Zoniet dan wordt hij minister van cybercrimequote:Op donderdag 26 februari 2026 14:59 schreef OmniRocket het volgende:
Kan niet wachten op het nieuwsbericht dat de ceo van Odido een dikke bonus krijgt
Niet.quote:Op donderdag 26 februari 2026 14:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar hoe weet je nou of ze erbij zitten?
Ik ben al wel overgestapt, dus maakt nu ook niet zo veel meer uit.
Ik wacht op doxing van zijn privé gegevensquote:Op donderdag 26 februari 2026 14:59 schreef OmniRocket het volgende:
Kan niet wachten op het nieuwsbericht dat de ceo van Odido een dikke bonus krijgt
quote:Op donderdag 26 februari 2026 15:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Zoniet dan wordt hij minister van cybercrime
Als het maar niet Cyberdyne wordt 😱😱quote:Op donderdag 26 februari 2026 15:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Ik ben alleen wel bang dat Odido niet de enige gaat zijn met gaten in hun datasafetybeleidquote:Op donderdag 26 februari 2026 15:09 schreef StateOfMind het volgende:
Dat weigeren te betalen van 1 miljoen (12 cent per klant) om de klantgegevens zou ze wel eens héél erg duur kunnen komen te staan.
0,12 cent per klant dan denk ik? Want zijn 6,2 miljoen klanten totaal.quote:Op donderdag 26 februari 2026 15:09 schreef StateOfMind het volgende:
Dat weigeren te betalen van 1 miljoen (12 cent per klant) om de klantgegevens zou ze wel eens héél erg duur kunnen komen te staan.
Mits het bij die ene miljoen blijft.quote:Op donderdag 26 februari 2026 15:09 schreef StateOfMind het volgende:
Nee, het maakt niet meer uit om te weten of ik bij die files zit nu ik toch ben overgestapt. Had ik willen blijven, dan zou ik eerst willen weten of ik erbij zat, maar dat is lastig, dus ben ik maar overgestapt.quote:Op donderdag 26 februari 2026 14:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het maakt wél veel uit.
Je gegevens zijn al gelekt. genoeg tweets van oude abonnees.
Ik kan je garanderen dat je er bij zat, ze hebben alles eruitgezogen.quote:Op donderdag 26 februari 2026 15:27 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nee, het maakt niet meer uit om te weten of ik bij die files zit nu ik toch ben overgestapt. Had ik willen blijven, dan zou ik eerst willen weten of ik erbij zat, maar dat is lastig, dus ben ik maar overgestapt.
Betalen is kansloos.quote:Op donderdag 26 februari 2026 15:33 schreef Alpha0 het volgende:
Odido gaat daar dus niet op in. "Onze focus ligt bij klanten", zegt een woordvoerder van het bedrijf tegen de NOS.
Nee dat ligt hij niet, anders hadden jullie ze beter beschermt en nu betaalt. Klote Odido.![]()
Betaal nou gewoon. Het is echt peanuts wat ze vragen (vind ik).
Al vaker gezegt, dit soort groepen houden zich doorgaans aan hun woord.quote:
Al vaker gezegd (met een d) dan nog is het kansloosquote:Op donderdag 26 februari 2026 15:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Al vaker gezegt, dit soort groepen houden zich doorgaans aan hun woord.
Nee want zelfs als ze het later zouden doen dan is de data al een stuk meer vervuilt, met name qua woonadressen.quote:Op donderdag 26 februari 2026 15:34 schreef xzaz het volgende:
[..]
Al vaker gezegd (met een d) dan nog is het kansloos
Ze waren niet zo slim om iets in te bouwen dat je per medewerker maar max 1 x per 30 seconden kan querien of zo.quote:Op donderdag 26 februari 2026 15:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik kan je garanderen dat je er bij zat, ze hebben alles eruitgezogen.
is bij mijn ma al gebeurd, door pech aan onze zijde was het de phishers bijna gelukt.quote:Op donderdag 26 februari 2026 15:34 schreef raptorix het volgende:
En weet je wat erge is? Men heeft het vaak over Paspoortnummers, maar wat veel gevaarlijker is zijn de Adresgegevens, wat ze nu kunnen doen is andere bestanden ook weer verrijken. Op die manier kunnen ze complete profielen op gaan bouwen van hele families, en bijvoorbeeld gerichte Phishing acties waarbij ze zich voordoen als familie.
Dat is een ander pakket in Salesforce, en dat kost meer geld, maar mijn ervaring is dat dit soort bedrijven of helemaal geen monitoring inbouwen, of dat er niet goed naar gekeken word, een andere optie is dat ze gewoon een hard export hebben gedaan, maar dat vermoed ik van niet.quote:Op donderdag 26 februari 2026 15:36 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Ze waren niet zo slim om iets in te bouwen dat je per medewerker maar max 1 x per 30 seconden kan querien of zo.
Vergelijkbaar met dat je voor een paar minuten geblokkeerd wordt bij te vaak raden van een paswoord van een user account zodat je niet kan brute forcen.
Ja leuk, totdat ze dat niet doen en de boel alsnog verkopen nadat je betaald hebt.quote:Op donderdag 26 februari 2026 15:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Prima, maar dan moet je ook hogere eisen stellen aan databeveiliging en eens beginnen de verantwoordelijken strafrechtelijker te vervolgen.quote:Op donderdag 26 februari 2026 15:42 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Ja leuk, totdat ze dat niet doen en de boel alsnog verkopen nadat je betaald hebt.
Je moet niet met terroristen onderhandelen, punt.
De schade die daaruit voortkomt kun je natuurlijk weer niet verhalen op Odido.quote:Op donderdag 26 februari 2026 15:34 schreef raptorix het volgende:
En weet je wat erge is? Men heeft het vaak over Paspoortnummers, maar wat veel gevaarlijker is zijn de Adresgegevens, wat ze nu kunnen doen is andere bestanden ook weer verrijken. Op die manier kunnen ze complete profielen op gaan bouwen van hele families, en bijvoorbeeld gerichte Phishing acties waarbij ze zich voordoen als familie.
Nee oke, maar beide kan natuurlijk, met betalen geef je dit soort groepen alleen wel een aanleiding om te blijven doen wat ze doen.quote:Op donderdag 26 februari 2026 15:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Prima, maar dan moet je ook hogere eisen stellen aan databeveiliging en eens beginnen de verantwoordelijken strafrechtelijker te vervolgen.
Het veroordelen van daders kan ook veel gemakkelijker veel stapelstraffen (wat nu niet mogelijk is). In veel landen zou je met 560.000 slachtoffers 560.000 maal x straf kunnen krijgen, wat dit soort criminaliteit veel risicovoller maakt.quote:Op donderdag 26 februari 2026 15:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Prima, maar dan moet je ook hogere eisen stellen aan databeveiliging en eens beginnen de verantwoordelijken strafrechtelijker te vervolgen.
Dit soor daden kun je vrijwel risicoloos plegen, daarnaast zitten ze ook vaak nog in landen die vijandig staan tegenover het Westen.quote:Op donderdag 26 februari 2026 15:51 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het veroordelen van daders kan ook veel gemakkelijker veel stapelstraffen (wat nu niet mogelijk is). In veel landen zou je met 560.000 slachtoffers 560.000 maal x straf kunnen krijgen, wat dit soort criminaliteit veel risicovoller maakt.
Dan kun je nog beter Rian van Rijbroek aanstellen.quote:Op donderdag 26 februari 2026 15:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Shinyhunters heeft daar geen beste reputatie in helaas. Als ze alsnog vinden dat ze te weinig hebben gekregen publishen ze alsnog de gestolen data om zo nog meer geld binnen te harken.quote:Op donderdag 26 februari 2026 15:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is leuk en al, maar die gasten komen nauwelijks naar Europa.quote:Op donderdag 26 februari 2026 15:51 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het veroordelen van daders kan ook veel gemakkelijker veel stapelstraffen (wat nu niet mogelijk is). In veel landen zou je met 560.000 slachtoffers 560.000 maal x straf kunnen krijgen, wat dit soort criminaliteit veel risicovoller maakt.
Hoho, niet alleen een dikke bonus hè, maar ook gewoon meteen 40% hoger dan in 2025.quote:Op donderdag 26 februari 2026 14:59 schreef OmniRocket het volgende:
Wat nu vrij gegeven is, is maar een klein deel. Als ze doen wat zeggen dat ze gaan doen, gaan er de komende 16 dagen nog veeeeel meer data gepost worden.quote:Op donderdag 26 februari 2026 16:10 schreef quo_ het volgende:
Ben odido klant en derhalve rete nieuwsgierig of ik er bij zit.
Op haveibeenpwned is nog geen odido data opgenomen.
En zelf zoeken via VPN en Tor lukt ook niet echt, daar ben ik niet handig genoeg in.
Dus maar braaf afwachten en de bankafschriften in de gaten houden.
.
Er zitten relatief weinig bankgegevens bij, tenzij het een notititie is van een medewerker.quote:Op donderdag 26 februari 2026 16:10 schreef quo_ het volgende:
Ben odido klant en derhalve rete nieuwsgierig of ik er bij zit.
Op haveibeenpwned is nog geen odido data opgenomen.
En zelf zoeken via VPN en Tor lukt ook niet echt, daar ben ik niet handig genoeg in.
Dus maar braaf afwachten en de bankafschriften in de gaten houden.
.
Netjes hoor. Too bad, bye bye Odido.quote:Op donderdag 26 februari 2026 15:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik kan je garanderen dat je er bij zat, ze hebben alles eruitgezogen.
Is dit van 1 klant?quote:Op donderdag 26 februari 2026 16:35 schreef Haags het volgende:
[ x ]
Ze hebben best veel positieve klantervaringen.
Ik dacht al. Was anders wel dik dossier geweest voor die kerelquote:
Ik heb even gekeken naar hun geschiedenis maar ze hebben juist een goede reputatie. Gezien de ernst en de hoeveelheid en de zorgplicht voor klanten hadden ze mijns inziens gewoon beter kunnen betalen. Nu is de schade nog groter eigenlijk.quote:Op donderdag 26 februari 2026 16:08 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Shinyhunters heeft daar geen beste reputatie in helaas. Als ze alsnog vinden dat ze te weinig hebben gekregen publishen ze alsnog de gestolen data om zo nog meer geld binnen te harken.
Wat dom is, want nu zijn al best wat mensen alsnog overgestapt. Als ze hadden betaald dan was ik gebleven iig.quote:Op donderdag 26 februari 2026 16:29 schreef raptorix het volgende:
Overigens is mijn voorspelling dat Odido alsnog gaat betalen omdat de druk elke dag gaat toenemen en de woede zal blijven aanhouden, en dito opzeggingen.
AP kom er maar in.quote:Op donderdag 26 februari 2026 16:55 schreef Stupidisco het volgende:
Toch BSN gelekt?
Update: Ja en nee dus;
Het gaat om tientallen BSN's van zakelijke klanten die als zzp'er in het systeem staan. Omdat een aantal jaar geleden de btw-nummers van zelfstandigen bsn's bevatten, zijn ook hun bsn's gelekt.
[ x ]
Die is net van de notaris terug. Kuch:iets met testament: kuchquote:Op donderdag 26 februari 2026 15:57 schreef SEMTEX het volgende:
Dan kun je nog beter Rian van Rijbroek aanstellen.
Wat erg! Mag ik een link zodat ik met eigen ogen kan zien hoe erg het is?quote:Op donderdag 26 februari 2026 17:15 schreef raptorix het volgende:
Oh mijn god, nu zijn er idioten die ook de leak gaan doorplaatsten op X met daarbij een link die je via een normale browser kunt downloaden.
Echt letterlijk met erbij: Ja nee, want alleen de pers mag zeker de lek hebben, man man man.
Die doen nooit wat.quote:
Klopt kijk maar toeslagen affaire niemand gestraftquote:Op donderdag 26 februari 2026 17:18 schreef Red_85 het volgende:
Die doen nooit wat.
Dit krijgt alleen zn verdiende loon zodra wij als klant weg stappen. Niemand krijgt ook persoonlijk de zwarte piet. Niemand.
Nou ja de halve wereld heeft het al dus: https://tinyurl.com/253v2tfbquote:Op donderdag 26 februari 2026 17:18 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Wat erg! Mag ik een link zodat ik met eigen ogen kan zien hoe erg het is?
Die gladjakker in de straat was nog erger, brrrr wat een engerd bahquote:Op donderdag 26 februari 2026 17:21 schreef Discombobulate het volgende:
Die CEO heeft echt een rotkop.
Bedankt! Net gedownload, zoveel data, heerlijk!quote:Op donderdag 26 februari 2026 17:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou ja de halve wereld heeft het al dus: https://tinyurl.com/253v2tfb
Ik heb helemaal geen mail gehad. Dat zou kunnen suggereren dat mijn gegevens niet gelekt zijn. Echter, ik schat de kans op incompetentie bij Odido hoger in.quote:Op donderdag 26 februari 2026 13:13 schreef Perox het volgende:
Er stond dit onder het eerste mailtje van Odido over het lek. Søren bedankt!
Nogmaals, wij betreuren deze situatie enorm en zetten ons volledig in om je van alle noodzakelijke ondersteuning te voorzien.
Je bent onze klant, en je belang staat bij ons voorop.
Søren Abildgaard
CEO van Odido
Ik heb net het bestand van die link van de gelekte files gedownload, 10 GB en dat is nog maar het begin, ze hebben alles van elke klant vermoed ik.quote:Op donderdag 26 februari 2026 17:31 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen mail gehad. Dat zou kunnen suggereren dat mijn gegevens niet gelekt zijn. Echter, ik schat de kans op incompetentie bij Odido hoger in.
Het kan toch niet zo zijn dat de gegevens van miljoenen mensen worden gelekt en dat dat klote-bedrijf daar niet keihard voor wordt aangepakt. Het gaat mij niet om de rechtspersoon of andere menselijke juridische verzinsels. Ik wil mensen van vlees en bloed die de handel besturen zien bloeden. Wie gaat die lui eindelijk eens stevig ter verantwoording roepen?quote:
Het OM zal hier achteraan moeten.quote:Op donderdag 26 februari 2026 17:50 schreef Peppert het volgende:
[..]
Het kan toch niet zo zijn dat de gegevens van miljoenen mensen worden gelekt en dat dat klote-bedrijf daar niet keihard voor wordt aangepakt. Het gaat mij niet om de rechtspersoon of andere menselijke juridische verzinsels. Ik wil mensen van vlees en bloed die de handel besturen zien bloeden. Wie gaat die lui eindelijk eens stevig ter verantwoording roepen?
[ x ]
Ff kijken wie wint, mijn haat voor odido nu, of mijn luiheid om elke dag te zeggen; ik stap morgen wel over.quote:
Dit is dus ook mijn probleem.quote:Op donderdag 26 februari 2026 17:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ff kijken wie wint, mijn haat voor odido nu, of mijn luiheid om elke dag te zeggen; ik stap morgen wel over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |