abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 juli 2026 @ 16:05:22 #226
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221233341
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 16:02 schreef Halcon het volgende:

[..]
Idem dito, maar heb kinderen. Om nu met drie kinderen naar Panama of zo te verhuizen. Dan begin je daar weer helemaal opnieuw, het zal daar ook wel wat zijn, etc.
Er zijn nog wel landen met een minder extreem belastingregime dan Nederland waar er ook een goede toekomst voor je kinderen is, of zelfs beter. Ik denk dat je kinderen zich wel zullen redden, die zijn jong, maken makkelijk vrienden, leren de taal nog heel goed, moeten nog werken of studeren waar ze mensen leren kennen. Dat is het probleem niet. Maar ik (en jij )worden dan typisch van die oude migranten.
The End Times are wild
  zaterdag 4 juli 2026 @ 16:06:04 #227
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221233347
Ik hoef ook niet naar een extreem laag regime. Maar ik wil wel minstens over de helft van mijn inkomsten kunnen beschikken zonder in te teren op mijn vermogen
The End Times are wild
pi_221233750
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 16:05 schreef LXIV het volgende:

[..]
Er zijn nog wel landen met een minder extreem belastingregime dan Nederland waar er ook een goede toekomst voor je kinderen is, of zelfs beter. Ik denk dat je kinderen zich wel zullen redden, die zijn jong, maken makkelijk vrienden, leren de taal nog heel goed, moeten nog werken of studeren waar ze mensen leren kennen. Dat is het probleem niet. Maar ik (en jij )worden dan typisch van die oude migranten.
Jawel, die landen zijn er wel, maar het is wat je zegt... Om nu nog ergens weer helemaal opnieuw te beginnen. Ik heb een tijd in het buitenland gezeten (1% VPB, 8% dividendbelasting en 21% IB), maar dat was ik na een tijd ook helemaal beu. Verder in Belgie gewoond, maar daar betaal je ook behoorlijk veel belasting.

De kinderen redden zich wel, al zijn de oudste twee dan ook alweer aan hun vierde land toe. Ikzelf moet dan ergens opnieuw beginnen met een bak geld, maar zonder vrienden, bekenden, etc.
  zaterdag 4 juli 2026 @ 17:28:08 #229
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221234017
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 17:00 schreef Halcon het volgende:

[..]
Jawel, die landen zijn er wel, maar het is wat je zegt... Om nu nog ergens weer helemaal opnieuw te beginnen. Ik heb een tijd in het buitenland gezeten (1% VPB, 8% dividendbelasting en 21% IB), maar dat was ik na een tijd ook helemaal beu. Verder in Belgie gewoond, maar daar betaal je ook behoorlijk veel belasting.

De kinderen redden zich wel, al zijn de oudste twee dan ook alweer aan hun vierde land toe. Ikzelf moet dan ergens opnieuw beginnen met een bak geld, maar zonder vrienden, bekenden, etc.
Dat is het probleem. Dus qua geluk ga je er denk ik niet op vooruit, terwijl dat het belangrijkste is.
Je kunt ook voor al je kinderen een n huis kopen in box 1 . Onder de miljoen zit dat voorlopig ook veilig
The End Times are wild
pi_221234038
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 17:28 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat is het probleem. Dus qua geluk ga je er denk ik niet op vooruit, terwijl dat het belangrijkste is.
Je kunt ook voor al je kinderen een n huis kopen in box 1 . Onder de miljoen zit dat voorlopig ook veilig
Mja, dan creeer ik een afhankelijkheid van hun moeders. Als er iets met dat huis moet gebeuren, dan moeten die tekenen.

Ze zijn ook alledrie onterft, waarbij tot hun 18e opeisen kindsdeel niet heel interessant is gemaakt.

Voor mezelf zie ik het niet zitten om nu elders helemaal opnieuw te beginnen. Plus dat ik ook zit met de omgangsregeling, waardoor in feite de moeder akkoord moet zijn (of je moet naar de rechter stappen).

Op zich Nederland ook wel gaan waarderen op bepaalde vlakken hoor. Want wat heb je aan minder wegenbelasting betalen als de wegen zo kut zijn dat je voortdurend je banden (of erger nog) kapot rijdt. Of aan een lagere VPB als je de hele dag voor allerlei formuliertjes op en neer aan het rijden bent...
  zaterdag 4 juli 2026 @ 17:34:41 #231
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221234062
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 17:30 schreef Halcon het volgende:

[..]
Mja, dan creeer ik een afhankelijkheid van hun moeders. Als er iets met dat huis moet gebeuren, dan moeten die tekenen.

Ze zijn ook alledrie onterft, waarbij tot hun 18e opeisen kindsdeel niet heel interessant is gemaakt.
Boven de 18 kun je gewoon schenken
The End Times are wild
pi_221234071
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 17:34 schreef LXIV het volgende:

[..]
Boven de 18 kun je gewoon schenken
Ze zijn voorlopig nog geen 18.
  zaterdag 4 juli 2026 @ 17:59:25 #233
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221234290
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 17:35 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ze zijn voorlopig nog geen 18.
Ik heb er al 1 boven de 18, een andere volgend jaar en de rest zal nog wel even duren. Maar aangezien het uiteindelijk toch bij ze terecht zal moeten komen is het dus een haalbare optie. Dan betaal je eenmalig schenkbelasting en dat is het dan. Kun je van je 100% salaris toch iets van 38% effectief schenken.
The End Times are wild
pi_221234443
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 16:02 schreef Halcon het volgende:

[..]
Idem dito, maar heb kinderen. Om nu met drie kinderen naar Panama of zo te verhuizen. Dan begin je daar weer helemaal opnieuw, het zal daar ook wel wat zijn, etc.
Collega van mij (neemt ontslag btw) heeft - net zoals jij - drie kinderen en gaat per 1 augustus naar Australië. Ik zal je op de hoogte houden hoe het daar met hem & gezin vergaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 04-07-2026 18:23:57 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 4 juli 2026 @ 18:15:24 #235
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_221234484
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 15:38 schreef LXIV het volgende:

[..]
Zou ik ook graag doen, maar de vraag is dan of ik in een vreemd land gelukkig wordt, zonder de taal heel erg goed te kunnen leren spreken of echte vrienden te maken. Dat is minder makkelijk dan je denkt in het buitenland. Denk vooral dat ik erg eenzaam zal worden daar en dat is het me ook weer niet waard..
In België zit je al beter met wat geld geloof ik, en makkelijker kan niet. Verder hangt het af van waar je heen gaat, en het helpt als je niet alleen bent. Ik ben er ook niet zo zeker van, maar erover nadenken kan altijd.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 4 juli 2026 @ 18:32:56 #236
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221234677
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 18:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
In België zit je al beter met wat geld geloof ik, en makkelijker kan niet. Verder hangt het af van waar je heen gaat, en het helpt als je niet alleen bent. Ik ben er ook niet zo zeker van, maar erover nadenken kan altijd.
Poppel, Aarle, Arendonk zijn praktisch Nederlandse dorpen. Belgie is echt een optie. Zeker als dat straks 20-25k per jaar aan belasting gaat schelen.
pi_221236344
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 18:11 schreef blomke het volgende:

[..]
Collega van mij (neemt ontslag btw) heeft - net zoals jij - drie kinderen en gaat per 1 augustus naar Australië. Ik zal je op de hoogte houden hoe het daar met hem & gezin vergaat.
Ik vind het wel altijd mooi om te lezen en te horen over dit soort avonturen. Zelf zal ik het niet snel meer doen. Als ik nu geen kinderen had, kon ik nog wel de tijd splitsen om elders fiscaal inwoner te worden, maar dat gaat nu dus ook niet.
pi_221236378
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 17:59 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik heb er al 1 boven de 18, een andere volgend jaar en de rest zal nog wel even duren. Maar aangezien het uiteindelijk toch bij ze terecht zal moeten komen is het dus een haalbare optie. Dan betaal je eenmalig schenkbelasting en dat is het dan. Kun je van je 100% salaris toch iets van 38% effectief schenken.
Klopt, je moet vanaf hun 18e al gaan schenken, anders wordt het ooit een hele dure grap. Ook alweer zoiets. Over dat geld is al lang en breed en dubbel belasting betaald, maar toch graait de overheid dan nog een keer mee.
  zaterdag 4 juli 2026 @ 20:39:21 #239
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221236627
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 20:24 schreef Halcon het volgende:

[..]
Klopt, je moet vanaf hun 18e al gaan schenken, anders wordt het ooit een hele dure grap. Ook alweer zoiets. Over dat geld is al lang en breed en dubbel belasting betaald, maar toch graait de overheid dan nog een keer mee.
Binnen de huidige ideologie van de staat is het ongewenst dat mensen voldoende vermogen opbouwen om financieel onafhankelijk te zijn. Daar heeft het meer een hekel aan dan aan mensen die afhankelijk zijn van uitkeringen.
In het hele idee is het ook zo dat het een taak van de staat is dat er zoveel mogeljik 'gelijkheid' is, want ongelijkheid is 'oneerlijk'. Dus krijg je onvermijdelijk geld afnemen van rijkere burgers en herverdelen.

Dat is toch wel een trendbreuk met Nederland tot ongeveer 1990.

Vermogen opbouwen is ongewenst geworden en wordt actief onmogelijk gemaakt. Nu al heel lastig via kapitaal, maar het eigen huis wordt ook nog aangepakt. Vermogen daarin wordt straks via de VRH ook met 2% per jaar belast. Reken je dan rente en onderhoud mee, kun je net zo goed huren.
The End Times are wild
pi_221236991
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 20:39 schreef LXIV het volgende:

[..]
Binnen de huidige ideologie van de staat is het ongewenst dat mensen voldoende vermogen opbouwen om financieel onafhankelijk te zijn. Daar heeft het meer een hekel aan dan aan mensen die afhankelijk zijn van uitkeringen.
In het hele idee is het ook zo dat het een taak van de staat is dat er zoveel mogeljik 'gelijkheid' is, want ongelijkheid is 'oneerlijk'. Dus krijg je onvermijdelijk geld afnemen van rijkere burgers en herverdelen.

Dat is toch wel een trendbreuk met Nederland tot ongeveer 1990.

Vermogen opbouwen is ongewenst geworden en wordt actief onmogelijk gemaakt. Nu al heel lastig via kapitaal, maar het eigen huis wordt ook nog aangepakt. Vermogen daarin wordt straks via de VRH ook met 2% per jaar belast. Reken je dan rente en onderhoud mee, kun je net zo goed huren.
Hoe zit het dan met alle fiscaal vriendelijke pensioenregelingen? Als het aan de adviseurs had gelegen, had ik ordners vol koopsompolissen, lijfrentes en weet ik niet wat voor extra pensioenregelingen....fiscaal aftrekbaar uiteraard.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_221237046
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 18:32 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Poppel, Aarle, Arendonk zijn praktisch Nederlandse dorpen. Belgie is echt een optie. Zeker als dat straks 20-25k per jaar aan belasting gaat schelen.
Lanaken, Hoogstraten (en omliggende dorpen)
pi_221237121
quote:
Bedoel je dan m.b.t. box 3 (VRH) of in box 1 (loonbelasting)??
pi_221237189
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 21:02 schreef blomke het volgende:

[..]
Bedoel je dan m.b.t. box 3 (VRH) of in box 1 (loonbelasting)??
Box 1 kan ik me niet voorstellen, want volgens mij is de IB in Belgie hoger dan in Nederland.
pi_221237235
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 20:58 schreef Halcon het volgende:

[..]
Lanaken, Hoogstraten (en omliggende dorpen)
quote:

[..]
Ben net terug van een fietstocht door België ........ daarvoor is het wel leuk en aardig. Maar er wonen ... vindt het er erg anoniem en "ons kent ons" gevoel bekroop ons in hoge mate,
pi_221237278
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 21:06 schreef blomke het volgende:

[..]
[..]
Ben net terug van een fietstocht door België ........ daarvoor is het wel leuk en aardig. Mar er wonen ... vindt het er erg anoniem en "ons kent ons" gevoel bekroop ons in hoge mate,
Ik vind het een geweldig land, maar om te wonen... Je loopt al snel tegen de enorme bureaucratie aan en het is lastig afspraken maken met Belgen. Toen ik er woonde waren boodschappen in Nederland goedkoper, benzine is in Belgie altijd goedkoper. Vlak aan de grens heb je wat dat soort dingen betreft een beetje het beste van twee werelden.
pi_221237335
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 21:08 schreef Halcon het volgende:
Je loopt al snel tegen de enorme bureaucratie aan en het is lastig afspraken maken met Belgen.
Wellicht kan je dat eerste verduidelijken? Ik kan me geen bureaucratischer land dan Nederland voorstellen eigenlijk (met mijn beperkte ervaring btw).
pi_221237409
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 21:11 schreef blomke het volgende:

[..]
Wellicht kan je dat eerste verduidelijken? Ik kan me geen bureaucratischer land dan Nederland voorstellen eigenlijk (met mijn beperkte ervaring btw).
Belastingaangifte was daar altijd een enorm gedoe. Eigen bedrijf was ook meer papierwerk dan in Nederland. Destijds in elk geval veel minder digitaal (volgens mij is dat nu wel verbeterd). En in combinatie met lastig afspraken maken met mensen (of dat ze die nakomen) werd dat op een gegeven moment wel irritant. Inschrijving gemeente kwam toen de wijkagent nog controleren of je er echt woont. Rijbewijs kwijt vanwege een snelheidsovertreding, was een heel gedoe om het uberhaupt ingeleverd te krijgen. Maar oh wee als ze je dan ergens staande hielden, dan kon je het ter plekke inleveren...
pi_221238375
quote:

[..]
Jij hebt weinig zaken gedaan in Duitsland denk ik?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_221240413
quote:

[..]
Die zonnepanelen van me hebben veel tijd en energie gekost mijn hemel! Niet normaal gewoon.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_221240601
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2026 22:34 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Jij hebt weinig zaken gedaan in Duitsland denk ik?
Klopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')