Dat is Daeron met z'n draak Tessarion, jongste zoon van Viserys en Alicent.quote:Op maandag 13 juli 2026 22:08 schreef Discombobulate het volgende:
Wie is dat kind van Ormund Hightower nu? Hebben we die al eerder gezien, en waar komt die draak vandaan? Moet Targaryen bloed in zitten.
Ik heb misschien wat meer een recap moeten kijken.
Dat is het kind van Alicon of Alison of hoe heet dat mens.quote:Op maandag 13 juli 2026 22:08 schreef Discombobulate het volgende:
Wie is dat kind van Ormund Hightower nu? Hebben we die al eerder gezien, en waar komt die draak vandaan? Moet Targaryen bloed in zitten.
Die werd vorig seizoen gekidnapt toch als klein kind?quote:Op maandag 13 juli 2026 22:12 schreef PoesDoos het volgende:
[..]
Dat is Daeron met z'n draak Tessarion, jongste zoon van Viserys en Alicent.
Neequote:Op maandag 13 juli 2026 22:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Die werd vorig seizoen gekidnapt toch als klein kind?
quote:Op maandag 13 juli 2026 22:08 schreef Discombobulate het volgende:
Toen Otto Hightower werd ontslagen als Hand zei hij: "ik ga naar Oldtown, om mijn jongste kleinzoon bij te staan" en dat ging dus over die jongen die we nu voor het eerst zagen; Daeron Targaryen. Hij is alleen niet in King's Landing opgevoed maar in Oldtown. Hij is het vierde kind van Viserys en Alicent.quote:Op maandag 13 juli 2026 22:08 schreef Discombobulate het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, Ormund mist nog in dit plaatje want die heeft zijn vader Hobert dus opgevolgd als Lord of Oldtown en head of House Hightower. De dood van Hobert is off-screen gebeurd en eigenlijk ook niet genoemd. En met de dood van zijn vader werd Ormund dus ook de guardian van Daeron Targaryen.quote:
quote:Op maandag 13 juli 2026 22:26 schreef Momo het volgende:
En family tree naar Knight of the Seven Kingdoms toe met spoilers voor einde deze serieEn wie wordt nu uiteindelijk de mad king?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
Egg zijn zoon Jahaerys is de vader van Aerys (the Mad King).quote:Op donderdag 16 juli 2026 00:02 schreef Gremen het volgende:
[..]
En wie wordt nu uiteindelijk de mad king?
quote:Op donderdag 16 juli 2026 00:02 schreef Gremen het volgende:
[..]
En wie wordt nu uiteindelijk de mad king?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blaf me vol
Vond het meeste nou niet super van dit seizoen.quote:Op maandag 20 juli 2026 18:15 schreef User98182 het volgende:
Slechte aflevering, tenzij je houdt van dit soort saaie meuk. Zegt wel wat over je smaak.
4/10
GEINTJE TYLAND IS NIET DOOD!quote:Op donderdag 25 juni 2026 09:51 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
fun fact: acteur Jefferson Hall is afgelopen aflevering 2 keer dood gegaan. Eén keer als Jason Lannister, Head of Casterly Rock (off-screen onthoofd door het Stark leger en daarna gepresenteerd aan Daemon) en één keer als z'n tweelingbroer Tyland Lannister, die door Sharako Lohar overboord werd gemieterd.
Goeie grap ik trapte erinquote:
Ik zag de speculatie online dat dit mede werk is van de Faceless Men. De gene die dit aanstuurt in de wijken heeft een donker en licht oog zien we op beeld.quote:Op maandag 20 juli 2026 22:42 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Beetje ongeloofwaardig dat zo'n groot deel van the City Watch op die manier aan tafel is afgeslacht.
Ze heeft geen ene fuck! Geen info over Daeron en Ormund, geen info over Gwayne en Criston, geen info over Aemond en Vhagar, geen info over Aeron en Larys, geen info over de man die het verzet tegen Rhaenary in King's Landing aanstuurt... ze is gewoon echt compleet nutteloos.quote:Op maandag 20 juli 2026 22:52 schreef User98182 het volgende:
Wtf doet Mysaria ookje energie verspillen om achter helaena en alicent aan te gaan en dan vervolgens geen ene fuck doen in plaats van te zoeken wie er achter die hele gold clock situatie zit. Zij heeft de specialiteit om precies daarachter te komen maar daar maakt ze geen gebruik van. Tenzij zij meer weet over de moorden of zelfs een rol heeft daarin of zij is gewoon slecht geschreven.
Ik begrijp Daemon wel![]()
Nutteloos.
quote:Op maandag 13 juli 2026 22:26 schreef Momo het volgende:
En family tree naar Knight of the Seven Kingdoms toe met spoilers voor einde deze serieWat een rare familie boom? Zijn Baelor en Maekor een gay stel met kinderen volgens die familie boom?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kijk nog eens, allebei kinderen van Myriah en Daeron, net als Aerys en Rheagal die we nog niet gezien hebben in de serie KOTSK.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 08:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat een rare familie boom? Zijn Baelor en Maekor een gay stel met kinderen volgens die familie boom?
Uh nee... die zitten toch gewoon allebei in de kinderen-vertakking van Daeron II en Myriah Martell? Met allebei weer hun eigen kinderen (alleen hun partners worden niet weergegeven om ruimte te besparen).quote:Op dinsdag 21 juli 2026 08:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat een rare familie boom? Zijn Baelor en Maekor een gay stel met kinderen volgens die familie boom?
Eens met je cijfer.quote:Op maandag 20 juli 2026 21:22 schreef GGMM het volgende:
7/10 @:maxi-mus
Soms moet het plot ook op weg geholpen worden voor de volgende aflevering dus niks mis mee, maar ik zat ook niet echt op het puntje van m'n stoel. @:maxi-mus niet verder lezen hieronder staat een kleine spoiler
Die cliffhanger met Alison of hoe heet dat mens en die andere vrouw wiens naam ik ook niet uit m'n hoofd ken was een beetje lame zeg.
Ik zag niet echt wat er gebeurde omdat het teringdonker was dus ik heb 3 keer opnieuw gekeken voordat ik zag dat het gewoon een kat was waardoor ze het licht liet vallenTjonge hoe zou dat nou aflopen zeg ik ben zó benieuwd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Die Oscar Tully mag ik trouwens wel
Interessant om te zien dat Daeron ook stiekem een hekel heeft aan Ormund.
Die Ulf en Hugh lijken me ook niet te vertrouwen.Blaf me vol
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
quote:Op maandag 27 juli 2026 12:08 schreef PoesDoos het volgende:
Nog maar twee te gaan![]()
Volgende week de eerste interactie tussenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En terecht. Hij zei zelf ook al, wat heeft het me opgeleverd?quote:Op maandag 27 juli 2026 13:35 schreef Momo het volgende:
Daemon heeft trouwens ook echt geen politiek gevoel of gevoel voor persoonlijk handelen mensen maar handelt puur op eer en wraak. Ulf gaat nu niet meer luisteren.
Ulf luisterde toch al niet, of is in ieder geval nog op geen enkele manier nuttig geweest. Wat dat betreft is Ulf gewoon nutteloos, blijkbaar moeten ze hem pamperen en babysitten en dan nog is het maar de vraag of hij te vertrouwen is. Of alle staatsgeheimen in de kroeg verteld terwijl hij gunsten uitdeelt.quote:Op maandag 27 juli 2026 13:35 schreef Momo het volgende:
Daemon heeft trouwens ook echt geen politiek gevoel of gevoel voor persoonlijk handelen mensen maar handelt puur op eer en wraak. Ulf gaat nu niet meer luisteren.
Met de meeste veranderingen kan ik mijzelf wel vinden. De boeken wijken sowieso van de GoT boeken af omdat je niet lees wat er in het hoofd van bepaalde mensen afspeelt, het is meer een geschiedenis boek waar soms de ene maester beweert dat het op manier A is gegaan en een andere maester op manier B. Daardoor hebben ze sowieso meer vrijheid. Zo lang ze niet de kernpunten gaan veranderen voor de belangrijkste events. Ik dacht trouwens dat we dit seizoen zouden eindigen groot eventquote:Op maandag 27 juli 2026 13:42 schreef PoesDoos het volgende:
Boeklezers; vinden jullie het stiekem ook wel fijn dat het boek en de serie zo verschillend zijn? Bij GoT had ik er heel veel moeite mee, bij HotD juist niet. De serie brengt veel leuke nieuwe side stories.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bran Starkquote:Op maandag 27 juli 2026 17:10 schreef Momo het volgende:
Trouwens wel een interessante vraag voor mensen die de boeken niet hebben gelezen of weten hoe dit verhaal eindigt. Wie denken jullie dat aan het eind van de serie op de troon zit?
Ulf gaat team black natuurlijk verraden. Dat zie je al van mijlenver aankomen.quote:Op maandag 27 juli 2026 13:35 schreef Momo het volgende:
Zodat ie weer naar de pub kan.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 08:51 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ulf gaat team black natuurlijk verraden. Dat zie je al van mijlenver aankomen.
Van HotD het boek niet gelezen maar als boeklezer bij GoT kan ik je toch wel zeggen dat er een heleboel dusdanig anders was dat je het als boeklezer ook niet meer kon voorspellen, meestal ook niet ten goede.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 09:36 schreef GGMM het volgende:
Wat ik nooit snap aan dit soort topics is dat mensen die het boek gelezen hebben gaan speculeren wat er mogelijk in de serie gebeurd is of gaat gebeuren
Hier zijn ze bij sommige karakters ook compleet anders of dingen omgeruild met een andere karakter die niet in de serie zit. Ik ga niet zitten zeggen oh ik denk dat Pietje dood gaat, als ik weet dat dat snel gebeurd omdat het verhaal van Pietje wel precies volgen.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 11:59 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Van HotD het boek niet gelezen maar als boeklezer bij GoT kan ik je toch wel zeggen dat er een heleboel dusdanig anders was dat je het als boeklezer ook niet meer kon voorspellen, meestal ook niet ten goede.
Daar gingen karakters vroegtijdig dood voordat ze hun boekmateriaal hadden uitgespeeld en andere karakters met amper boekmateriaal krijgen veel grotere rollen want het publiek vond ze zo leuk. Daar was geen touw meer aan vast te knopen als lezer
Ja, eens. Ik ga dit topic ook maar niet meer lezen.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 09:36 schreef GGMM het volgende:
Wat ik nooit snap aan dit soort topics is dat mensen die het boek gelezen hebben gaan speculeren wat er mogelijk in de serie gebeurd is of gaat gebeuren
Werd die niet gewoon ontvoerd? Zo zag ik het tenminste, vent kwam van achter aanzetten met een touw en hij spartelde nog op het eind. Als ze hem wilde doden kan je er toch gewoon van achter een zwaard in duwen.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 22:48 schreef Vlinder het volgende:
Wat heeft Corleys trouwens een klote dood.
Die hele scène duurde nog geen 2 minuten.
Ik snapte er niks van
Wereld van asoiaf zit niet zoveel ontwikkeling door de tijd in nee, daar hebben helaas wel meer fantasy settings last van.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 22:58 schreef Nebelwerfer het volgende:
Van de week aan de serie begonnen en nu bij seizoen 2. Hier niet teveel lezen merk ik al.
Goeie serie, hoewel de eerste seizoen van got me meer konden boeien.
Waar ik me wel een beetje aan stoor is dat het verschil in tijd niet zo groot lijkt. Kleding en locaties zijn nagenoeg hetzelfde waar vroeger men juist enorm ontwikkelde in de dingen. Ook hebben ze hier al scorpions waar die in got opnieuw moesten worden uitgevonden. Kniesoor zeker, maar het had voor mij wel meer dimensie gegeven.
Mja, daar ben ik misschien iets te snel met mijn mening. Is eigenlijk ook wel weer logisch, dank.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 23:11 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Werd die niet gewoon ontvoerd? Zo zag ik het tenminste, vent kwam van achter aanzetten met een touw en hij spartelde nog op het eind. Als ze hem wilde doden kan je er toch gewoon van achter een zwaard in duwen.
[..]
Wereld van asoiaf zit niet zoveel ontwikkeling door de tijd in nee, daar hebben helaas wel meer fantasy settings last van.
Maar qua scorpions zit je wel fout, dat zijn natuurlijk anti-draak wapens en op het moment dat GoT begint zijn er al 150 jaar geen draken meer dus die zijn enkel uit gebruik geraakt. Ze worden ook niet opnieuw uitgevonden maar Qyburn vond in een aflevering de plannen om ze te maken ergens terug in de Red Keep, waarna ze weer in gebruik worden genomen.
Dit leggen ze toch gewoon uit in de serie?quote:Op woensdag 29 juli 2026 09:22 schreef Breekfast het volgende:
Wat ik trouwens niet snap: team black heeft (iets van) 5 draken, maar te weinig goud en voedsel. Waarom plunderen ze Oldtown en eventuele andere bondgenoten van team green niet gewoon, nu Ormund met zijn leger elders is?
heb geen lichaam gezien dus hij leeft nogquote:Op maandag 27 juli 2026 23:15 schreef Szura het volgende:
Hoeveel levens heeft Corlys? Dit einde is weer bewust zo vaag dat ik vermoed dat hij ook dit weer overleeft.
naja in GoT waren de serie en het boek toch ook niet hetzelfde?quote:Op dinsdag 28 juli 2026 22:23 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ja, eens. Ik ga dit topic ook maar niet meer lezen.
De eerste vier seizoenen en de eerste drie boeken waren bijna identiek.quote:Op donderdag 30 juli 2026 22:32 schreef User98182 het volgende:
[..]
naja in GoT waren de serie en het boek toch ook niet hetzelfde?
ja maar GoT bestond niet alleen uit 4 seizoenen, beetje cherry picken wat je nu doetquote:Op vrijdag 31 juli 2026 13:38 schreef PoesDoos het volgende:
[..]
De eerste vier seizoenen en de eerste drie boeken waren bijna identiek.
Helemaal niet. De ene helft van de serie was nagenoeg gelijk aan de boeken, de andere helft niet. In verhouding dwalen we in HotD al meer af van het bronmateriaal.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 22:45 schreef User98182 het volgende:
[..]
ja maar GoT bestond niet alleen uit 4 seizoenen, beetje cherry picken wat je nu doet
Ik begon GoT te kijken toen seizoen 2 bezig was en heb toen de boeken gekocht. Boek 1 kwam ik toen echt met moeite door omdat het zo sterk leek op seizoen 1. Dat had ik met boek 2 en seizoen 2 al totaal niet, de hoofdlijnen waren hetzelfde maar die waren al sterk uitgekleed ten opzichte van het boek en er kwamen al afwijkingen in de Daenarys verhaallijn.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 10:27 schreef PoesDoos het volgende:
[..]
Helemaal niet. De ene helft van de serie was nagenoeg gelijk aan de boeken, de andere helft niet. In verhouding dwalen we in HotD al meer af van het bronmateriaal.
Begrijpend lezen is blijkbaar heel lastig voor jou, of het in verhouding anders is, is weer een andere discussie. Feit blijft dat zowel HotD als GoT niet helemaal volgens het boek zijn gegaanquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 10:27 schreef PoesDoos het volgende:
[..]
Helemaal niet. De ene helft van de serie was nagenoeg gelijk aan de boeken, de andere helft niet. In verhouding dwalen we in HotD al meer af van het bronmateriaal.
Oh sorry. Zal je volgende keer wel een email sturenquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 21:40 schreef PoesDoos het volgende:
Waarom heeft niemand mij verteld dat 'The House that Dragons built' bestaat?!
Na elke aflevering een making of/behind the scenes.
Ik heb wel wat te kijken nu voor de grand finale.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 22:00 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Oh sorry. Zal je volgende keer wel een email sturen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
quote:Op maandag 20 juli 2026 22:42 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Beetje ongeloofwaardig dat zo'n groot deel van the City Watch op die manier aan tafel is afgeslacht.
Ik ben geen fan van de all knowing 'badguys' zoals Ormund die uit het niets worden geïntroduceerd en master of everything blijken te zijn. Zonder ervaring te hebben op dit toneel lijkt hij toch altijd twee stappen verder te zijn en weet dmv wat briefjes en fluisterende mensen het onmogelijke te bereiken.quote:Op maandag 20 juli 2026 22:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zag de speculatie online dat dit mede werk is van de Faceless Men. De gene die dit aanstuurt in de wijken heeft een donker en licht oog zien we op beeld.
Eens, compleet waardeloos op dit toneel. Of nouja, ze trekt haar muil nog weleens open tegen Daemon, dat puntje mag ze hebben.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 07:18 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
[..]
Ze heeft geen ene fuck! Geen info over Daeron en Ormund, geen info over Gwayne en Criston, geen info over Aemond en Vhagar, geen info over Aeron en Larys, geen info over de man die het verzet tegen Rhaenary in King's Landing aanstuurt... ze is gewoon echt compleet nutteloos.
quote:Op maandag 27 juli 2026 11:43 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Het was een vermakelijke aflevering en alles lijkt nu wel zo'n beetje klaar voor de battle. Denk volgende aflevering?
Damn wat heb ik een hekel aan Criston maarIk was juist even bang dat Criston zo'n ultieme heldendood zou krijgen. Gelukkig kreeg hij uiteindelijk toch datgene waar deze hypocriete rat recht op had.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Die Oscar Tully mag ik trouwens wel
En eens over Oscar Tully, maar dat werd in seizoen 2 al duidelijk, in die scène met Daemon in the Godswood van Harrenhal.Dit was me in eerste instantie volledig ontgaan. Ik kon die "En denk eraan, rug tegen de muur" opmerking van Ormund dan ook niet direct plaatsen. Totdat ik de daarop volgende interactie tussen Gwayne en Daeron zag, wat een beetje het midden hield tussen een aanhankelijk neefje dat zich verlaten voelde of een kalverliefde die zich verlaten voelde (typisch grijs-gebied-GoT dingetje). Maar toen ik terugspoelde naar het begin van de Baratheon scène, hoorde dat Gwayne tot in detail wist te vertellen hoe Ser Arrion Baratheon eruit zag en dat hij "far more comely" was, ja, toen klikte het wel.quote:Op maandag 27 juli 2026 13:39 schreef PoesDoos het volgende:
[..]
En Ormund die Gwayne belachelijk maakt maar vervolgens heeft die ´gay knowledge´ hun wel gered![]()
Ormund is wel echt mijn nieuwe love to hate
Oh en omdat ik afgelopen week pas 1 t/m 6 gezien heb van seizoen 3 wil ik er ook nog even bij vermelden heel blij te zijn dat die Lohar meteen eruit geschreven is in aflevering 1. Wat een verschrikkelijk karakter en waardeloze actrice. Ik vreesde voor een seizoen lang plot rondom haar/hem/hen en Tyland.
En Emma D'Arcy verdient echt wel nominaties voor haar rol, damn wat is zij goed.
Vanavond ep. 7
Dat zag ik ook!!quote:Op maandag 10 augustus 2026 14:08 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Sprong Helaena nou uit hetzelde raam als Tommen? (naja eigenlijk andersom dus maar goed)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
quote:Op maandag 10 augustus 2026 14:10 schreef Vlinder het volgende:
[..]
Dat zag ik ook!!Die verhaallijn kan in principe gewoon genegeerd worden toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blaf me vol
Ja. Maar nee. Dat ze Rheana gebruiken als Neetle kan ik nog begrijpen. Ik gok dat Mysdinges de zwerver rol gaat overnemen.quote:Op maandag 10 augustus 2026 14:15 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
[..]
Die verhaallijn kan in principe gewoon genegeerd worden toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oke. Het zat anders dan ik dacht. Het klopte dus toch al lang niet meer♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
Ach in GoT hebben ze tussen maester Aemon en the Mad King een gehele generatie overgeslagen...quote:Op maandag 10 augustus 2026 14:20 schreef Vlinder het volgende:
[..]
Ja. Maar nee. Dat ze Rheana gebruiken als Neetle kan ik nog begrijpen. Ik gok dat Mysdinges de zwerver rol gaat overnemen.
Maar het aantal kinderen veranderen wijkt te veel af in mijn hoofd
Ja Ulf krijgt alle shit maar Myseria lijkt ongeveer even hard omhoog gevallen. Aan haar reactie te merken vind ze zichzelf wel heel goed gewerkt hebben.quote:Op maandag 10 augustus 2026 16:58 schreef PoesDoos het volgende:
Mysaria brengt Larys en Varys tot schande, wat een waardeloos wijf is dat gebleken![]()
Ik miste Tyland en Larys deze aflevering, samen met Aegon mijn favoriete personages dit seizoen.
"I'm ALIVE! Imbecile.."
Ulf heeft gelijk. Ze hadden hem een stuk respectvoller kunnen behandelen, zowel de Blacks als de Greens.quote:Op maandag 10 augustus 2026 17:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja Ulf krijgt alle shit maar Myseria lijkt ongeveer even hard omhoog gevallen. Aan haar reactie te merken vind ze zichzelf wel heel goed gewerkt hebben.
Denk niet dat hij geschikt is als beveiliger. Dan komt hij niet opdagen of laat lui die hij in de kroeg ontmoet precies weten wat hij beveiligd en hoe ze het zouden kunnen stelen.quote:Op maandag 10 augustus 2026 17:58 schreef PoesDoos het volgende:
[..]
Ulf heeft gelijk. Ze hadden hem een stuk respectvoller kunnen behandelen, zowel de Blacks als de Greens.
Ik hoop voor hem dat hij lekker in het buitenland als beveiliger aan het werk gaat ofzo
Dan wordt hij een maffioso, betalen of mijn draak vreet je opquote:Op maandag 10 augustus 2026 18:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Denk niet dat hij geschikt is als beveiliger. Dan komt hij niet opdagen of laat lui die hij in de kroeg ontmoet precies weten wat hij beveiligd en hoe ze het zouden kunnen stelen.
Ulf heeft niet echt kwaliteiten laten zien behalve nog harder zeuren dan Aegon. Wat dat betreft weet Myseria op zijn minst nog mensen te verleiden.
Denk niet dat die lui die naar die speech stonden te luisteren ook maar een woord High Valyrian spraken dus veel indruk zal dat niet hebben gemaakt nee.quote:Op maandag 10 augustus 2026 16:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het zag er indrukwekkend uit maar het verhaal vind ik toch niet echt overtuigend zo. Raenyra doet op zich een prima Dany impressie. Kan me niet voorstellen dat haar speech over haar profetie veel indruk maakte. Ze wil het vooral zelf graag geloven.
Maar bijvoorbeeld die Stark die zo van vechten houdt dat hij het zelfs lachen vindt als zijn arm wordt afgehakt is mij iets te slapstick. Het is wel komisch maar voelt ook zo geforceerd.
Wat is die Ulf van plan naar een ander continent vliegen? Geloof niet dat hij zich populair heeft gemaakt in Westeros.
Die Myseria of whatever ook eindelijk afgedankt, ze zal zich wel meteen nuttig gaan maken voor de greens ofzo
Voor Rhaenyra wel een goede keuze behalve gezeur had ze nooit nuttige info. Dat lijkt sowieso een beetje een thema vrijwel iedereen is constant incompetent.
In elk geval was het seizoen een stuk beter dan het vorige. Toch zijn er maar weinig karakters waarbij het me uitmaakt wat er met ze gebeurt. Bijvoorbeeld die zoons van Corlys vind ik nog altijd totaal niet boeiend.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |