Het verbaast mij niets, de kiezer weet ook niet meer waar ze aan toe zijnquote:De peiling van deze week toont kleine, maar gezien de recente ontwikkelingen opvallende verschuivingen:
• BBB is gedaald naar 1 zetel.
• Er is opnieuw een zetel verschoven van PVV naar FVD, waardoor beide partijen nu op 15 zetels uitkomen.
• VVD wint iets terug, ten koste van JA21.
Dit resulteert in de volgende uitslag:
Al met al is er in deze vier maanden na de verkiezingen niet alleen een flinke herschikking aan de rechterkant, maar ook een verschuiving van rechts naar links zichtbaar in de peiling.
• 50PLUS +2
• GroenLinks-PvdA +1
• D66 +1
• Partij voor de Dieren +1
• SP +1
• Volt +1• CDA -1
PVV, VVD en BBB verloren samen 18 zetels:
• PVV -11
• VVD -4
• BBB -3
FVD en JA21 hebben daarvan geprofiteerd:
• FVD +8
• JA21 +4
De winst van FVD komt vooral van kiezers die voorheen op de PVV stemden en in mindere mate van BBB. JA21 trekt vooral stemmen weg bij de VVD en ook deels bij BBB.
Grafisch ziet dat er als volgt uit:
Bron
Ja naar de Putinpartij ook nogquote:Op zondag 8 maart 2026 15:54 schreef nostra het volgende:
Schuiven naar links? Er is alleen een stoelendans gaande op rechts.
Ja, onbegrijpelijk dat mensen kiezen voor een partij die niet hardop roept dat de Grondwet ontweken moet worden om bepaalde groepen zonder pardon het land uit te kunnen tyfen, als er zulke fijne mensen als Wilder, Baudet en Eerdmans gekozen kunnen worden.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:52 schreef Kottnauer het volgende:
D66 de grootste partij? Dit land is ziek. Doodziek.
quote:Op zondag 8 maart 2026 16:09 schreef Watmoetjenou het volgende:
Het begint ook steeds minder een wappiepartij te worden.
ze doen nu vooral alsof ze een normale rechtse partij zijn. Ze zijn vooral heel stil over die vage uitspraken van Baudet.quote:
Uitsluitingen die ze zelf veroorzakenquote:Op zondag 8 maart 2026 16:09 schreef Watmoetjenou het volgende:
FvD kon nog wel eens heel groot worden met Lidewij aan het roer. Zeker na alle pesterijen en uitsluitingen.
Je bedoelt illegale migranten? Ja, die moeten inderdaad zonder pardon het land uit worden gezet.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, onbegrijpelijk dat mensen kiezen voor een partij die niet hardop roept dat de Grondwet ontweken moet worden om bepaalde groepen zonder pardon het land uit te kunnen tyfen, als er zulke fijne mensen als Wilder, Baudet en Eerdmans gekozen kunnen worden.
Standrechtelijke executie ter plaatse zou jij liever zien... Dat idee heb ik altijd. Dat ongehoorde hard-linen altijd van Law & Order.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bedoelt illegale migranten? Ja, die moeten inderdaad zonder pardon het land uit worden gezet.
Daar gaat het dan ook mis, het contrast tussen wat je denkt en de realiteit. Ik wil dat die mensen uit het land worden gezet, desnoods met harde hand als men moeilijk gaat doen. Dat is dus iets anders dan wat jij denkt.quote:Op zondag 8 maart 2026 17:00 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Standrechtelijke executie ter plaatse zou jij liever zien... Dat idee heb ik altijd. Dat ongehoorde hard-linen altijd van Law & Order.Kei- en keiharde kutmentaliteit.
Hoeveel illegale migranten hebben wij in het land, dat zijn er niet zo veel.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bedoelt illegale migranten? Ja, die moeten inderdaad zonder pardon het land uit worden gezet.
Ja ok. Maar als dat niet gaat dan liever dat vermoedelijk. Als ze maar weg zijn.quote:Op zondag 8 maart 2026 17:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar gaat het dan ook mis, het contrast tussen wat je denkt en de realiteit. Ik wil dat die mensen uit het land worden gezet, desnoods met harde hand als men moeilijk gaat doen. Dat is dus iets anders dan wat jij denkt.
Ach nee toch. Wat zonde dat jouw stem verloren gaat!quote:Op zondag 8 maart 2026 17:29 schreef Seeburg54 het volgende:
Dat stemmen is een verloren zaak. Je wordt verneukt waar je bij staat. De gemeente verkiezingen kunnen me helemaal gestolen worden, zo de hele boel in de kachel opgefikt. Dikke doei.![]()
Het is even afwachten wat er landelijk gaat gebeuren, maar de kans is groot dat het van kwaad tot erger gaat worden. Dus daar ga ik waarschijnlijk ook geen seconde tijd meer aan besteden. Kutpolitiek.
Alleen de VVD die zich er weer een zeteltje bij huichelt ten koste van JA21, en dat binnen de onzekerheidsmarge.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:54 schreef nostra het volgende:
Schuiven naar links? Er is alleen een stoelendans gaande op rechts.
Dat laatste klopt niet. Die schijn houdt (vooral) de Vos wel goed op en een boel mensen laten nu ook wat meer hun kleuren zien.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:09 schreef Watmoetjenou het volgende:
FvD kon nog wel eens heel groot worden met Lidewij aan het roer. Zeker na alle pesterijen en uitsluitingen.
Geloof er niks van. De dwazen die ik ken die D66 gestemd hebben voelen zich allemaal bedrogenquote:Op zondag 8 maart 2026 15:52 schreef Kottnauer het volgende:
quote:Op zondag 8 maart 2026 18:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Geloof er niks van. De dwazen die ik ken die D66 gestemd hebben voelen zich allemaal bedrogen
FVD op 15 zetels en je begint over D’66. Jij bent doodziek.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:52 schreef Kottnauer het volgende:
Tja, beide wereldvreemde partijen. Al vind ik zelfs FVD een stukje erger dan D66, wat veelzeggend is.quote:Op zondag 8 maart 2026 19:09 schreef Zwansen het volgende:
[..]
FVD op 15 zetels en je begint over D’66. Jij bent doodziek.
Als ze de Nexit en de steun voor Rusland loslaten, zou het al veel acceptabeler zijn.quote:Op zondag 8 maart 2026 19:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, beide wereldvreemde partijen. Al vind ik zelfs FVD een stukje erger dan D66, wat veelzeggend is.
Je blijft zitten met allerlei complottheorieën en bedenkelijke individuen (lokaal) niveau. Bovendien zit er in de partij een verdekt sentiment van raciaal nationalisme en antisemitisme. Dat moet je gewoon niet willen.quote:Op zondag 8 maart 2026 19:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Als ze de Nexit en de steun voor Rusland loslaten, zou het al veel acceptabeler zijn.
Maar helaas denk ik dat dat in de DNA van die partij zit.
Gewoon populistisch gelul. Met alle winden meedraaien. Is het niet Rita, Geert, Baudet, Caroline dat is het wel Lidewij die nu zogenaamd het land gaat redden.quote:Op zondag 8 maart 2026 18:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat laatste klopt niet. Die schijn houdt (vooral) de Vos wel goed op en een boel mensen laten nu ook wat meer hun kleuren zien.
Nu al?quote:Op zondag 8 maart 2026 18:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Geloof er niks van. De dwazen die ik ken die D66 gestemd hebben voelen zich allemaal bedrogen
Zou je denken?quote:Op zondag 8 maart 2026 17:51 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ach nee toch. Wat zonde dat jouw stem verloren gaat!
Geeft wel onvrede aan. Als mensen zo radicaal gaan stemmen.quote:Op zondag 8 maart 2026 19:43 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Gewoon populistisch gelul. Met alle winden meedraaien. Is het niet Rita, Geert, Baudet, Caroline dat is het wel Lidewij die nu zogenaamd het land gaat redden.
't Zit diep, héquote:Op zondag 8 maart 2026 15:52 schreef Kottnauer het volgende:
En de weerstand tegen vaccinaties, de maanlanding waar Lidewij zich nog moet in verdiepen (quote:Op zondag 8 maart 2026 19:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Als ze de Nexit en de steun voor Rusland loslaten, zou het al veel acceptabeler zijn.
Maar helaas denk ik dat dat in de DNA van die partij zit.
Godsamme wat een inhoudsloos gezwets.quote:Op zondag 8 maart 2026 18:02 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
D66 blijft op de woke toer. Gaat zo niets worden met die 10 nieuwe steden.
Precies, beter kiezen we voor een partij die de meest kwetsbaren straft omdat ze niet rendabel zijn.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, onbegrijpelijk dat mensen kiezen voor een partij die niet hardop roept dat de Grondwet ontweken moet worden om bepaalde groepen zonder pardon het land uit te kunnen tyfen, als er zulke fijne mensen als Wilder, Baudet en Eerdmans gekozen kunnen worden.
D66 is populisme pur sang.quote:Op zondag 8 maart 2026 20:15 schreef Haushofer het volgende:
[..]
't Zit diep, héWaren al die populisten nou maar aan de macht
![]()
Laat ik eens recht voor zijn raap zijn.quote:Op zondag 8 maart 2026 20:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Precies, beter kiezen we voor een partij die de meest kwetsbaren straft omdat ze niet rendabel zijn.
Maar ik weet het, je houdt je enkel bezig met politiek wanneer je weer eens meent Nazi's te hebben ontdekt.
Heb je nog een mening over AOW-verhoging en WW-verkorting of ben je hier vooral weer om de stereotypische DEI-kloon uit te hangen?
D66 is populisme.quote:Op zondag 8 maart 2026 20:15 schreef Haushofer het volgende:
[..]
't Zit diep, héWaren al die populisten nou maar aan de macht
![]()
Geheel wederzijds, met je goedkope Nazi-obsessie.quote:Op zondag 8 maart 2026 20:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Laat ik eens recht voor zijn raap zijn.
Ik vind je een uiterst vervelend mannetje met je insinuaties. Ik snap dat je er niet tegen kunt dat een daadwerkelijke geschiedkundige hier wel de verbanden ziet en de lessen uit het verleden heeft geleerd, terwijl jij met je amateur-instelling probeert van alles goed te praten of weg te zetten als 'woke' of 'DEI'.
quote:Op zondag 8 maart 2026 20:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik vind je een uiterst vervelend mannetje met je insinuaties. Ik snap dat je er niet tegen kunt dat een daadwerkelijke geschiedkundige hier wel de verbanden ziet en de lessen uit het verleden heeft geleerd, terwijl jij met je amateur-instelling probeert van alles goed te praten of weg te zetten als 'woke' of 'DEI'.
Mensen die enkel een beroep op autoriteit kunnen doen, en daarbij ook anderen persoonlijk aanvallen, zijn toch echt wel het dieptrieste dieptepunt.quote:Op zondag 8 maart 2026 20:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, alles wegzetten als woke of DEI dekt alle inhoudquote:
Een hell of a lot meer inhoud dan die genocide!!roeptoeters.quote:Op zondag 8 maart 2026 20:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, alles wegzetten als woke of DEI dekt alle inhoud
Lord is het type historicus dat men graag ziet. Veel gejank over Nederland, Nederlanders, het Westen, de VS, het christendom, rechts...quote:Op zondag 8 maart 2026 20:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, is ie vervelend?
Of is de waarheid te hard voor je?
Ga vooral door met dat persoonlijke gejank. Qua inhoud zit Etto prima.
Jetten - der schafft das. Totdat ie met zijn vriend gaat schoppen in Islamistan - dan komt hij er vanzelf achter hoe respectvol dit volk is 🤓quote:Op zondag 8 maart 2026 15:52 schreef Kottnauer het volgende:
Kijk eens weg van je scherm. Loop eens over straat.quote:Op zondag 8 maart 2026 20:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Laten we jouw methode inzetten.quote:Op zondag 8 maart 2026 20:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Juist. Dit zal ook wel weer een marketingcampagne van D66 zijn. Het enige waar ze goed in zijn, naast Nederland zo snel mogelijk terugbrengen naar het stenen tijdperk natuurlijk.quote:Op zondag 8 maart 2026 18:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Na, is ook niet zo moeilijk om hem te fileren met zo'n mindset.quote:Op zondag 8 maart 2026 20:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Lord is het type historicus dat men graag ziet. Veel gejank over Nederland, Nederlanders, het Westen, de VS, het christendom, rechts...
Alles om die heerlijke 'diversiteit' te brengen als zegen voor dit land en haar inwoners.
Wat kunnen wij domme racistische blanken toch veel leren van 'de rest'.
Ga alleen niet beginnen over bijv. de Barbarijse slavernij, of het inherent conservatisme van de Islam. dan slaan die types op tilt.
Verder kan Lord Treblinka nog niet op een kaart aanwijzen, maar dat deert niet.
Dat ik Lord op inhoud totaal kan, zal fileren en heb gefileerd ligt vooral aan liefde voor mijn beroep. Dat komt namelijk zonder politieke ideologie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |