quote:Op dinsdag 7 april 2026 23:14 schreef Shii het volgende:
[ afbeelding ]
Reünie i.v.m. 50 jaar Charlies Angels. Jaclyn Smith (de middelste) valt nog mee, maar Cheryl Ladd en Kate Jackson zijn wel wat strak getrokken.
quote:De 44-jarige Fajah Lourens heeft een boven- en onderooglidcorrectie én een tempellift ondergaan en ziet er nu uit als een soort Jocelyn Wildenstein die openbarst als ze gekieteld wordt. "We mogen geen foto’s van je maken vandaag, begreep ik, toch?", vraagt Wilfred Genee haar in de studio van zijn BNR-programma The Friday Move.
Fajah, die wel wordt gefilmd door de studiocam, beaamt dat ze geen foto’s van zichzelf wil terugzien. "Nee, liever niet, nee. Ik zie alweer een fotograaf zitten hier."
Wilfred: "Ja, Edwin, geen foto’s maken! Vandaag even verboden foto’s te maken. Het moet nog een half jaar indalen toch?"
Fajah: "Ja, voordat er weer allerlei verhalen online komen. Wat zie jij als je naar me kijkt?"
Wilfred laat blijken dat hij Fajah nu veel te strakgetrokken vindt. "Nou, je bent er wel iets anders uit gaan zien. Ik vind het wel mooi, daar niet van hoor, maar je ziet er niet meer uit zoals ik je kende, zeg maar."
Fajah: "Nee, maar het is ook niet zoals je hebt gezien in die video’s, toch?"
Wilfred: "Nee, dat was wat overdreven. Maar ik las dus dat het een half jaar duurt voordat het helemaal weer..."
Het duurt volgens Fajah helemaal geen half jaar. "Een jaar."
Wilfred: "Een jaar, echt waar? Jeetje."
Fajah besluit: "Maar het is al 80 procent gedaald."
Ik hoop dat Fajah Lourens af en toe even probeert stil te staan bij wat haar ijdelheid haar nou eigenlijk allemaal gebracht heeft aan goeds.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 14:11 schreef Eightyone het volgende:
Geen foto's van Fajah Lourens a.u.b., de komende tijd.
https://www.mediacourant.(...)aar-lang-geen-fotos/
[ afbeelding ]
[..]
quote:
Tja...quote:Fajah Lourens: 'Dat vele trainen bleek een vlucht'
"Gelukkig maar, want ik was toch nooit tevreden."
Fajah Lourens staat bekend om haar gezonde en fitte levensstijl. Maar daar is afgelopen jaar verandering in gekomen. Ze sport nu op een andere manier én staat anders in het leven, vertelt ze aan Beau Monde.
Nooit tevreden
De fitness goeroe is het afgelopen jaar rustiger én gelukkiger geworden. "Ik kwam erachter dat ik een enorme onrust in me had. Door die onrust gaan mensen bijvoorbeeld drinken, gokken of op mannenjacht. Ik ging trainen, en zoomde met hyper perfectie in op mijn lichaam", legt ze uit. "Dat vele trainen bleek een vlucht, zo ontdekte ik een jaar geleden toen ik actief naar mijn jeugd en mijn trauma’s keek. Ik heb die troep uit mijn verleden opgeruimd. En nu ik helemaal content ben met mezelf, vervalt de druk of de noodzaak om er perfect uit te zien. Gelukkig maar, want ik was toch nooit tevreden."
Confrontatie
Maar goed, daarvoor moest ze zichzelf wel durven aankijken. "Dat was niet makkelijk, en ik denk dat veel mensen daar voor weglopen, voor die confrontatie met zichzelf. Dat heb ik ook jarenlang gedaan. Om te overleven", vertelt Fajah. "Dat heeft me ook veel opgeleverd hoor: ik denk dat ik – juist omdat ik zo streng voor mezelf was – zo succesvol ben geworden."
Afgelopen jaar liet ze haar borstimplantaten verwijderen nadat ze meerdere keren lek waren gegaan en ze er ook nog een bacterie bovenop kreeg. "Ik denk dat ik er drie dagen verdrietig om ben geweest. Het is nu echt plat. Maar ik besefte ook dat ik voorheen borsten nodig had om gezien te worden. Nu zie ik mezelf, en zijn ze niet meer nodig."
Gelukkiger
Het nieuwe jaar ziet er voor Fajah anders uit. Ze is gelukkiger en minder streng voor zichzelf. Ze geniet meer. Ze sport heus nog wel, maar op een andere manier. "Voorheen kon ik echt in de stress raken als ik een week op vakantie was en het hotel geen gym bleek te hebben. En successen vierde ik met drie wortels en een watertje", biecht ze op. "Als ik nu met mijn vriendin sport en ze moet haar ei kwijt, fiets ik iets langzamer om te kunnen luisteren. Dat is voor mij belangrijker dan calorieën verbranden."
https://happyinshape.nl/a(...)nen-bleek-een-vlucht
Misschien denkt haar nieuwe liefde daar anders over?quote:
https://www.nu.nl/achterk(...)en-perfect-lijf.htmlquote:"De key tot een gelukkig leven zit uiteindelijk niet in dat perfecte lijf", vertelt de auteur van fitnessboeken in een interview met Grazia. "Wij vrouwen zouden meer moeten focussen op wat we mooi vinden aan onszelf en niet op alles wat minder goed is, want daar word je doodongelukkig van."
"Ik zit nu in een fase van mijn leven dat ik niet altijd maar een strikt dieet wil volgen", gaat Lourens verder. "Of al mijn wijntjes wil laten staan. Geluk zit niet in die billen zonder putjes."
quote:
Yepquote:Op zaterdag 16 mei 2026 17:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik gok dat stuk huid aan de zijkant van je ogen naar boven getrokken.
Fajah ben jij dat ?quote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:03 schreef -Spring het volgende:
Ik denk dat het uiteindelijk erg mooi wordt.
quote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:03 schreef -Spring het volgende:
Ik denk dat het uiteindelijk erg mooi wordt.
Juist die kattenogen gaan nog bijtrekken, als het goed is. Het staat nu nog strak, maar gaat allemaal nog een beetje zakken.quote:Op zondag 17 mei 2026 17:20 schreef Viv het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik weet niet wat er nog gaat veranderen, maar ik vind dit geen verbetering. Heel ander gezicht met die kattenogen zo.
Alles in haar gedrag schreeuwt borderline.quote:Op zondag 17 mei 2026 17:20 schreef Viv het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik weet niet wat er nog gaat veranderen, maar ik vind dit geen verbetering. Heel ander gezicht met die kattenogen zo.
Misschien juist om die schoonheid te behouden?quote:Op zondag 17 mei 2026 16:00 schreef loveli het volgende:
Waarom laten mooie vrouwen nog steeds aan zich sleutelen?
Omdat ze ontevreden zijn.quote:Op zondag 17 mei 2026 16:00 schreef loveli het volgende:
Waarom laten mooie vrouwen nog steeds aan zich sleutelen?
Dat soort vrouwen zijn nooit tevreden. En dan gaat het van kwaad tot erger, en geen weg meer terug.quote:
Of omdat het ze aangepraat wordt. Vele decennia geleden was ik 19 en speelde in een band die commercieel levensvatbaar was, hetgeen betekende dat mensen uit de business zich ermee gingen bemoeien. Dus ik vond mezelf meerdere malen terug aan een bureau tegenover enkele mannen van in de 60 die mij gingen vertellen dat mijn tieten groter moesten en wat er verder allemaal schortte aan mijn uiterlijk.quote:
Met als grappig gevolg dat ze in de Amerikaanse filmindustrie vaak Britse actrices in moeten vliegen als er een rol is voor iemand die er normaal oud uitziet.quote:Op maandag 18 mei 2026 09:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik denk dat het ook met het showbizz wereldje te maken heeft. Welke oudere vrouwelijke BN-er heeft nou niet aan zich laten sleutelen? Inclusief fillers en botox? Denk dat dat er heel weinig zijn. Ze zien allemaal jonge meiden de revue passeren daar in Hilversum en ze voelen een bepaalde druk om ook nog mee te kunnen doen. En dus gaan ze wat doen om zichzelf jonger proberen te laten lijken.
Ik snap die actrices ergens wel, want het is niet alleen hun baan, het is hun leven/identiteit. Ik denk dat ze bang zijn hun eigen leven kwijt te raken. Maar eens dat het uit de klauwen loopt wat betreft voorbeeldfunctie. Zie ook Brazilië, waar de druk in sommige kringen levensgroot is om chirurgie te ondergaan.quote:Op maandag 18 mei 2026 09:34 schreef Marsenal het volgende:
Ik snap het mechanisme, maar ik snap simpelweg niet dat je zo'n stap maakt alleen maar om je werk te kunnen blijven doen, waar de grootste spelers toch echt altijd op inhoud verder komen. Het is een absurd offer om te maken, en toch wordt het massaal gedaan.
Het is het normaliseren van ingrepen wat het laatste zetje geeft hierin, vind ik. Er is zeker tegenwoordig nul schaamte rondom ingrepen. En daar is nu met al die meisjes van 22 op tiktok die eindeloos doorzagen over zelfbruiner en botox en siliconen geen weg maar van terug.
Het is triest. Maar zo iemand als Fajah Lourens doet het toch echt helemaal zelf, en als deze vrouwen nou gewoon eens stevig zouden zijn, zoals @:qarrad ook was, dan hadden al deze jonge vrouwen dit gezeik niet zo.
Klopt. Als je naar de 50 gaat moet je er niet meer als 20 uit willen zien. Het is onnatuurlijk.quote:Op maandag 18 mei 2026 09:45 schreef bloodymary1 het volgende:
Het grootste nadeel vind ik dat er maar weinig zijn die er echt beter door uitzien, of er jonger uitzien. En het verbaast me altijd dat ze dat zelf niet zien.
Als ze man zijn.quote:Op maandag 18 mei 2026 09:34 schreef Marsenal het volgende:
Ik snap het mechanisme, maar ik snap simpelweg niet dat je zo'n stap maakt alleen maar om je werk te kunnen blijven doen, waar de grootste spelers toch echt altijd op inhoud verder komen.
Fair enough, ik kan niet veel showbizzvrouwen bedenken die het zonder ingreepjes gered hebben. Ja, journalistieke zwaargewichten misschien, maar die hebben daadwerkelijk een vak geleerd dat echt op inhoud leunt.quote:
Vaak zie je jonge meiden van het scherm verdwijnen als ze ergens in de dertig zijn.quote:Op maandag 18 mei 2026 10:46 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Fair enough, ik kan niet veel showbizzvrouwen bedenken die het zonder ingreepjes gered hebben. Ja, journalistieke zwaargewichten misschien, maar die hebben daadwerkelijk een vak geleerd dat echt op inhoud leunt.
Ik vind Nikkie Plessen ook altijd een echt voorbeeld hiervoor. Heeft in haar werk heus wat bereikt, een groot bedrijf opgezet. Maar is graatmager en het gezicht verbouwd. En die is dagelijks op tv. Mijn dochters mogen dat programma echt niet zien. Ik snap niet dat dit zo genormaliseerd kan zijn, dat je iemand op tv laat zien die dusdanig een scheef beeld van haar uiterlijk heeft en dat we dat allemaal maar normaal zijn gaan vinden.
Nicolette Kluiver ook. Staat al jaren als een houten klaas met gevouwen handjes in het ondiepe water te presenteren op een manier die duizenden mensen beter zouden kunnen. Zodra daar de siliconen uit moeten is het voor haar ook voorbij.quote:Op maandag 18 mei 2026 11:03 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Vaak zie je jonge meiden van het scherm verdwijnen als ze ergens in de dertig zijn.
Het jonge & frisse gaat ervan af, en er is vaktechnisch en inhoudelijk te weinig wat ervoor in de plaats kan komen.
Bij BNN(Vara) hebben er best wat gezeten van dat soort. Sommige ooit opkomende gezichten die nu in de dertig zijn brengen hun bn'-er-tijd nu vooral op social media door, en krijgen iets wanhopigs over zich. Alsof ze hun leeftijd proberen te ontkennen. Geraldine Kemper en zo.
Komt ook omdat er in die leeftijdscategorie voor presentatrices alleen gelijksoortige popjes aangenomen worden. Je ziet echt nooit een normaal, net iets te gezet maar inhoudelijk sterk kind van 21 met kort haar en een bril.quote:Op maandag 18 mei 2026 11:03 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Vaak zie je jonge meiden van het scherm verdwijnen als ze ergens in de dertig zijn.
Het jonge & frisse gaat ervan af, en er is vaktechnisch en inhoudelijk te weinig wat ervoor in de plaats kan komen.
...
Oh nee natuurlijk kun je jong, mooi, fris en inhoudelijk sterk zijn. Maar op dat laatste wordt minimaal geselecteerd.quote:Op maandag 18 mei 2026 11:25 schreef Eightyone het volgende:
Een gangbaar fraaie buitenkant sluit inhoud niet uit.
Maar de mensen die dat combineren zijn niet persé de mensen die op het beeldscherm verschijnen, uitzonderingen als Iris de Graaf daargelaten.
Absoluut. Want als er dan eens iemand op tv verschijnt die én wat kan, én leuk is om naar te kijken, dan zie je al gauw een interview in Volkskrant magazine of het AD met de kop 'Meer dan een knap gezichtje'. Alsof we allemaal verbaasd mogen zijn dat die combinatie voorkomt. Dat is nu de status quo.quote:Op maandag 18 mei 2026 11:37 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh nee natuurlijk kun je jong, mooi, fris en inhoudelijk sterk zijn. Maar op dat laatste wordt minimaal geselecteerd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |