ik denk dat de stap die de F1 gezet heeft gewoon te groot is. 3 seconde per ronde langzamer is prima, maar dan moeten de auto's en coureurs wel op de limiet kunnen zittenquote:
en die paar jaren erna waarin ze de titels ook cadeau kregenquote:Op zaterdag 7 maart 2026 11:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja dat zijn de jaren 2014 tot 2016 dus
Alleen hamilton was enigsins positief over de auto. Maar ook eerder uitgelaten over het clipping.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 11:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
Norris 12 februari:
"Het was erg leuk", "Ik heb er echt van genoten.
Norris nu:
"Slechtste F1-auto's ooit"
Dat waren verder dan tenminste nog prima seizoenen. 2023 was ook een mooi seizoen achter Verstappen.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 11:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en die paar jaren erna waarin ze de titels ook cadeau kregen
Hamilton had dan ook een extreme skill-issue die nu eindelijk verholpen is. Voor hem is alles beter dan de vorige auto.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 11:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alleen hamilton was enigsins positief over de auto. Maar ook eerder uitgelaten over het clipping.
In de nabeschouwing tijdens de interviews: Max, Norris, Hadjar, Norris, Piastri, Leclerc en zelfs Russel en eerder al Alonso, Hamilton allemaal negatief.
Fanbase die het ook ziet. Dit gaat de verkeerde kant op.
Volgens mij is het toch helemaal niet gek dat de auto’s langzamer worden na zo’n grote verandering? Ik echter dat er met deze opstelling in ieder geval qua motor/batterij vermogen niet heel veel extra tijdswinst te behalen valt.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 11:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik denk dat de stap die de F1 gezet heeft gewoon te groot is. 3 seconde per ronde langzamer is prima, maar dan moeten de auto's en coureurs wel op de limiet kunnen zitten
Totdat de motor plof zegt,quote:Op zaterdag 7 maart 2026 11:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hamilton had dan ook een extreme skill-issue die nu eindelijk verholpen is. Voor hem is alles beter dan de vorige auto.
Alles aan de F1 gaat de verkeerde kant op, ook de extreme hang naar veiligheid en alles moet maar gereguleerd worden.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 11:58 schreef Kickinalfa het volgende:
In mijn ogen moet de f1 de snelste race klasse zijn waarbij zowel de technologie als de coureur op zijn best mogelijk moeten zijn. Dat je daar als organisatie nog regels instelt ja, maar uiteindelijk moet het zijn om betere/snellere autos te maken zodat er geraced kan worden.
Alleen waar we nu eindigen is het batterij management simulator waarbij toevallig ook nog rondjes worden gereden.
F1 hoort een race klasse te zijn.
Het moet ook allemaal in de behuizing passen natuurlijk (en gewicht)quote:Op zaterdag 7 maart 2026 11:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vreemd dat ze niet naar meer capaciteit en meer opladen gekeken hebben. Je had het in latere jaren dan nog altijd terug kunnen schroeven om de uitdaging te vergroten.
Een aantal teams (Honda) krijgen het nu al niet voor elkaar om de hele toegestane capaciteit te gebruiken, laat staan dat er ruimte is voor nog meer elektrisch vermogen.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 11:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vreemd dat ze niet naar meer capaciteit en meer opladen gekeken hebben. Je had het in latere jaren dan nog altijd terug kunnen schroeven om de uitdaging te vergroten.
Het is mis gegaan toen Bernie weggingquote:Op zaterdag 7 maart 2026 12:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Alles aan de F1 gaat de verkeerde kant op, ook de extreme hang naar veiligheid en alles moet maar gereguleerd worden.
Ging je vroeger van de baan dan was je race gewoon klaar in de grindbak. Niks uitloopstroken en miepen over track limits. Korrels of zand op de baan? Dan wist je dat na 2 rondjes als coureur en paste je je ronde daarop aan. Een auto langs de baan? Die werd binnen 2 rondes SC weggetakeld en we gingen weer racen.
F1 is creatiefquote:Op zaterdag 7 maart 2026 12:08 schreef pmponer het volgende:
[..]
Het moet ook allemaal in de behuizing passen natuurlijk (en gewicht)
Niet meer vermogen, maar meer opslagcapaciteit voornamelijk zodat het maximaal beschikbare vermogen anders ingezet kan wordenquote:Op zaterdag 7 maart 2026 12:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een aantal teams (Honda) krijgen het nu al niet voor elkaar om de hele toegestane capaciteit te gebruiken, laat staan dat er ruimte is voor nog meer elektrisch vermogen.
Meer opslagcapaciteit helpt ook niet, je moet het kunnen vullen en dat doe de brandstofmotor + remenergie.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 12:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
F1 is creatief
[..]
Niet meer vermogen, maar meer opslagcapaciteit voornamelijk zodat het maximaal beschikbare vermogen anders ingezet kan worden
Schokkend.quote:
Ik denk dat we wel redelijk op 1 lijn zitten.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 12:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Meer opslagcapaciteit helpt ook niet, je moet het kunnen vullen en dat doe de brandstofmotor + remenergie.
Je zal het vermogen van de elektromotor moeten beperken, halveren ongeveer.
Of praten we langs elkaar heen en bedoelen we hetzelfde?
De verhouding tussen de ICE en MGU-K aanpassen zou kunnen. Is nu 50/50, maar zou ook naar 60/40 of 65/35 kunnen, zoals vorig jaar al eens geopperd is. Dat zou waarschijnlijk alleen maar software aanpassingen betekenen. En dat zou al een heel stuk schelen.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 11:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze er überhaupt iets aan kunnen doen op korte termijn. De teams hebben jaren geïnvesteerd in deze auto's en motoren, dit verander je niet zomaar. Ook voor volgend jaar kun je niet opeens de boel omgooien.
Daar hebben ze ook rare fratsen uitgehaald zoals een zo langzaam rijdende safety car dat het via de pits rijden sneller was om zo plekken naar voren te komenquote:Op zaterdag 7 maart 2026 12:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb dat ooit een serieuze kans gegeven.
Was na 1 race weg.
Zou me niet verbazen als iets dergelijks uit de kast wordt getrokken, mogelijk vanaf China alquote:Op zaterdag 7 maart 2026 12:26 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De verhouding tussen de ICE en MGU-K aanpassen zou kunnen. Is nu 50/50, maar zou ook naar 60/40 of 65/35 kunnen, zoals vorig jaar al eens geopperd is. Dat zou waarschijnlijk alleen maar software aanpassingen betekenen. En dat zou al een heel stuk schelen.
De FIA had al een plan B klaar staan als de huidige reglementen een probleem zouden zijn. Maar wat precies is niet gezegd.
Vermogensverhouding brandstofmotor/elektrisch is nu 55-45 dacht ik.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 12:26 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De verhouding tussen de ICE en MGU-K aanpassen zou kunnen. Is nu 50/50, maar zou ook naar 60/40 of 65/35 kunnen, zoals vorig jaar al eens geopperd is. Dat zou waarschijnlijk alleen maar software aanpassingen betekenen. En dat zou al een heel stuk schelen.
De FIA had al een plan B klaar staan als de huidige reglementen een probleem zouden zijn. Maar wat precies is niet gezegd.
Fanboost’ed!quote:Op zaterdag 7 maart 2026 12:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daar hebben ze ook rare fratsen uitgehaald zoals een zo langzaam rijdende safety car dat het via de pits rijden sneller was om zo plekken naar voren te komen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |