Neenquote:Op vrijdag 6 maart 2026 21:39 schreef Repentless het volgende:
[..]
Even voor de goede orde: geloof je zelf?
Dat is je interpretatie, niet mijn intentie. Je ziet dingen die er niet zijn. De schuld ligt bij het falen van Mossadegh, maar dat wil je maar niet inzien. Het gaat om monden die gevoed moeten worden en daar moet je absoluut niet in falen. Het volk heeft niet gekozen voor een dictatuur maar enkel om de val van Mossadegh.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 21:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, je schiet alle kanten op.
Het ene moment ontken je dat Iran ooit een democratie is geweest, en vervolgens vind je het eigen schuld dat de democratie met hulp van de VS is verwoest om plaats te maken voor een dictatuur.
In welk universum was het goed om een dictatuur te starten...quote:Op vrijdag 6 maart 2026 21:39 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Tja, met de kennis van nu alles maar lopen veroordelen uit het verleden is ook nogal simplistisch.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 6 maart 2026 21:14 schreef UitStraling het volgende:
Joden-Poepjurken 15-0
Bekijk deze YouTube-video
Eens kijken: de CIA ging met koffers vol geld naar Teheran om de pers en religieuze leiders op te hitsen tegen Mosaddegh.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 21:42 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat is je interpretatie, niet mijn intentie. Je ziet dingen die er niet zijn. De schuld ligt bij het falen van Mossadegh, maar dat wil je maar niet inzien. Het gaat om monden die gevoed moeten worden en daar moet je absoluut niet in falen. Het volk heeft niet gekozen voor een dictatuur maar enkel om de val van Mossadegh.
Dit is een gemakkelijk te verifiëren feit. Helaas neemt 95% van de mensen die hier een mening verkondigt over deze oorlog niet de moeite om ook maar even zich te verdiepen in de geschiedenisquote:Op vrijdag 6 maart 2026 21:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Eens kijken: de CIA ging met koffers vol geld naar Teheran om de pers en religieuze leiders op te hitsen tegen Mosaddegh.
Vervolgens werden relschoppers ingehuurd die zich voordeden als communisten om angst te zaaien.
Dit werd gevolgd door het inhuren van groepen die die 'communisten' aanvielen en opriepen tot de terugkeer van de Sjah om weer orde op zaken te stellen.
Vervolgens ensceneerde de CIA via de pers dat het Mosaddegh was die een machtsgreep pleegde.
Toen de machtsgreep van de Sjah een feit was heeft de Sjah met de hulp van de Mossad en CIA de beruchte geheime dienst SAVAK op. Deze organisatie werd synoniem met censuur, marteling en de eliminatie van politieke tegenstanders.
Het is de actieve inmenging van de VS, VK en Israël geweest die de democratie in Iran hebben vervangen door een bloedige dictatuur en het zaadje hebben geplant voor de huidige haat tegen de VS en Israël.
Als het om religie gaat is dat altijd beterquote:Op vrijdag 6 maart 2026 21:43 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ah, mooi.Dan was je comment dus enigszins met een knipoog, neem ik aan.
Het is trouwens whisfull thinking om te geloven dat Trump deze oorlog voert om een democratie te vestigen of voor de belangen van het Iraanse volkquote:Op vrijdag 6 maart 2026 21:42 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat is je interpretatie, niet mijn intentie. Je ziet dingen die er niet zijn. De schuld ligt bij het falen van Mossadegh, maar dat wil je maar niet inzien. Het gaat om monden die gevoed moeten worden en daar moet je absoluut niet in falen. Het volk heeft niet gekozen voor een dictatuur maar enkel om de val van Mossadegh.
Het gaat er gewoon om een dictator neer te zetten die primair Israël en de VS dientquote:Trump: Iran hoeft geen democratische staat te worden
President Trump heeft in een telefonisch interview met CNN gezegd dat het hem weinig uitmaakt of Iran na de dood van ayatollah Khameini een democratische staat wordt. "Nee, ik zeg dat er een leider moet zijn die eerlijk en rechtvaardig is, de VS en Israël goed behandelt, en ook de andere landen in het Midden-Oosten."
Trump zei ook geen bezwaar te hebben tegen religieuze leiders. "Ik werk veel samen met religieuze leiders en ze zijn fantastisch." Hij vergeleek daarnaast de Iraanse situatie opnieuw met die in Venezuela. Daar nam de VS eerder dit jaar president Maduro gevangen en werd zijn vicepresident Delcy Rodríguez zijn tijdelijke opvolger. "Het zal net zo gaan als in Venezuela", aldus Trump.
Je gaat volledig voorbij aan datgene wat hiervoor afspeelde. Mosaddeg genoot veel populariteit totdat hij zich verstapte bij het nationaliseren van de oliewinning wat leidde tot een economische recessie. Dat leidde tot onvrede bij de bevolking waardoor het voor de Britten en de Amerikanen slechts een inkoppertje was om hem ten val te laten brengen. Ik praat de acties van de Britten en de Amerikanen niet goed, maar Mosaddegh is zelf degene geweest die de Britten en de Amerikanen de gelegenheid gaf om hem onderuit te halen. Als hij omzichtiger was omgegaan met de olie-inkomsten, dus eerst zorgen dat je een andere afzetmarkt hebt en dan pas nationaliseren, dan had niemand hem onderuit kunnen halen.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 21:58 schreef Wantie het volgende:
Eens kijken: de CIA ging met koffers vol geld naar Teheran om de pers en religieuze leiders op te hitsen tegen Mosaddegh.
Ik heb al meerdere malen aangegeven dat het gaat om oliebelangen.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 22:06 schreef LXIV het volgende:
Het is trouwens whisfull thinking om te geloven dat Trump deze oorlog voert om een democratie te vestigen of voor de belangen van het Iraanse volk
Was het maar zo onschuldig. Olie konden we van de ayatollah ‘s ook gewoon kopenquote:Op vrijdag 6 maart 2026 22:09 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik heb al meerdere malen aangegeven dat het gaat om oliebelangen.
quote:Op vrijdag 6 maart 2026 22:04 schreef Qarrad het volgende:
1) Pro-Ayatollah-kamp organiseert een wake voor Khamenei
2) Anti-Ayatollah-kamp draaft op en start een rave om zijn dood te vieren
3) Pro-Ayatollah-kamp organiseert een wake voor Khamenei, dag 2
4) Anti-Ayatollah-kamp draaft op en start een rave om zijn dood te vieren, dag 2
5) Pro-Ayatollah-kamp komt met twee ruiters te paard de Anti's opjagen, gewoon op de openbare weg over rijbanen enzo
6) Politie vraagt: "Wat moet wij eraan doen dan, ze van hun paard halen?"
Manchester 2026
[ x ]
Geopolitiek mijn waarde. De VS wil niet dat China goedkope olie van Iran kan kopen.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 22:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Was het maar zo onschuldig. Olie konden we van de ayatollah ‘s ook gewoon kopen
Zodat ze het bij Rusland moeten kopen?quote:Op vrijdag 6 maart 2026 22:11 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Geopolitiek mijn waarde. De VS wil niet dat China goedkope olie van Iran kan kopen.
Het is hoedanook nooit de fout van de VS ..quote:Op vrijdag 6 maart 2026 22:08 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Je gaat volledig voorbij aan datgene wat hiervoor afspeelde. Mosaddeg genoot veel populariteit totdat hij zich verstapte bij het nationaliseren van de oliewinning wat leidde tot een economische recessie. Dat leidde tot onvrede bij de bevolking waardoor het voor de Britten en de Amerikanen slechts een inkoppertje was om hem ten val te laten brengen. Ik praat de acties van de Britten en de Amerikanen niet goed, maar Mosaddegh is zelf degene geweest die de Britten en de Amerikanen de gelegenheid gaf om hem onderuit te halen. Als hij omzichtiger was omgegaan met de olie-inkomsten, dus eerst zorgen dat je een andere afzetmarkt hebt en dan pas nationaliseren, dan had niemand hem onderuit kunnen halen.
Eens.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 22:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
Als het om religie gaat is dat altijd beter
Mijns inziens klopt die logica niet en heeft die ook nooit geklopt.quote:Maar de logica klopt wel, het aardse bestaan is een soort examen voor het hiernamaals
Schiet niet op als god dan zelf de antwoorden in gaat vullen, het moet juist moeilihk zijn
Waar jij aan voorbij gaat is dat de VS niet het recht heeft om in een ander soeverein land de regering omver te werpen en te vervangen door een dictatuur die de bevolking op een vreselijke manier heeft onderdrukt, puur uit eigen belang.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 22:08 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Je gaat volledig voorbij aan datgene wat hiervoor afspeelde. Mosaddeg genoot veel populariteit totdat hij zich verstapte bij het nationaliseren van de oliewinning wat leidde tot een economische recessie. Dat leidde tot onvrede bij de bevolking waardoor het voor de Britten en de Amerikanen slechts een inkoppertje was om hem ten val te laten brengen. Ik praat de acties van de Britten en de Amerikanen niet goed, maar Mosaddegh is zelf degene geweest die de Britten en de Amerikanen de gelegenheid gaf om hem onderuit te halen. Als hij omzichtiger was omgegaan met de olie-inkomsten, dus eerst zorgen dat je een andere afzetmarkt hebt en dan pas nationaliseren, dan had niemand hem onderuit kunnen halen.
Tegen een hogere prijs want er is een concurrent minder. Maar de belangrijkste reden is dat er tegenover de levering van olie en gas kennis en technologie staat vanuit China. De VS vreest het sterker worden van BRICS, een machtsblok waar op een gegeven moment geen overwicht meer op is. Met regimeverandering proberen ze Iran weer onder invloedsfeer van de VS te krijgen waar de olie met petrodollars afgerekend wordt.quote:
Wederom je eigen interpretatie. Ik verfoei de VS als sinds de Golfoorlog van 1991, maar wij staan machteloos omdat we niet zelfvoorzienend zijn en te weinig investeren in defensie.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 22:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is hoedanook nooit de fout van de VS ..
Dat is best wel typisch.
Het is van hetzelfde signatuur als degenen die Zelensky de schuld geven van de Russische invasie.
Trump is niet bepaald lelijk, hij is lang, mannelijk dominant, de machtigste man ter wereld, hij is schatrijk en hij heeft mooi haar, dus kom maar door met die filmpjesquote:Op vrijdag 6 maart 2026 22:21 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Poetin moet wel iets van vieze filmpjes van Trump hebben ofzo. Man man man.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |