Ulf gaat team black natuurlijk verraden. Dat zie je al van mijlenver aankomen.quote:Op maandag 27 juli 2026 13:35 schreef Momo het volgende:
Daemon heeft trouwens ook echt geen politiek gevoel of gevoel voor persoonlijk handelen mensen maar handelt puur op eer en wraak. Ulf gaat nu niet meer luisteren.
Zodat ie weer naar de pub kan.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 08:51 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ulf gaat team black natuurlijk verraden. Dat zie je al van mijlenver aankomen.
Van HotD het boek niet gelezen maar als boeklezer bij GoT kan ik je toch wel zeggen dat er een heleboel dusdanig anders was dat je het als boeklezer ook niet meer kon voorspellen, meestal ook niet ten goede.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 09:36 schreef GGMM het volgende:
Wat ik nooit snap aan dit soort topics is dat mensen die het boek gelezen hebben gaan speculeren wat er mogelijk in de serie gebeurd is of gaat gebeuren
Hier zijn ze bij sommige karakters ook compleet anders of dingen omgeruild met een andere karakter die niet in de serie zit. Ik ga niet zitten zeggen oh ik denk dat Pietje dood gaat, als ik weet dat dat snel gebeurd omdat het verhaal van Pietje wel precies volgen.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 11:59 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Van HotD het boek niet gelezen maar als boeklezer bij GoT kan ik je toch wel zeggen dat er een heleboel dusdanig anders was dat je het als boeklezer ook niet meer kon voorspellen, meestal ook niet ten goede.
Daar gingen karakters vroegtijdig dood voordat ze hun boekmateriaal hadden uitgespeeld en andere karakters met amper boekmateriaal krijgen veel grotere rollen want het publiek vond ze zo leuk. Daar was geen touw meer aan vast te knopen als lezer
Ja, eens. Ik ga dit topic ook maar niet meer lezen.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 09:36 schreef GGMM het volgende:
Wat ik nooit snap aan dit soort topics is dat mensen die het boek gelezen hebben gaan speculeren wat er mogelijk in de serie gebeurd is of gaat gebeuren
Werd die niet gewoon ontvoerd? Zo zag ik het tenminste, vent kwam van achter aanzetten met een touw en hij spartelde nog op het eind. Als ze hem wilde doden kan je er toch gewoon van achter een zwaard in duwen.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 22:48 schreef Vlinder het volgende:
Wat heeft Corleys trouwens een klote dood.
Die hele scène duurde nog geen 2 minuten.
Ik snapte er niks van
Wereld van asoiaf zit niet zoveel ontwikkeling door de tijd in nee, daar hebben helaas wel meer fantasy settings last van.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 22:58 schreef Nebelwerfer het volgende:
Van de week aan de serie begonnen en nu bij seizoen 2. Hier niet teveel lezen merk ik al.
Goeie serie, hoewel de eerste seizoen van got me meer konden boeien.
Waar ik me wel een beetje aan stoor is dat het verschil in tijd niet zo groot lijkt. Kleding en locaties zijn nagenoeg hetzelfde waar vroeger men juist enorm ontwikkelde in de dingen. Ook hebben ze hier al scorpions waar die in got opnieuw moesten worden uitgevonden. Kniesoor zeker, maar het had voor mij wel meer dimensie gegeven.
Mja, daar ben ik misschien iets te snel met mijn mening. Is eigenlijk ook wel weer logisch, dank.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 23:11 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Werd die niet gewoon ontvoerd? Zo zag ik het tenminste, vent kwam van achter aanzetten met een touw en hij spartelde nog op het eind. Als ze hem wilde doden kan je er toch gewoon van achter een zwaard in duwen.
[..]
Wereld van asoiaf zit niet zoveel ontwikkeling door de tijd in nee, daar hebben helaas wel meer fantasy settings last van.
Maar qua scorpions zit je wel fout, dat zijn natuurlijk anti-draak wapens en op het moment dat GoT begint zijn er al 150 jaar geen draken meer dus die zijn enkel uit gebruik geraakt. Ze worden ook niet opnieuw uitgevonden maar Qyburn vond in een aflevering de plannen om ze te maken ergens terug in de Red Keep, waarna ze weer in gebruik worden genomen.
Dit leggen ze toch gewoon uit in de serie?quote:Op woensdag 29 juli 2026 09:22 schreef Breekfast het volgende:
Wat ik trouwens niet snap: team black heeft (iets van) 5 draken, maar te weinig goud en voedsel. Waarom plunderen ze Oldtown en eventuele andere bondgenoten van team green niet gewoon, nu Ormund met zijn leger elders is?
heb geen lichaam gezien dus hij leeft nogquote:Op maandag 27 juli 2026 23:15 schreef Szura het volgende:
Hoeveel levens heeft Corlys? Dit einde is weer bewust zo vaag dat ik vermoed dat hij ook dit weer overleeft.
naja in GoT waren de serie en het boek toch ook niet hetzelfde?quote:Op dinsdag 28 juli 2026 22:23 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ja, eens. Ik ga dit topic ook maar niet meer lezen.
De eerste vier seizoenen en de eerste drie boeken waren bijna identiek.quote:Op donderdag 30 juli 2026 22:32 schreef User98182 het volgende:
[..]
naja in GoT waren de serie en het boek toch ook niet hetzelfde?
ja maar GoT bestond niet alleen uit 4 seizoenen, beetje cherry picken wat je nu doetquote:Op vrijdag 31 juli 2026 13:38 schreef PoesDoos het volgende:
[..]
De eerste vier seizoenen en de eerste drie boeken waren bijna identiek.
Helemaal niet. De ene helft van de serie was nagenoeg gelijk aan de boeken, de andere helft niet. In verhouding dwalen we in HotD al meer af van het bronmateriaal.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 22:45 schreef User98182 het volgende:
[..]
ja maar GoT bestond niet alleen uit 4 seizoenen, beetje cherry picken wat je nu doet
Ik begon GoT te kijken toen seizoen 2 bezig was en heb toen de boeken gekocht. Boek 1 kwam ik toen echt met moeite door omdat het zo sterk leek op seizoen 1. Dat had ik met boek 2 en seizoen 2 al totaal niet, de hoofdlijnen waren hetzelfde maar die waren al sterk uitgekleed ten opzichte van het boek en er kwamen al afwijkingen in de Daenarys verhaallijn.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 10:27 schreef PoesDoos het volgende:
[..]
Helemaal niet. De ene helft van de serie was nagenoeg gelijk aan de boeken, de andere helft niet. In verhouding dwalen we in HotD al meer af van het bronmateriaal.
Begrijpend lezen is blijkbaar heel lastig voor jou, of het in verhouding anders is, is weer een andere discussie. Feit blijft dat zowel HotD als GoT niet helemaal volgens het boek zijn gegaanquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 10:27 schreef PoesDoos het volgende:
[..]
Helemaal niet. De ene helft van de serie was nagenoeg gelijk aan de boeken, de andere helft niet. In verhouding dwalen we in HotD al meer af van het bronmateriaal.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |