praten verschillende mensen van verschillende kantoren met elkaar en wordt hiervoor onderling gewaarschuwd
Precies dit. Op die manier kom je straks in geen enkele supermarkt meer aan het werk.
pi_220331429
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 15:04 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Precies dit. Op die manier kom je straks in geen enkele supermarkt meer aan het werk.
Of palletsorteerfabriek waar de concurrentie moordend is .
Vakman pur sang
  vrijdag 13 maart 2026 @ 15:54:44 #42
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220331880
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 14:48 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik kan de werkgever genoeg verwijten maken, maar zo'n pauperorganisatie is het ook weer niet. Ik zou dat overigens ook niet doen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 13 maart 2026 @ 15:58:08 #43
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220331902
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 13:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
En toch zal bij een rechter vaak genoeg wel vanwege een verstoorde arbeidsverhouding een ontslag volgen.

Ga natuurlijk niet met alles akkoord, maar bij alles tussen 3 en 6 maanden zou ik goed nadenken en met alles boven de 6 maanden gewoon akkoord gaan. De energie die een procedure kost, kan je ook in het zoeken van een nieuwe baan stoppen.
Het kost mij verder geen energie of geld. De werkgever zou dan een procedure moeten starten.

quote:
waarbij hij zichzelf net iets te goed had verkocht. Een reden om te zeggen "hij deed alsof hij de baan aan zou kunnen, maar dat bleek uiteindelijk onwaar
Wie zal het zeggen. In elk geval heeft werkgever mij gevraagd om te solliciteren, er hebben 2 gesprekken plaatsgevonden in wisselende samenstellingen.

quote:
Sowieso. Ik hoef er ook niet te blijven verder. Alleen hen maximaal laten betalen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_220332653
quote:

[..]

12 maanden :') php hou op.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 13 maart 2026 @ 20:21:48 #45
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_220334470
Ik zie niet in hoe je hier heel veel uit gaat trekken, wat een VSO aangaat.

Ja, je bent benaderd om te solliciteren. Daarintegen heb je zelf je vaste contract bij je vorige werkgever opgezegd. Nu blijkt het na 6 maanden niet te boteren en verwacht je geld. Houd de eer toch gewoon aan jezelf in plaats van het maximale eruit te willen halen. Dit kan je in de toekomst nog veel duurder te komen staan als de geruchten als een lopend vuurtje in de rondte gaan.

Waarbij ik overigens niet zeg dat je je moet laten afschepen met een fooitje, maar een jaar door betalen is wel even het andere uiterste.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_220361534
Klinkt als een recept voor een hoop gedoe. Ik zou er op tijd uitstappen, bij een tijdelijk contract zou je niet meer dan 1/6e maandsalaris krijgen.

Ze kunnen je ook eenzijdig op een verbeterplan zetten. Helaas is in de praktijk aantonen dat dat niet deugt lastiger dan in theorie en juridische procedures hebben geen garantie op succes, hoe goed je je documentatie ook op orde hebt. Dus reken je niet rijk.
pi_220432987
Hoe is dit nu afgelopen?
Gezien je karakter ga je de moeilijke weg kiezen.
Vakman pur sang
pi_220433254
Dit is ongeveer 3 minuten werk bij (en voor) de rechter:
1 minuut luisteren naar beide partijen
1 minuut de kans geven om er onderling nog uit te komen
1 minuut uitspraak die of de wettelijke regeling is of, indien beter, het aanbod van de werkgever (als dat dan nog bestaat).

Oh ja, of je dan zelf nog even de proceskosten wil betalen ;)
pi_220433335
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 17:30 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
12 maanden :') php hou op.
Moest ook effe gniffelen :')

Maar goed ik weet niet wat de jurisprudentie hiervoor is en wees TS het beste
  donderdag 26 maart 2026 @ 20:54:11 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220439150
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2026 08:35 schreef DJKoster het volgende:
Dit is ongeveer 3 minuten werk bij (en voor) de rechter:
1 minuut luisteren naar beide partijen
1 minuut de kans geven om er onderling nog uit te komen
1 minuut uitspraak die of de wettelijke regeling is of, indien beter, het aanbod van de werkgever (als dat dan nog bestaat).

Oh ja, of je dan zelf nog even de proceskosten wil betalen ;)
Nee, als de werkgever zijn verplichtingen niet nakomt zal dat zo gemakkelijk niet gaan. Dan kan hij mogelijk een extra vergoeding moeten betalen bovenop de wettelijke. TS heeft een vrij sterke positie. De werkgever heeft van alles nagelaten dat hij had moeten doen.

Die wettelijke vergoeding is er wanneer iemand echt niet te handhaven blijkt en de werkgever dat kan aantonen. Maar nu kan de werkgever dat niet en probeert hij TS een oor aan te naaien. Dan kan hij dus meer eisen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')