abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220217631
quote:
88s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 06:57 schreef sp3c het volgende:
denk niet dat Amerika aan land gaat in Iran

dat wordt gewoon weer bombarderen totdat iedereen een ons weegt en daarna roepen dat we gewonnen hebben en nothing changes
Zou Israel van de gelegenheid gebruik gaan maken om wat mensen te sturen?
  Moderator zaterdag 28 februari 2026 @ 11:30:09 #27
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220217679
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 11:22 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Zou Israel van de gelegenheid gebruik gaan maken om wat mensen te sturen?
Hoe?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220217761
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 11:30 schreef sp3c het volgende:

[..]
Hoe?
Geen idee maar ze zullen vast wel van de gelegenheid gebruik willen maken om hun invloed te vergroten in de regio.
Misschien een joods/Israëlisch regime aan de macht zetten?
Ze kunnen natuurlijk wel boots on the ground krijgen.
Alleen moeten ze vliegen of varen.
  Moderator zaterdag 28 februari 2026 @ 12:00:17 #29
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220217879
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 11:41 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Geen idee maar ze zullen vast wel van de gelegenheid gebruik willen maken om hun invloed te vergroten in de regio.
Misschien een joods/Israëlisch regime aan de macht zetten?
Ze kunnen natuurlijk wel boots on the ground krijgen.
Alleen moeten ze vliegen of varen.
Er zullen vast wel stiekem mossad mannetjes rondlopen, heleboel gok ik

Maar echt openlijk grondtroepen an land zetten en ondersteunen kunnen ze niet
pi_220218011
And so it begins
:N
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_220235654
quote:
VK, Frankrijk en Duitsland overleggen met VS over defensieve maatregelen tegen Iran: landen bereid "raketten en drones af te vuren"

Groot-Brittannië, Frankrijk en Duitsland melden dat ze bereid zijn om maatregelen te nemen na de "willekeurige en onevenredige" raketaanvallen door Iran. Teheran reageerde op het Amerikaanse en Israëlische offensief met aanvallen op Israël en verschillende landen in de regio, met name die waar Amerikaanse basissen zijn gevestigd.

"We zullen maatregelen nemen om onze belangen en die van onze bondgenoten in de regio te verdedigen, mogelijk door raketten en drones af te vuren op de bron", laten de leiders van de drie landen weten in een gezamenlijke verklaring. "We zijn overeengekomen om daarvoor samen te werken met de VS en bondgenoten in de regio."
Zielige ruggegraatloze vazallen
:')
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_220253470
Oh ja oekraine is er ook nog :D

quote:
Trump goes three-ring circus on Zelensky as he likens Ukraine leader to ‘PT Barnum’ in Greatest Showman-tinged interview

Trump goes three-ring circus on Zelensky as he likens Ukraine leader to ‘PT Barnum’ in Greatest Showman-tinged interview

“He’s a great salesman,” the president said. “I call him P.T. Barnum. You know who P.T. Barnum was, right?”

“One of the greatest on Earth,” Trump continued. “He could sell any product at any time. That was his expression, I can sell any product at any time. It was true. He said, doesn’t matter whether it works or not...But he’s P.T. Barnum, you know. He… he got, uh, crooked Joe Biden to give him $350 billion. And look what it got ... got him. About 25 percent of his country is missing.”

https://www.independent.c(...)erview-b2881079.html

pi_220253920
quote:
Bank van Rusland klaagt EU aan wegens bevriezing van 210 miljard euro aan activa

- De Bank van Rusland klaagt de Europese Unie aan in Luxemburg om de bevriezing van 210 miljard euro aan Russische staatsactiva aan te vechten.
- In deze rechtszaak wordt aangevoerd dat de bevriezing van activa door de EU in strijd is met het internationaal recht, omdat Rusland hierdoor de toegang tot de rechter, eigendomsrechten en soevereine immuniteit wordt ontzegd.
- Rusland beweert verder dat de EU-Raad de procedure heeft geschonden door de verordening met een meerderheid van stemmen aan te nemen in plaats van unanieme goedkeuring te eisen.

https://www.msn.com/nl-be(...)0b5ba532a2c02e&ei=21
Eerder in december

quote:
'Russische centrale bank eist bijna 200 miljard van Euroclear'

In de aanloop naar een cruciale Europese top over een omstreden herstellening aan Oekraïne, voert de Russische centrale bank de druk op het Brusselse effectenhuis Euroclear op met een gigaclaim.

https://www.tijd.be/onder(...)oclear/10640461.html
pi_220254470
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 09:17 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Eerder in december
[..]

Waar wordt de rechtzaak gevoerd?
Is er een soort neutrale wereld rechtbank ofzo?

[ Bericht 5% gewijzigd door Candymannetje op 04-03-2026 11:06:57 ]
pi_220255344
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 10:45 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Waar wordt de rechtzaak gevoerd?
Is er een soort neutrale wereld rechtbank ofzo?
https://www.hln.be/buiten(...)00-miljard~a1564f9e/

Ik vermoed dat het initieel proces tegen Euroclear in Moskou plaatsvindt. Met die uitslag trek je dan later naar andere hogere rechtbank(en)?
pi_220258057
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 12:17 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
https://www.hln.be/buiten(...)00-miljard~a1564f9e/

Ik vermoed dat het initieel proces tegen Euroclear in Moskou plaatsvindt. Met die uitslag trek je dan later naar andere hogere rechtbank(en)?
Ik ben benieuwd en dan met name naar de rol van de andere landen in deze zaak.
pi_220260821
Oekraïne zinkt een Russische tanker vlakbij Libië

twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220262239
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 01:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Oekraïne zinkt een Russische tanker vlakbij Libië

[ x ]
oekraine ?
sure
Net als die aanvallen diep in Rusland op olie-installaties ...
oekraine
sure
  Moderator donderdag 5 maart 2026 @ 11:07:44 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220262476
Wie anders
pi_220262806
quote:
Poetin dreigt ermee resterende gasstroom naar Europa meteen stop te zetten

De Russische president Vladimir Poetin dreigt ermee de overgebleven gasexport naar Europa meteen stop te zetten. Het dreigement komt bovenop de escalerende situatie in het Midden-Oosten, waardoor de energieprijzen al fors stijgen.

Gevraagd naar die Europese boycotplannen door een correspondent van de Russische staatstelevisie, reageerde Poetin scherp. Hij zei dat het voor Rusland misschien wel “winstgevender zou zijn om de Europese markt nu meteen niet meer te bevoorraden”, nu er zich andere markten voor Rusland openen.

https://www.hln.be/buiten(...)-te-zetten~a7143e35/
  Moderator donderdag 5 maart 2026 @ 11:32:36 #41
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220262835
Ow nose
pi_220263233
Ik denk dat Rusland wel belang heeft bij wat Trump aan het doen is.
Rusland kan nu meer gaan leveren aan China.
Als ze de capaciteiten hebben tenminste.
En Rusland kan dan zeker wel de gastoevoer naar de EU stoppen.
Maar ja waarom zouden ze dat doen?
Nu krijgen ze er geld voor wat ze weer kunnen gebruiken in de oorlog tegen Oekraïne.
pi_220263373
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 12:11 schreef Candymannetje het volgende:
Ik denk dat Rusland wel belang heeft bij wat Trump aan het doen is.
Rusland kan nu meer gaan leveren aan China.
Als ze de capaciteiten hebben tenminste.
En Rusland kan dan zeker wel de gastoevoer naar de EU stoppen.
Maar ja waarom zouden ze dat doen?
Nu krijgen ze er geld voor wat ze weer kunnen gebruiken in de oorlog tegen Oekraïne.
Ik denk dat nu echt alles op alles staat.
Zie mijn post #227 in het WW3 topic.
Iran gaat de VS proberen keihard aan te pakken, door haar steunpilaren kapot te slaan, door de golfstaten aan te pakken en zo ook de globale economie.
Ik vermoed dat stilaan ook China en Rusland op het wereldtoneel zullen verschijnen want ook hun belangen staan op het spel.

Ik heb de indruk dat de VS (en nu met puppet Israel) alweer hun hand overspeeld hebben, eerst met Rusland en nu Iran.
Als ze Iran niet op de knieen krijgen zitten we in WW3.

[ Bericht 0% gewijzigd door UncleScorp op 05-03-2026 12:47:41 ]
  Moderator donderdag 5 maart 2026 @ 12:34:18 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220263389
Nah
pi_220271441
quote:
Harde woorden Zelensky richting Orbán: 'Deel zijn adres met onze strijdkrachten'
De Oekraïense president Zelensky heeft felle kritiek geuit op de Hongaarse premier Orbán. Als Orbán niet stopt met het blokkeren van een EU-lening van 90 miljard euro, dan deelt Zelensky "het adres van Orbán met onze strijdkrachten".

Kort na de uitspraak noemde de woordvoerder van Orbán de woorden van Zelensky "dreigementen en chantage die ver buiten elke aanvaardbare grens gaan". Volgens hem horen persoonlijke emoties niet thuis in dit soort kwesties en laat Hongarije zich niet intimideren.

Brussel woedend
Hongarije gebruikt het EU-steunpakket als drukmiddel om weer olie door de pijpleiding te laten stromen. In december stemde het land er namelijk nog mee in. In Brussel is veel woede over Orbáns veto over de lening die Oekraïne zo hard nodig heeft om de oorlog tegen Rusland te kunnen blijven financieren.

Later dit jaar staan er in Hongarije verkiezingen op het programma. Orbán kijkt in de peilingen tegen een achterstand aan op Péter Magyar. Critici van Orbán zeggen dat de premier de spanningen met Oekraïne gebruikt voor politiek gewin.
https://nos.nl/artikel/26(...)-onze-strijdkrachten
Als Orbán niet wil dat er morgen een drone tegen zijn auto vliegt of er een raket op zijn huis valt, dan kan hij maar beter alsnog voor de gewenste optie stemmen zodat Zelensky dat geld krijgt.
pi_220272505
Maar als een land buiten de de EU de leider van een EU lidstaat bedreigd en eventueel aanvalt.
Dan moet de EU toch maatregelen nemen anders verliest het zijn geloofwaardigheid.
pi_220273535
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 13:01 schreef Candymannetje het volgende:
Maar als een land buiten de de EU de leider van een EU lidstaat bedreigd en eventueel aanvalt.
Dan moet de EU toch maatregelen nemen anders verliest het zijn geloofwaardigheid.
Ik heb nog niemand van de EU gehoord die kritisch was over het plan van Zelensky. Wel een hoop kritiek op Orbán
op zijn ongewenste stemgedrag.

Orbán heeft trouwens gereageerd op de woorden van Zelensky door 2 geldwagens die op weg waren naar Oekraïne te overvallen en het personeel te kapen:

quote:
'Hongarije gijzelt zeven Oekraïense bankmedewerkers en steelt 35 miljoen'
De Oekraïense minister van Buitenlandse Zaken zegt dat Hongarije zeven Oekraïense bankmedewerkers heeft gegijzeld. Zij zaten in twee geldtransportwagens die tussen Oostenrijk en Oekraïne reden en contant geld vervoerden. Waarom Hongarije dit zou doen en hoe het met de Oekraïners gaat, is onduidelijk.

De minister, Andrii Sybiha, schrijft op X dat de Hongaarse autoriteiten in Boedapest de Oekraïense burgers gisteren in gijzeling namen. Volgens hem lukt het niet om met de bankmedewerkers in contact te komen.

35 miljoen euro en 9 kilo goud
Het zevental is in dienst bij de staatsbank Oschadbank. Die bank schrijft in een verklaring dat volgens GPS-gegevens de voertuigen in het centrum van Boedapest zijn, in de buurt van een Hongaarse politiebureau. "De locatie van de voertuigen is bevestigd door vertegenwoordigers van de Oekraïense ambassade in Hongarije en het Oekraïense ministerie van Buitenlandse Zaken", valt te lezen in de verklaring.

"In feite hebben we het hier over Hongarije dat gijzelaars neemt en geld steelt", schrijft Sybiha. Volgens de bank zat er in de auto's zo'n 35 miljoen euro en 9 kilo goud. De minister noemt de actie 'staatsterrorisme en afpersing'. "We hebben al een officieel bericht gestuurd waarin we de onmiddellijke vrijlating van onze burgers eisen." Hongarije heeft nog niet op de aantijgingen gereageerd.

Orbán zei dat Boedapest Oekraïne met 'politieke en financiële middelen' zou dwingen de Druzjba-pijpleiding, die Russische olie naar Hongaarse raffinaderijen transporteert, te heropenen. Of er een verband is tussen de gijzeling en de blokkade van het hulppakket, is onduidelijk.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)en-steelt-35-miljoen
pi_220273755
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 14:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ik heb nog niemand van de EU gehoord die kritisch was over het plan van Zelensky. Wel een hoop kritiek op Orbán
op zijn ongewenste stemgedrag.

Orbán heeft trouwens gereageerd op de woorden van Zelensky door 2 geldwagens die op weg waren naar Oekraïne te overvallen en het personeel te kapen:
[..]

Ja precies nu Orban bedreigd wordt hoor je ze niet.
Terwijl ze dat wel zouden moeten doen.
pi_220273882
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 15:27 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja precies nu Orban bedreigd wordt hoor je ze niet.
Terwijl ze dat wel zouden moeten doen.
Over een maand zijn er verkiezingen in Hongarije. De EU houd die goed in de gaten en de tegenstander van Orban, de EU en Zelensky gezinde Peter Magyar, staat op ruime voorsprong.

Het doel en de verwachting van de EU is dat Hongarije na de verkiezing weer het gewenste geluid laat horen en dat Orban dan niet langer een probleem meer is.
pi_220274170
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 15:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Over een maand zijn er verkiezingen in Hongarije. De EU houd die goed in de gaten en de tegenstander van Orban, de EU en Zelensky gezinde Peter Magyar, staat op ruime voorsprong.

Het doel en de verwachting van de EU is dat Hongarije na de verkiezing weer het gewenste geluid laat horen en dat Orban dan niet langer een probleem meer is.
Dat is allemaal leuk en aardig maar heeft niks met de huidige situatie te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')