abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221240654
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2026 09:08 schreef blomke het volgende:

[..]
Klopt.
Hel op aarde. Zorg maar dat je faxapparaat klaarstaat.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_221240693
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 22:34 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Jij hebt weinig zaken gedaan in Duitsland denk ik?
Belgie leek toen wat dat betreft meer op Duitsland dan op Nederland. Roemenie is ook erg bureaucratisch, erger dan Nederland.
pi_221240967
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2026 09:20 schreef Halcon het volgende:

[..]
Belgie leek toen wat dat betreft meer op Duitsland dan op Nederland. Roemenie is ook erg bureaucratisch, erger dan Nederland.
India ook dramatisch
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_221242293
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2026 09:36 schreef Steven184 het volgende:

[..]
India ook dramatisch
Ik denk dat het in veel landen erger is dan in Nederland.
pi_221575020
Jeetje, ik wordt net gewezen op iets wat ik helemaal over het hoofd had gezien. In 2023 heb ik aan bruto huur ongeveer 27k ontvangen en ik heb over 2023 8k vermogensbelasting betaald. Wat ik helemaal over het hoofd had gezien was dat de WOZ van de verhuurde woning in dat jaar met 30k was verlaagd. Dus per saldo was de vermogensaanwas over dat jaar 0
pi_221575487
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 14:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Klopt.
Income ETF’s.

Omdat ik buiten dit vermogen een relatief laag inkomen heb, is dit een aanvulling.
Minder groei, nou ja op papier dan want ik zit binnen 2 maanden op +4,09% zonder dividend.
Met dividend is het 7,3%.
Welke zijn dat dan? High yield dividend etf?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_221575554
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 14:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Klopt.
Income ETF’s.

Omdat ik buiten dit vermogen een relatief laag inkomen heb, is dit een aanvulling.
Minder groei, nou ja op papier dan want ik zit binnen 2 maanden op +4,09% zonder dividend.
Met dividend is het 7,3%.
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2026 07:22 schreef ludovico het volgende:

[..]
Die zonnepanelen van me hebben veel tijd en energie gekost mijn hemel! Niet normaal gewoon.
hoe bedoel je?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_221575904
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 09:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
hoe bedoel je?
Ik gok btw terugvragen
pi_221576682
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 09:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
[..]
hoe bedoel je?
Jepe, jepq, jgpi en sy7D maandelijks, met nu nog Ishares WINC als kwartaal uitkering.
Winc gaat waarschijnlijk eruit want twijfel over nieuwe auto dus deels geld nodig, de rest dan herverdelen over de maandelijkse.

Niet ideaal want winc keer op papier meer uit per maand als het ware maar ja.
pi_221576851
Ze rekenen zich rijk, maar veel ondernemers zijn nu aan het kijken naar woningen en bouwpercelen vlak over de grens in Duitsland en België
blablablabla
pi_221577263
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 11:56 schreef Elan het volgende:
Ze rekenen zich rijk, maar veel ondernemers zijn nu aan het kijken naar woningen en bouwpercelen vlak over de grens in Duitsland en België
Wat voor heel veel Nederlanders echt geen optie is.
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 12:54:26 #262
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221577271
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 20:39 schreef LXIV het volgende:

[..]
Binnen de huidige ideologie van de staat is het ongewenst dat mensen voldoende vermogen opbouwen om financieel onafhankelijk te zijn. Daar heeft het meer een hekel aan dan aan mensen die afhankelijk zijn van uitkeringen.
In het hele idee is het ook zo dat het een taak van de staat is dat er zoveel mogeljik 'gelijkheid' is, want ongelijkheid is 'oneerlijk'. Dus krijg je onvermijdelijk geld afnemen van rijkere burgers en herverdelen.

Dat is toch wel een trendbreuk met Nederland tot ongeveer 1990.

Vermogen opbouwen is ongewenst geworden en wordt actief onmogelijk gemaakt. Nu al heel lastig via kapitaal, maar het eigen huis wordt ook nog aangepakt. Vermogen daarin wordt straks via de VRH ook met 2% per jaar belast. Reken je dan rente en onderhoud mee, kun je net zo goed huren.
Veel van je grieven kan ik volgen. Maar het feit dat de overheid gelijkheid wil afdwingen door vermogens af te pakken niet. We zien juist de laatste decennia dat het vermogen steeds ongelijker is verdeeld over de bevolking. Dat is niet perse goed of slecht, maar een constatering.

De belasting op arbeid is echt insane.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 12:57:32 #263
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221577285
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 11:56 schreef Elan het volgende:
Waarom?
Als ondernemer met vermogen heb je toch doorgaans een BV?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 13:16:49 #264
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221577327
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 12:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Veel van je grieven kan ik volgen. Maar het feit dat de overheid gelijkheid wil afdwingen door vermogens af te pakken niet. We zien juist de laatste decennia dat het vermogen steeds ongelijker is verdeeld over de bevolking. Dat is niet perse goed of slecht, maar een constatering.

De belasting op arbeid is echt insane.
De onderste 50% betaalt netto geen inkomstenbelasting. Dat is insane
The End Times are wild
pi_221577357
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 12:52 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Wat voor heel veel Nederlanders echt geen optie is.
Hier blijven is op een gegeven moment ook geen optie meer.

Het is een compleet gekkenhuis net over de grens, mijn zusje is bezig met daar een huis en wat grond te kopen. Randstedelijke taferelen met flink overbieden en woningen die verkocht zijn voor de op de Duitse Funda staan.
blablablabla
pi_221577361
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 12:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Waarom?
Als ondernemer met vermogen heb je toch doorgaans een BV?
Die vestig je dan in Duitsland en je schrijft jezelf daar in als inwoner. Naast goedkopere huizen, auto's en boodschappen heb je dan geen last van het belachelijk vermogensbelastingstelsel
blablablabla
pi_221577565
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 13:16 schreef LXIV het volgende:

[..]
De onderste 50% betaalt netto geen inkomstenbelasting. Dat is insane
Dit vind ik wel interessante statistieken. Ik kon wel een tabel vinden over de belastingdruk over inkomensgroepen waarbij netto wordt gedefinieerd als na heffingskortingen. Ik vermoed zomaar dat jij in de netto definitie ook toeslagen verdisconteerd. Heb je toevallig een bron waar ik een en ander na kan lezen?

Wat ik vond is het stukje onder 8.2.1: https://longreads.cbs.nl/(...)nd-2022/belastingen/
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 14:02:13 #268
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221577845
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 13:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Het is een compleet gekkenhuis net over de grens, mijn zusje is bezig met daar een huis en wat grond te kopen. Randstedelijke taferelen met flink overbieden en woningen die verkocht zijn voor de op de Duitse Funda staan.
De markt aldaar is ook niet meer in balans?
pi_221577888
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 13:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Je zus is een slimme tante. Als je iets van kapitaal hebt moet je Nederland als de donder vaarwel zeggen.
pi_221578739
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 11:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Jepe, jepq, jgpi en sy7D maandelijks, met nu nog Ishares WINC als kwartaal uitkering.
Winc gaat waarschijnlijk eruit want twijfel over nieuwe auto dus deels geld nodig, de rest dan herverdelen over de maandelijkse.

Niet ideaal want winc keer op papier meer uit per maand als het ware maar ja.
Oké. Want ik wil minder gaan werken en wilde dat gaan compenseren door inkomen uit vermogen.
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 16:35:48 #271
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221578886
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 13:37 schreef snabbi het volgende:

[..]
Dit vind ik wel interessante statistieken. Ik kon wel een tabel vinden over de belastingdruk over inkomensgroepen waarbij netto wordt gedefinieerd als na heffingskortingen. Ik vermoed zomaar dat jij in de netto definitie ook toeslagen verdisconteerd. Heb je toevallig een bron waar ik een en ander na kan lezen?

Wat ik vond is het stukje onder 8.2.1: https://longreads.cbs.nl/(...)nd-2022/belastingen/
Ja, is met toeslagen verdisconteerd. Zoals al die vrouwen die parttime werken en door lage belastingdruk en toeslagen net zoveel overhouden als met fulltime.

Gelezen op Twitter, bron heb ik niry
The End Times are wild
pi_221579811
quote:

[..]
[..]
hoe bedoel je?
Kost gewoon veel energie allemaal, SDE subsidie e.d. misschien te moeilijk gemaakt.... Geen idee. Achteraf is alles simpel lijkt het.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_221579899
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 18:49 schreef ludovico het volgende:

[..]
Kost gewoon veel energie allemaal, SDE subsidie e.d. misschien te moeilijk gemaakt.... Geen idee. Achteraf is alles simpel lijkt het.
SDE voor particulieren? BTW is er toch al een jaar of 4 af?
Afgelopen week nieuwe panelen en accu's gekocht voor mijn nieuwe woning. Ging allemaal soepel wat betreft PV panelen. MBT de accu's moet je wel door hoepels heen maar dat is voor mij de moeite niet denk ik.
pi_221580115
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 19:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
SDE voor particulieren? BTW is er toch al een jaar of 4 af?
Afgelopen week nieuwe panelen en accu's gekocht voor mijn nieuwe woning. Ging allemaal soepel wat betreft PV panelen. MBT de accu's moet je wel door hoepels heen maar dat is voor mij de moeite niet denk ik.
Zakelijk meer. Zolang je maar een groot aansluiting hebt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')