abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220303196
Heb jij een elektrische fiets of een gewone fiets voor alledaags gebruik?

Ik heb een oude stadsfiest.
Ben van plan om dit jaar een nieuwe fiets te kopen, omdat ik meer gebruik ga maken van de fiets.
Maar ik weet nog niet of ik ga voor een goede stadsfiets of dat ik toch ga kiezen voor eleketronisch.
Beide hebben denk ik zijn voor- en nadelen.

POLL

(Edit: schrijffout in de titel, mag aangepast worden door een mod)

[ Bericht 8% gewijzigd door cinderloom op 09-03-2026 21:07:52 ]
pi_220303281
Anders, namelijk een fatbike.
pindazakje
pi_220303293
quote:
5s.gif Op maandag 9 maart 2026 21:01 schreef cinderloom het volgende:
Beide hebben denk ik zijn voor- en nadelen.
Ja dat is een hele goede conclusie. Hulde daarvoor.

Persoonlijk twijfel ik tussen eleketronisch en een stadsfiest.

Let een beetje op de spelling als je zoiets doet... :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_220303408
quote:
5s.gif Op maandag 9 maart 2026 21:01 schreef cinderloom het volgende:
Heb jij een elektrische fiets of een gewone fiets voor alledaags gebruik?

Ik heb een oude stadsfiest.
Ben van plan om dit jaar een nieuwe fiets te kopen, omdat ik meer gebruik ga maken van de fiets.
Maar ik weet nog niet of ik ga voor een goede stadsfiets of dat ik toch ga kiezen voor eleketronisch.
Beide hebben denk ik zijn voor- en nadelen.

[poll=9725]

(Edit: schrijffout in de titel, mag aangepast worden door een mod)
Wij hebben elektrische fietsen. (TT aangepast).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2026 21:45:28 ]
  maandag 9 maart 2026 @ 22:06:07 #5
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_220303557
Ik heb beide.
Maar gebruik vooral de elektrische, ook naar de stad.
pi_220304475
Wat is een ''stadsfiets''??
pi_220304487
Elektrisch
pi_220304711
Ik heb een elektrische fiets want ik ben oud maar als ik jong was dan had ik gekozen voor een gewone fiets om de conditie wat op peil te houden.
pi_220304781
gewoon degelijke stads/tourfiets

ik koop een fiets om wat te doen, niet om mij te laten rijden, dan kan je imho net zo goed de auto pakken
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_220304893
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 07:27 schreef hoechst het volgende:
Wat is een ''stadsfiets''??
Gewoon een fiets zonder al te veel (elektronische) toeters en bellen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 08:27 schreef mschol het volgende:
ik koop een fiets om wat te doen, niet om mij te laten rijden, dan kan je imho net zo goed de auto pakken
Met een gewone fiets zul je inderdaad meer conditie opbouwen. Alhoewel je met een lichte ondersteuning op een elektrische fiets mogelijk wel weer meer kilometers kan maken.
Maar ik kijk ook naar het onderhoud. Een fatsoenlijke stadsfiets vraagt denk ik een stuk minder onderhoud dan een elektrische fiets, en zal beter tegen de weersinvloeden van Nederland kunnen (steenkoud, veel regen, maar ook bloedheet in de zomer).
pi_220304904
Momenteel helaas even geen fiets.
Maar altijd een normale fiets gehad.

Elektrische fietsen vind ik voor mij niet nodig. Als je oud bent of echt ver moet fietsen voor werk/school dan snap ik het nog, maar verder? En met ver bedoel ik wel 20km of meer.
pi_220305036
Een opoefiets, geen versnellingen, terugtraprem. Doet het goed!

Heb ook wel een electrische bakfiets, die zorgt ervoor dat er veel minder gebruik van de auto wordt gemaakt.

Met een electrische fiets is het allemaal wel makkelijk fietsen maar ik vind het een beetje voor oude mensen.
-nee-
pi_220305212
Ik heb een heel mooie toerfiets met echt alles erop en eraan, maar wel zonder electrische aandrijving. Ik erger me kapot aan al die luie jonge mensen met hun ebike. Koop dan meteen een scootmobiel als je blijkbaar zo gehandicapt bent dat je niet zelf kan trappen.
pi_220305248
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 09:33 schreef Farenji het volgende:
Ik heb een heel mooie toerfiets met echt alles erop en eraan, maar wel zonder electrische aandrijving. Ik erger me kapot aan al die luie jonge mensen met hun ebike. Koop dan meteen een scootmobiel als je blijkbaar zo gehandicapt bent dat je niet zelf kan trappen.
Ik fiets zo een 100km per week, ik heb geen rijbewijs
Het spijt me dat je je aan mij ergert omdat ik zo comfortabel mogelijk van a naar b wil komen 😭😭
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
pi_220305413
Ik heb een stadsfiets. Als een elektrische fiets een gewone fiets vervangt is het een achteruitgang. Zowel voor je portemonnee, je gezondheid en het milieu. Vervangt je elektrische fiets ritjes met OV of auto, dan is het een vooruitgang.
pi_220305456
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 09:38 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
Ik fiets zo een 100km per week, ik heb geen rijbewijs
Het spijt me dat je je aan mij ergert omdat ik zo comfortabel mogelijk van a naar b wil komen 😭😭
100km doe ik op fietstochten in een dag. Ik heb jarenlang ook 10km heen en weer terug naar mijn werk gereden, 5 dagen per week. Half uurtje fietsen, over de grotendeels supervlakke supergoede geasfalteerde fietspaden in Nederland, het is allemaal niet zo zwaar. Als je in zuid-Limburg of ander heuvel-/bergachtig gebied woont kan ik me er wel wat bij voorstellen dat je ondersteuning nodig hebt maar in het vlakke Nederland ben je gewoon lui met je e-bike. Op zich geen schande om lui te zijn he, maar ik mag er ook wat van vinden.
pi_220305464
Ik heb een elektrische fiets van Gazelle (Ultimate C8+) en is één van mijn beste aankopen ooit. Trapondersteuning tot 25 km/u. Ik fiets meestal harder, dus voelt voor mezelf meer als een hulpje en ik doe dan alsnog het meeste werk zelf.
Uitvinder van de biersmiley.
  roze dinsdag 10 maart 2026 @ 12:54:02 #18
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220307024

Mijn fiets lijkt verdomd veel op deze, volgens mij alleen een ander merkje. Brengt me overal waar ik moet zijn (en als het te ver is brengt Arriva of de NS mij daar wel :+). _O_

[ Bericht 3% gewijzigd door Ama op 10-03-2026 12:59:42 ]
Your beauty never ever scared me.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 13:21:47 #19
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220307197
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 21:17 schreef Hyaenidae het volgende:
Anders, namelijk een fatbike.
Dat zijn geen fietsen maar statussymbolen van tokkies en asielzoekers - no offence ofcourse
"Hoka Hey!"
pi_220310826
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 12:54 schreef Ama het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn fiets lijkt verdomd veel op deze, volgens mij alleen een ander merkje. Brengt me overal waar ik moet zijn (en als het te ver is brengt Arriva of de NS mij daar wel :+). _O_
Dit zijn nu fietsen waar je denk ik amper onderhoud aan nodig hebt en daarnaast oersterk zijn.

Hoe meer versnellingen hoe meer onderhoud. Terugtrap kan praktisch niet kapot tov handremmen.
Ideale fiets. Maar denk dan echt voor korte ritjes naar de supermarkt, naar station etc.
Of kun je op dit soort fietsen ook een toertochtje maken van een kilometertje of 20? :)
  woensdag 11 maart 2026 @ 14:17:48 #21
306296 angels_on_the_sideline
Wat doe je hier. Ga weg.
pi_220315724
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 13:21 schreef matspontius het volgende:

[..]
Dat zijn geen fietsen maar statussymbolen van tokkies en asielzoekers - no offence ofcourse
wel offence haha en terecht
fucking paupervolk met hun fatbikes :r
pi_220317687
• Korte afstanden, stallen bij station of bushalte, weinig onderhoud -> omafiets of tweedehands stadsfiets met versnellingen

• Langere afstanden, binnen stallen thuis of op de zaak, lichamelijk niet fit of gewoon lui -> fiets met elektrische ondersteuning

• Langere afstanden en niet bang voor wat extra inspanning als de wind tegen zit -> fiets met versnellingen

Maar met de laatste optie ben je tegenwoordig helaas wel een van de uitzonderingen.
(200 km per week, gewoon zonder mechanische doping)
  vrijdag 13 maart 2026 @ 20:17:46 #23
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_220334431
Nou... Mijn ebike is gestolen, dus helaas ni enkel nog mn stadsfiets over ;(
pi_220334842
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 20:17 schreef Cue_ het volgende:
Nou... Mijn ebike is gestolen, dus helaas ni enkel nog mn stadsfiets over ;(
Dat vind ik wel heel fijn van ebikes. Mojn "gewone" fiets ia duurder dan de gemiddelde ebike maar dieven gaan tegenwoordig alleen nog voor ebikes.
  roze zondag 15 maart 2026 @ 12:51:40 #25
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220348792
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 20:31 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Dit zijn nu fietsen waar je denk ik amper onderhoud aan nodig hebt en daarnaast oersterk zijn.

Hoe meer versnellingen hoe meer onderhoud. Terugtrap kan praktisch niet kapot tov handremmen.
Ideale fiets. Maar denk dan echt voor korte ritjes naar de supermarkt, naar station etc.
Of kun je op dit soort fietsen ook een toertochtje maken van een kilometertje of 20? :)
Tot nu toe is alleen mijn achterwiel een keer kapot gegaan (naja allemaal spaken vielen eruit dus wiel vervangen).

Maar ik fiets er ook wel regelmatig de hele dag op overal en nergens naar toe en dan zit ik wel aan de 20 kilometer.
Your beauty never ever scared me.
pi_220349119
Stadfiets. Als alles het nog goed doet aan je lichaam, snap ik niet waarom je elektrisch moet rijden. Pure luiheid volgens mij. Daarnaast zijn elektrische fietsen 3x zo duur en is het risico veel groter dat ze gestolen worden. En ze zijn niet best voor het milieu.
pi_220349132
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 20:31 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Dit zijn nu fietsen waar je denk ik amper onderhoud aan nodig hebt en daarnaast oersterk zijn.

Hoe meer versnellingen hoe meer onderhoud. Terugtrap kan praktisch niet kapot tov handremmen.
Ideale fiets. Maar denk dan echt voor korte ritjes naar de supermarkt, naar station etc.
Of kun je op dit soort fietsen ook een toertochtje maken van een kilometertje of 20? :)
Ja, ik heb zelf een postcodeloterijfiets. Terugtraprem en drie versnellingen. Ben gek op die fiets. 20 kilometer is geen probleem. Doe ik regelmatig.
  zondag 15 maart 2026 @ 13:51:39 #28
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220349138
Ik heb een herenfiets die het ook buiten de stad doet.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_220649996
Stadsfiets voor woon-werk en 4 analoge steps (van micro vouwstep tot racestep met carbon onderdelen) voor recreatief en sportief gebruik. Een leukere manier om te bewegen bestaat er voor mij niet.
Miata is always the answer
pi_220650002
Geen fiets, hier in Portugal is fietsen niet echt te doen, vooral na de lunch is het spelen met je leven (er wordt hier veel gedronken tijdens de lunch).
pi_220650181
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 10:21 schreef Farenji het volgende:

[..]
100km doe ik op fietstochten in een dag. Ik heb jarenlang ook 10km heen en weer terug naar mijn werk gereden, 5 dagen per week. Half uurtje fietsen, over de grotendeels supervlakke supergoede geasfalteerde fietspaden in Nederland, het is allemaal niet zo zwaar. Als je in zuid-Limburg of ander heuvel-/bergachtig gebied woont kan ik me er wel wat bij voorstellen dat je ondersteuning nodig hebt maar in het vlakke Nederland ben je gewoon lui met je e-bike. Op zich geen schande om lui te zijn he, maar ik mag er ook wat van vinden.
Jij doet het recreatief, dat is iets anders :)
En gelukkig woon ik in een heuvel-/bergachtig gebied dus ik ben blij dat je je uiteindelijk niet zo hoeft te ergeren aan mij :)
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
  zaterdag 25 april 2026 @ 11:05:31 #32
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220650264
Ik heb ook een stadsfiets, maar dat komt omdat mijn electrische fiets gestolen is. En ik betaal niet nog een keer zo’n bedrag, de verzekering (FBTO!!) zei ook ‘de groeten’.
Hier in het noorden bij de Waddenzee kan het aardig waaien en dan vind ik het zwaar fietsen, evenals in tunnels. Dus: geen lange stukken meer.
pi_220922426
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 11:05 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik heb ook een stadsfiets, maar dat komt omdat mijn electrische fiets gestolen is. En ik betaal niet nog een keer zo’n bedrag, de verzekering (FBTO!!) zei ook ‘de groeten’.
Hier in het noorden bij de Waddenzee kan het aardig waaien en dan vind ik het zwaar fietsen, evenals in tunnels. Dus: geen lange stukken meer.
Elektrische fietsen zijn ook een stuk aa trekkelijker voor het dievengilde. Altijd nadenken waar je hem zet, idd een verzekering erop.
Ij ga voor een stadsfiets
pi_220922498
Ik heb twee fietsen maar fiets zelden.
Kantoor is net iets te ver weg om dagelijks aan te rijden (ca. 25km enkele reis) en het centrum hier is nog geen 10 minuten lopen.
pi_220923288
Nee, ik fiets niet graag in Portugal. Het feit dat er stevig gedronken wordt tijdens de lunch maakt het er niet veiliger op.
pi_220924895
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 18:49 schreef Bargehassus het volgende:
Ik heb twee fietsen maar fiets zelden.
Kantoor is net iets te ver weg om dagelijks aan te rijden (ca. 25km enkele reis) en het centrum hier is nog geen 10 minuten lopen.
Dan zou ik toch een fiets verkopen ;)
  vrijdag 12 juni 2026 @ 12:25:18 #37
483584 incel
they/them
pi_221018197
Ik heb een mountainbike met allemaal extra's
  Forum Admin vrijdag 12 juni 2026 @ 12:27:51 #38
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_221018212
Geen fiets, word ik moe van.
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
  vrijdag 12 juni 2026 @ 12:36:51 #39
545 dop
:copyright: dop
pi_221018348
Anders.

Vouwfiets (Buzbike) en gravelbike (orbea Terra)
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_221018434
Ik heb een urban arrow (sue me) en een brakkig stadsfietsje. Heb wel eens een gewone electrische gehad maar dat vind ik het niet waard, voor sie stukjes die ik fiets.
-nee-
  vrijdag 12 juni 2026 @ 13:05:03 #41
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_221018492
Ik heb de fiets nog die ik kreeg voordat ik mn scooter kreeg, nog zo goed als nieuw want bijna nooit op gefietst.

laatst weer een stukje op gefietst want er zit een WOK op mn scooter ;(

weet gelijk weer waarom ik nooit meer fiets.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 13:10:05 #42
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221018513
Ik heb helemaal geen fiets :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 13:14:24 #43
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221018522
Fiets ongeveer 14 km per dag, op een oude stadsfiets. Niks mis mee.

Snap dat 70 plussers of minder mobiele mensen een electrische kopen, maar voor stadsgebruik is een elektrische echt flauwekul.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  vrijdag 12 juni 2026 @ 13:18:19 #44
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221018535
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 18:49 schreef #ANONIEM het volgende:
Ik heb twee fietsen maar fiets zelden.
Kantoor is net iets te ver weg om dagelijks aan te rijden (ca. 25km enkele reis) en het centrum hier is nog geen 10 minuten lopen.
heet jij nou #Anoniem of Bargehassus ofzoiets? :?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  vrijdag 12 juni 2026 @ 13:22:49 #45
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221018549
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 13:05 schreef junkiesietze het volgende:
Ik heb de fiets nog die ik kreeg voordat ik mn scooter kreeg, nog zo goed als nieuw want bijna nooit op gefietst.

laatst weer een stukje op gefietst want er zit een WOK op mn scooter ;(

weet gelijk weer waarom ik nooit meer fiets.
Dan kun je overal lekker eten onderweg, met een wok op de scooter _O_ :9~ :Y)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 15:25:46 #46
483584 incel
they/them
pi_221019352
Ik blijf elektrische fiets wel echt zo lang mogelijk uitstellen. Als je er eenmaal aan begint kan je waarschijnlijk nooit meer teruggaan naar normaal fietsen
  vrijdag 12 juni 2026 @ 17:16:57 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221020224
Beide, het ligt er maar net aan welk "alledaags gebruik" je bedoelt:

Naar de supermarkt? Elektrische fiets, los van het feit dat ik dan sneller in het dorp ben heeft die ook een krat voorop, dus handig met de boodschappen.
Naar het station? Gewone stadsfiets (moederfiets), omdat ik mijn elektrische fiets niet (meer) op het station neerzet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 12 juni 2026 @ 17:27:57 #48
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221020302
Ik heb momenteel een elektrische fiets en een racefiets.
'Reguliere' fiets onlangs weggedaan.

Leuke discussies wel altijd om de (al dan niet) calvinistische inborst van NL-ers te spotten:
- "e-bike is voor bejaarden"
- "heb je toch helemaal niet nodig, je bent toch gezond?!" (klopt, ben ik ook: dus?)
- "kost duur, mijn stadsfiets kost max. een tiende van jouw e-bike"
- etc.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221020332
Elektrisch
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_221020511
Gewone fiets! Gratis work-out!

Ik rij er 20 à 30 km. Per dag mee, wel met versnellingen en een riem ipv ketting want die trap ik steeds kapot 😬

Ook nog een mountainbike (met riem) en racefiets al gebruik ik de laatste vooral binnen….

Heerlijke discussie altijd! (Maar ik zet hem nooit op turbo hoor!)
  zaterdag 13 juni 2026 @ 16:57:20 #51
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221029567
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 17:57 schreef Bzzzzp het volgende:
Gewone fiets! Gratis work-out!

Ik rij er 20 à 30 km. Per dag mee, wel met versnellingen en een riem ipv ketting want die trap ik steeds kapot 😬

Ook nog een mountainbike (met riem) en racefiets al gebruik ik de laatste vooral binnen….

Heerlijke discussie altijd! (Maar ik zet hem nooit op turbo hoor!)
scheelt dat veel, riem ipv ketting?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zaterdag 13 juni 2026 @ 17:11:41 #52
545 dop
:copyright: dop
pi_221029653
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 16:57 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
scheelt dat veel, riem ipv ketting?
Geheel afhankelijk van de kwaliteit van de riem, maar doorgaans heeft een riem een stuk minder onderhoud nodig.
Maar als je je fiets voldoende liefde geeft, schoonmaakt en een drupje olie geeft, dan loopt een ketting soepeler
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_221029906
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 17:11 schreef dop het volgende:

[..]
Geheel afhankelijk van de kwaliteit van de riem, maar doorgaans heeft een riem een stuk minder onderhoud nodig.
Maar als je je fiets voldoende liefde geeft, schoonmaakt en een drupje olie geeft, dan loopt een ketting soepeler
Dat laatste is niet waar. Een riem loopt minstens zo soepel en efficiënt als een goede ketting. Hij rekt niet dus hoef je nooit te spannen, en hij heeft in principe geen smering nodig. Maar hij is wel kwetsbaarder en je frame moet er geschikt voor zijn.
  zaterdag 13 juni 2026 @ 17:53:21 #54
545 dop
:copyright: dop
pi_221029925
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 17:47 schreef Farenji het volgende:

[..]
Dat laatste is niet waar. Een riem loopt minstens zo soepel en efficiënt als een goede ketting. Hij rekt niet dus hoef je nooit te spannen, en hij heeft in principe geen smering nodig. Maar hij is wel kwetsbaarder en je frame moet er geschikt voor zijn.
Een riem heeft een hogere voorspanning en daar door automatisch meer weerstand.
Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat een slecht onderhouden ketting wel kan leiden tot een hogere weerstand.
Het is dus geheel afhankelijk van de staat van onderhoud.
Het blijft altijd een lastige vergelijking omdat de kwaliteit van het geheel altijd mee bepaald hoe goed een fiets fietst.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_221030241
Ik vind een riem heerlijk, geen onderhoud, af en toe een plens water er over en klaar! Het gaat niet kapot, sommigen rijden er wel 40.000 km op. Ik ben op de helft en nog niet aan vervanging toe.
pi_221030502
Je zou denken dat een riem minder sterk is dan metalen ketting, maar blijkbaar zit dat toch amders
  zaterdag 13 juni 2026 @ 19:47:08 #57
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_221030512
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 18:53 schreef Bzzzzp het volgende:
Ik vind een riem heerlijk, geen onderhoud, af en toe een plens water er over en klaar! Het gaat niet kapot, sommigen rijden er wel 40.000 km op. Ik ben op de helft en nog niet aan vervanging toe.
Zoveel onderhoud heb je ook niet aan een ketting. Denk dat ik hem hooguit eens per jaar een keertje doorsmeer.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_221030882
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 19:47 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Zoveel onderhoud heb je ook niet aan een ketting. Denk dat ik hem hooguit eens per jaar een keertje doorsmeer.
Hoef je die nooit te spannen?
Fietsenmaker heeft dat altijd op zijn lijstje staan van de beurt.
pi_221031084
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 19:47 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Zoveel onderhoud heb je ook niet aan een ketting. Denk dat ik hem hooguit eens per jaar een keertje doorsmeer.
dan fiets je heel weinig?

toen ik nog een ketting had, moest ik na een half jaar echt wel smeren, vroeger deed ik het zelf vaker, maar misschien had ik toen de verkeerde olie :)
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  zaterdag 13 juni 2026 @ 21:14:33 #60
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_221031100
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 21:13 schreef mschol het volgende:

[..]
dan fiets je heel weinig?

toen ik nog een ketting had, moest ik na een half jaar echt wel smeren, vroeger deed ik het zelf vaker, maar misschien had ik toen de verkeerde olie :)
Vrijwel dagelijks :D
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_221031134
Ik heb nog steeds een normale fiets en ik fiets meerdere malen per week naar mijn werk (20-25 min heen en 20-25 min terug).

Ik heb nog nooit een electrische fiets gehad dus ik weet ook niet wat ik mis, maar ik vind dit wel prima. Lekker muziekje aan en fietsen maar.
  zaterdag 13 juni 2026 @ 21:18:10 #62
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_221031166
Naar werk en in/om de stad een fiets met riem en naafversnellingen. Praktisch geen omkijken naar. Heerlijk.

Verder nog een aantal racefietsen en mountainbikes, uiteraard met ketting.

Voor elektrische fietsen is geen plek in mijn schuur :{w . Gewoon trappen met dat kadaver.
Huilen dan.
pi_221031187
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 12:27 schreef Armani XL het volgende:
Geen fiets, word ik moe van.
Fietsen is heerlijk joh. Lekker de wind door je haren O+
  Forum Admin zaterdag 13 juni 2026 @ 23:39:59 #64
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_221033348
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 21:19 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Fietsen is heerlijk joh. Lekker de wind door je haren O+
Welke haren :D
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
pi_221033394
quote:
3s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 23:39 schreef Armani XL het volgende:

[..]
Welke haren :D
Geldt voor de mensen met haren op de tanden ;)

(Of uit de neus, oren, bilnaad)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')