Nee idd, op olie na hebben die geen drol aan Iran dus of dit regime nu wel of niet valt zal ze aan hun reet oxideren lijkt me.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:57 schreef capricia het volgende:
Ik denk niet dat China of Rusland in gaan grijpen. Want stiekum zit helemaal niemand te wachten op een Iran met kernwapens.
Trumpquote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:58 schreef vosss het volgende:
Oman: deal tussen de VS en Iran is 'binnen handbereik'
Halve dag later shit is aan.
Wat?
Het is vooral veel sensatie bij mensen. Daadwerkelijke doelstellingen zoals Trump die noemde worden zo niet bereikt namelijk.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:49 schreef LXIV het volgende:
Iedere poging tot regimewissel loopt telkens weer uit in een enorm menselijk drama, een regime dat erger is als het vorige, en een vluchtelingenstroom richting Nederland.
En wederom laat Amerika zich voor het karretje van Israël spannen
Filmpje is van de eerdere 12-daagse oorlog?quote:
Klopt.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:58 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Ten koste van het gros van de bevolking.
Trump wil van de ayatollahs af.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:58 schreef timmmmm het volgende:
Maar even serieus, voor wie deze situatie kan duiden.
Het probleem met Iran was toch altijd de grote hoeveelheid moderne ballistische raketten? Waarom zien we daar niks van terug?
Is het zo makkelijk die installaties onschadelijk te maken en kunnen ze die niet meer afvuren? Werd het bestaan van die raketten schromelijk overdreven? Meer dan 2 flutraketten op Israel hebben we niet gezien terwijl het regime toch weinig meer te berliezen heeft nu frontaal de aanval is gekozen met overweldigend materieel en het nadrukkelijke doel hen omver te werpen.
Dan zou ik juist verwachten dat ze alles overboord gooien en zoveel mogelijk Amerikaanse basissen en Israeli meenemen in de hoop af te schrikken.
Maar ik heb er geen verstand van, wie kan me de huidige gang van zaken uitleggen
Lijkt me wel. De huidige campagne werd namelijk gestart bij daglicht.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Filmpje is van de eerdere 12-daagse oorlog?
En dit zijn beelden van Iraanse raketten die toen op Israel werden afgeschoten.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:02 schreef Haags het volgende:
[..]
Lijkt me wel. De huidige campagne werd namelijk gestart bij daglicht.
Maar hij zei in zn speech tegen de bevolking: doe het zelf maarquote:
Gewoon zoals een potus hoort te klinken.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:46 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ongelofelijk, ik heb het grootste gedeelte van het filmpje inmiddels bekeken en het is gewoon een speach die te volgen is. Inclusief referenties naar gebeurtenissen.
Gelijk ook dit weer.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 08:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Weer ouderwets totaal gestoord neem ik aan?
Die vinden het helemaal niet vervelend dat alle aandacht voorlopig is gericht op Iran - en dat VS zich weer wat minder geliefd maakt in de tweede en derde wereld.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:57 schreef capricia het volgende:
Ik denk niet dat China of Rusland in gaan grijpen. Want stiekum zit helemaal niemand te wachten op een Iran met kernwapens.
Sowieso kun je hier na meerdere dagen (of zelfs weken) pas wat concreets over zeggen lijkt me als er meer info bekend is hoe ze ook de luchtverdediging en idd evt ook die ballistische raketten onschadelijk hebben gemaakt.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:58 schreef timmmmm het volgende:
Het probleem met Iran was toch altijd de grote hoeveelheid moderne ballistische raketten? Waarom zien we daar niks van terug?
Is het zo makkelijk die installaties onschadelijk te maken en kunnen ze die niet meer afvuren? Werd het bestaan van die raketten schromelijk overdreven? Meer dan 2 flutraketten op Israel hebben we niet gezien terwijl het regime toch weinig meer te berliezen heeft nu frontaal de aanval is gekozen met overweldigend materieel en het nadrukkelijke doel hen omver te werpen.
Dan zou ik juist verwachten dat ze alles overboord gooien en zoveel mogelijk Amerikaanse basissen en Israeli meenemen in de hoop af te schrikken.
Maar ik heb er geen verstand van, wie kan me de huidige gang van zaken uitleggen
Zoals Kissinger ook al zei: De VS heeft geen vrienden, maar alleen belangen. Ik denk dat hetzelfde geldt voor China of Rusland.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:57 schreef capricia het volgende:
Ze hebben zich ook zo geliefd gemaakt bij de eerste wereld laatste maanden, Trump is echt een verbinder...quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die vinden het helemaal niet vervelend dat alle aandacht voorlopig is gericht op Iran - en dat VS zich weer wat minder geliefd maakt in de tweede en derde wereld.
Iran is duidelijk een Chinees belang.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zoals Kissinger ook al zei: De VS heeft geen vrienden, maar alleen belangen. Ik denk dat hetzelfde geldt voor China of Rusland.
Ik kan het niet uitleggen, ik heb hier alleen de speech van Trumpquote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:58 schreef timmmmm het volgende:
Yup zonder eigen boots on the ground moet het uit die hoek komen uiteindelijk.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar hij zei in zn speech tegen de bevolking: doe het zelf maar
Precies.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Iran is duidelijk een Chinees belang.
Zeker niet uitgesloten, helaas.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Precies.
Zal niemand verbazen dat ze eerdaags Taiwan binnenvallen.
Laatst was er een rapport van Depart of Defence War. Israël was de ideale bondgenoot, kwam er niet zo goed af.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:06 schreef Elan het volgende:
Trump is een Israël pijper. America first, Israël firstest.
Iron Dome is niet voor ballistische raketten, daar is Arrow-3 voor.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:09 schreef Regilio_ het volgende:
[ x ]
Iron Dome haalt het meeste neer natuurlijk, dan maar een ander doelwit kiezen.
Bizarom te zien dat ook religieuze conservatieve indoctrinatie in de jaren 70 al heel goed functioneerde dat een kleine subgroep van de bevolking de geld vekwistende regering tot val kon brengen en deze bizarre theocratie konden oprichten.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:53 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Mwah.. dit regime kwam aan de macht met o.a. het verhaal dat de slechte staat van het land door een gebrek aan geloof in de Islam kwam.
Om vervolgens het land in een nog veel grotere bak ellende te gooien. Men vergeet dat niet snel.
Een potus met petjequote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gewoon zoals een potus hoort te klinken.
Het Iraanse regime wil je simpelweg niet met kernwapens zien en daar sleutelen ze nu weer aan. Daarnaast heeft natuurlijk recent nog even een paar grootschalige slachtpartijen uitgevoerd jegens de eigen bevolking. Dat regime moet daar weg.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:58 schreef timmmmm het volgende:
Staan die dan allemaal achter Iran? Dat lijkt toch onwaarschijnlijk aangezien Iran ook niet bepaald populair is in de regio.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die vinden het helemaal niet vervelend dat alle aandacht voorlopig is gericht op Iran - en dat VS zich weer wat minder geliefd maakt in de tweede en derde wereld.
Ze hebben behoorlijk wat aan Rusland verkocht de afgelopen jaren en vorig jaar ook een heel groot aantal op Israel geschoten, het land is financieel aan de afgrond dus ik denk dat de vooraad er een beetje door heen is.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:58 schreef timmmmm het volgende:
Zo die willen er zeker van zijn dat ze nog meer om hun oren krijgen.quote:
Iran is helemaal niet populair in de regio. Iran (lees: het Iraanse regime) is dé reden van al het conflict in het Midden-Oosten. En niet alleen dat, zij zijn ook onder meer de reden dat de Russen sterker zijn tegen Oekraïne. Die hebben flink wat Iraans spul gekocht/gekregen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Iran is ook weer lekker vrienden aan het maken
Ja die weten dat hun einde nadert. Totale wanhoop dit.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Afvuren wat je hebt, nu het nog kan.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:13 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Ja die weten dat hun einde nadert. Totale wanhoop dit.
Wild om zich heen aan het slaan, commandostructuur en communicatie wellicht al ingestort.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Dan hebben we als westerse wereld meteen een heel groot chip productie probleem.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Precies.
Het zou echt het beste moment zijn.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Precies.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |