abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220303196
Heb jij een elektrische fiets of een gewone fiets voor alledaags gebruik?

Ik heb een oude stadsfiest.
Ben van plan om dit jaar een nieuwe fiets te kopen, omdat ik meer gebruik ga maken van de fiets.
Maar ik weet nog niet of ik ga voor een goede stadsfiets of dat ik toch ga kiezen voor eleketronisch.
Beide hebben denk ik zijn voor- en nadelen.

POLL

(Edit: schrijffout in de titel, mag aangepast worden door een mod)

[ Bericht 8% gewijzigd door cinderloom op 09-03-2026 21:07:52 ]
pi_220303281
Anders, namelijk een fatbike.
pindazakje
pi_220303293
quote:
5s.gif Op maandag 9 maart 2026 21:01 schreef cinderloom het volgende:
Ja dat is een hele goede conclusie. Hulde daarvoor.

Persoonlijk twijfel ik tussen eleketronisch en een stadsfiest.

Let een beetje op de spelling als je zoiets doet... :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator maandag 9 maart 2026 @ 21:44:42 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_220303408
quote:
5s.gif Op maandag 9 maart 2026 21:01 schreef cinderloom het volgende:
Heb jij een elektrische fiets of een gewone fiets voor alledaags gebruik?

Ik heb een oude stadsfiest.
Ben van plan om dit jaar een nieuwe fiets te kopen, omdat ik meer gebruik ga maken van de fiets.
Maar ik weet nog niet of ik ga voor een goede stadsfiets of dat ik toch ga kiezen voor eleketronisch.

[poll=9725]

(Edit: schrijffout in de titel, mag aangepast worden door een mod)
Wij hebben elektrische fietsen. (TT aangepast).
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 9 maart 2026 @ 22:06:07 #5
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_220303557
Ik heb beide.
Maar gebruik vooral de elektrische, ook naar de stad.
pi_220304475
Wat is een ''stadsfiets''??
pi_220304487
Elektrisch
pi_220304711
Ik heb een elektrische fiets want ik ben oud maar als ik jong was dan had ik gekozen voor een gewone fiets om de conditie wat op peil te houden.
pi_220304781
gewoon degelijke stads/tourfiets

ik koop een fiets om wat te doen, niet om mij te laten rijden, dan kan je imho net zo goed de auto pakken
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_220304893
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 07:27 schreef hoechst het volgende:
Wat is een ''stadsfiets''??
Gewoon een fiets zonder al te veel (elektronische) toeters en bellen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 08:27 schreef mschol het volgende:
ik koop een fiets om wat te doen, niet om mij te laten rijden, dan kan je imho net zo goed de auto pakken
Met een gewone fiets zul je inderdaad meer conditie opbouwen. Alhoewel je met een lichte ondersteuning op een elektrische fiets mogelijk wel weer meer kilometers kan maken.
Maar ik kijk ook naar het onderhoud. Een fatsoenlijke stadsfiets vraagt denk ik een stuk minder onderhoud dan een elektrische fiets, en zal beter tegen de weersinvloeden van Nederland kunnen (steenkoud, veel regen, maar ook bloedheet in de zomer).
pi_220304904
Momenteel helaas even geen fiets.
Maar altijd een normale fiets gehad.

Elektrische fietsen vind ik voor mij niet nodig. Als je oud bent of echt ver moet fietsen voor werk/school dan snap ik het nog, maar verder? En met ver bedoel ik wel 20km of meer.
pi_220305036
Een opoefiets, geen versnellingen, terugtraprem. Doet het goed!

Heb ook wel een electrische bakfiets, die zorgt ervoor dat er veel minder gebruik van de auto wordt gemaakt.

Met een electrische fiets is het allemaal wel makkelijk fietsen maar ik vind het een beetje voor oude mensen.
-nee-
pi_220305212
Ik heb een heel mooie toerfiets met echt alles erop en eraan, maar wel zonder electrische aandrijving. Ik erger me kapot aan al die luie jonge mensen met hun ebike. Koop dan meteen een scootmobiel als je blijkbaar zo gehandicapt bent dat je niet zelf kan trappen.
pi_220305248
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 09:33 schreef Farenji het volgende:
Ik heb een heel mooie toerfiets met echt alles erop en eraan, maar wel zonder electrische aandrijving. Ik erger me kapot aan al die luie jonge mensen met hun ebike. Koop dan meteen een scootmobiel als je blijkbaar zo gehandicapt bent dat je niet zelf kan trappen.
Ik fiets zo een 100km per week, ik heb geen rijbewijs
Het spijt me dat je je aan mij ergert omdat ik zo comfortabel mogelijk van a naar b wil komen 😭😭
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
pi_220305413
Ik heb een stadsfiets. Als een elektrische fiets een gewone fiets vervangt is het een achteruitgang. Zowel voor je portemonnee, je gezondheid en het milieu. Vervangt je elektrische fiets ritjes met OV of auto, dan is het een vooruitgang.
pi_220305456
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 09:38 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
Ik fiets zo een 100km per week, ik heb geen rijbewijs
Het spijt me dat je je aan mij ergert omdat ik zo comfortabel mogelijk van a naar b wil komen 😭😭
100km doe ik op fietstochten in een dag. Ik heb jarenlang ook 10km heen en weer terug naar mijn werk gereden, 5 dagen per week. Half uurtje fietsen, over de grotendeels supervlakke supergoede geasfalteerde fietspaden in Nederland, het is allemaal niet zo zwaar. Als je in zuid-Limburg of ander heuvel-/bergachtig gebied woont kan ik me er wel wat bij voorstellen dat je ondersteuning nodig hebt maar in het vlakke Nederland ben je gewoon lui met je e-bike. Op zich geen schande om lui te zijn he, maar ik mag er ook wat van vinden.
pi_220305464
Ik heb een elektrische fiets van Gazelle (Ultimate C8+) en is één van mijn beste aankopen ooit. Trapondersteuning tot 25 km/u. Ik fiets meestal harder, dus voelt voor mezelf meer als een hulpje en ik doe dan alsnog het meeste werk zelf.
Uitvinder van de biersmiley.
  roze dinsdag 10 maart 2026 @ 12:54:02 #18
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220307024

Mijn fiets lijkt verdomd veel op deze, volgens mij alleen een ander merkje. Brengt me overal waar ik moet zijn (en als het te ver is brengt Arriva of de NS mij daar wel :+). _O_

[ Bericht 3% gewijzigd door Ama op 10-03-2026 12:59:42 ]
Your beauty never ever scared me.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 13:21:47 #19
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220307197
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 21:17 schreef Hyaenidae het volgende:
Anders, namelijk een fatbike.
Dat zijn geen fietsen maar statussymbolen van tokkies en asielzoekers - no offence ofcourse
"Hoka Hey!"
pi_220310826
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 12:54 schreef Ama het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn fiets lijkt verdomd veel op deze, volgens mij alleen een ander merkje. Brengt me overal waar ik moet zijn (en als het te ver is brengt Arriva of de NS mij daar wel :+). _O_
Dit zijn nu fietsen waar je denk ik amper onderhoud aan nodig hebt en daarnaast oersterk zijn.

Hoe meer versnellingen hoe meer onderhoud. Terugtrap kan praktisch niet kapot tov handremmen.
Ideale fiets. Maar denk dan echt voor korte ritjes naar de supermarkt, naar station etc.
Of kun je op dit soort fietsen ook een toertochtje maken van een kilometertje of 20? :)
  woensdag 11 maart 2026 @ 14:17:48 #21
306296 angels_on_the_sideline
Wat doe je hier. Ga weg.
pi_220315724
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 13:21 schreef matspontius het volgende:

[..]
Dat zijn geen fietsen maar statussymbolen van tokkies en asielzoekers - no offence ofcourse
wel offence haha en terecht
fucking paupervolk met hun fatbikes :r
pi_220317687
• Korte afstanden, stallen bij station of bushalte, weinig onderhoud -> omafiets of tweedehands stadsfiets met versnellingen

• Langere afstanden, binnen stallen thuis of op de zaak, lichamelijk niet fit of gewoon lui -> fiets met elektrische ondersteuning

• Langere afstanden en niet bang voor wat extra inspanning als de wind tegen zit -> fiets met versnellingen

Maar met de laatste optie ben je tegenwoordig helaas wel een van de uitzonderingen.
(200 km per week, gewoon zonder mechanische doping)
  vrijdag 13 maart 2026 @ 20:17:46 #23
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_220334431
Nou... Mijn ebike is gestolen, dus helaas ni enkel nog mn stadsfiets over ;(
pi_220334842
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 20:17 schreef Cue_ het volgende:
Nou... Mijn ebike is gestolen, dus helaas ni enkel nog mn stadsfiets over ;(
Dat vind ik wel heel fijn van ebikes. Mojn "gewone" fiets ia duurder dan de gemiddelde ebike maar dieven gaan tegenwoordig alleen nog voor ebikes.
  roze zondag 15 maart 2026 @ 12:51:40 #25
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220348792
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 20:31 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Dit zijn nu fietsen waar je denk ik amper onderhoud aan nodig hebt en daarnaast oersterk zijn.

Hoe meer versnellingen hoe meer onderhoud. Terugtrap kan praktisch niet kapot tov handremmen.
Ideale fiets. Maar denk dan echt voor korte ritjes naar de supermarkt, naar station etc.
Of kun je op dit soort fietsen ook een toertochtje maken van een kilometertje of 20? :)
Tot nu toe is alleen mijn achterwiel een keer kapot gegaan (naja allemaal spaken vielen eruit dus wiel vervangen).

Maar ik fiets er ook wel regelmatig de hele dag op overal en nergens naar toe en dan zit ik wel aan de 20 kilometer.
Your beauty never ever scared me.
pi_220349119
Stadfiets. Als alles het nog goed doet aan je lichaam, snap ik niet waarom je elektrisch moet rijden. Pure luiheid volgens mij. Daarnaast zijn elektrische fietsen 3x zo duur en is het risico veel groter dat ze gestolen worden. En ze zijn niet best voor het milieu.
pi_220349132
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 20:31 schreef cinderloom het volgende:

[..]

Ja, ik heb zelf een postcodeloterijfiets. Terugtraprem en drie versnellingen. Ben gek op die fiets. 20 kilometer is geen probleem. Doe ik regelmatig.
  zondag 15 maart 2026 @ 13:51:39 #28
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220349138
Ik heb een herenfiets die het ook buiten de stad doet.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')