Het veroordelen van daders kan ook veel gemakkelijker veel stapelstraffen (wat nu niet mogelijk is). In veel landen zou je met 560.000 slachtoffers 560.000 maal x straf kunnen krijgen, wat dit soort criminaliteit veel risicovoller maakt.quote:Op donderdag 26 februari 2026 15:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Prima, maar dan moet je ook hogere eisen stellen aan databeveiliging en eens beginnen de verantwoordelijken strafrechtelijker te vervolgen.
Dit soor daden kun je vrijwel risicoloos plegen, daarnaast zitten ze ook vaak nog in landen die vijandig staan tegenover het Westen.quote:Op donderdag 26 februari 2026 15:51 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het veroordelen van daders kan ook veel gemakkelijker veel stapelstraffen (wat nu niet mogelijk is). In veel landen zou je met 560.000 slachtoffers 560.000 maal x straf kunnen krijgen, wat dit soort criminaliteit veel risicovoller maakt.
Dan kun je nog beter Rian van Rijbroek aanstellen.quote:Op donderdag 26 februari 2026 15:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Zoniet dan wordt hij minister van cybercrime
Shinyhunters heeft daar geen beste reputatie in helaas. Als ze alsnog vinden dat ze te weinig hebben gekregen publishen ze alsnog de gestolen data om zo nog meer geld binnen te harken.quote:Op donderdag 26 februari 2026 15:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Al vaker gezegt, dit soort groepen houden zich doorgaans aan hun woord.
Dat is leuk en al, maar die gasten komen nauwelijks naar Europa.quote:Op donderdag 26 februari 2026 15:51 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het veroordelen van daders kan ook veel gemakkelijker veel stapelstraffen (wat nu niet mogelijk is). In veel landen zou je met 560.000 slachtoffers 560.000 maal x straf kunnen krijgen, wat dit soort criminaliteit veel risicovoller maakt.
Hoho, niet alleen een dikke bonus hè, maar ook gewoon meteen 40% hoger dan in 2025.quote:Op donderdag 26 februari 2026 14:59 schreef OmniRocket het volgende:
Kan niet wachten op het nieuwsbericht dat de ceo van Odido een dikke bonus krijgt
Wat nu vrij gegeven is, is maar een klein deel. Als ze doen wat zeggen dat ze gaan doen, gaan er de komende 16 dagen nog veeeeel meer data gepost worden.quote:Op donderdag 26 februari 2026 16:10 schreef quo_ het volgende:
Ben odido klant en derhalve rete nieuwsgierig of ik er bij zit.
Op haveibeenpwned is nog geen odido data opgenomen.
En zelf zoeken via VPN en Tor lukt ook niet echt, daar ben ik niet handig genoeg in.
Dus maar braaf afwachten en de bankafschriften in de gaten houden.
.
Er zitten relatief weinig bankgegevens bij, tenzij het een notititie is van een medewerker.quote:Op donderdag 26 februari 2026 16:10 schreef quo_ het volgende:
Ben odido klant en derhalve rete nieuwsgierig of ik er bij zit.
Op haveibeenpwned is nog geen odido data opgenomen.
En zelf zoeken via VPN en Tor lukt ook niet echt, daar ben ik niet handig genoeg in.
Dus maar braaf afwachten en de bankafschriften in de gaten houden.
.
Netjes hoor. Too bad, bye bye Odido.quote:Op donderdag 26 februari 2026 15:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik kan je garanderen dat je er bij zat, ze hebben alles eruitgezogen.
Is dit van 1 klant?quote:Op donderdag 26 februari 2026 16:35 schreef Haags het volgende:
[ x ]
Ze hebben best veel positieve klantervaringen.
Ik dacht al. Was anders wel dik dossier geweest voor die kerelquote:
Ik heb even gekeken naar hun geschiedenis maar ze hebben juist een goede reputatie. Gezien de ernst en de hoeveelheid en de zorgplicht voor klanten hadden ze mijns inziens gewoon beter kunnen betalen. Nu is de schade nog groter eigenlijk.quote:Op donderdag 26 februari 2026 16:08 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Shinyhunters heeft daar geen beste reputatie in helaas. Als ze alsnog vinden dat ze te weinig hebben gekregen publishen ze alsnog de gestolen data om zo nog meer geld binnen te harken.
Wat dom is, want nu zijn al best wat mensen alsnog overgestapt. Als ze hadden betaald dan was ik gebleven iig.quote:Op donderdag 26 februari 2026 16:29 schreef raptorix het volgende:
Overigens is mijn voorspelling dat Odido alsnog gaat betalen omdat de druk elke dag gaat toenemen en de woede zal blijven aanhouden, en dito opzeggingen.
AP kom er maar in.quote:Op donderdag 26 februari 2026 16:55 schreef Stupidisco het volgende:
Toch BSN gelekt?
Update: Ja en nee dus;
Het gaat om tientallen BSN's van zakelijke klanten die als zzp'er in het systeem staan. Omdat een aantal jaar geleden de btw-nummers van zelfstandigen bsn's bevatten, zijn ook hun bsn's gelekt.
[ x ]
Die is net van de notaris terug. Kuch:iets met testament: kuchquote:Op donderdag 26 februari 2026 15:57 schreef SEMTEX het volgende:
Dan kun je nog beter Rian van Rijbroek aanstellen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |