abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 maart 2026 @ 20:01:39 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220241967
quote:
Nederland gaat in op Frans aanbod voor samenwerking kernwapens

Nederland wil met Frankrijk gaan praten over nauwere samenwerking op het gebied van nucleaire bewapening. Het kabinet gaat daarmee in op de uitnodiging die president Macron vandaag deed aan verschillende Europese landen, melden de ministers Berendsen (Buitenlandse Zaken) en Yesilgöz (Defensie) aan de Tweede Kamer.

"De Russische agressieoorlog tegen Oekraďne heeft de veiligheidssituatie in Europa fundamenteel verslechterd", schrijven de ministers. Dit vraagt om meer verantwoordelijkheid voor de eigen Europese veiligheid. Het Franse aanbod om met Europese partners de dialoog hierover te verdiepen past in dit streven en het kabinet acht het wenselijk om op dit aanbod in te gaan."

Macron maakt vandaag in een speech bekend dat Frankrijk het aantal kernkoppen gaat uitbreiden, voor het eerst sinds 1992. Ook zei hij dat hij die wapens wel wil delen met acht Europese bondgenoten, waaronder Nederland. Frankrijk was daar al eerder toe bereid, maar toenmalig minister Brekelmans van Defensie ging er nog van uit dat ons land niet vooraan zou staan.

Geen details
Zijn opvolger Yesilgöz gaat nu dus wel op het aanbod in. Wat dat precies betekent voor Nederland wordt niet duidelijk uit de brief. "Gezien de aard van deze onderwerpen kan het kabinet geen nadere details over de beoogde samenwerking openbaar maken", staat er.

Volgens de brief blijft de NAVO wel "de hoeksteen" van de Europese veiligheid. De samenwerking met Frankrijk moet daar een aanvulling op worden. Frankrijk is het enige EU-land dat eigen kernwapens bezit. Het land is wel lid van de NAVO, maar heeft zeggenschap over de inzet van de eigen kernwapens. Ook de Britten leveren kernwapens aan de NAVO.

In Nederland liggen al Amerikaanse kernwapens, op vliegbasis Volkel. Het kabinet schrijft dat ons land die kernwapentaak blijft uitvoeren.

https://nos.nl/artikel/26(...)enwerking-kernwapens
--------------------------------------

*O* *O* NOEKS *O* *O*
Mooi. Dan kunnen de Amerikanen hun troep opruimen in Volkel.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 2 maart 2026 @ 20:02:42 #2
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220241977
Gelijk die Amerikaanse zooi retour afzender sturen met een grote strik eromheen.

Bedankt Frankrijk _O_ Duitsland mag zich wel even wat constructiever gaan opstellen. FrankrijkGODEN!
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  Moderator maandag 2 maart 2026 @ 20:04:46 #3
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220241992
Ik las Frank Snoeks
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG en OWS
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_220242044
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2026 20:04 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik las Frank Snoeks
Ook die.

Maar we krijgen Franse onderzeeërs misschien daar maar boomers van maken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 2 maart 2026 @ 20:16:26 #5
503714 SebbeSwensje
pi_220242099
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 20:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ook die.

Maar we krijgen Franse onderzeeërs misschien daar maar boomers van maken.
Misschien kunnen we als dank voor al die militaire samenwerking wel een hypermodern en state of the art vliegdekschip voor ze ontwerpen. We hebben toch zoveel kennis in dit land?
Appears.
pi_220242139
De ene kinderloze president praat met de andere kinderloze president over een toekomst met kernwapens.
pi_220242163
Waarom moet frankrijk er in hemelsnaam meer hebben. Ik snap er gewoon niks van. Je hebt bijna 300 van die dingen. Als je die allemaal afschiet is gewoon iedereen dood in de hele wereld.
  maandag 2 maart 2026 @ 20:23:24 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220242173
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 20:22 schreef Jahr00n het volgende:
Waarom moet frankrijk er in hemelsnaam meer hebben. Ik snap er gewoon niks van. Je hebt bijna 300 van die dingen. Als je die allemaal afschiet is gewoon iedereen dood in de hele wereld.
Om ze op Amerika te richten?
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 2 maart 2026 @ 20:23:53 #9
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220242180
We worden een kernmacht _O_
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_220242223
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 20:22 schreef Jahr00n het volgende:
Dat ook weer niet. Maar om ze te verspreiden voor second strike.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 2 maart 2026 @ 20:30:02 #11
503714 SebbeSwensje
pi_220242237
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 20:20 schreef Kottnauer het volgende:
De ene kinderloze president praat met de andere kinderloze president over een toekomst met kernwapens.
Als we het nu niet doen, zit je straks in de situatie dat de VS kan zeggen "probeer het en bekoop het met bombardementen".
Appears.
pi_220242275
De grote vraag is: wie heeft de vinger aan de trekker?
- Frankrijk -O-
- de EU 8)7
- de NATO :W

of onder Nederlands commando w/
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_220242450
quote:
Ik las Frank Snoeks
Frank NOEKS _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_220242459
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2026 20:02 schreef SebbeSwensje het volgende:
Gelijk die Amerikaanse zooi retour afzender sturen met een grote strik eromheen.

Bedankt Frankrijk _O_ Duitsland mag zich wel even wat constructiever gaan opstellen. FrankrijkGODEN!
Duitsland doet ook mee, in totaal 8 landen.

Ben benieuwd wat dit nu verder betekent. Schaffen we zelf ook Rafales aan? Gaan we financieel bijdragen? Leuk dat we mee mogen denken of praten, maar kernwapens zijn bizar duur. Dus aan meedoen zit een financiële consequentie.
  Moderator maandag 2 maart 2026 @ 20:59:49 #15
236264 crew  capricia
pi_220242470
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 20:34 schreef Oud_student het volgende:
De grote vraag is: wie heeft de vinger aan de trekker?
- Frankrijk -O-
- de EU 8)7
- de NATO :W

of onder Nederlands commando w/
Frankrijk.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  maandag 2 maart 2026 @ 21:00:12 #16
503714 SebbeSwensje
pi_220242471
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 20:58 schreef Niek92 het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat dit nu verder betekent. Schaffen we zelf ook Rafales aan? Gaan we financieel bijdragen? Leuk dat we mee mogen denken of praten, maar kernwapens zijn bizar duur. Dus aan meedoen zit een financiële consequentie.
Die zijn nu wel verstandiger dan tanks of andere heel erg onverstandige keuzes.
Appears.
  Moderator maandag 2 maart 2026 @ 21:01:43 #17
236264 crew  capricia
pi_220242478
Hier de Kamerbrief:

quote:
Geachte voorzitter,

Vandaag, 2 maart 2026, heeft president Macron van Frankrijk een speech gehouden over de Franse nucleaire doctrine en de Europese dimensie van de Franse vitale belangen. In deze speech heeft president Macron aangekondigd dat Frankrijk het gesprek met een aantal Europese landen, waaronder Nederland, België, Denemarken, Duitsland, Griekenland, Polen, het Verenigd Koninkrijk en Zweden, over strategische Europese nucleaire en conventionele afschrikking wil verdiepen.

In lijn met het coalitieakkoord is Nederland ingegaan op het Franse aanbod voor deze strategische dialoog. Het biedt Nederland de kans om invulling te geven aan het versterken van de Europese dimensie van nucleaire afschrikking met NAVO-bondgenoten.

Europa heeft te maken met fundamentele veiligheidsuitdagingen door geopolitieke dreigingen, internationale verschuivingen en technologische ontwikkelingen. De Russische agressieoorlog tegen Oekraďne heeft de veiligheidssituatie in Europa fundamenteel verslechterd. Dit vraagt om meer verantwoordelijkheid voor de eigen Europese veiligheid. De Europese bijdrage aan conventionele en nucleaire afschrikking maakt daar onderdeel van uit. Het Franse aanbod om met Europese partners de dialoog hierover te verdiepen past in dit streven en het Kabinet acht het wenselijk om op dit aanbod in te gaan.

Het NAVO bondgenootschap is en blijft voor Nederland en Europa de hoeksteen van de Europese veiligheid. Het kabinet benadrukt dat de beoogde samenwerking met Frankrijk een aanvulling op en geen vervanging is van de collectieve verdediging en de nucleaire afschrikkingscapaciteiten van de NAVO.

De Amerikaanse nucleaire paraplu via de NAVO blijft het fundament van NAVO’s nucleaire missie en Nederland zal binnen het bondgenootschap de kernwapentaak vanaf vliegbasis Volkel uit blijven voeren. Ook blijft het Britse kernwapenarsenaal verbonden aan de NAVO en is het daarmee onderdeel van geloofwaardige afschrikking.

Het Franse kernwapenarsenaal heeft altijd onafhankelijk van de NAVO geopereerd en kent daarom een unieke, aanvullende waarde in de Europese veiligheidsarchitectuur. Het Franse aanbod versterkt de Europese dimensie van de Franse nucleaire doctrine en komt daarmee de Europese veiligheid ten goede. De beoogde samenwerking met Frankrijk is niet in strijd met de verplichtingen van het Non-proliferatie Verdrag, aangezien Frankrijk eigenaar blijft van het eigen nucleaire arsenaal.

Gezien de aard van deze onderwerpen kan het Kabinet, conform de met de Kamer overeengekomen praktijk, geen nadere details over de beoogde samenwerking openbaar maken. Wanneer wenselijk en mogelijk, zal het kabinet uw Kamer op passende wijze op de hoogte houden van de ontwikkelingen.

Hoogachtend,

DE MINISTER VAN DEFENSIE
Dilan Yeşilgöz-Zegerius

DE MINISTER VAN BUITENLANDSE ZAKEN
Tom Berendsen
https://x.com/i/status/2028504144466604388
Met dank aan De Gaulle. _O_
- Goethe, “Faust”
  Moderator maandag 2 maart 2026 @ 21:03:38 #18
236264 crew  capricia
pi_220242490
quote:

[..]

Gewoon onder een drone hangen. _O-
Wie heeft er nog bemande vliegtuigen of tanks nodig?
- Goethe, “Faust”
  maandag 2 maart 2026 @ 21:04:27 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220242495
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2026 21:01 schreef capricia het volgende:
Hier de Kamerbrief:
[..]
Als de Muricanen zijn opgerot met hun NOEKS moeten we Volkel hernoemen naar hem :D :D :D
  maandag 2 maart 2026 @ 21:05:22 #20
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220242498
quote:
10s.gif Op maandag 2 maart 2026 21:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Gewoon onder een drone hangen. _O-
Wie heeft er nog bemande vliegtuigen of tanks nodig?
Mini NOEKS van formaat granaat? :D
  Moderator maandag 2 maart 2026 @ 21:09:56 #21
236264 crew  capricia
pi_220242521
quote:
7s.gif Op maandag 2 maart 2026 21:04 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Als de Muricanen zijn opgerot met hun NOEKS moeten we Volkel hernoemen naar hem :D :D :D
Hebben we niet ergens een lullig standbeeldje van John F Kennedy staan in NL? Amsterdam of zo.

Met veel bombarie een levensgroot standbeeld van De Gaulle op die plek zetten. En ook Macron enzo uitnodigen. Met overvliegende straaljagers als salute.
En quatorze juillet als extra vrije dag introduceren. :D
- Goethe, “Faust”
  maandag 2 maart 2026 @ 21:13:28 #22
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator maandag 2 maart 2026 @ 21:17:03 #23
236264 crew  capricia
pi_220242554
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 21:13 schreef AchJa het volgende:
En waar moeten die Franse nukes dan onder gehangen worden? Onder de Cougar ofzo?
Onder de Eurodrone natuurlijk!
- Goethe, “Faust”
pi_220242559
quote:
En waar moeten die Franse nukes dan onder gehangen worden? Onder de Cougar ofzo?
Kernwapen taak, net zoals de Britten doen met de F-35A. Kopen 12 stuks. Kunnen wij ook met de Rafale doen.
  maandag 2 maart 2026 @ 21:19:01 #25
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220242565
quote:

[..]

Het is een vrij makkelijke manier om die 3,5% mee te vullen natuurlijk.
  maandag 2 maart 2026 @ 21:19:39 #26
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220242568
quote:
Onder een Temu drone natuurlijk.
pi_220242576
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 21:19 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het is een vrij makkelijke manier om die 3,5% mee te vullen natuurlijk.
Jep. Contributie voor de ontwikkeling en instandhouding van die bommen, plus bedrag voor aanschaf en onderhoud van de vliegtuigen. Kan zomaar een miljard per jaar zijn.
pi_220242601
Des nucs.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_220242619
quote:
Ik las Frank Snoeks
Wij ook.

Groetjes Gerrie en Gerda
U MAD?
  maandag 2 maart 2026 @ 21:30:12 #30
503714 SebbeSwensje
pi_220242626
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2026 21:01 schreef capricia het volgende:
Hier de Kamerbrief:
[..]
Uiteraard, maar dit is verder ook een hele onschuldige samenwerking ;)
Appears.
  maandag 2 maart 2026 @ 21:30:27 #31
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 2 maart 2026 @ 21:32:33 #32
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220242632
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2026 21:09 schreef capricia het volgende:

[..]
Hebben we niet ergens een lullig standbeeldje van John F Kennedy staan in NL? Amsterdam of zo.

Met veel bombarie een levensgroot standbeeld van De Gaulle op die plek zetten. En ook Macron enzo uitnodigen. Met overvliegende straaljagers als salute.
JAAAAA GOED PLAN _O_ _O_ _O_ _O_
  maandag 2 maart 2026 @ 21:54:55 #33
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220242763
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2026 21:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Moderator maandag 2 maart 2026 @ 22:10:02 #34
236264 crew  capricia
pi_220242859
quote:
10s.gif Op maandag 2 maart 2026 21:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
_O- w/
- Goethe, “Faust”
pi_220242933
Als ze net zo betrouwbaar zijn als Franse auto's... 🤔
pi_220243781
We hebben nu ook nukes in Volkel leggen he, het is niet dat die Fransen zeggen: Hey wil je een nukes van ons kopen? Het ontwikkelen van Kernwapens is gigantisch duur en ingewikkelt, daarnaast als je ze ook nog eens met raketten wilt afschieten ga je helemaal voor de hoofdprijs.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 3 maart 2026 @ 11:20:55 #37
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_220245549
quote:
De beoogde samenwerking met Frankrijk is niet in strijd met de verplichtingen van het Non-proliferatie Verdrag, aangezien Frankrijk eigenaar blijft van het eigen nucleaire arsenaal.
Dit is dus het probleem met nuclear sharing.

- Wel de lasten van nucleaire wapens en onderhoud op jouw grondgebied waar je als land voor moet opdraaien
- Niet de lusten dat je ook daadwerkelijk mag bepalen of een nucleair wapen ingezet moet worden.

Nu hebben we nucleaire wapens van de VS die we niet mogen aanraken. Straks hebben we franse nucleaire wapens die we ook niet mogen aanraken.

En als het inzetten er van dus volledig afhangt van de veel nauwere ideeen van wat Frankrijk met die dingen wel of niet wil.

Wat er nodig is is een Europees breed nucleair programma met centraal bepaald beleid over welke situaties wel of niet de rode knop verdienen zodat niet 1 sleutelland (zoals frankrijk) kan terugkrabbelen als een andere EU lidstaat iets overkomt. Want ja ook Frankrijk heeft eigen specifieke politieke afwegingen waardoor het toe kan geven aan druk.

Als de hele EU een brede paraplu heeft dan is er veel meer duidelijkheid voor andere landen. En bij nucleaire wapens is 90% van de kracht juist vooral en alleen de duidelijkheid. De wapens zelf zijn bijna secundair.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  dinsdag 3 maart 2026 @ 11:23:28 #38
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220245564
quote:
Ik las Frank Snoeks
Frank's noeks *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220245569
quote:
Zeg, laat La Paay erbuiten...
pi_220245579
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 22:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
Eigenlijk maakt dat voor ons heel weinig uit. Zodra we ze gaan gebruiken leven we niet lang genoeg meer om te weten of ze schade hebben aangericht of niet.
pi_220245594
Ik zie dit niet zitten, Nederland heeft de kennis om dit soort wapens zelf te ontwikkelen. Doe dat dan ipv je weer afhankelijk op te stellen van het buitenland. Waarom word die les maar niet geleerd?
pi_220245617
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 11:29 schreef Chivaz het volgende:
Ik zie dit niet zitten, Nederland heeft de kennis om dit soort wapens zelf te ontwikkelen. Doe dat dan ipv je weer afhankelijk op te stellen van het buitenland. Waarom word die les maar niet geleerd?
Kernproeven op de veluwe :D
pi_220245637
Oei, nog een reden voor Trump om bommen op NL te gooien.
  dinsdag 3 maart 2026 @ 11:39:06 #44
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220245651
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 11:33 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
Kernproeven op de veluwe :D
Glow in the dark wolven *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 3 maart 2026 @ 11:40:00 #45
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_220245659
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 11:29 schreef Chivaz het volgende:
Het is complexer dan dat.

Je moet de volgende dingen los zien van elkaar:

- Het ontwikkelen van nucleaire wapens (een industrie binnen je landsgrenzen waar ontiegelijk veel internationaal politieke drama bij komt kijken)

- Het hosten van nucleaire wapens (wat we nu doen.. het is hier.. en dat geeft de originele eigenaar een voordeel als die dingen verplaatst moeten worden naar een lanceerplek of geladen worden op een onderzeeer, onderzeeers.. rotterdam gaat makkelijk... over land naar front-linie met rusland is een stuk korter dan als ze uit de VS op een boot moeten)

- Het BESLISSEN over het wel of niet lanceren van nucleaire wapens (een hele wetenschap zit hier achter over signalen opvangen en de juiste politieke structuur hebben dat de knop ook echt alleen en altijd op het juiste moment wordt ingedrukt.. want.. dit heeft verstrekkende consequenties voor iedereen op deze planeet als dat mis gaat

- Het daadwerkelijk lanceren van nucleaire wapens... via onderzeeers... of via ICBM's..

Nederland is niet geschikt om al die rollen eventjes in zijn eentje op zich te nemen. En de effectiviteit van de afschrikking is ook veel kleiner als alleen Nederland iets maakt en het voor zichzelf gebruikt. Dan wordt straks heel Europa gebombardeerd en blijft nederland tactisch buiten schot. Dat is niet een wereld waar je in wil bestaan.

Dus.. wat werkt wel:

- Europees niveau inkoop.
- Frankrijk kan produceren en wordt betaald voor die arbeid (moet continu blijven gebeuren want nukes hebben een echte houdbaarheidsdatum)
- We kunnen zelfs de UK vragen om deel van de productie te doen. (oude vrinden, en zorgt voor concurrentiewerking/prijsdrukking zodat frankrijk niet de hoofdprijs vraagt)
- Lanceringsplatvormen verspreid over de EU om te voorkomen dat er 1 doelwit is
- 1 centrale europese knop die toestemming geeft als alle juiste signalen binnen zijn. Op basis van wetten en regels waar we met zijn allen het over eens kunnen worden.

Dit is de enige (verstandige) manier om heel europa een nucleaire paraplu/afschrikker te geven.

[ Bericht 1% gewijzigd door SpecialK op 03-03-2026 11:54:27 ]
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_220245666
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 22:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik ben niet zo blij met het beeld van roestende nukes.
pi_220246876
quote:
Het Franse kernwapenarsenaal heeft altijd onafhankelijk van de NAVO geopereerd en kent daarom een unieke, aanvullende waarde in de Europese veiligheidsarchitectuur. Het Franse aanbod versterkt de Europese dimensie van de Franse nucleaire doctrine en komt daarmee de Europese veiligheid ten goede. De beoogde samenwerking met Frankrijk is niet in strijd met de verplichtingen van het Non-proliferatie Verdrag, aangezien Frankrijk eigenaar blijft van het eigen nucleaire arsenaal.
OK Frankrijk is eigenaar, maar wie beslist de inzet?
Worden de wapens in de vorm van bommen geleverd, zo ja met welk vliegtuig worden ze vervoerd?
In de vorm van raketten, waar worden ze geplaatst en kunnen ze indien gewenst ook weer weg?
Mijn mening: Nederland moet de controle houden anders niet doen
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  dinsdag 3 maart 2026 @ 13:44:29 #48
503714 SebbeSwensje
pi_220246920
Sowieso is dat hele non-proliferatie verdrag een enorm gedrocht en komt het vooral heel gunstig ten goede van een enkele partij.

Goh, wie zou dat nou hebben bedacht?
Appears.
  dinsdag 3 maart 2026 @ 13:47:43 #49
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220246944
Als Nederland zich serieus wil voorbereiden op oorlog laten ze dan maar eerst eens degelijke openbare schuilkelders bouwen. Als NL ooit gebombardeerd word zijn alleen mensen met een oud huis met een betonnen schuilkelder uit de tweede wereldoorlog enigszins voorbereid.
pi_220247006
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')