Ja dat is een hele goede conclusie. Hulde daarvoor.quote:Op maandag 9 maart 2026 21:01 schreef cinderloom het volgende:
Beide hebben denk ik zijn voor- en nadelen.
Wij hebben elektrische fietsen. (TT aangepast).quote:Op maandag 9 maart 2026 21:01 schreef cinderloom het volgende:
Heb jij een elektrische fiets of een gewone fiets voor alledaags gebruik?
Ik heb een oude stadsfiest.
Ben van plan om dit jaar een nieuwe fiets te kopen, omdat ik meer gebruik ga maken van de fiets.
Maar ik weet nog niet of ik ga voor een goede stadsfiets of dat ik toch ga kiezen voor eleketronisch.
Beide hebben denk ik zijn voor- en nadelen.
[poll=9725]
(Edit: schrijffout in de titel, mag aangepast worden door een mod)
Gewoon een fiets zonder al te veel (elektronische) toeters en bellen.quote:
Met een gewone fiets zul je inderdaad meer conditie opbouwen. Alhoewel je met een lichte ondersteuning op een elektrische fiets mogelijk wel weer meer kilometers kan maken.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 08:27 schreef mschol het volgende:
ik koop een fiets om wat te doen, niet om mij te laten rijden, dan kan je imho net zo goed de auto pakken
Ik fiets zo een 100km per week, ik heb geen rijbewijsquote:Op dinsdag 10 maart 2026 09:33 schreef Farenji het volgende:
Ik heb een heel mooie toerfiets met echt alles erop en eraan, maar wel zonder electrische aandrijving. Ik erger me kapot aan al die luie jonge mensen met hun ebike. Koop dan meteen een scootmobiel als je blijkbaar zo gehandicapt bent dat je niet zelf kan trappen.
100km doe ik op fietstochten in een dag. Ik heb jarenlang ook 10km heen en weer terug naar mijn werk gereden, 5 dagen per week. Half uurtje fietsen, over de grotendeels supervlakke supergoede geasfalteerde fietspaden in Nederland, het is allemaal niet zo zwaar. Als je in zuid-Limburg of ander heuvel-/bergachtig gebied woont kan ik me er wel wat bij voorstellen dat je ondersteuning nodig hebt maar in het vlakke Nederland ben je gewoon lui met je e-bike. Op zich geen schande om lui te zijn he, maar ik mag er ook wat van vinden.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 09:38 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Ik fiets zo een 100km per week, ik heb geen rijbewijs
Het spijt me dat je je aan mij ergert omdat ik zo comfortabel mogelijk van a naar b wil komen 😭😭
Dat zijn geen fietsen maar statussymbolen van tokkies en asielzoekers - no offence ofcoursequote:
Dit zijn nu fietsen waar je denk ik amper onderhoud aan nodig hebt en daarnaast oersterk zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 12:54 schreef Ama het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn fiets lijkt verdomd veel op deze, volgens mij alleen een ander merkje. Brengt me overal waar ik moet zijn (en als het te ver is brengt Arriva of de NS mij daar wel).
wel offence haha en terechtquote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:21 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat zijn geen fietsen maar statussymbolen van tokkies en asielzoekers - no offence ofcourse
Dat vind ik wel heel fijn van ebikes. Mojn "gewone" fiets ia duurder dan de gemiddelde ebike maar dieven gaan tegenwoordig alleen nog voor ebikes.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 20:17 schreef Cue_ het volgende:
Nou... Mijn ebike is gestolen, dus helaas ni enkel nog mn stadsfiets over
Tot nu toe is alleen mijn achterwiel een keer kapot gegaan (naja allemaal spaken vielen eruit dus wiel vervangen).quote:Op dinsdag 10 maart 2026 20:31 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Dit zijn nu fietsen waar je denk ik amper onderhoud aan nodig hebt en daarnaast oersterk zijn.
Hoe meer versnellingen hoe meer onderhoud. Terugtrap kan praktisch niet kapot tov handremmen.
Ideale fiets. Maar denk dan echt voor korte ritjes naar de supermarkt, naar station etc.
Of kun je op dit soort fietsen ook een toertochtje maken van een kilometertje of 20?
Ja, ik heb zelf een postcodeloterijfiets. Terugtraprem en drie versnellingen. Ben gek op die fiets. 20 kilometer is geen probleem. Doe ik regelmatig.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 20:31 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Dit zijn nu fietsen waar je denk ik amper onderhoud aan nodig hebt en daarnaast oersterk zijn.
Hoe meer versnellingen hoe meer onderhoud. Terugtrap kan praktisch niet kapot tov handremmen.
Ideale fiets. Maar denk dan echt voor korte ritjes naar de supermarkt, naar station etc.
Of kun je op dit soort fietsen ook een toertochtje maken van een kilometertje of 20?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |