Maar hij zegt dit niet alleen tegen alle anti semietjes, maar ook tegen alle isolationisten. Dat is een groot deel van de eigen achterban. Lekkere boodschap. I am not with you, I am with Israel.quote:
Inderdaad. Maar ik weet nog steeds niet wat "semenites" zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 08:52 schreef Perox het volgende:
[..]
Maar hij zegt dit niet alleen tegen alle anti semietjes, maar ook tegen alle isolationisten. Dat is een groot deel van de eigen achterban. Lekkere boodschap. I am not with you, I am with Israel.
Duidelijker wordt het niet.
De EU is log omdát het zo democratisch is. Kijk naar snelheid dat er nu keuzes gemaakt worden in de US. Dat ís omdat Trump de Amerikaanse democratie er in noodtempo uit aan het werken is.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 07:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De EU in zijn huidige vorm wel.
Dat zou je eigenlijk moeten ontleden en uitpluizen waarom dat zo gegaan is.
Wat dat betreft denk ik dat de VS in dit geval gelijk heeft, de EU is niet democratisch genoeg (en log en traag enz)
Want er is decennia dezelfde koers gevaren, economisch gedreven, pacifistisch en links.
Gezonder is het als dat na 4 of 8 jaar eens totaal shift en er een compleet nieuw bestuur staat.
Bv dan eens meer voor vrijheden, minder regels, minder sociale zekerheid, terughalen ongewenste mensen en focus op vooruitgang (rechts)
En dan in cyclussen
De EU heet altijd hetzelfde geluid laten horen. “Holle vaten klinken het luidst.”
Is wel de beste omschrijving denk ik.
Als iedereen met Israel zou zijn?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 08:15 schreef Ali_boo het volgende:
De wereld zou er beter uitzien.
Als iedereen deze mentaliteit had.
Nee, dat is niet hoe het werktquote:Op dinsdag 10 maart 2026 08:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is heel makkelijk, als je allles aan de grens of vliegvelden terugvliegt, dan houdt migratie binnen 2 maanden op.
Het is alleen een kwestie van willen.
Het is net alsof het ons overkomt en er niks tegen te doen is.
Als iedereen voor Israël zou zijn, dan zou het conflict waarschijnlijk snel beslist zijn. Maar de vraag is ook of je wel in een wereld zou willen leven waarin iedereen hetzelfde denkt, hetzelfde vindt en hetzelfde wil.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 08:59 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Als iedereen met Israel zou zijn?
Hmm, nee dus. Dan zouden er nog meer oorlogen zijn.
Je illustreert mooi het wat je zegt ben jezelf principe.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 08:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dan zit je dus sowieso in een van die 2.
Deutschland erwache?!quote:
Die omschrijving is ook prima op jouw posts te plakken: "De EU is niet democratisch genoeg, kijk maar eens naar hoe Trump het aanpakt!!!"quote:Op dinsdag 10 maart 2026 07:20 schreef Lospedrosa het volgende:
“Holle vaten klinken het luidst.”
Is wel de beste omschrijving denk ik.
Klopt, maar vaak haalt de werkelijkheid die gedachte in.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 09:05 schreef KaheemSaid het volgende:
Juist het feit dat mensen verschillend zijn, verschillende achtergronden hebben en anders naar de wereld kijken, maakt ons menselijk en maakt samenlevingen interessant. Verschillen hoeven niet automatisch een probleem te zijn. Sterker nog, ze kunnen iets moois zijn.
Ik snap ergens wel waar dat gevoel vandaan komt. Als je weer eens met straattuig te maken hebt dat een grote bek heeft, zoals ik gisteren nog, dan kun je snel in dat soort gedachten schieten.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 09:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt, maar vaak haalt de werkelijkheid die gedachte in.
Toen ik een Gia'tje was van een jaar of 13 zag ik voor het eerst, wat toen nog Mohammedanen genoemd werd. Allemaal traditioneel gekleed. Ik dacht meteen aan sprookjes uit 1001 nacht, harems, oosterse prinsen, kortom ik had er een romantisch beeld over.
Wij waren thuis met 3 meiden en als we gedouched hadden, draaiden we ons haar in een handdoek. Ons pap noemde ons dan gekscherend 'Farah Dibah'. Oftewel, die cultuur was interessant voor ons.
Maar inmiddels weten we beter. Want zoiets moet van twee kanten komen. Zoals wij hun cultuur wilden respecteren, gebeurde dat andersom totaal niet. Integendeel, alles wat Westers was, was slecht. Al snel leerden we termen als haram en halal. Maar er kwamen ook al snel conflicten over moskees die gebouwd werden, hoofddoekjes die ze overal wilden dragen. Totaal geen aanpassing aan de westerse samenleving. Terwijl wel geëist werd dat de westerse samenleving zich zou aanpassen aan hun cultuur. Overal moesten gebedsplekken komen, op kantoren, scholen, universiteiten, ziekenhuizen enz....
Ik heb nog lange tijd volgehouden moslims in mijn omgeving 'gezegende ramadan' te wensen, maar met Kerst of Pasen hoor je niks terug. Dus ben er ook mee opgehouden.
En dan heb ik het nog niet eens over terrorisme en aanslagen gehad.
Hoe extreem?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 07:23 schreef LXIV het volgende:
Als Iran zoiets zou doen zou Israël daar zó extreem op reageren… v verder schaadt het Iraanse belangen verder en bereiken ze er niks mee
Dat mag jij vertellen of degene die claimt dat het geen toeval is. Waarom willen ze bewust Iraanse kindjes doden.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 06:40 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Welk doel zal het Epstein regime hebben denk je?
"We had the biggest fiasco on the planet. It was quite beautiful. Some might even say it was the best fiasco ever. We might continue our fiasco for a bit, or call victory right here and now. We'll see. But so far it has been a great fiasco. One of the greatest of all times."quote:Op dinsdag 10 maart 2026 09:35 schreef Discombobulate het volgende:
Het begint steeds meer op een fiasco te lijken.
Omdat een bepaalde bondgenoot een doelwit op het lijstje gezet had?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 09:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat mag jij vertellen of degene die claimt dat het geen toeval is. Waarom willen ze bewust Iraanse kindjes doden.
Is daar bewijs van?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 09:51 schreef Perox het volgende:
[..]
Omdat een bepaalde bondgenoot een doelwit op het lijstje gezet had?
Het is een fiasco. Alleen kom je niet makkelijk terug uit deze situatie. Dat de Amerikanen stoppen met bombarderen wil niet zeggen dat de Iraniers ook stoppen in hun response, laat staan de Israeliers die hele ander belangen hebben dan wij Europeanen en/of Trump/Amerikanen. En elke week dat het langer duurt gaat de wereldeconomie harder geraakt worden waarbij het ook al vrij snel een gevaar kan vormen voor bijv de Amerikaanse obligatiemarkt en rente daar als deze situatie zich nog aanzienlijk langer blijft voortzetten. Met dat in gedachte hoeft Iran alleen maar stand te houden/rijen gesloten houden en daarnaast blijven escaleren naar de Golfstaten toe oftewel wereldeconomie ontregelen mbt olie en gasleveranties. Komt er nog eens bij dat de Amerikanen qua wapensystemen en voorraden helemaal plat gaan als zij in een oorlog verzanden die niet een aantal weken maar makkelijk meerdere maken gaat duren (uitputtingsoorlog). Dit is overduidelijk de beste positie waar Iran in kan zitten nu en een veel moeilijkere positie voor het Iraanse regime is wanneer ze moeten beslissen hoe en op welke voorwaarden ook zij een einde aan deze oorlog willen. Met name omdat zoveel is vernietigd dat het land zich niet snel hiervan economisch gaat kunnen herpakken met alle sancties die zij al hebben. En dus in de post-oorlog situatie interne onvrede vanwege de nog veel belabberdere economische situatie nog veel sterker de kop kan opsteken. Waar dat nu vanwege de agressieve Israelisch-Amerikaanse oorlog geen ruimte heeft om de kop op te steken omdat men met overleven bezig is.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 09:35 schreef Discombobulate het volgende:
Het begint steeds meer op een fiasco te lijken.
Waarom vermoordden ze doelbewust meerdere malen Latijns-Amerikaanse burgers op een speedbootje met eventueel wat smokkelwaar maar waarvan het overduidelijk was dat ze met zo een bootje nooit grote afstanden konden afleggen?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 09:50 schreef Richestorags het volgende:
Dat mag jij vertellen of degene die claimt dat het geen toeval is. Waarom willen ze bewust Iraanse kindjes doden.
Het waren kinderen van officieren van het regime trouwens. Revolutionaire Garde. Dat verklaart gelijk een hoop en waarom het op dag 1 van de aanval op Iran werd ingezet en (pas) na 40 minuten de tweede Tomahawkraket op die school neerdaalde.quote:Waarom willen ze bewust Iraanse kindjes doden.
Opzich is wat de VS regering nu doet precies wat de meerderheid van de stemgerechtigden wil.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 09:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Die omschrijving is ook prima op jouw posts te plakken: "De EU is niet democratisch genoeg, kijk maar eens naar hoe Trump het aanpakt!!!"
Ja, en trump rate het allerslechtste in de VS geschiedenis, en wat gebeurt er.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 10:05 schreef Lospedrosa het volgende:
In de VS wordt continue gemeten wat de populariteit van de president is, iets wat niet wordt gedaan voor top in de EU.
Waar gaat dit ineens over?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 10:05 schreef recidivist het volgende:
[..]
Waarom vermoordden ze doelbewust meerdere malen Latijns-Amerikaanse burgers op een speedbootje met eventueel wat smokkelwaar maar waarvan het overduidelijk was dat ze met zo een bootje nooit grote afstanden konden afleggen?
Er kunnen zoveel redenen achter zitten dat dit is gebeurd maar voor iedereen staat het al vast waarom het is gebeurd. Best bijzonder.quote:Het waren kinderen van officieren van het regime trouwens. Revolutionaire Garde. Dat verklaart gelijk een hoop en waarom het op dag 1 van de aanval op Iran werd ingezet en (pas) na 40 minuten de tweede Tomahawkraket op die school neerdaalde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |