Bij een junior zou ik dat inderdaad verwachten dat die angstaanjagend er van kan worden.quote:Op maandag 4 mei 2026 08:57 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Als je het angstaanjagend vindt dat er rapporten gebouwd zijn waar niemand iets vanaf weet omdat de bouwer ervan vertrokken is dan kan je nergens in Nederland aan de bak komen.
Je kan 100 jaar ervaring hebben.quote:Op maandag 4 mei 2026 16:32 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Bij een junior zou ik dat inderdaad verwachten dat die angstaanjagend er van kan worden.
Maar als een senior dit zou zeggen, die bijvoorbeeld ook aangeeft zelfstandig te kunnen werken, dan zou ik ernstig mijn twijfels hebben over zijn competentie.
Dat gebeurt overal.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 10:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je kan 100 jaar ervaring hebben.
Maar als je een manier van rapporteren hebt ontwikkeld dat staat of valt met 25 .xlsx bestanden met ieder weer tientallen tabbladen (met handcoded waarden) die gevoed moeten worden door een datawarehouse dat niet werkt en niet volledig is, de voorganger die verantwoordelijk is voor deze creatie en een leidinggevende die het zelf ook niet weet dan doen je er niets meer aan.
Met 100 jaar ervaring, zou ik dan verwachten dat iemand de lead zou nemen en een advies maakt voor een verbeterplan.quote:Op dinsdag 5 mei 2026 10:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je kan 100 jaar ervaring hebben.
Maar als je een manier van rapporteren hebt ontwikkeld dat staat of valt met 25 .xlsx bestanden met ieder weer tientallen tabbladen (met handcoded waarden) die gevoed moeten worden door een datawarehouse dat niet werkt en niet volledig is, de voorganger die verantwoordelijk is voor deze creatie en een leidinggevende die het zelf ook niet weet dan doen je er niets meer aan.
Het is eerder volkomen amateuristisch van dat bedrijf dat iemand moet gaan werken met ongedocumenteerde troep van iemand die weg is.quote:Op woensdag 6 mei 2026 07:46 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja je gedraagt je als een junior die een leidinggevende nodig heeft die het jouw uitlegt of die de met de voorganger belt.
Snap wel dat je op non actief staat.
En daar huur je een dure professional voor in, daarvoor moet je zelf alles regelen en als een kind in de watten leggen?quote:Op woensdag 6 mei 2026 07:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is eerder volkomen amateuristisch van dat bedrijf dat iemand moet gaan werken met ongedocumenteerde troep van iemand die weg is.
Dat bedrijf moet die voorganger dan maar bellen en een plan maken zodat die voorganger ook vergoed wordt.
Een werkgever moet zorgen dat iemand zijn werk kan doen. En inhuur van externen is nou eenmaal geen bevoegdheid van medewerkers.quote:Op woensdag 6 mei 2026 08:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En daar huur je een dure professional voor in, daarvoor moet je zelf alles regelen en als een kind in de watten leggen?
Zoals anderen hier al aangaven, zo werkt het in veel gevallen niet.
Dat. Zijn overigens nog wel meer incidenten die ik op schrift heb.quote:Op woensdag 6 mei 2026 08:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een werkgever moet zorgen dat iemand zijn werk kan doen. En inhuur van externen is nou eenmaal geen bevoegdheid van medewerkers.
Ze bieden je al een billijke vergoeding, eppo.quote:Op woensdag 6 mei 2026 10:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat. Zijn overigens nog wel meer incidenten die ik op schrift heb.
We zullen zien of werkgever een goed bod doet om tot beëindiging van de arbeidsovereenkomst te komen -drie voorstellen afgewezen- of dat zij de stap wagen om naar de kantonrechter te gaan. Dat laatste lijkt mij nog wel leuk ook. Zo'n uitspraak ligt er ook vandaag of morgen nog niet en ze lopen een groot risico tot betaling van een billijke vergoeding.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |