abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 6 maart 2026 @ 21:41:59 #276
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220277670
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 21:39 schreef Repentless het volgende:

[..]
Even voor de goede orde: geloof je zelf?
Neen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 21:42:42 #277
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220277675
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 21:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, je schiet alle kanten op.
Het ene moment ontken je dat Iran ooit een democratie is geweest, en vervolgens vind je het eigen schuld dat de democratie met hulp van de VS is verwoest om plaats te maken voor een dictatuur.
Dat is je interpretatie, niet mijn intentie. Je ziet dingen die er niet zijn. De schuld ligt bij het falen van Mossadegh, maar dat wil je maar niet inzien. Het gaat om monden die gevoed moeten worden en daar moet je absoluut niet in falen. Het volk heeft niet gekozen voor een dictatuur maar enkel om de val van Mossadegh.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 6 maart 2026 @ 21:43:56 #278
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_220277691
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 21:41 schreef sp3c het volgende:

[..]
Neen
Ah, mooi. :) Dan was je comment dus enigszins met een knipoog, neem ik aan.
pi_220277692
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 21:39 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Tja, met de kennis van nu alles maar lopen veroordelen uit het verleden is ook nogal simplistisch.
In welk universum was het goed om een dictatuur te starten...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220277899
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 21:42 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Dat is je interpretatie, niet mijn intentie. Je ziet dingen die er niet zijn. De schuld ligt bij het falen van Mossadegh, maar dat wil je maar niet inzien. Het gaat om monden die gevoed moeten worden en daar moet je absoluut niet in falen. Het volk heeft niet gekozen voor een dictatuur maar enkel om de val van Mossadegh.
Eens kijken: de CIA ging met koffers vol geld naar Teheran om de pers en religieuze leiders op te hitsen tegen Mosaddegh.

Vervolgens werden relschoppers ingehuurd die zich voordeden als communisten om angst te zaaien.
Dit werd gevolgd door het inhuren van groepen die die 'communisten' aanvielen en opriepen tot de terugkeer van de Sjah om weer orde op zaken te stellen.

Vervolgens ensceneerde de CIA via de pers dat het Mosaddegh was die een machtsgreep pleegde.

Toen de machtsgreep van de Sjah een feit was heeft de Sjah met de hulp van de Mossad en CIA de beruchte geheime dienst SAVAK op. Deze organisatie werd synoniem met censuur, marteling en de eliminatie van politieke tegenstanders.

Het is de actieve inmenging van de VS, VK en Israël geweest die de democratie in Iran hebben vervangen door een bloedige dictatuur en het zaadje hebben geplant voor de huidige haat tegen de VS en Israël.
pi_220277901
twitter

vrijdag 6 maart 2026 @ 22:00:14 #283
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220277928
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 21:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Eens kijken: de CIA ging met koffers vol geld naar Teheran om de pers en religieuze leiders op te hitsen tegen Mosaddegh.

Vervolgens werden relschoppers ingehuurd die zich voordeden als communisten om angst te zaaien.
Dit werd gevolgd door het inhuren van groepen die die 'communisten' aanvielen en opriepen tot de terugkeer van de Sjah om weer orde op zaken te stellen.

Vervolgens ensceneerde de CIA via de pers dat het Mosaddegh was die een machtsgreep pleegde.

Toen de machtsgreep van de Sjah een feit was heeft de Sjah met de hulp van de Mossad en CIA de beruchte geheime dienst SAVAK op. Deze organisatie werd synoniem met censuur, marteling en de eliminatie van politieke tegenstanders.

Het is de actieve inmenging van de VS, VK en Israël geweest die de democratie in Iran hebben vervangen door een bloedige dictatuur en het zaadje hebben geplant voor de huidige haat tegen de VS en Israël.
Dit is een gemakkelijk te verifiëren feit. Helaas neemt 95% van de mensen die hier een mening verkondigt over deze oorlog niet de moeite om ook maar even zich te verdiepen in de geschiedenis
The End Times are wild
  Moderator vrijdag 6 maart 2026 @ 22:02:03 #284
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220277959
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 21:43 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ah, mooi. :) Dan was je comment dus enigszins met een knipoog, neem ik aan.
Als het om religie gaat is dat altijd beter

Maar de logica klopt wel, het aardse bestaan is een soort examen voor het hiernamaals

Schiet niet op als god dan zelf de antwoorden in gaat vullen, het moet juist moeilihk zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 22:04:49 #285
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220277999
1) Pro-Ayatollah-kamp organiseert een wake voor Khamenei
2) Anti-Ayatollah-kamp draaft op en start een rave om zijn dood te vieren
3) Pro-Ayatollah-kamp organiseert een wake voor Khamenei, dag 2
4) Anti-Ayatollah-kamp draaft op en start een rave om zijn dood te vieren, dag 2
5) Pro-Ayatollah-kamp komt met twee ruiters te paard de Anti's opjagen, gewoon op de openbare weg over rijbanen enzo
6) Politie vraagt: "Wat moet wij eraan doen dan, ze van hun paard halen?"

Manchester 2026

twitter
  vrijdag 6 maart 2026 @ 22:06:11 #286
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220278023
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 21:42 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Het is trouwens whisfull thinking om te geloven dat Trump deze oorlog voert om een democratie te vestigen of voor de belangen van het Iraanse volk
quote:
Trump: Iran hoeft geen democratische staat te worden

President Trump heeft in een telefonisch interview met CNN gezegd dat het hem weinig uitmaakt of Iran na de dood van ayatollah Khameini een democratische staat wordt. "Nee, ik zeg dat er een leider moet zijn die eerlijk en rechtvaardig is, de VS en Israël goed behandelt, en ook de andere landen in het Midden-Oosten."

Trump zei ook geen bezwaar te hebben tegen religieuze leiders. "Ik werk veel samen met religieuze leiders en ze zijn fantastisch." Hij vergeleek daarnaast de Iraanse situatie opnieuw met die in Venezuela. Daar nam de VS eerder dit jaar president Maduro gevangen en werd zijn vicepresident Delcy Rodríguez zijn tijdelijke opvolger. "Het zal net zo gaan als in Venezuela", aldus Trump.
Het gaat er gewoon om een dictator neer te zetten die primair Israël en de VS dient

Dat vind ik dan wel weer zo heerlijk van Trump, dat hij niet hypocriet is en zo eerlijk❤
The End Times are wild
  vrijdag 6 maart 2026 @ 22:07:45 #287
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220278049
En figuren als Merz, Rutte en Jetten zijn nog niet goed genoeg zijn kak tussen zijn bilspleet uit te likken
The End Times are wild
  vrijdag 6 maart 2026 @ 22:08:35 #288
24533 ACT-F
pi_220278058
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 21:58 schreef Wantie het volgende:
Je gaat volledig voorbij aan datgene wat hiervoor afspeelde. Mosaddeg genoot veel populariteit totdat hij zich verstapte bij het nationaliseren van de oliewinning wat leidde tot een economische recessie. Dat leidde tot onvrede bij de bevolking waardoor het voor de Britten en de Amerikanen slechts een inkoppertje was om hem ten val te laten brengen. Ik praat de acties van de Britten en de Amerikanen niet goed, maar Mosaddegh is zelf degene geweest die de Britten en de Amerikanen de gelegenheid gaf om hem onderuit te halen. Als hij omzichtiger was omgegaan met de olie-inkomsten, dus eerst zorgen dat je een andere afzetmarkt hebt en dan pas nationaliseren, dan had niemand hem onderuit kunnen halen.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 22:09:16 #289
24533 ACT-F
pi_220278069
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 22:06 schreef LXIV het volgende:
Het is trouwens whisfull thinking om te geloven dat Trump deze oorlog voert om een democratie te vestigen of voor de belangen van het Iraanse volk
Ik heb al meerdere malen aangegeven dat het gaat om oliebelangen.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 22:10:08 #290
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220278079
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 22:09 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Ik heb al meerdere malen aangegeven dat het gaat om oliebelangen.
Was het maar zo onschuldig. Olie konden we van de ayatollah ‘s ook gewoon kopen
The End Times are wild
pi_220278090
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 22:04 schreef Qarrad het volgende:
1) Pro-Ayatollah-kamp organiseert een wake voor Khamenei
2) Anti-Ayatollah-kamp draaft op en start een rave om zijn dood te vieren
3) Pro-Ayatollah-kamp organiseert een wake voor Khamenei, dag 2
4) Anti-Ayatollah-kamp draaft op en start een rave om zijn dood te vieren, dag 2
5) Pro-Ayatollah-kamp komt met twee ruiters te paard de Anti's opjagen, gewoon op de openbare weg over rijbanen enzo
6) Politie vraagt: "Wat moet wij eraan doen dan, ze van hun paard halen?"

Manchester 2026

[ x ]
:')
  vrijdag 6 maart 2026 @ 22:11:02 #292
24533 ACT-F
pi_220278092
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 22:10 schreef LXIV het volgende:

[..]
Was het maar zo onschuldig. Olie konden we van de ayatollah ‘s ook gewoon kopen
Geopolitiek mijn waarde. De VS wil niet dat China goedkope olie van Iran kan kopen.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 22:12:17 #293
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220278105
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 22:11 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Geopolitiek mijn waarde. De VS wil niet dat China goedkope olie van Iran kan kopen.
Zodat ze het bij Rusland moeten kopen?
The End Times are wild
pi_220278113
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 22:08 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Je gaat volledig voorbij aan datgene wat hiervoor afspeelde. Mosaddeg genoot veel populariteit totdat hij zich verstapte bij het nationaliseren van de oliewinning wat leidde tot een economische recessie. Dat leidde tot onvrede bij de bevolking waardoor het voor de Britten en de Amerikanen slechts een inkoppertje was om hem ten val te laten brengen. Ik praat de acties van de Britten en de Amerikanen niet goed, maar Mosaddegh is zelf degene geweest die de Britten en de Amerikanen de gelegenheid gaf om hem onderuit te halen. Als hij omzichtiger was omgegaan met de olie-inkomsten, dus eerst zorgen dat je een andere afzetmarkt hebt en dan pas nationaliseren, dan had niemand hem onderuit kunnen halen.
Het is hoedanook nooit de fout van de VS ..

Dat is best wel typisch.

Het is van hetzelfde signatuur als degenen die Zelensky de schuld geven van de Russische invasie.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 22:19:20 #295
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_220278168
quote:
88s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 22:02 schreef sp3c het volgende:

[..]
Als het om religie gaat is dat altijd beter
Eens.

quote:
Maar de logica klopt wel, het aardse bestaan is een soort examen voor het hiernamaals

Schiet niet op als god dan zelf de antwoorden in gaat vullen, het moet juist moeilihk zijn
Mijns inziens klopt die logica niet en heeft die ook nooit geklopt.

Als je wordt opgevoed in een (streng) gelovig gezin, is de kans dat jij het ook gelooft of er überhaupt ooit van gehoord hebt en weet wat 'de regels' voor het examen zijn, aanzienlijk hoger. Voor iemand die er totaal niet mee is opgevoed en er ook nauwelijks mee in aanraking komt, ligt dat al volledig anders.

Of nog een hele stap verder: ben je iemand uit een of andere inheemse stam in het amazonewoud die vrijwel nul contact met de buitenwereld heeft en nog nooit van Jezus Christus, Allah, Buddha, Odin, Zeus of wat dan ook heeft gehoord, is die kans nul. Daar kiezen ze niet zelf voor, dat is gewoon wat het is. En hoewel een stuk primitiever, zijn het toch echt homo sapiens.

Maar goed, misschien is dit teveel off-topic. :)
pi_220278169
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 22:08 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Waar jij aan voorbij gaat is dat de VS niet het recht heeft om in een ander soeverein land de regering omver te werpen en te vervangen door een dictatuur die de bevolking op een vreselijke manier heeft onderdrukt, puur uit eigen belang.

De VS deed dat niet alleen bij Iran, maar ook in Midden Amerika.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 22:21:17 #297
24533 ACT-F
pi_220278190
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 22:12 schreef LXIV het volgende:

[..]
Zodat ze het bij Rusland moeten kopen?
Tegen een hogere prijs want er is een concurrent minder. Maar de belangrijkste reden is dat er tegenover de levering van olie en gas kennis en technologie staat vanuit China. De VS vreest het sterker worden van BRICS, een machtsblok waar op een gegeven moment geen overwicht meer op is. Met regimeverandering proberen ze Iran weer onder invloedsfeer van de VS te krijgen waar de olie met petrodollars afgerekend wordt.
pi_220278199
twitter

Poetin moet wel iets van vieze filmpjes van Trump hebben ofzo. Man man man.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 22:24:25 #299
24533 ACT-F
pi_220278226
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 22:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is hoedanook nooit de fout van de VS ..

Dat is best wel typisch.

Het is van hetzelfde signatuur als degenen die Zelensky de schuld geven van de Russische invasie.
Wederom je eigen interpretatie. Ik verfoei de VS als sinds de Golfoorlog van 1991, maar wij staan machteloos omdat we niet zelfvoorzienend zijn en te weinig investeren in defensie.
pi_220278251
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 22:21 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Poetin moet wel iets van vieze filmpjes van Trump hebben ofzo. Man man man.
Trump is niet bepaald lelijk, hij is lang, mannelijk dominant, de machtigste man ter wereld, hij is schatrijk en hij heeft mooi haar, dus kom maar door met die filmpjes :9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')