ja dat weet ik wel zeker, er zijn massa's die een adres in Spanje hebben en een adres in Nederlandquote:Op donderdag 26 februari 2026 10:17 schreef Idisrom het volgende:
Henk Krol heeft bij Ongehoord Nederland ook al een keer een oplossing aangegeven. Ouderen willen wel samenwonen, als men de alleenstaande toeslag op de AOW-uitkering kan blijven behouden, en dan komen er volgens hem genoeg woningen vrij voor volgende generaties..
Hmmm,dacht ik toen. Ga dan de alleenstaande toeslag op de AOW verlagen, en het probleem is ook opgelost.
Plus het feit dat je dan de AOW-leeftijd niet hoeft te verhogen.
Wat zitten er op dit forum toch veel conservatieve radicaal rechtse gebruikers.quote:Op donderdag 26 februari 2026 07:41 schreef Wrapster het volgende:
[..]
In je dromen misschien maar zo werkt dat niet in de echte wereld.
met golfslag bad, een sauna en een padel baan in de tuinquote:Op maandag 23 februari 2026 15:11 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik streef eigenlijk naar een wereld waarin ieder mens een riante vrijstaande woning met grote tuin heeft. Werk of geen werk.
En altijd mooi weer.quote:Op donderdag 26 februari 2026 12:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
met golfslag bad, een sauna en een padel baan in de tuin
Het is gewoon weer een activistische communist.quote:Op donderdag 26 februari 2026 09:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik vraag mij af waarom activisten nooit eens kritisch zijn op het spendeer gedrag van overheden
Verder is de lastendruk in UK niet dezelfde als die in Nederland
ik pleit voor een beperkte belasting op alle vermogens, ook op pensioenvermogens van de vrije beroepen jongensquote:Op donderdag 26 februari 2026 07:52 schreef Lospedrosa het volgende:
Keek net NPO tegenlicht, Gary Stevenson.
Die zegt precies hetzelfde en pleit voor meer belastingen veel hoger ook voor rijken die naar het buitenland zijn vertrokken.
Net zoals China doet.
https://www.theguardian.c(...)wns-of-a-supertrader
quote:Op donderdag 26 februari 2026 10:37 schreef torentje het volgende:
[..]
Wat zitten er op dit forum toch veel conservatieve radicaal rechtse gebruikers.
Voor de grootste groep kan je de toeslagen dan afschaffen inderdaad. Er blijven alleen best veel mensen over die arbeidsongeschikt zijn of een minimaal pensioen hebben. Voor hen blijven toeslagen noodzakelijk.quote:Op donderdag 26 februari 2026 12:20 schreef michaelmoore het volgende:
Het boxenstelsel van de VVD afschaffen
en 25000 euro arbeidskorting voor iedereen en alle toeslagen ook afschaffen
de resterende toeslagen kun je via de bijzondere bijstand laten lopen tot ook die hobbel is gladgestrekenquote:Op donderdag 26 februari 2026 12:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Voor de grootste groep kan je de toeslagen dan afschaffen inderdaad. Er blijven alleen best veel mensen over die arbeidsongeschikt zijn of een minimaal pensioen hebben. Voor hen blijven toeslagen noodzakelijk.
ik heb ook een huis met 4 slaapkamers ,quote:Op donderdag 26 februari 2026 12:39 schreef JopieKlaassen het volgende:
Wij hebben een huis met 5 slaapkamers. Lijkt me niets overdadigs aan gezien er standaard 3 als slaapkamer en 2 als werkkamer in gebruik zijn.
De bijzondere bijstand is voor onvoorziene eenmalige kosten. De groepen die ik opnoemde hebben zonder toeslagen structurele voorziene tekorten.quote:Op donderdag 26 februari 2026 12:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de resterende toeslagen kun je via de bijzondere bijstand laten lopen tot ook die hobbel is gladgestreken
nou dat kan toch met een incidentele bijstand correctie gecompenseerd worden , tot ook die onvolkomenheid is gladgestreken , perfect zal die operatie van toeslagen elimineren niet gaanquote:Op donderdag 26 februari 2026 12:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De bijzondere bijstand is voor onvoorziene eenmalige kosten.
De groepen die ik opnoemde hebben zonder toeslagen structurele voorziene tekorten.
Het is ook belachelijk dat daar een mening over is in Nl. werk je hard en betaal je meer dan 70% netto belasting, gaan “ze” bepalen dat je huis te groot is.quote:Op donderdag 26 februari 2026 12:39 schreef JopieKlaassen het volgende:
Wij hebben een huis met 5 slaapkamers. Lijkt me niets overdadigs aan gezien er standaard 3 als slaapkamer en 2 als werkkamer in gebruik zijn.
Zou er eigenlijk nog wel een ruimte bij willen om een home gym kwijt te kunnen, maar het gaat me wat verder om daarvoor te verhuizen en de hypotheek met een paar ton te moeten verhogen.
er is geen gebrek aan ruimtequote:Op donderdag 26 februari 2026 13:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is ook belachelijk dat daar een mening over is in Nl. werk je hard en betaal je meer dan 70% netto belasting, gaan “ze” bepalen dat je huis te groot is.
En je te grote huis is nog steeds een klein stulpje vergeleken met het gemiddeld Amerikaanse huis of ook wel (zuid) Duitse huis.
Ja maar er is een gebrek aan ruimte!
Wel in de Randstad, wel op de wegen, in het OV.quote:Op donderdag 26 februari 2026 13:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er is geen gebrek aan ruimte
[ afbeelding ]
ik kom uit principe zelden ten westen van Utrechtquote:Op donderdag 26 februari 2026 13:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wel in de Randstad, wel op de wegen, in het OV.
Reis je nog weleens of kom je in grote steden?
Het is veels te vol.
Het is toch slechts veels te vol in verstedelijkte gebieden? In de wijken waar de ruime vrijstaande huizen staan is die drukte niet.quote:Op donderdag 26 februari 2026 13:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wel in de Randstad, wel op de wegen, in het OV.
Reis je nog weleens of kom je in grote steden?
Het is veels te vol.
Nee michael, laat dat mooi blijven. Niet alles hoeft vol. Kan je wel weer met je kekke plaatje aankomen wat je onder ctrl+v hebt staan, maar minder volk is ook gewoonweg een optie.quote:Op donderdag 26 februari 2026 13:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik kom uit principe zelden ten westen van Utrecht
Maar Nederland is beslist niet te vol , gaa maar eens door de Betuwe rijden en achter de heuvelrug dan kom je in het paradijs
achter Leersum of Lunteren achter Apeldoorn , prachtig daar, er wordt ook heel erg mooi gebouwd
40% weiland is ook zatquote:Op donderdag 26 februari 2026 13:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee michael, laat dat mooi blijven. Niet alles hoeft vol. Kan je wel weer met je kekke plaatje aankomen wat je onder ctrl+v hebt staan, maar minder volk is ook gewoonweg een optie.
Voor oudere knarren als jij, zijn knarrenhofjes ook een prima idee trouwens.
Precies wat ik in mijn vergrijsde gemeente zie: hele straten met weduwes/weduwenaars in groot oud, tochtig huis met grote lap grond. Kunnen niet weg, hebben weinig inkomen ... versteende rijkdom.quote:Op maandag 23 februari 2026 09:39 schreef Montagui het volgende:
Die ouderen in 'grote' huizen, waar in principe een gezin met kinderen zou kunnen wonen, gaan niet weg/kunnen niet weg omdat de klap in woonlasten na verhuizing voor velen gigantisch is. Los dat eerst maar eens op.
Maar als je thuis werkt, dan neem ik aan fat de m2 van je werkruimte niet onder wonen vallen?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 08:00 schreef vosss het volgende:
Voor de luie mensen die niet op de link willen klikken:
[ afbeelding ]
Vanaf 100m2 met 2 mensen woon je dus overdadig aldus dit onderzoek.
Doe ff fucking normaal.
ik woon sterk overdadigquote:Op vrijdag 20 februari 2026 08:00 schreef vosss het volgende:
Voor de luie mensen die niet op de link willen klikken:
[ afbeelding ]
Vanaf 100m2 met 2 mensen woon je dus overdadig aldus dit onderzoek.
Doe ff fucking normaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |