abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220770129
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2026 19:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]
Goh klinkt weer even dreigend als al het voorgaande...
- de russische economie kelderen, het land opdelen en de grondstoffen verdelen (zoals Putin zei, daarom dat Finland en Zweden bij de NAVO gekomen zijn, die wilden ook wel hun deel van de koek...oeps)
- ellende bevolking veroorzaken en zo interne regime change Putin
- onszelf ontdoen van goedkope energie (wie heeft er het meest last van ?)
- 20 sanctiepakketten
- miljaaarden ¤¤¤ doneren, en corrupte zakken vullen
- massa's wapens en munitie erin pompen

Ook dit nu weer klinkt puur als EU de brave puppy van de VS.
VS wil globale energiehandel onder controle krijgen.
Vandaar de aanval op Iran.
Daarom mag/moet de EU maar wat bootjes pesten.
Daarom schiet oekr (lees : de VS) raketten en drones op russische olie installaties. Net zoals er op meerdere plaatsen in de wereld olie installaties in brand staan.

Sja, hopelijk gooit de VS ons binnenkort een botje als beloning.
Ik zou maar alvast mooi opzitten
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_220779223
quote:
Voormalige stafchef van Zelensky officieel verdacht van corruptie

Andriy Yermak, de vorige stafchef van de Oekraïense president Volodymyr Zelensky, is officieel in verdenking gesteld van corruptie. Dat meldt de Oekraïense anticorruptiedienst SAPO. Yermak werd in november van vorig jaar ontslagen door Zelensky nadat zijn bureau werd doorzocht door de anticorruptiediensten. Hoewel hij toen nog niet officieel in verdenking was gesteld, was Yermak bijzonder impopulair bij de Oekraïense bevolking en waren zijn nauwe medewerkers vaak betrokken bij corruptieschandalen.

https://www.hln.be/buiten(...)-corruptie~a27958a8/
:O
Hey we doneren alweer 90.000.000.000 ¤ *O*
:')
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_220780175
En niet te vergeten Duitsland dat nog es 1 miljard per maand geeft, en Engeland 5 miljard per jaar.

En ondertussen blijft oekraine achter de voorgehouden wortel van EU en NATO lidmaatschap aanlopen.
Het zou grappig zijn moest het niet zo schrijnend zijn.
pi_220921685
Wat een stoerpraterij weer van het westen na een afgedwaald drone'tje.
Ze zullen binnenkort de kans krijgen het achterste van hun tong te laten zien als Rusland hen es een tik op de vingers geeft.
pi_220922833
twitter
  zaterdag 30 mei 2026 @ 20:06:58 #256
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_220923589
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 08:01 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
:O
Hey we doneren alweer 90.000.000.000 ¤ *O*
:')
Hey, ons geld!
pi_220934716
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 20:06 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Hey, ons geld!
Ach, verteerd door een allesoverheersende russofobe haat, vindt men dit geld goed besteed. De ogen sluitend voor de nakende energiecrisis die ook aan de europese deur staat te wachten, kiest men ervoor een zinloos conflict eindeloos te onderhouden en een land aan het infuus in leven te houden.
Waar men eerder in Europa nog misnoegd riep dat zij zich uitgesloten voelden van "onderhandelingen", claimen ze nu dat het onverantwoord is met Rusland te praten, terwijl men intern nog niets eens tot een akkoord kan komen wie aangesteld zou kunnen worden als europees contactpersoon. Verder is het natuurlijk belachelijk om na 4 jaar bewust absoluut stilzwijgen nu het recht op spreken te eisen. Het enige wat op hun netvlies gebrand staat is de vernietiging van Rusland, totaal onrealistisch en gelukkig maar want dat houdt tevens eigen vernietiging in. Maar waar alle rede ontbreekt zal dit ook nooit doordringen ... tot het telaat is.
Het is natuurlijk gewoon weer in opdracht van meester Amerika dat Europa hun oorlogtroms luider laat roffelen, hen opgedragen door de Minister of WAR Pete Hegseth in zijn speech van 12feb2025. Na oekraine is het aan Europa. Benieuwd hoelang het nog zal duren eer Europa zich echt voor de leeuwen gooit om de VS te gehoorzamen. Onze grote bondgenoot, waarvoor we nu gekozen hebben als een van onze grote energieleveranciers, na stopzetting met Rusland, de grote agressieve boeman. Als vervanging kiezen we uiteindelijk voor een partner die staatsleiders ontvoert, staatsleiders vermoord tijdens onderhandelingen, zomaar een land aanvalt en daarmee de ganse wereldeconomie aan het wankelen brengt, humanitaire crises in Z-Amerika opzet, een genocidale partner het hand boven het hoofd houdt en faciliteert, Groenland opeist enz enz... de keuze is geheel verantwoord lijkt me.
Toekomst van Europa zou nog kunnen gered worden gezien de populariteit van de huidige regeringsleiders drastisch keldert, enkel nog steunend op een hoopje russofobe volgelingen die als lemmings blindelings mee de klif afspringen. Maar dan nog vrees ik dat de VS een poot heeft in zelfs oppositiepartijen zodat deze uiteindelijk net dezelfde opgelegde weg zullen volgen, net als Trump verkozen werd met zijn anti-oorlogspropaganda om daarna, eenmaal in het zadel, gans de wereld in oorlog en chaos te storten.

The times they are changing
:{w
  Moderator maandag 1 juni 2026 @ 11:53:04 #258
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220935118
Ja door die 0,2% van bbp aan oekraine te geven moeten echt aan de bedelstaf

Heel vervelend allemaal
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220939340
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 10:42 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ach, verteerd door een allesoverheersende russofobe haat, vindt men dit geld goed besteed. De ogen sluitend voor de nakende energiecrisis die ook aan de europese deur staat te wachten, kiest men ervoor een zinloos conflict eindeloos te onderhouden en een land aan het infuus in leven te houden.
Waar men eerder in Europa nog misnoegd riep dat zij zich uitgesloten voelden van "onderhandelingen", claimen ze nu dat het onverantwoord is met Rusland te praten, terwijl men intern nog niets eens tot een akkoord kan komen wie aangesteld zou kunnen worden als europees contactpersoon. Verder is het natuurlijk belachelijk om na 4 jaar bewust absoluut stilzwijgen nu het recht op spreken te eisen. Het enige wat op hun netvlies gebrand staat is de vernietiging van Rusland, totaal onrealistisch en gelukkig maar want dat houdt tevens eigen vernietiging in.
Zelfs in Rusland gelooft men inmiddels dat hun economie in zal storten en ze de oorlog zullen verliezen.
https://www.ad.nl/buitenl(...)~a1bc1058/?slug_rd=1
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220939997
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 00:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Zelfs in Rusland gelooft men inmiddels dat hun economie in zal storten en ze de oorlog zullen verliezen.
https://www.ad.nl/buitenl(...)~a1bc1058/?slug_rd=1
oh noes
pi_220943195
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 07:56 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
oh noes
Hopelijk zal dat ook de reactie van Poetin zijn als hij leert dat hun economie ten onder gaat en een militair verlies van Rusland onvermijdelijk is. En hopelijk komt hij dan niet in de verleiding om op die grote rode knop in zijn werkkamer te drukken. Dat moment zal nog best een tijd op zich laten wachten, maar zal er zeker komen. We gaan het meemaken!
  Moderator dinsdag 2 juni 2026 @ 14:52:48 #262
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220943261
ik denk niet dat we het mee gaan maken
pi_220943320
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:52 schreef sp3c het volgende:
ik denk niet dat we het mee gaan maken
Ik ook niet, evenals de EU. Maar sommige hier zijn daar wel bang voor:
quote:
Het enige wat op hun netvlies gebrand staat is de vernietiging van Rusland, totaal onrealistisch en gelukkig maar want dat houdt tevens eigen vernietiging in. Maar waar alle rede ontbreekt zal dit ook nooit doordringen ... tot het telaat is.
  Moderator dinsdag 2 juni 2026 @ 15:07:31 #264
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220943361
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ik ook niet, evenals de EU. Maar sommige hier zijn daar wel bang voor:
[..]

geen idee waar dit over gaat
pi_220943406
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:07 schreef sp3c het volgende:

[..]
geen idee waar dit over gaat
Unclescorp die aangeeft dat als Rusland de oorlog verliest en instort dat hij dan verwacht dat dat ook tot de ondergang van Europa zal zorgen.
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 10:42 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Waar men eerder in Europa nog misnoegd riep dat zij zich uitgesloten voelden van "onderhandelingen", claimen ze nu dat het onverantwoord is met Rusland te praten, terwijl men intern nog niets eens tot een akkoord kan komen wie aangesteld zou kunnen worden als europees contactpersoon. Verder is het natuurlijk belachelijk om na 4 jaar bewust absoluut stilzwijgen nu het recht op spreken te eisen. Het enige wat op hun netvlies gebrand staat is de vernietiging van Rusland, totaal onrealistisch en gelukkig maar want dat houdt tevens eigen vernietiging in. Maar waar alle rede ontbreekt zal dit ook nooit doordringen ... tot het telaat is.
Het is natuurlijk gewoon weer in opdracht van meester Amerika dat Europa hun oorlogtroms luider laat roffelen, hen opgedragen door de Minister of WAR Pete Hegseth in zijn speech van 12feb2025. Na oekraine is het aan Europa. Benieuwd hoelang het nog zal duren eer Europa zich echt voor de leeuwen gooit om de VS te gehoorzamen. Onze grote bondgenoot, waarvoor we nu gekozen hebben als een van onze grote energieleveranciers, na stopzetting met Rusland, de grote agressieve boeman. Als vervanging kiezen we uiteindelijk voor een partner die staatsleiders ontvoert, staatsleiders vermoord tijdens onderhandelingen, zomaar een land aanvalt en daarmee de ganse wereldeconomie aan het wankelen brengt, humanitaire crises in Z-Amerika opzet, een genocidale partner het hand boven het hoofd houdt en faciliteert, Groenland opeist enz enz... de keuze is geheel verantwoord lijkt me.
Toekomst van Europa zou nog kunnen gered worden gezien de populariteit van de huidige regeringsleiders drastisch keldert, enkel nog steunend op een hoopje russofobe volgelingen die als lemmings blindelings mee de klif afspringen. Maar dan nog vrees ik dat de VS een poot heeft in zelfs oppositiepartijen zodat deze uiteindelijk net dezelfde opgelegde weg zullen volgen, net als Trump verkozen werd met zijn anti-oorlogspropaganda om daarna, eenmaal in het zadel, gans de wereld in oorlog en chaos te storten.

The times they are changing
:{w
  Moderator dinsdag 2 juni 2026 @ 15:22:00 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220943491
ja maar rusland verliest niet en gaat niet instorten
  Moderator dinsdag 2 juni 2026 @ 15:23:08 #267
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220943507
niet dat ze dit nog gaan winnen maar dat Rusland instort lijkt me heel onwaarschijnlijk

Europa raakt de uitkomst verder totaal niet behalve dat we niet meer 0,2 procent van het bbp aan oekraine hoeven te geven als het eenmaal klaar is
pi_220943640
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:22 schreef sp3c het volgende:
ja maar rusland verliest niet
De enige vraag is wanneer het een verlies is voor Rusland. De meeste mensen zullen overtuigd zijn dat de Russen hoe dan ook al verloren hebben, zelfs als de oorlog morgen eindigt met gebied winst voor de Russen.

Feit is dat de kans steeds kleiner word dat de Russen deze oorlog beter zullen eindigen dan toen ze hem startten. Hoe erg ze uit deze oorlog zullen komen is dan nog de enige vraag. Ikzelf geloof dat ze aan het einde gebied verloren zullen hebben aan Oekraïne. De Krim staat al op omvallen. Rusland is nog nauwelijks in staat om de Krim te verdedigen.

Unclescorp, waar ik op reageerde, gelooft nog altijd in een overwinning voor de Russen. Daarin is hij een zeer grote minderheid. Zelfs de leden van de Doema geloven daar niet meer in.
  Moderator dinsdag 2 juni 2026 @ 15:39:12 #269
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220943660
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De enige vraag is wanneer het een verlies is voor Rusland. De meeste mensen zullen overtuigd zijn dat de Russen hoe dan ook al verloren hebben, zelfs als de oorlog morgen eindigt met gebied winst voor de Russen.

Feit is dat de kans steeds kleiner word dat de Russen deze oorlog beter zullen eindigen dan toen ze hem startten. Hoe erg ze uit deze oorlog zullen komen is dan nog de enige vraag.

Unclescorp, waar ik op reageerde, gelooft nog altijd op een overwinning voor de Russen. Daarin is hij een zeer grote minderheid. Zelfs de leden van de Doema geloven daar niet meer in.
Rusland krijgt gewoon de krim en whatever extra en Poetin claimed dat dan gewoon als de grootste overwinning in de geschiedenis van de wereld

Zelensky zegt dan ja nou die shit wilden we toch al niet en claimed dan gewoon als de grootste overwinning in de geschiedenis van de wereld
pi_220944100
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Hopelijk zal dat ook de reactie van Poetin zijn als hij leert dat hun economie ten onder gaat en een militair verlies van Rusland onvermijdelijk is. En hopelijk komt hij dan niet in de verleiding om op die grote rode knop in zijn werkkamer te drukken. Dat moment zal nog best een tijd op zich laten wachten, maar zal er zeker komen. We gaan het meemaken!
Lol op basis van 1 krantenartikeltje kom je hier al victorie kraaien :')
En ja...geeuw... de russische economie staat op instorten. Horen we ondertussen al jaren...nog even geduld, het komt eraan...bijna...nog een sanctiepakketje...
Benieuwd hoe je dan denkt over de VS met een staatsschuld van 39.000.000.000.000 $ ?
pi_220944121
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Unclescorp die aangeeft dat als Rusland de oorlog verliest en instort dat hij dan verwacht dat dat ook tot de ondergang van Europa zal zorgen.
[..]

Wederom is begrijpend lezen niet vanzelfsprekend.
Mocht het westen Rusland militair verslaan en het land willen opdelen in kleinere staten en de grondstoffen verdelen (wat in 2022 nog de natte droom van velen was, en wsl nog is), dan gooit Rusland alles plat.
En dat zou dan ondergang Europa inhouden.
pi_220944210
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:50 schreef UncleScorp het volgende:
Mocht het westen Rusland militair verslaan en het land willen opdelen in kleinere staten en de grondstoffen verdelen (wat in 2022 nog de natte droom van velen was, en wsl nog is), dan gooit Rusland alles plat.
En dat zou dan ondergang Europa inhouden.
Het enige wat de EU wil, en dat is al zo sinds de russen deze oorlog begonnen 4 jaar geleden, is dat Rusland deze oorlog stopt en hun buurland met rust laat. Dat Poetin alles op alles zet en hun hele demografie en economie inzet om maar geen gezichtsverlies te lijden, is de keuze van Poetin. Het is niet het plan of de bedoeling van de EU.

Als Rusland daardoor als machtsblok verdwijnt, dan is dat heel mooi meegenomen, maar nooit het vooropgezette plan zoals jij doet voorkomen.
pi_220944223
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:45 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Lol op basis van 1 krantenartikeltje kom je hier al victorie kraaien :')

Het zijn uitspraken van leden van de Russische Doema. Die zijn allemaal enorm op de hand van Poetin en twijfelen dus openlijk aan een goede uitkomst van deze oorlog van Poetin. Dat is dus niet zomaar '1 krantenartikeltje'
pi_220944225
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
In jouw propaganda blijkbaar wel ja.
De aanvallen van Rusland worden wekelijks in overtreffende trap beschreven als de zwaarste sinds het begin. Konstantinovka staat op vallen, waarna de weg weer open ligt voor de volgende steden in de Donbas defensielijn. Er gaan geruchten voor een zomeroffensief. Winter wordt sowieso gebruikt voor hergroepering ed., wat dan weer bestempeld wordt als zwakheid en wotever.
Na de oekrainse aanslag op Starobilsk (schoolmeisjes) vermoed ik toename russische agressiviteit. Putin wordt al lang verweten fluwelen handschoentjes aan te hebben (artikel niet gelezen dat ze hem piemeltje noemen in Rusland ? Had je kunnen roepen dat ze hem gaan afzetten?).
Verder groeit in Rusland de aanhang van Karaganov's mening dat het westen dringend een serieuze tik op de vingers moet krijgen voor hun meer dan grote deel in de aanslagen op russisch grondgebied. Dus verwacht nog maar een aanval (eerst conventioneel) op een of ander westers grondgebied, al dan niet NATO, wsl de balkan. En dan zien we wel hoe NATO reageert en of ze voor verdere escalatie kiezen.

quote:
Feit is dat de kans steeds kleiner word dat de Russen deze oorlog beter zullen eindigen dan toen ze hem startten. Hoe erg ze uit deze oorlog zullen komen is dan nog de enige vraag. Ikzelf geloof dat ze aan het einde gebied verloren zullen hebben aan Oekraïne. De Krim staat al op omvallen. Rusland is nog nauwelijks in staat om de Krim te verdedigen.
Ow...en met wie of wat gaat oekraine de Krim aanvallen dan?
quote:
Unclescorp, waar ik op reageerde, gelooft nog altijd in een overwinning voor de Russen. Daarin is hij een zeer grote minderheid.
Hoe meer schapen in de wei hoe meer gezamenlijk geblaat.

quote:
Zelfs de leden van de Doema geloven daar niet meer in.
Ja dit is em.
Overduidelijk

Conclusie
Verkoop het vel van de beer niet voor hij geschoten is
Kon hier niet toepasselijker zijn...

Wijze les voor de VS:
Don't poke the bear and let the dragon sleep.
pi_220944245
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 17:07 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
blablabla
Goed, we gaan het wel merken de komende maanden. Jouw overtuigen over de huidige stand van zaken met rede gaat toch niet lukken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')