Het verbaast mij niets, de kiezer weet ook niet meer waar ze aan toe zijnquote:De peiling van deze week toont kleine, maar gezien de recente ontwikkelingen opvallende verschuivingen:
• BBB is gedaald naar 1 zetel.
• Er is opnieuw een zetel verschoven van PVV naar FVD, waardoor beide partijen nu op 15 zetels uitkomen.
• VVD wint iets terug, ten koste van JA21.
Dit resulteert in de volgende uitslag:
Al met al is er in deze vier maanden na de verkiezingen niet alleen een flinke herschikking aan de rechterkant, maar ook een verschuiving van rechts naar links zichtbaar in de peiling.
• 50PLUS +2
• GroenLinks-PvdA +1
• D66 +1
• Partij voor de Dieren +1
• SP +1
• Volt +1• CDA -1
PVV, VVD en BBB verloren samen 18 zetels:
• PVV -11
• VVD -4
• BBB -3
FVD en JA21 hebben daarvan geprofiteerd:
• FVD +8
• JA21 +4
De winst van FVD komt vooral van kiezers die voorheen op de PVV stemden en in mindere mate van BBB. JA21 trekt vooral stemmen weg bij de VVD en ook deels bij BBB.
Grafisch ziet dat er als volgt uit:
Bron
Ja naar de Putinpartij ook nogquote:Op zondag 8 maart 2026 15:54 schreef nostra het volgende:
Schuiven naar links? Er is alleen een stoelendans gaande op rechts.
Ja, onbegrijpelijk dat mensen kiezen voor een partij die niet hardop roept dat de Grondwet ontweken moet worden om bepaalde groepen zonder pardon het land uit te kunnen tyfen, als er zulke fijne mensen als Wilder, Baudet en Eerdmans gekozen kunnen worden.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:52 schreef Kottnauer het volgende:
D66 de grootste partij? Dit land is ziek. Doodziek.
quote:Op zondag 8 maart 2026 16:09 schreef Watmoetjenou het volgende:
Het begint ook steeds minder een wappiepartij te worden.
ze doen nu vooral alsof ze een normale rechtse partij zijn. Ze zijn vooral heel stil over die vage uitspraken van Baudet.quote:
Uitsluitingen die ze zelf veroorzakenquote:Op zondag 8 maart 2026 16:09 schreef Watmoetjenou het volgende:
FvD kon nog wel eens heel groot worden met Lidewij aan het roer. Zeker na alle pesterijen en uitsluitingen.
Je bedoelt illegale migranten? Ja, die moeten inderdaad zonder pardon het land uit worden gezet.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, onbegrijpelijk dat mensen kiezen voor een partij die niet hardop roept dat de Grondwet ontweken moet worden om bepaalde groepen zonder pardon het land uit te kunnen tyfen, als er zulke fijne mensen als Wilder, Baudet en Eerdmans gekozen kunnen worden.
Standrechtelijke executie ter plaatse zou jij liever zien... Dat idee heb ik altijd. Dat ongehoorde hard-linen altijd van Law & Order.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bedoelt illegale migranten? Ja, die moeten inderdaad zonder pardon het land uit worden gezet.
Daar gaat het dan ook mis, het contrast tussen wat je denkt en de realiteit. Ik wil dat die mensen uit het land worden gezet, desnoods met harde hand als men moeilijk gaat doen. Dat is dus iets anders dan wat jij denkt.quote:Op zondag 8 maart 2026 17:00 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Standrechtelijke executie ter plaatse zou jij liever zien... Dat idee heb ik altijd. Dat ongehoorde hard-linen altijd van Law & Order.Kei- en keiharde kutmentaliteit.
Hoeveel illegale migranten hebben wij in het land, dat zijn er niet zo veel.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bedoelt illegale migranten? Ja, die moeten inderdaad zonder pardon het land uit worden gezet.
Ja ok. Maar als dat niet gaat dan liever dat vermoedelijk. Als ze maar weg zijn.quote:Op zondag 8 maart 2026 17:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar gaat het dan ook mis, het contrast tussen wat je denkt en de realiteit. Ik wil dat die mensen uit het land worden gezet, desnoods met harde hand als men moeilijk gaat doen. Dat is dus iets anders dan wat jij denkt.
Ach nee toch. Wat zonde dat jouw stem verloren gaat!quote:Op zondag 8 maart 2026 17:29 schreef Seeburg54 het volgende:
Dat stemmen is een verloren zaak. Je wordt verneukt waar je bij staat. De gemeente verkiezingen kunnen me helemaal gestolen worden, zo de hele boel in de kachel opgefikt. Dikke doei.![]()
Het is even afwachten wat er landelijk gaat gebeuren, maar de kans is groot dat het van kwaad tot erger gaat worden. Dus daar ga ik waarschijnlijk ook geen seconde tijd meer aan besteden. Kutpolitiek.
Alleen de VVD die zich er weer een zeteltje bij huichelt ten koste van JA21, en dat binnen de onzekerheidsmarge.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:54 schreef nostra het volgende:
Schuiven naar links? Er is alleen een stoelendans gaande op rechts.
Dat laatste klopt niet. Die schijn houdt (vooral) de Vos wel goed op en een boel mensen laten nu ook wat meer hun kleuren zien.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:09 schreef Watmoetjenou het volgende:
FvD kon nog wel eens heel groot worden met Lidewij aan het roer. Zeker na alle pesterijen en uitsluitingen.
Geloof er niks van. De dwazen die ik ken die D66 gestemd hebben voelen zich allemaal bedrogenquote:Op zondag 8 maart 2026 15:52 schreef Kottnauer het volgende:
quote:Op zondag 8 maart 2026 18:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Geloof er niks van. De dwazen die ik ken die D66 gestemd hebben voelen zich allemaal bedrogen
FVD op 15 zetels en je begint over D’66. Jij bent doodziek.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:52 schreef Kottnauer het volgende:
Tja, beide wereldvreemde partijen. Al vind ik zelfs FVD een stukje erger dan D66, wat veelzeggend is.quote:Op zondag 8 maart 2026 19:09 schreef Zwansen het volgende:
[..]
FVD op 15 zetels en je begint over D’66. Jij bent doodziek.
Als ze de Nexit en de steun voor Rusland loslaten, zou het al veel acceptabeler zijn.quote:Op zondag 8 maart 2026 19:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, beide wereldvreemde partijen. Al vind ik zelfs FVD een stukje erger dan D66, wat veelzeggend is.
Je blijft zitten met allerlei complottheorieėn en bedenkelijke individuen (lokaal) niveau. Bovendien zit er in de partij een verdekt sentiment van raciaal nationalisme en antisemitisme. Dat moet je gewoon niet willen.quote:Op zondag 8 maart 2026 19:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Als ze de Nexit en de steun voor Rusland loslaten, zou het al veel acceptabeler zijn.
Maar helaas denk ik dat dat in de DNA van die partij zit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |