Nounou dat was wel degelijk de natte EU droom. Logisch dat ze dit nu netjes onder de mat schuiven wegens compleet onrealistisch.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het enige wat de EU wil, en dat is al zo sinds de russen deze oorlog begonnen 4 jaar geleden, is dat Rusland deze oorlog stopt en hun buurland met rust laat. Dat Poetin alles op alles zet en hun hele demografie en economie inzet om maar geen gezichtsverlies te lijden, is de keuze van Poetin. Het is niet het plan of de bedoeling van de EU.
Als Rusland daardoor als machtsblok verdwijnt, dan is dat heel mooi meegenomen, maar nooit het vooropgezette plan zoals jij doet voorkomen.
"Met rede"?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Goed, we gaan het wel merken de komende maanden. Jouw overtuigen over de huidige stand van zaken met rede gaat toch niet lukken.
Er wordt al jaren binnen allerlei Europese en Amerikaanse denktanks gesproken om manieren te vinden om Rusland op te delen in kleine landen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het enige wat de EU wil, en dat is al zo sinds de russen deze oorlog begonnen 4 jaar geleden, is dat Rusland deze oorlog stopt en hun buurland met rust laat. Dat Poetin alles op alles zet en hun hele demografie en economie inzet om maar geen gezichtsverlies te lijden, is de keuze van Poetin. Het is niet het plan of de bedoeling van de EU.
Als Rusland daardoor als machtsblok verdwijnt, dan is dat heel mooi meegenomen, maar nooit het vooropgezette plan zoals jij doet voorkomen.
Luchtkastelen bouwen is gratisquote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Als Rusland daardoor als machtsblok verdwijnt, dan is dat heel mooi meegenomen
Voor Amerika zou dat ook ideaal zijn. En voor China en India ook.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 18:22 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Er wordt al jaren binnen allerlei Europese en Amerikaanse denktanks gesproken om manieren te vinden om Rusland op te delen in kleine landen.
Die zijn makkelijker te controleren door grotere landen.
Maar ja aangezien Rusland een kernmacht is moeten ze dat een beetje tactisch aanpakken.
Wat bedoel je er precies mee?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:54 schreef UncleScorp het volgende:
Benieuwd of zelenski Syrsky gaat vervangen door Budanov.
Lees: de CIA die haar puppet in positie zet ter voorbereiding van de assymetrische oorlogsvoering, als het militaire gefaald heeft.
Nou, wat er staat.quote:
Maar hoe verhoudt dit zich dan tot Trump/Musk/Vance die nu niet bepaalt helpen?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:21 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Nou, wat er staat.
oekr kan het militair niet waar maken tegen Rusland (op Fok wel ntl maar dat terzijde). Er zal mettertijd overgeschakeld worden naar een "dirty war", wat dan weer Budanovs sterke kant is. Budanov onderhoudt al langere tijd nauwe contacten met de CIA (die al 10-tal jaren actief zijn in oekr). En vermits de VS alle touwtjes in handen heeft in oekr, en ook militair strategisch quasi alles bepaalt, wordt er dus gezegd dat de CIA haar positie en puppet aan zal passen naar de in de toekomst evoluerende oorlogsvoering.
[BNW-mode off]
Het is dan ook niet de bedoeling van de VS om Rusland letterlijk te verslaan. Die beseffen ook dat dat WO3 is, itt Europa.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:30 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Maar hoe verhoudt dit zich dan tot Trump/Musk/Vance die nu niet bepaalt helpen?
Ik vind het geweldig dat sommigen de VS als aanstichter aanwijzen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 06:43 schreef sp3c het volgende:
Rusland is wel echt de boeman, dat daar handig gebruik van wordt door bepaalde schimmige figuren maakt dat niet ineens minder waar
Niemand verplichtte Poetin dat land binnen te vallen, het vormt geen dreiging er is geen strategische noodzaak en op het grotere plaatje valt er weinig te halen
Poetin dacht dat hij het met een relatief korte actie kon regelen dus hij ging er voor en dat dat een forse miscalculatie was valt nog lastig te ontkennen imo
Rusland heeft de afgelopen 3 maanden telkens meer gebied verloren dan dat ze gewonnen hebben.quote:Op woensdag 3 juni 2026 16:37 schreef theguyver het volgende:
btw wat ik begreep gaat het fantastisch voor Rusland agfgelopen maand in totaal 12 vierkante kilometer veroverd.
Wat ik begreep staan ze nu in totaal op 12 hele vierkante kilometer winst! in de maand meiquote:Op woensdag 3 juni 2026 18:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Rusland heeft de afgelopen 3 maanden telkens meer gebied verloren dan dat ze gewonnen hebben.
quote:Op woensdag 3 juni 2026 18:34 schreef theguyver het volgende:
[..]
Wat ik begreep staan ze nu in totaal op 12 hele vierkante kilometer winst! in de maand mei
Mei was de 2e maand op rij en niet de derde. Ook ik zat fout dus.quote:Oekraïne boekt voor tweede maand op rij terreinwinst
Voor de tweede maand op rij heeft Oekraïne meer gebied heroverd op het Russische leger dan het verloren heeft. Dat blijkt uit een analyse van het Institute for the Study of War (ISW). Volgens de denktank heeft Rusland tussen december 2025 en mei 2026 ongeveer 40,6 km² echt veroverd of binnengedrongen. Maar in diezelfde periode is het gebied dat Rusland effectief controleert volgens hun herberekeningen met ongeveer 281 km² kleiner geworden.
In totaal heeft Rusland zo'n 240 km² ingeleverd.
Oekraïense troepen hebben het Russische lente-zomeroffensief van 2026 dus grotendeels kunnen afremmen. Belangrijk: dat betekent niet automatisch dat Oekraïne dat hele gebied officieel heeft "bevrijd", maar wel dat Rusland er minder stevige controle over heeft dan eerst gedacht.
Andere analyses tonen ook aan dat de Russische opmars in mei 2026 heel traag was. Dat lijkt niet alleen door het weer te komen, maar door bredere veranderingen op het slagveld.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)aiens~1772095281826/
Iedereen heeft zo zijn reden om in een bepaald subforum te posten. Geen idee waarom mijn motivatie voor jou ineens belangrijk is.quote:
Ik ben mod in bnw en je post nooit iets bnw'igsquote:Op woensdag 3 juni 2026 20:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Iedereen heeft zo zijn reden om in een bepaald subforum te posten. Geen idee waarom mijn motivatie voor jou ineens belangrijk is.
Ik post ook in wgr, wlr, spt, vbl, muz en nws en daar heb ik nog nooit een mod gehad die vroeg waarom ik in 'hun' subforum postte.quote:Op woensdag 3 juni 2026 21:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik ben mod in bnw en je post nooit iets bnw'igs
schien post je dar wel leuk mee dat weet ik njetquote:Op woensdag 3 juni 2026 21:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik post ook in wgr, wlr, spt, vbl, muz en nws en daar heb ik nog nooit een mod gehad die vroeg waarom ik in 'hun' subforum postte.
Mooi verhaal verder.
Het is idd een apart soort amusement, waar ik mijzelf voorlopig van onthoud.quote:Op woensdag 3 juni 2026 20:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
-
Iedereen heeft zo zijn reden om in een bepaald subforum te posten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |