SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.tl;dr
Mijn vriendin plaatste zich vorig jaar voor de Spelen, na jaren ellende en knokken, maar testte direct daarna positief op COVID-19 en kreeg na hersteld te zijn letterlijk op weg naar de Spelen een zwaar ongeluk: chauffeur dood, zij zwaargewond. Jaar lang hersteld, ze is - naast haar baan bij de lokale fietsenmaker - weer volop aan het trainen en gaat volgende maand meedoen aan het WK in Slovenië, met de Spelen van 2026 als uiteindelijk doel. Er is financiële hulp nodig om ons/haar te ondersteunen bij het hele traject richting die Spelen, dus voor de komende ruim drie jaar, en daar is een collega van haar een crowdfundingsactie voor gestart.
De FOK!-gemeenschap heeft haar kort na het ongeluk enorm gesteund, er stonden echt tig kaarten en chocolaatjes en kleinigheidjes en leuke dingen thuis, wat haar enorm goed heeft gedaan. Bij dezen dus nog een vraag om een klein beetje hulpHet zou voor FOK! natuurlijk ook leuk zijn als het lukt, want we zouden dan in 2026 iemand op de Spelen en in het olympisch dorp hebben die we - buiten haar wedstrijden om - als echte razende reporter in kunnen zetten om al onze prangende vragen te beantwoorden en smeuige nieuwtjes op te vangen!
De actie is hier te vinden:
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Hier zijn wat recente interviews te zien, inclusief filmpje:
https://www.gld.nl/nieuws(...)val-alsnog-waarmaken
https://www.rtvnunspeet.n(...)maar-niet-onmogelijk
En wat artikelen van een klein jaar geleden, kort na het ongeluk:
https://www.ad.nl/olympis(...)haar-leven~af2ead05/
https://nos.nl/artikel/24(...)n-door-zwaar-ongeluk
Zij gaat in elk geval verder met trainen, werken en nog meer integreren hier op de fraaie Veluwe (ze wilde het meest recente Omroep Gelderland-interview in het Nederlands doen, maar was toch net even te verlegen om het te proberen, hoewel haar Nederlands er inmiddels echt wel goed genoeg voor is!). Mocht er een klein beetje hulp komen: heel erg bedankt!
Een fijne dag en fijn weekeinde gewenst, iedereen
Bruna in actie in het Zwitserse Sparenmoos vorig jaar, het weekeinde waarin ze zich definitief kwalificeerde voor de Spelen:![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 30 april 2026 13:13 schreef heywoodu het volgende:
Even een update.
We zijn inmiddels ruim twee maanden verder na het eind van de Spelen, wat vooral in de eerste weken gepaard ging met een behoorlijk gevoel van 'Wat nu?'. Post-olympische struggles bestaan zonder twijfel, niet gek dat veel atleten na afloop hulp vragen, alleen hoor je er niet zo veel over verder.
Bruna is nog altijd wel van plan om voor 2030 te gaan, maar het WK van volgend jaar februari lijkt er niet meer in te zitten. Ze moet nog operaties ondergaan aan de neusholtes, die al een paar jaar voor zaken als duizeligheid en verstoring van de balans zorgen, en aan haar benen: ik weet even niet meer of ik dat tijdens de Spelen gepost had, maar de problemen in november/december, waardoor ze in de vrije stijl nauwelijks kon presteren, kwamen door compartimentssyndroom in beide benen. Gelukkig niet acuut, dan had ze al lang niet meer kunnen lopen (en al lang onder het mes geweest), maar wel genoeg om bijvoorbeeld ook de olympische 10km bijzonder heftig te maken. Maar goed, strijden tot het einde.
Die operaties zou ze rond deze tijd willen doen, of een tijdje terug al, maar daar is een complicatie bij gekomen, waardoor dat waarschijnlijk op z'n vroegst allemaal pas volgend jaar gaat worden.Gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Heywoodu heeft de Olympische cockringen wel ontdekt.quote:Op donderdag 30 april 2026 13:22 schreef Szura het volgende:
Gefeliciteerd! Waren die condooms toch op in het olympisch dorp.
Even een update.
We zijn inmiddels ruim twee maanden verder na het eind van de Spelen, wat vooral in de eerste weken gepaard ging met een behoorlijk gevoel van 'Wat nu?'. Post-olympische struggles bestaan zonder twijfel, niet gek dat veel atleten na afloop hulp vragen, alleen hoor je er niet zo veel over verder.
Bruna is nog altijd wel van plan om voor 2030 te gaan, maar het WK van volgend jaar februari lijkt er niet meer in te zitten. Ze moet nog operaties ondergaan aan de neusholtes, die al een paar jaar voor zaken als duizeligheid en verstoring van de balans zorgen, en aan haar benen: ik weet even niet meer of ik dat tijdens de Spelen gepost had, maar de problemen in november/december, waardoor ze in de vrije stijl nauwelijks kon presteren, kwamen door compartimentssyndroom in beide benen. Gelukkig niet acuut, dan had ze al lang niet meer kunnen lopen (en al lang onder het mes geweest), maar wel genoeg om bijvoorbeeld ook de olympische 10km bijzonder heftig te maken. Maar goed, strijden tot het einde.
Die operaties zou ze rond deze tijd willen doen, of een tijdje terug al, maar daar is een complicatie bij gekomen, waardoor dat waarschijnlijk op z'n vroegst allemaal pas volgend jaar gaat worden.Van harte gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
Even een update.
Die operaties zou ze rond deze tijd willen doen, of een tijdje terug al, maar daar is een complicatie bij gekomen, waardoor dat waarschijnlijk op z'n vroegst allemaal pas volgend jaar gaat worden.Gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.What can change the nature of a man?
Even een update.
Die operaties zou ze rond deze tijd willen doen, of een tijdje terug al, maar daar is een complicatie bij gekomen, waardoor dat waarschijnlijk op z'n vroegst allemaal pas volgend jaar gaat worden.Van harte gefeliciteerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
quote:Op donderdag 30 april 2026 18:17 schreef Faraday01 het volgende:
gefeliciteerd!
Over 20 jaar een nieuwe FOK’er met 6 schermen
Gezien de misselijkheid waar dat kind Bruna al weken doorheen haalt mag ik hopen dat het zowel een olympische sporter als een overdreven sportfanaat wordtquote:
Even een update.
Die operaties zou ze rond deze tijd willen doen, of een tijdje terug al, maar daar is een complicatie bij gekomen, waardoor dat waarschijnlijk op z'n vroegst allemaal pas volgend jaar gaat worden.Gefeliciteerd @Bruna en @heywoodu, dit is geweldig nieuws!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
We hebben wel al jarenlang een naam op het oog, maar ja, er zijn twee optiesquote:Op donderdag 30 april 2026 20:41 schreef Faraday01 het volgende:
Hoe gaat de kleine druif heten? Vullen jullie aan:
V
Laura
naam overleden Braziliaanse vriendin Bruna
M
Nori(aki)
Je moet in Nederland inmiddels ook actief nadenken over de achternaamquote:Op donderdag 30 april 2026 20:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
We hebben wel al jarenlang een naam op het oog, maar ja, er zijn twee opties
Voor het geslacht waar we nog geen naam voor hebben gebruiken we ook al jaren "NoName" als placeholder, maar dat is nu een beetje ingeburgerd op dusdanige wijze dat we het jammer vinden dat dat niet realistisch als naam te kiezen is
Dat wordt nog stevig nadenken.
Hoezo?quote:Op donderdag 30 april 2026 21:12 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Je moet in Nederland inmiddels ook actief nadenken over de achternaam
Oh zo, dat zal die van mij worden, waarschijnlijk, maar wie weetquote:Op donderdag 30 april 2026 21:34 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, Moura is veel beter
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |