abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220203709
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2026 23:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik vind het prima.

Laten we het dan even hebben over de satanische pedofielenclub die blijkbaar de rijken en machtigen der aarde in zijn greep houdt, zoals blijkt uit de Epstein-files.

Dingen in die richting roep ik hier ook al jaren.

Wil je het daar over hebben?
Er zijn andere topics over Epstein-vriend Trump, MAGA en de Epsteinfiles voor je.

Misbruik in kerken en hetgeen wat je aanhaalt heeft alleen weinig te maken met zowel religie als het toepassen van onderwijs en wetenschap tegen verdonkering met doemsdagpredikers en vele vormen van fascisme, malafide praktijken en scams.

@EsserS prima voor een openingspost.
  donderdag 26 februari 2026 @ 07:32:59 #177
511677 EsserS
Toon maar aan
pi_220203784
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2026 07:04 schreef Beathoven het volgende:

@:EsserS prima voor een openingspost.
Dank. Ik heb je tip opgevolgd en de OP aangepast.
pi_220204539
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2026 07:04 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Er zijn andere topics over Epstein-vriend Trump, MAGA en de Epsteinfiles voor je.

Misbruik in kerken en hetgeen wat je aanhaalt heeft alleen weinig te maken met zowel religie als het toepassen van onderwijs en wetenschap tegen verdonkering met doemsdagpredikers en vele vormen van fascisme, malafide praktijken en scams.

@:EsserS prima voor een openingspost.
Dit topic gaat ook over 'complotdenken', aldus originele OP.

Maar daar willen we het natuurlijk niet over hebben als blijkt dat dat gewoon realiteit is.

Dit is het probleem met sommige users hier. Die kunnen de waarheid simpelweg niet aan.
  donderdag 26 februari 2026 @ 10:02:27 #179
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_220204632
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 09:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Dit is het probleem met sommige users hier. Die kunnen de waarheid simpelweg niet aan.
Je blijft vooralsnog gewoon welkom hoor. ;)
pi_220204762
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2026 15:43 schreef ejtleeditnA het volgende:

[..]
Bedankt voor je uitleg. Wat ik niet goed begrijp, is waarom je stelt dat die singulariteit alleen op papier bestaat. De singulariteitstheorema’s van Hawking en Penrose wijzen er toch op dat de kosmische evolutie daadwerkelijk op een fysieke grens stuit? Of zie ik hier iets over het hoofd?
Die singulariteitstheorema's tonen aan dat als je de kosmische film terugspoelt je uiteindelijk het einde van de klassieke (!) ruimtetijd zult tegenkomen. Apologeten willen dit dolgraag als "het begin van alles" bestempelen (vaak in combinatie met de BGV-stelling), maar dat kun je niet zomaar stellen. Nogmaals: singulariteiten duiden erop dat je effectieve beschrijving niet meer geldig is, en dat je een meer volledige theorie moet formuleren. In dit geval is dat een theorie van kwantumzwaartekracht.

Die klassieke ruimtetijd is dus uit een soort vacuümtoestand ontstaan van die theorie van kwantumzwaartekracht die we niet goed begrijpen. Dit is niet een vacuümtoestand in de ruimtetijd, zoals in gewone kwantumtheorieën, maar een vacuümtoestand van ruimtetijd. Om te begrijpen hoe bizar en tegenintuïtief zo'n toestand kan zijn kun je b.v. kijken naar het speelgoedmodel dat Hawking en Hartle hebben opgesteld met hun zogenaamde No Boundary Proposal. Andere speelgoedmodellen beschrijven de "oerknal" bijvoorbeeld als een soort tunneling waarin de klassieke ruimte "ontstaat". Maar nogmaals: de details hiervan zijn niet bekend.

quote:
Als je uitgaat van tijdgebonden causaliteit, dan kun je dat inderdaad lastig zeggen. Maar voorstanders van het kalam-argument, zoals Craig, maken juist onderscheid tussen temporele en niet-temporele causaliteit. Zij betogen dat de eerste oorzaak niet binnen de tijd gesitueerd is, maar daarbuiten staat, en dus ruimteloos, tijdloos en immaterieel moet zijn. Dat zijn ook de eigenschappen die traditioneel aan God worden toegeschreven.
Maar dat is nu juist het punt. Voor een natuurkundige is het totaal uit de lucht gegrepen om te spreken over "niet-temporele causaliteit". Craig meent inderdaad dat dit een soort metafysische wet is; voor natuurkundigen is causaliteit een eigenschap van de klassieke ruimtetijd. Om die eigenschap tot een metafysische wet te verheffen, terwijl we weten hoezeer de kwantummechanica onze intuïtie over de werkelijkheid te grabbel kan gooien (en dat begint al bij causaliteit zelf!), is pure luchtfietserij. Het is zoiets als stellen dat we in onze dagelijkse beleving zien dat alles een kleur heeft, en dat atomen daarom ook een kleur moeten hebben. We zien iets soortgelijks met behoud van energie: dat is een eigenschap van materie en velden in de klassieke ruimtetijd, gebaseerd op symmetrieën in de klassieke ruimtetijd. Het is dus een categoriefout om te stellen dat de oerknal "behoud van energie" tegenspreekt (zoals creationisten nog wel eens beweren).

Filosofen hebben misschien die luxe; natuurkundigen niet.
  donderdag 26 februari 2026 @ 10:34:16 #181
511677 EsserS
Toon maar aan
pi_220204806
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 10:02 schreef hoatzin het volgende:

[..]
Je blijft vooralsnog gewoon welkom hoor. ;)
Overtuiging van een standvastige evangelist met een dwaallichtje boven op zijn hoofd:

Complotdenken = realiteit en de waarheid

quote:
Meneer A. liep door het natuurhistorisch museum en zag de fossielen niet als bewijs van miljoenen jaren evolutie maar als een listige test voor zijn standvastigheid. Terwijl de gids sprak over koolstofdatering en verre voorouders glimlachte hij meewarig omdat hij wist dat de klok van de mensheid pas zes millennia geleden bij Adam was gaan tikken. Voor hem was de wetenschap slechts een wankel kaartenhuis van aannames terwijl de tekst in zijn versleten bijbel de enige onfeilbare geschiedschrijving vormde.

Hij voelde geen twijfel, alleen een diep medelijden met de drommen mensen die zich lieten misleiden door botten en gesteenten in plaats van door het Woord. In zijn werkelijkheid was de wereld nog jong en puur en elk tegenbewijs was slechts een rimpeling in het grote, goddelijke plan dat de rest simpelweg niet wilde begrijpen. Het was een veilig en overzichtelijk universum waarin de waarheid niet gevonden hoefde te worden omdat hij haar al vanaf zijn geboorte in handen had.
  donderdag 26 februari 2026 @ 11:28:50 #182
511677 EsserS
Toon maar aan
pi_220205359
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 09:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dit topic gaat ook over 'complotdenken', aldus originele OP.

Maar daar willen we het natuurlijk niet over hebben als blijkt dat dat gewoon realiteit is.
Wat vind je waarschijnlijker en plausibeler: worden we geregeerd door buitenaardse reptielen of gewoon door mensen van vlees en bloed; je weet wel dat wezen dat volgens jou is geschapen door "Gods liefde en genade"?
pi_220205405
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 11:28 schreef EsserS het volgende:

[..]
Wat vind je waarschijnlijker en plausibeler: worden we geregeerd door buitenaardse reptielen of gewoon door mensen van vlees en bloed; je weet wel dat wezen dat volgens jou is geschapen door "Gods liefde en genade"?
Mensen bezeten door demonen. Hoe kun je anders zulke onmenselijke dingen doen.
  donderdag 26 februari 2026 @ 11:38:11 #184
511677 EsserS
Toon maar aan
pi_220205417
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 11:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ok, daar heb je een punt. Hoewel demon een nogal overdrachtelijke betekenis heeft.
  donderdag 26 februari 2026 @ 12:41:35 #185
545 dop
:copyright: dop
pi_220205890
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2026 19:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
O jee, je gelooft toch niet dat dat lijkt op evolutie hè? Dat is echt al zo lang geleden ontkracht.
Het laat een snel veranderingsproces zien dat je in het heden kunt aanschouwen.
Veranderingen zijn dus op korte tijd goed mogelijk.
Daar mee kun je dus niet zeggen dat het over een lange tijd onmogelijk is.

Maar leuk dat je het lekker simpel probeert weg te zetten.
De beste verklaring die we hebben is nog altijd een stuk beter dan geen verklaring.
Er is een stuk meer te observeren dan jij wil geloven of doen voorkomen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  donderdag 26 februari 2026 @ 13:15:14 #186
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_220206097
quote:

[..]
waarom mensen onmenselijke dingen kunnen doen?

"Zo zegt de Heere: ga nu heen en versla Amelek, sla alles wat hij heeft met de ban. Spaar hem niet maar dood hen van man tot vrouw, van kind tot zuigeling...etc etc."

Stel je het even voor.... ;(
  donderdag 26 februari 2026 @ 14:23:01 #187
511677 EsserS
Toon maar aan
pi_220206400
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 13:15 schreef hoatzin het volgende:

[..]
waarom mensen onmenselijke dingen kunnen doen?

"Zo zegt de Heere: ga nu heen en versla Amelek, sla alles wat hij heeft met de ban. Spaar hem niet maar dood hen van man tot vrouw, van kind tot zuigeling...etc etc."

Stel je het even voor.... ;(
Scherp.
pi_220207033
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 11:38 schreef EsserS het volgende:

[..]
Ok, daar heb je een punt. Hoewel demon een nogal overdrachtelijke betekenis heeft.
Ali heeft mij ook ook al es beticht van demonische misleiding en gesteld dat ik "zijn vijand ben" omdat ik hem kritiek geef. Dus dat "onmenselijke dingen doen" moet je wel met een korrel (lees: berg) zout nemen. :')
  donderdag 26 februari 2026 @ 15:49:05 #189
511677 EsserS
Toon maar aan
pi_220207136
Complotdenker Max van den Berg waarschijnlijk in cel Syrië, ouders 'in tergende onzekerheid'

Max vindt zijn alternatieve waarheid dus uiteindelijk in een Syrische cel.
  donderdag 26 februari 2026 @ 16:09:12 #190
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_220207213
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 15:30 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Ali heeft mij ook ook al es beticht van demonische misleiding en gesteld dat ik "zijn vijand ben" omdat ik hem kritiek geef. Dus dat "onmenselijke dingen doen" moet je wel met een korrel (lees: berg) zout nemen. :')
Ik ben door een gelovig familielid al eens als Antichrist bestempeld. Da's geen kattenpis he?
  donderdag 26 februari 2026 @ 16:58:00 #191
511677 EsserS
Toon maar aan
pi_220207414
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 16:09 schreef hoatzin het volgende:

[..]
Ik ben door een gelovig familielid al eens als Antichrist bestempeld. Da's geen kattenpis he?
Dat is werkelijk fantastisch. Gefeliciteerd, je komt in een rijtje voor van illustere voorgangers. Keizer Nero, de Paus (diverse pausen door de eeuwen heen), Peter de Grote, Napoleon Bonaparte, Mussolini, Hitler, Stalin, Gorbatsjov, Bill Gates, Barack Obama, Donald Trump, Elon Musk en zelfs de huidige Koning Charles III - werkelijk alle Groten der Aarde - zijn allemaal (in sommige kringen) als antichrist bestempeld. Het laat zien dat elke generatie haar eigen "antichrist" zoekt in mensen die veel macht of invloed hebben.

Ik zou er dus heel trots op zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door EsserS op 26-02-2026 18:06:21 ]
  donderdag 26 februari 2026 @ 17:26:04 #192
511677 EsserS
Toon maar aan
pi_220207543
Bij nader inzien een oude koe, dus weggehaald.

[ Bericht 33% gewijzigd door EsserS op 26-02-2026 18:32:57 ]
pi_220207955
quote:

[..]
Is Trump nou zo'n demoon of een verlosser?
pi_220208448
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 16:09 schreef hoatzin het volgende:

[..]
Ik zie het vooral als de zoveelste vorm van simplistisch denken en confirmation bias.
  donderdag 26 februari 2026 @ 19:59:22 #195
511677 EsserS
Toon maar aan
pi_220208603
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 19:39 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Ik zie het vooral als de zoveelste vorm van simplistisch denken en confirmation bias.
Mijn oma van moeders kant was een gelovig iemand maar haar familie (broers en zussen) waren héél erg orthodox. Mijn oma had al in de beginjaren '60 een TV en volgens hen was dat "de duivel in huis halen."
  donderdag 26 februari 2026 @ 20:22:01 #196
511677 EsserS
Toon maar aan
pi_220208817
Nieuwe podcastaflevering:

Complotdenkers vieren triomf: bewijzen de Epstein-files hun gelijk?
Culturele bagage
de Volkskrant

Culturele bagage · Episode

Van harte aanbevolen.
  donderdag 26 februari 2026 @ 21:21:50 #197
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_220209354
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 19:39 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Ik gooi af en toe de ingewanden van een vis in de kachel om het zekere voor het onzekere te nemen. (Tobit)
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_220210415
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 18:39 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Is Trump nou zo'n demoon of een verlosser?
Ik citeer 't zelf maar dan.

Het gegeven dat onze normaliter evangelische spoedservice de krekels laat tsjirpen als deze vraag staat, zegt voor mij wel weer even genoeg eigenlijk.
pi_220210504
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2026 19:59 schreef EsserS het volgende:

[..]
Mijn oma van moeders kant was een gelovig iemand maar haar familie (broers en zussen) waren héél erg orthodox. Mijn oma had al in de beginjaren '60 een TV en volgens hen was dat "de duivel in huis halen."
Mijn familie van mijn vaders kant bestond uit één van de eerste lichtingen Jehova's Getuigen in Nederland :P Toen mijn opa als tiener opstapte heeft-ie altijd prima contact gehouden met de familie. Dat kon toen nog, blijkbaar.
  vrijdag 27 februari 2026 @ 08:33:31 #200
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_220210609
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2026 16:58 schreef EsserS het volgende:

[..]
Dat is werkelijk fantastisch. Gefeliciteerd, je komt in een rijtje voor van illustere voorgangers. Keizer Nero, de Paus (diverse pausen door de eeuwen heen), Peter de Grote, Napoleon Bonaparte, Mussolini, Hitler, Stalin, Gorbatsjov, Bill Gates, Barack Obama, Donald Trump, Elon Musk en zelfs de huidige Koning Charles III - werkelijk alle Groten der Aarde - zijn allemaal (in sommige kringen) als antichrist bestempeld. Het laat zien dat elke generatie haar eigen "antichrist" zoekt in mensen die veel macht of invloed hebben.

Ik zou er dus heel trots op zijn.
:7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')