Is het niet dat de Koerden behoorlijk verspreid zijn over de hele regio?quote:Op woensdag 4 maart 2026 04:54 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Zou wel geniaal zijn. Zie eventueel ook graag een onafhankelijk Koerdistan.
ze denken dat nu iedereen boos wordt op de USA , terwijl de raketten bij hen vandaan komenquote:Op woensdag 4 maart 2026 04:00 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik denk dat wij maar het halve verhaal kennen want dat Iran nu op allerlei Golfstaten raketten afvuurt zal een reden hebben.
kloptquote:Op woensdag 4 maart 2026 00:06 schreef Tovia het volgende:
"Burgerslachtoffers" en "mensenrechten", daar gaat ons om ehum ehum.
Dat zal dit bericht zijn geweest:quote:Op woensdag 4 maart 2026 05:46 schreef Toby56 het volgende:
Als ik het goed heb meegekregen: Steve meldt een bericht van Reuters, dat er a.s. vrijdag een meeting zal zijn tussen het Am. ministerie van oorlog en fabrikanten/leveranciers van wapens (oa. Lockheed), omdat het Pentagon dringend heeft gevraagd om een uitbreiding van het wapenarsenaal.
Dat klinkt niet tof want daar zal toch vooral de bevolking last van hebbenquote:Op woensdag 4 maart 2026 05:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ze denken dat nu iedereen boos wordt op de USA , terwijl de raketten bij hen vandaan komen
Dat gaat ze niet helpen, USA en ISrael gaan nu de drink watervoorziening plat leggen
Maak er een zo groot mogelijke regionale oorlog van in dit belangrijke olie- en (liquid) gasgebied, zodat de koersen wereldwijd gaan zakken, de prijzen wereldwijd gaan stijgen (zeker ook in de VS), de steun in de VS voor deze operatie snel zal afnemen, steeds meer bondgenoten gaan morren en de Amerikaanse regering zich gedwongen ziet om in te dammen.quote:Op woensdag 4 maart 2026 04:00 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik denk dat wij maar het halve verhaal kennen want dat Iran nu op allerlei Golfstaten raketten afvuurt zal een reden hebben.
quote:
En die bevolking mag dan, volkomen uitgedroogd, de revolutie beginnen?quote:Op woensdag 4 maart 2026 05:56 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat klinkt niet tof want daar zal toch vooral de bevolking last van hebben
quote:“We are also sinking the Iranian navy — the entire navy,” he added. “Thus far, we’ve destroyed 17 Iranian ships, including the most operational Iranian submarine that now has a hole in its side.”
“For decades, the Iranian regime has harassed international shipping. Today, there is not a single Iranian ship underway in the Arabian Gulf, Strait of Hormuz or Gulf of Oman,” Cooper said. “And we will not stop.”
Klopt, ik verwacht niet dat de luchtaanvallen heel lang door zullen gaan.quote:Op woensdag 4 maart 2026 06:03 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Maak er een zo groot mogelijke regionale oorlog van in dit belangrijke olie- en (liquid) gasgebied, zodat de koersen wereldwijd gaan zakken, de prijzen wereldwijd gaan stijgen (zeker ook in de VS), de steun in de VS voor deze operatie snel zal afnemen, steeds meer bondgenoten gaan morren en de Amerikaanse regering zich gedwongen ziet om in te dammen.
Of dat gaat lukken is natuurlijk nog maar de vraag.
Op korte termijn geldt het zeer zeker voor de economisch gerelateerde zaken, maar of de Amerikaanse regering gaat indammen is zeer twijfelachtig. Temeer omdat ze tot nu toe er prima in slagen om het Congres grotendeels buitenspel te houden. Natuurlijk zijn er later nog de midterms (of toch niet?) die voor een omslag kunnen zorgen, maar ook dat blijft afwachten. Sowieso zal indammen niet erg naar de zin zijn van Netanyahu, en dan heeft Washington heel wat uit te leggen.
Ze hebben heel veel kleine raket bootjes.quote:Op woensdag 4 maart 2026 06:08 schreef 3rr0r het volgende:
Steeds meer schepen vernietigd, ook een onderzeeboot.
[..]
Ik heb dat laatste niet bijgehouden, maar normaliter wordt er bij moslims toch rapido een begrafenis gehouden? Binnen 36 uur?quote:Op woensdag 4 maart 2026 06:11 schreef theguyver het volgende:
[..]
Klopt, ik verwacht niet dat de luchtaanvallen heel lang door zullen gaan.
Misschien een paar dagen tot max een week.
En dan zal men een beroep doen op het volk om een opstand te veroorzaken.
Iran houd dit ook niet constant vol, als men een raket af vuurt dan is de kans groot dat die instalatie (hangt beetje vanaf of het mobiel is) word uitgeschakeld.
Althans dat is lijkt me de reden waarom de aanvallen nog niet zijn stop gezet.
Nou gaat heel cru klinken de enige manier waarop het volk een kans heeft tot slagen als men een bom dropt op de uitvaart van Khamenei.
Hangt er misschien van af hoe lang men bezig is met stukjes bij elkaar zoekenquote:Op woensdag 4 maart 2026 06:13 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik heb dat laatste niet bijgehouden, maar normaliter wordt er bij moslims toch rapido een begrafenis gehouden? Binnen 36 uur?
Het voor een groot deel uitschakelen van geschutplatforms en boten komt in de eerste plaats Israël ten goede.quote:Op woensdag 4 maart 2026 06:12 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ze hebben heel veel kleine raket bootjes.
Bekijk deze YouTube-video
klopt ik vroeg het me gisteren ook al af.quote:Op woensdag 4 maart 2026 06:13 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik heb dat laatste niet bijgehouden, maar normaliter wordt er bij moslims toch rapido een begrafenis gehouden? Binnen 36 uur?
Ook dat heb ik niet nauwkeurig bijgehouden. Zijn lichaam was er niet best aan toe, dat weet ik wel. (Nee maar.)quote:Op woensdag 4 maart 2026 06:17 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Hangt er misschien van af hoe lang men bezig is met stukjes bij elkaar zoeken
Ah, OK.quote:Op woensdag 4 maart 2026 06:17 schreef theguyver het volgende:
[..]
klopt ik vroeg het me gisteren ook al af.
Dit gaf google me als antwoord.
De begrafenis van Ayatollah Ali Khamenei, die op 28 februari 2026 overleed, is nog niet voltrokken vanwege de uitgebreide staatsceremonies en de logistieke planning die gepaard gaan met een nationale rouwperiode.
Het voordeel is wel dat je luchtoverwicht hebt.quote:Op woensdag 4 maart 2026 06:17 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het voor een groot deel uitschakelen van geschutplatforms en boten komt in de eerste plaats Israël ten goede.
Maar ik vermoed dat, om de Iraanse bevolking een kans te geven, je vooral de wapens zo'n beetje letterlijk uit de handen van de Revolutionaire Garde moet schieten. En zolang er nog een groot blik haatbaarden kan worden geopend, verwacht ik niet dat die Garde het figuurlijke bijltje er snel bij zal neergooien.
Dan zou je dus toch grondtroepen moeten gaan inzetten.
Dat Iran zeer taai kan zijn in een grondoorlog tegen een buurland, heeft Sadam Hoessein al eens ondervonden.quote:Op woensdag 4 maart 2026 06:22 schreef theguyver het volgende:
[..]
Het voordeel is wel dat je luchtoverwicht hebt.
Daarom worden de uitval basis van de nationale garde ook aangevallen.
Er zijn her en der wat berichten dat sommigen expres thuisblijven, hoeveel geen idee.
Ik hoop juist dat hun buurlanden Actie ondernemen en eventueel een grond offensief gaan uitvoeren.
Het is beter dat een arabisch land hun via grond oorlog helpt ipv de VS.
Iran is zeer anti VS maar niet zozeer Anti buurland, als de buurlanden samen een coalitie maken is de kans op overgave veel hoger!
Tegen de VS de gezworen vijand leg je de wapens niet neer maar tegen burgers en buurlanden is de kans veel hoger!
Laten we hopen dat er weer boten met freedomfighters uit Amsterdam die kant op gaan om water te brengen.quote:Op woensdag 4 maart 2026 06:06 schreef Toby56 het volgende:
[..]
En die bevolking mag dan, volkomen uitgedroogd, de revolutie beginnen?
Zou de Revolutionaire Garde ook uitgedroogd raken?
Of zouden ze daar de adviezen van Rutte ter harte hebben genomen: het wordt oorlog, sla zoveel mogelijk water in...
Het klinkt vooral erg naief dat mensen door de vele propaganda die men leest echt overtuigd zijn dat meer bommen echt een regime change gaan bewerkstelligen in Iran.quote:Op woensdag 4 maart 2026 06:11 schreef theguyver het volgende:
Nou gaat heel cru klinken de enige manier waarop het volk een kans heeft tot slagen als men een bom dropt op de uitvaart van Khamenei.
Afghanistan lijkt me wel heel anders dan Iran.quote:Op woensdag 4 maart 2026 06:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het klinkt vooral erg naief dat mensen door de vele propaganda die men leest echt overtuigd zijn dat meer bommen echt een regime change gaan bewerkstelligen in Iran.![]()
Een beetje historisch inzicht in de regio . Van de recente geschiedenis weten dat zelfs na een jarenlange bezetting en nationbuiling in hun buurland Afghanistan dit land na deze bezetting binnen de kortste keren terug viel tot hun barbaarse taliban bestuur.
Waarom zou zonder buitenlandse manschappen in Iran uberhaubt nu juist dit regime deze keer echt vallen?
Dit werd zojuist ook letterlijk zo gezegd op The Enforcer.quote:Op woensdag 4 maart 2026 06:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het klinkt vooral erg naief dat mensen door de vele propaganda die men leest echt overtuigd zijn dat meer bommen echt een regime change gaan bewerkstelligen in Iran.![]()
[...]
Ik zou eerder de vergelijking trekken met landen als Syrië en Irak. Landen met veel etnische en religieuze groeperingen die ook wel redelijk geografisch geconcentreerd zijn. De poging om een Koerdische opstand te ondersteunen is ook letterlijk een herhaling van zetten wat dat betreft bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 4 maart 2026 06:47 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Afghanistan lijkt me wel heel anders dan Iran.
Toch lijkt de bevolking in Iran mij redelijk verenigd als ik het zo bekijk. Als zelfs Bibi wordt toegejuicht ... ik denk dat ze de boel daar eenvoudiger op de rit krijgen dan in Irak of Syriëquote:Op woensdag 4 maart 2026 06:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zou eerder de vergelijking trekken met landen als Syrië en Irak. Landen met veel etnische en religieuze groeperingen die ook wel redelijk geografisch geconcentreerd zijn. De poging om een Koerdische opstand te ondersteunen is ook letterlijk een herhaling van zetten wat dat betreft bijvoorbeeld.
Ah er zijn in de doorzichtige propaganda bubble wat filmpjes verspreid waarbij wat Iraniërs bibi toejuichen en aan de hand van die filmpjes projecteren goed geïndoctrineerde mensen dat dan alsof hiermee alle Iraniërs op een lijn zitten en daarom het over een paar weken maanden een vrij westerse democratie zal zijn.quote:Op woensdag 4 maart 2026 06:58 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Toch lijkt de bevolking in Iran mij redelijk verenigd als ik het zo bekijk. Als zelfs Bibi wordt toegejuicht ... ik denk dat ze de boel daar eenvoudiger op de rit krijgen dan in Irak of Syrië
Van rechts kun je nog het een en ander verwachten maar links roept een hoop over normen & waarden en principes waar ze zelf regelmatig niet aan houden.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 20:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat geneuzel altijd over links of rechts...
Kun je ook onderbouwen waar het propagandistische element zit en wat de sentimenten onder Iraniërs dan zijn?quote:Op woensdag 4 maart 2026 07:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ah er zijn in de doorzichtige propaganda bubble wat filmpjes verspreid waarbij wat Iraniërs bibi toejuichen en aan de hand van die filmpjes projecteren goed geïndoctrineerde mensen dat dan alsof hiermee alle Iraniërs op een lijn zitten en daarom het over een paar weken maanden een vrij westerse democratie zal zijn.
rechts is ook vooral roepen en er achterkomen dat het allemaal niet zomaar kanquote:Op woensdag 4 maart 2026 07:16 schreef HSG het volgende:
[..]
Van rechts kun je nog het een en ander verwachten maar links roept een hoop over normen & waarden en principes waar ze zelf regelmatig niet aan houden.
Hebben ze wel iets om te begraven?quote:Op woensdag 4 maart 2026 06:17 schreef theguyver het volgende:
[..]
klopt ik vroeg het me gisteren ook al af.
Dit gaf google me als antwoord.
De begrafenis van Ayatollah Ali Khamenei, die op 28 februari 2026 overleed, is nog niet voltrokken vanwege de uitgebreide staatsceremonies en de logistieke planning die gepaard gaan met een nationale rouwperiode.
De bevolking lijkt verenigd? Hoe kom je daarbij?quote:Op woensdag 4 maart 2026 06:58 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Toch lijkt de bevolking in Iran mij redelijk verenigd als ik het zo bekijk. Als zelfs Bibi wordt toegejuicht ... ik denk dat ze de boel daar eenvoudiger op de rit krijgen dan in Irak of Syrië
Teheran heeft ook 45+ jaar mogen wachten.quote:Op woensdag 4 maart 2026 07:21 schreef Haags het volgende:
Teheran heeft aardig wat raketten gekopt vannacht. Kolere hey.
Konden ze dat nou niet 4 jaar geleden op de Russen doen in Oekraïne
Dat vraag ik me dus ook af. Iedereen die in dat tot stof gebombardeerde oord zat moet aan flarden zijn geweest. Hebben ze de boel wat bij elkaar gezocht? Vragen, allemaal vragen.quote:Op woensdag 4 maart 2026 07:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hebben ze wel iets om te begraven?
Tot stof gebombardeerd.
Na zoveel jaren van dictatuur krijg ik de indruk dat het volk eigenlijk eensgezind is in zijn wens om een nieuwe regering aan te stellen. Ik krijg niet de indruk dat er in Iran veel verschillende fracties of opposities zijn zoals in Irak en Syrië wel het geval was. De meeste mensen willen volgens mij vooral vrijheid.quote:Op woensdag 4 maart 2026 07:23 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
De bevolking lijkt verenigd? Hoe kom je daarbij?
Zelfde soort ongewassen volk als overal.quote:Op woensdag 4 maart 2026 04:19 schreef theguyver het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Dan is dit nog mooier!
Protest the current thing and get payed!
70K per jaar
Net opgestegen of komen ze terug?quote:Op woensdag 4 maart 2026 07:34 schreef Seeburg54 het volgende:
Druk met US airforce in de lucht boven Israël. Grote jongens, 6 stuks.
Geen idee, ze flaneren wat rond Tel Aviv. Gisteravond ook al.quote:
Ah ja, net als in Gaza zeker? Die wapendepots staan overal in Beirout natuurlijk.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 22:10 schreef Swango het volgende:
[..]
Sinds wanneer is wapendepots van Hezbollah bombarderen koloniseren gaan heten?
Dat is alles behalve wat ze hier aan het doen zijn though.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 22:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Om jezelf te verdedigen of een bondgenoot te hulp te schieten lijkt me best wel te verdedigen als "volgens internationaal recht".
Burgers uitmoorden toejuichenquote:
Ah, jij hebt en woont in Iran blijkbaar?quote:Op woensdag 4 maart 2026 07:31 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Na zoveel jaren van dictatuur krijg ik de indruk dat het volk eigenlijk eensgezind is in zijn wens om een nieuwe regering aan te stellen. Ik krijg niet de indruk dat er in Iran veel verschillende fracties of opposities zijn zoals in Irak en Syrië wel het geval was. De meeste mensen willen volgens mij vooral vrijheid.
En een uur geleden. Na enig graafwerk concludeerde The Enforcer dat ze terugkwamen.quote:Op woensdag 4 maart 2026 07:40 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Geen idee, ze flaneren wat rond Tel Aviv. Gisteravond ook al.
Nee, want dan zouden de VS en Israel de good guy spelen.quote:Op woensdag 4 maart 2026 07:21 schreef Haags het volgende:
Konden ze dat nou niet 4 jaar geleden op de Russen doen in Oekraïne
Ik ben er wel geweest. En iedereen zei hetzelfde: we willen vrijheid, we willen wat anders. Tegen buitenlanders durven ze dat wel te zeggen.quote:Op woensdag 4 maart 2026 07:42 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ah, jij hebt en woont in Iran blijkbaar?
Jij hebt wel even het gevoel wat de bevolking daar denkt![]()
![]()
Ik zie nog ontzettend weinig van het volk dat die wat anders willen.
Dat zegt niets of ze het wel of niet willen, maar ze tonen het in elk geval niet.
Van rechts iets verwachten?quote:Op woensdag 4 maart 2026 07:16 schreef HSG het volgende:
[..]
Van rechts kun je nog het een en ander verwachten maar links roept een hoop over normen & waarden en principes waar ze zelf regelmatig niet aan houden.
En onze opperbaas Howard weet natuurlijk precies wat mensen daar denken en voelenquote:Op woensdag 4 maart 2026 07:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kun je ook onderbouwen waar het propagandistische element zit en wat de sentimenten onder Iraniërs dan zijn?
Duizenden voelen en denken niets meer, want die zijn al om niks om zeep geholpen door die dode oude lul en zijn club engnekken.quote:Op woensdag 4 maart 2026 07:42 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ah, jij hebt en woont in Iran blijkbaar?
Jij hebt wel even het gevoel wat de bevolking daar denkt![]()
![]()
Ik zie nog ontzettend weinig van het volk dat die wat anders willen.
Dat zegt niets of ze het wel of niet willen, maar ze tonen het in elk geval niet.
Wat je omschrijft is eensgezindheid over het doel om de theocraten omver te werpen. Dat was in het eerste jaar van de Syrische revolutie ook het geval, onder de vlag van de FSA. Een jaar later bleek al dat de Syrische oppositie hopeloos verdeeld was over hoe het nieuwe Syrië er dan precies uit moet zien. Dat is in Iran niet anders.quote:Op woensdag 4 maart 2026 07:31 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Na zoveel jaren van dictatuur krijg ik de indruk dat het volk eigenlijk eensgezind is in zijn wens om een nieuwe regering aan te stellen. Ik krijg niet de indruk dat er in Iran veel verschillende fracties of opposities zijn zoals in Irak en Syrië wel het geval was. De meeste mensen willen volgens mij vooral vrijheid.
Typisch rechts gejammer.quote:Op woensdag 4 maart 2026 07:16 schreef HSG het volgende:
[..]
Tot zo ver dus dat het volk het moet bepalen....quote:Op woensdag 4 maart 2026 07:44 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik ben er wel geweest. En iedereen zei hetzelfde: we willen vrijheid, we willen wat anders. Tegen buitenlanders durven ze dat wel te zeggen.
En dat ze nu niet gaan protesteren lijkt me wel duidelijk. Er is natuurlijk grote angst, ook voor de aanvallen door Israël en de VS.
Dat is inderdaad afgrijselijk, maar wat is je punt?quote:Op woensdag 4 maart 2026 07:44 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Duizenden voelen en denken niets meer, want die zijn al om niks om zeep geholpen door die dode oude lul en zijn club engnekken.
Inderdaad, Hezbollah heeft overal opslagplaatsen en instanties. Dat klopt.quote:Op woensdag 4 maart 2026 07:41 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ah ja, net als in Gaza zeker? Die wapendepots staan overal in Beirout natuurlijk.
Dat heeft het regime in Iran de afgelopen weken met de tienduizenden tegelijk gedaan. Geen woord van jouw kant toen.quote:
Laten we niet doen alsof je een representatief beeld krijgt van de situatie in een land met 90 miljoen en een oppervlakte van pakweg de halve EU door wat filmpjes van feestende mensen.quote:Op woensdag 4 maart 2026 06:58 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Er is gewoon maar één God en dat is ... eh ik mag zijn naam niet noemen.quote:
Dat zou je onderhand wel gaan denken. Zo van joehoe moslims, we leven niet meer in de middeleeuwen.quote:
'Wat filmpjes' ... Nou, het zijn er wel erg veel.quote:Op woensdag 4 maart 2026 07:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Laten we niet doen alsof je een representatief beeld krijgt van de situatie in een land met 90 miljoen en een oppervlakte van pakweg de halve EU door wat filmpjes van feestende mensen.
Dat volk heeft helaas niks te willen. Dat moet het maar doen met wat het zittend regime wil, en het zal niet veel beter worden op korte termijn.quote:Op woensdag 4 maart 2026 07:46 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat is inderdaad afgrijselijk, maar wat is je punt?
Dat zegt niets over wat het hele volk wil.
Klopt wel dat er andere ideeën zijn, maar de vraag is of die dan ook met elkaar gaan vechten of niet. En met de shah is er toch best al een geloofwaardige opvolger.quote:Op woensdag 4 maart 2026 07:45 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Wat je omschrijft is eensgezindheid over het doel om de theocraten omver te werpen. Dat was in het eerste jaar van de Syrische revolutie ook het geval, onder de vlag van de FSA. Een jaar later bleek al dat de Syrische oppositie hopeloos verdeeld was over hoe het nieuwe Syrië er dan precies uit moet zien. Dat is in Iran niet anders.
Iran’s Divided Opposition
Socialisten, monarchisten, separatisten en een dozijn etnische groepen die allemaal een ander idee hebben over Iran.
Zo'n opperste haatbaard ook, een leven lang in voorbereiding en in het teken van de Grote Oorlog tegen de Grote Duivel en de Kleine Duivel en op dag een van die oorlog ligt hij al in stukjes, dan heb je naar mijn bescheiden mening echt iets niet goed gedaan in de ogen van je God.quote:Op woensdag 4 maart 2026 07:49 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Dat zou je onderhand wel gaan denken. Zo van joehoe moslims, we leven niet meer in de middeleeuwen.
Ga maar een beetje mee met de tijd.
Pahlavhi is nou niet iemand die met een verenigend verhaal aankomt. Narges Mohammadi maakt hij uit voor verrader bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 4 maart 2026 07:51 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Klopt wel dat er andere ideeën zijn, maar de vraag is of die dan ook met elkaar gaan vechten of niet. En met de shah is er toch best al een geloofwaardige opvolger.
Ja die mensen zijn wanhopig en willen van het regime af.quote:Op woensdag 4 maart 2026 07:44 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik ben er wel geweest. En iedereen zei hetzelfde: we willen vrijheid, we willen wat anders. Tegen buitenlanders durven ze dat wel te zeggen.
En dat ze nu niet gaan protesteren lijkt me wel duidelijk. Er is natuurlijk grote angst, ook voor de aanvallen door Israël en de VS.
´´Dat volk heeft helaas niets te willen´´.....quote:Op woensdag 4 maart 2026 07:51 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Dat volk heeft helaas niks te willen. Dat moet het maar doen met wat het zittend regime wil, en het zal niet veel beter worden op korte termijn.
En inderdaad, Trump en zijn makkers liggen er niet wakker van.
Het is in die contreien nog nooit wat geweest, en het gaat ook niks worden vrees ik. Als er niks te halen viel was het waarschijnlijk een ver van ons bed show.
Technisch gezien wel. Aangezien Allah simpelweg Arabisch voor God is.quote:
Ah, sure. Hetzelfde excuus komt nu alweer.quote:Op woensdag 4 maart 2026 07:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad, Hezbollah heeft overal opslagplaatsen en instanties. Dat klopt.
[..]
Dat heeft het regime in Iran de afgelopen weken met de tienduizenden tegelijk gedaan. Geen woord van jouw kant toen.
Er zijn ook filmpjes van de andere kant.quote:Op woensdag 4 maart 2026 07:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
'Wat filmpjes' ... Nou, het zijn er wel erg veel.
Zou het ook zou kunnen zijn dat er wel degelijk een kern van waarheid in dat sentiment zit, maar dit sommigen simpelweg niet bevalt en men dit dus maar liever bagatelliseert en wegwuift? Daar lijkt het namelijk wel op.
Iran regime heeft dit over zichzelf afgeroepen, het lag wel in de lijn der verwachtingen.quote:Op woensdag 4 maart 2026 07:56 schreef bianconeri het volgende:
[..]
´´Dat volk heeft helaas niets te willen´´.....
Ah, dat zegt ook wel weer genoeg over de intenties die mensen hebben t.a.v. Iran.
Olie, macht en geld.
Of het volk dit regime wil of vrijheid? Who cares toch! Wij bepalen wat ze daar doen.
[..]
Technisch gezien wel. Aangezien Allah simpelweg Arabisch voor God is.
er zijn ook ´wat filmpjes´ met Iraniers die er bepaald geen fan van zijn dus wat zegt dat nu eigenlijk?quote:Op woensdag 4 maart 2026 07:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
'Wat filmpjes' ... Nou, het zijn er wel erg veel.
Zou het ook zou kunnen zijn dat er wel degelijk een kern van waarheid in dat sentiment zit, maar dit sommigen simpelweg niet bevalt en men dit dus maar liever bagatelliseert en wegwuift? Daar lijkt het namelijk wel op.
europa kan dit niet meer, 0 bommenwerpersquote:
quote:Zoon Khamenei genoemd als opvolger
Mojtaba Khamenei,de 56-jarige zoon
van de Iraanse ayatollah Khamenei,lijkt
een voorname kandidaat om zijn zaterdag
gedode vader op te volgen als opperste
leider van het land. Dat meldt The New
York Times op basis van drie Iraanse
functionarissen. Ook Iraanse media
noemen zijn naam.
Mojtaba Khamenei geldt als hardliner.
Hij moet er naar verluidt voor zorgen
dat het streng-islamitische regime op
de been blijft na de dood van zijn
vader. Hij zou naar voren zijn geschoven
door de machtige Revolutionaire Garde.
Onduidelijk is waar Mojtaba Khamenei
zich bevindt. Hij is al langer niet in
het openbaar gezien.
hmmquote:
Dat lijkt me voor de hand liggend dat deze getroffen zouden worden na zo'n aanval.quote:Op woensdag 4 maart 2026 04:00 schreef the-eye het volgende:
[..]
Wat een vernietigende krachtquote:Op woensdag 4 maart 2026 08:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
europa kan dit niet meer, 0 bommenwerpers
tijd om daar eens wat aan te doen
letterlijk niemand zegt dat ze pro lgbtq en het hele alfabet zijnquote:Op woensdag 4 maart 2026 08:18 schreef Since2003 het volgende:
Mooi hé er bestaan maar 2 mogelijkheden volgens volgens 'sommigen'. Pro ayatollah OF Pro Israël, Amerika en LGBTQ en het hele alfabet. Want ineens zijn het allemaal closet-westerlingen ofzo. Omdat er wat mensen juichen toen de ayatollah dood was. En nou wordt er ook nog gedaan alsof Iran stiekem massaal voor het tweede is. Terwijl de hele golfregio geneukt wordt door Iran.
Mijn hemel zeg.
@Digi2quote:Op woensdag 4 maart 2026 08:06 schreef Perrin het volgende:
Stukje carpetbombing.
(edit: uit betrouwbare bron gehoord dat dit geen carpetbombing is maar gerichte JDAMs, maar zo zag het er voor een leek als mij wel uit)
[ x ]
Europa heeft in 1e instantie vooral wapentuig nodig om rondvliegende projectielen, zoals bijv. bommenwerpers, uit de lucht te schieten.quote:
Ik denk dat Trump hierop doelde. De grote bommenwerpers die nu vrij spel hebben.quote:
Wow je hebt me man. ik zeg je eerlijk ik gooi radicaal feminisme en LGBTQ en die reutemeteut op dezelfde stapel. Doen mensen met wel meer dingen, zo lees ik. Denk juichende Iraanse spectators.quote:Op woensdag 4 maart 2026 08:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
letterlijk niemant zegt dat ze pro lgbtq en het hele alfabet zijn
letterlijk niemand, zijn ze niet, ga ergens anders trollen joh
geen idee welk punt je probeert te makenquote:Op woensdag 4 maart 2026 08:24 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Wow je hebt me man. ik zeg je eerlijk ik gooi radicaal feminisme en LGBTQ en die reutemeteut op dezelfde stapel. Doen mensen met wel meer dingen, zo lees ik. Denk juichende Iraanse spectators.
Zou kunnen ja, die kunnen wel een grote golf zijn en veroorzaken.quote:Op woensdag 4 maart 2026 08:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik denk dat Trump hierop doelde. De grote bommenwerpers die nu vrij spel hebben.
Oh, het punt. Nou, het punt is dus dat er maar bar weinig Iraniërs in die liberale kast zitten.quote:Op woensdag 4 maart 2026 08:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
geen idee welk punt je probeert te maken
wat je zei klopt niet
Waarom dan dat groepje hier dit roept dat Israel en de VS het goed doen?quote:Op woensdag 4 maart 2026 08:02 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Iran regime heeft dit over zichzelf afgeroepen, het lag wel in de lijn der verwachtingen.
En ik gun iedereen vrijheid en een goed leven, dus doe niet net of de onverschilligheid bij mij ligt.
Het is gewoon niet anders, dat bepalen de grote jongens wel even voor de rest van de wereld.
We weten wel dat het alles behalve om Iran en de burgers zelf gaat.quote:Op woensdag 4 maart 2026 08:01 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Trump en zijn achterban weten zelf niet eens wat ze willen. Omdat er van alles door elkaar geluld word lijkt het er steeds meer op dat ze gewoon zijn gaan schieten en bombarderen op hoop van zegen zonder uitgedacht plan.
Er vliegt nog 1 Avro Vulcan. Dat maakt pas indrukquote:Op woensdag 4 maart 2026 08:10 schreef sp3c het volgende:
zouden er nog concordes zijn?
zul je best kunnen verbommenwerperen
Terwijl er wel meer doel lijken te bereiken. Althans zo lijkt het op de livecamsquote:Op woensdag 4 maart 2026 08:33 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Einde van de week is het klaar met de ballistische raketten.
XH558 vliegt al 10 jaar niet meer.quote:Op woensdag 4 maart 2026 08:37 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Er vliegt nog 1 Avro Vulcan. Dat maakt pas indruk
Ow jammer, ik dacht dat een hobby clubje dat ding onderhield. Ooit nog zien vliegen op Volkel. Machtig dingquote:Op woensdag 4 maart 2026 08:39 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
XH558 vliegt al 10 jaar niet meer.
Sterker nog, volgens Ahmadinejad waren er helemaal geen homo's in Iran.quote:Op woensdag 4 maart 2026 08:34 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Oh, het punt. Nou, het punt is dus dat er maar bar weinig Iraniërs in die liberale kast zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |