abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220650181
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 10:21 schreef Farenji het volgende:

[..]
100km doe ik op fietstochten in een dag. Ik heb jarenlang ook 10km heen en weer terug naar mijn werk gereden, 5 dagen per week. Half uurtje fietsen, over de grotendeels supervlakke supergoede geasfalteerde fietspaden in Nederland, het is allemaal niet zo zwaar. Als je in zuid-Limburg of ander heuvel-/bergachtig gebied woont kan ik me er wel wat bij voorstellen dat je ondersteuning nodig hebt maar in het vlakke Nederland ben je gewoon lui met je e-bike. Op zich geen schande om lui te zijn he, maar ik mag er ook wat van vinden.
Jij doet het recreatief, dat is iets anders :)
En gelukkig woon ik in een heuvel-/bergachtig gebied dus ik ben blij dat je je uiteindelijk niet zo hoeft te ergeren aan mij :)
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
  zaterdag 25 april 2026 @ 11:05:31 #32
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220650264
Ik heb ook een stadsfiets, maar dat komt omdat mijn electrische fiets gestolen is. En ik betaal niet nog een keer zo’n bedrag, de verzekering (FBTO!!) zei ook ‘de groeten’.
Hier in het noorden bij de Waddenzee kan het aardig waaien en dan vind ik het zwaar fietsen, evenals in tunnels. Dus: geen lange stukken meer.
pi_220922426
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 11:05 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik heb ook een stadsfiets, maar dat komt omdat mijn electrische fiets gestolen is. En ik betaal niet nog een keer zo’n bedrag, de verzekering (FBTO!!) zei ook ‘de groeten’.
Hier in het noorden bij de Waddenzee kan het aardig waaien en dan vind ik het zwaar fietsen, evenals in tunnels. Dus: geen lange stukken meer.
Elektrische fietsen zijn ook een stuk aa trekkelijker voor het dievengilde. Altijd nadenken waar je hem zet, idd een verzekering erop.
Ij ga voor een stadsfiets
pi_220922498
Ik heb twee fietsen maar fiets zelden.
Kantoor is net iets te ver weg om dagelijks aan te rijden (ca. 25km enkele reis) en het centrum hier is nog geen 10 minuten lopen.
pi_220923288
Nee, ik fiets niet graag in Portugal. Het feit dat er stevig gedronken wordt tijdens de lunch maakt het er niet veiliger op.
pi_220924895
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 18:49 schreef Bargehassus het volgende:
Ik heb twee fietsen maar fiets zelden.
Kantoor is net iets te ver weg om dagelijks aan te rijden (ca. 25km enkele reis) en het centrum hier is nog geen 10 minuten lopen.
Dan zou ik toch een fiets verkopen ;)
  vrijdag 12 juni 2026 @ 12:25:18 #37
483584 incel
they/them
pi_221018197
Ik heb een mountainbike met allemaal extra's
  Forum Admin vrijdag 12 juni 2026 @ 12:27:51 #38
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_221018212
Geen fiets, word ik moe van.
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
  vrijdag 12 juni 2026 @ 12:36:51 #39
545 dop
:copyright: dop
pi_221018348
Anders.

Vouwfiets (Buzbike) en gravelbike (orbea Terra)
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_221018434
Ik heb een urban arrow (sue me) en een brakkig stadsfietsje. Heb wel eens een gewone electrische gehad maar dat vind ik het niet waard, voor sie stukjes die ik fiets.
-nee-
  vrijdag 12 juni 2026 @ 13:05:03 #41
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_221018492
Ik heb de fiets nog die ik kreeg voordat ik mn scooter kreeg, nog zo goed als nieuw want bijna nooit op gefietst.

laatst weer een stukje op gefietst want er zit een WOK op mn scooter ;(

weet gelijk weer waarom ik nooit meer fiets.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 13:10:05 #42
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221018513
Ik heb helemaal geen fiets :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 13:14:24 #43
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221018522
Fiets ongeveer 14 km per dag, op een oude stadsfiets. Niks mis mee.

Snap dat 70 plussers of minder mobiele mensen een electrische kopen, maar voor stadsgebruik is een elektrische echt flauwekul.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  vrijdag 12 juni 2026 @ 13:18:19 #44
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221018535
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 18:49 schreef #ANONIEM het volgende:
Ik heb twee fietsen maar fiets zelden.
Kantoor is net iets te ver weg om dagelijks aan te rijden (ca. 25km enkele reis) en het centrum hier is nog geen 10 minuten lopen.
heet jij nou #Anoniem of Bargehassus ofzoiets? :?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  vrijdag 12 juni 2026 @ 13:22:49 #45
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221018549
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 13:05 schreef junkiesietze het volgende:
Ik heb de fiets nog die ik kreeg voordat ik mn scooter kreeg, nog zo goed als nieuw want bijna nooit op gefietst.

laatst weer een stukje op gefietst want er zit een WOK op mn scooter ;(

weet gelijk weer waarom ik nooit meer fiets.
Dan kun je overal lekker eten onderweg, met een wok op de scooter _O_ :9~ :Y)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 15:25:46 #46
483584 incel
they/them
pi_221019352
Ik blijf elektrische fiets wel echt zo lang mogelijk uitstellen. Als je er eenmaal aan begint kan je waarschijnlijk nooit meer teruggaan naar normaal fietsen
  vrijdag 12 juni 2026 @ 17:16:57 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221020224
Beide, het ligt er maar net aan welk "alledaags gebruik" je bedoelt:

Naar de supermarkt? Elektrische fiets, los van het feit dat ik dan sneller in het dorp ben heeft die ook een krat voorop, dus handig met de boodschappen.
Naar het station? Gewone stadsfiets (moederfiets), omdat ik mijn elektrische fiets niet (meer) op het station neerzet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 12 juni 2026 @ 17:27:57 #48
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221020302
Ik heb momenteel een elektrische fiets en een racefiets.
'Reguliere' fiets onlangs weggedaan.

Leuke discussies wel altijd om de (al dan niet) calvinistische inborst van NL-ers te spotten:
- "e-bike is voor bejaarden"
- "heb je toch helemaal niet nodig, je bent toch gezond?!" (klopt, ben ik ook: dus?)
- "kost duur, mijn stadsfiets kost max. een tiende van jouw e-bike"
- etc.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221020332
Elektrisch
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_221020511
Gewone fiets! Gratis work-out!

Ik rij er 20 à 30 km. Per dag mee, wel met versnellingen en een riem ipv ketting want die trap ik steeds kapot 😬

Ook nog een mountainbike (met riem) en racefiets al gebruik ik de laatste vooral binnen….

Heerlijke discussie altijd! (Maar ik zet hem nooit op turbo hoor!)
  zaterdag 13 juni 2026 @ 16:57:20 #51
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221029567
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 17:57 schreef Bzzzzp het volgende:
Gewone fiets! Gratis work-out!

Ik rij er 20 à 30 km. Per dag mee, wel met versnellingen en een riem ipv ketting want die trap ik steeds kapot 😬

Ook nog een mountainbike (met riem) en racefiets al gebruik ik de laatste vooral binnen….

Heerlijke discussie altijd! (Maar ik zet hem nooit op turbo hoor!)
scheelt dat veel, riem ipv ketting?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zaterdag 13 juni 2026 @ 17:11:41 #52
545 dop
:copyright: dop
pi_221029653
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 16:57 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
scheelt dat veel, riem ipv ketting?
Geheel afhankelijk van de kwaliteit van de riem, maar doorgaans heeft een riem een stuk minder onderhoud nodig.
Maar als je je fiets voldoende liefde geeft, schoonmaakt en een drupje olie geeft, dan loopt een ketting soepeler
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_221029906
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 17:11 schreef dop het volgende:

[..]
Geheel afhankelijk van de kwaliteit van de riem, maar doorgaans heeft een riem een stuk minder onderhoud nodig.
Maar als je je fiets voldoende liefde geeft, schoonmaakt en een drupje olie geeft, dan loopt een ketting soepeler
Dat laatste is niet waar. Een riem loopt minstens zo soepel en efficiënt als een goede ketting. Hij rekt niet dus hoef je nooit te spannen, en hij heeft in principe geen smering nodig. Maar hij is wel kwetsbaarder en je frame moet er geschikt voor zijn.
  zaterdag 13 juni 2026 @ 17:53:21 #54
545 dop
:copyright: dop
pi_221029925
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 17:47 schreef Farenji het volgende:

[..]
Dat laatste is niet waar. Een riem loopt minstens zo soepel en efficiënt als een goede ketting. Hij rekt niet dus hoef je nooit te spannen, en hij heeft in principe geen smering nodig. Maar hij is wel kwetsbaarder en je frame moet er geschikt voor zijn.
Een riem heeft een hogere voorspanning en daar door automatisch meer weerstand.
Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat een slecht onderhouden ketting wel kan leiden tot een hogere weerstand.
Het is dus geheel afhankelijk van de staat van onderhoud.
Het blijft altijd een lastige vergelijking omdat de kwaliteit van het geheel altijd mee bepaald hoe goed een fiets fietst.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_221030241
Ik vind een riem heerlijk, geen onderhoud, af en toe een plens water er over en klaar! Het gaat niet kapot, sommigen rijden er wel 40.000 km op. Ik ben op de helft en nog niet aan vervanging toe.
pi_221030502
Je zou denken dat een riem minder sterk is dan metalen ketting, maar blijkbaar zit dat toch amders
  zaterdag 13 juni 2026 @ 19:47:08 #57
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_221030512
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 18:53 schreef Bzzzzp het volgende:
Ik vind een riem heerlijk, geen onderhoud, af en toe een plens water er over en klaar! Het gaat niet kapot, sommigen rijden er wel 40.000 km op. Ik ben op de helft en nog niet aan vervanging toe.
Zoveel onderhoud heb je ook niet aan een ketting. Denk dat ik hem hooguit eens per jaar een keertje doorsmeer.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_221030882
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 19:47 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Zoveel onderhoud heb je ook niet aan een ketting. Denk dat ik hem hooguit eens per jaar een keertje doorsmeer.
Hoef je die nooit te spannen?
Fietsenmaker heeft dat altijd op zijn lijstje staan van de beurt.
pi_221031084
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 19:47 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Zoveel onderhoud heb je ook niet aan een ketting. Denk dat ik hem hooguit eens per jaar een keertje doorsmeer.
dan fiets je heel weinig?

toen ik nog een ketting had, moest ik na een half jaar echt wel smeren, vroeger deed ik het zelf vaker, maar misschien had ik toen de verkeerde olie :)
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  zaterdag 13 juni 2026 @ 21:14:33 #60
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_221031100
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 21:13 schreef mschol het volgende:

[..]
dan fiets je heel weinig?

toen ik nog een ketting had, moest ik na een half jaar echt wel smeren, vroeger deed ik het zelf vaker, maar misschien had ik toen de verkeerde olie :)
Vrijwel dagelijks :D
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')