abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin maandag 16 februari 2026 @ 16:43:59 #76
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220117567
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 16:29 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zie zo ook geen knopje daarvoor.

[ afbeelding ]
quote:
88s.gif Op maandag 16 februari 2026 16:31 schreef xpompompomx het volgende:
"Picanto" klinkt overigens als iets wat je normaal bij de snackbar haalt. Met saus.
Achterkant van mijn auto is nogal vies (net als de rest van de auto) dus onder 'PICANTO' heb ik in het vuil met mijn vinger 'SATÉSAUS' geschreven. Nu staat er dus 'Picanto Satésaus'. Inderdaad zoals je die bij de snackbar bestelt ;)
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin maandag 16 februari 2026 @ 16:45:02 #77
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220117577
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 15:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Mute knop op het stuur twee seconden indrukken.

Bij sommige modellen / bouwjaren is het mogelijk om het via de 'favorieten/ster knop' op het stuur te doen, moet je de instellingen van die knop eerst aanpassen.
Whaaa, dat ga ik morgenochten proberen!
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_220117592
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 15:39 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik kan dit onderschrijven. Elke keer weer driver attention warnings uitzetten. Elke keer weer lane assist uitzetten, elke keer weer "intelligent speed assist" uitzetten.
Die lane assist veroorzaakt ongelukken op NL wegen met die gedeelde fietspaden in de vorm van een stippeltjeslijn waar je over rijdt. Word ik ineens een stukje naar links geduwd terwijl er net een tegenligger aankwam :X
Of ik wilde een stukje uitwijken voor een vrachtwagen die niet helemaal netjes deed en werd ik bijna de vrachtwagen terug ingestuurd!
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_220117595
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 16:39 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat kán, maar het is niet toegestaan. Lane Departure Warning bijvoorbeeld, mag niét blijven uitgeschakeld worden. Ik schakel het ook uit bij elke rit opnieuw, niet omdat ik me stoor aan het systeem op zich, maar wél aan de godsgruwelijk irritante alarmtoon.

Nu heeft mijn auto 'Joe mode'. (zo heet 't letterlijk, naar de Tesla eigenaar die Musk gevraagd heeft om deze optie :') ) en dat zet het volume van niet kritieke waarschuwingen met 50% omlaag, dus das op zich wel aardig, maar daarmee ben je er niet, want ze zijn er nog steeds en de 'kritieke' waarschuwingen zijn nog steeds erg luid.
*zucht*

Het gaat zn doel compleet voorbij dus.
En weet je wat de oplossing gaat zijn die vanuit brussel gaat komen over 5 jaar? Dat het niet uitgezet kan worden, dat die singepress knoppen verboden worden, dat die piepjes nog luider moeten. Pure repressie.

Dat voel ik nu al op de blote voeten aankomen. Hier moet wat tegen komen. Een programmatje of een USB stick die je in de AUX zet ofso die het standaard uitzet, maar die spionagekasten er van weerhoudt dat ook te registreren.

Autorijden moet veilig blijven en als politici zich er mee gaan bemoeien met hun theoretische overtuigingen, is het einde zoek.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220117605
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 16:47 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Die lane assist veroorzaakt ongelukken op NL wegen met die gedeelde fietspaden in de vorm van een stippeltjeslijn waar je over rijdt. Word ik ineens een stukje naar links geduwd terwijl er net een tegenligger aankwam :X
Of ik wilde een stukje uitwijken voor een vrachtwagen die niet helemaal netjes deed en werd ik bijna de vrachtwagen terug ingestuurd!
:o

Dat zijn zo'n beetje alle 60km zones. Het is standaard in NL.
Nog een reden om 'weg er mee' te zeggen
1947-2016
pi_220117618
Als ik dit zo lees allemaal zou ik mijn golf station uit 2015 zo in moeten kunnen ruilen voor een auto van 1a 2 jaar oud.

Pm gerust.
pi_220117644
De bewering dat ADAS rijden veiliger zou maken, is trouwens gebaseerd op een verkeersonderzoek uit 2021
https://www.raivereniging(...)heid-in-het-verkeer/

Niet echt representatief volgens mij die periode 8)7
1947-2016
pi_220117646
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 16:51 schreef Nebelwerfer het volgende:
Als ik dit zo lees allemaal zou ik mijn golf station uit 2015 zo in moeten kunnen ruilen voor een auto van 1a 2 jaar oud.

Pm gerust.
Ik denk dat jij geen nieuwe auto wil
1947-2016
pi_220117656
Alleen als ik de lichten aan laat staan, gordel niet om of de deur open tijdens het rijden. Gordel kwam ik na een poos achter toen een passagier op de achterbank hem niet om deed.
Dat is wel handig voor de rest hoeft de auto zich niet met mij te bemoeien. :{w
pi_220117665
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 16:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
*zucht*

Het gaat zn doel compleet voorbij dus.
En weet je wat de oplossing gaat zijn die vanuit brussel gaat komen over 5 jaar? Dat het niet uitgezet kan worden, dat die singepress knoppen verboden worden, dat die piepjes nog luider moeten. Pure repressie.

Dat voel ik nu al op de blote voeten aankomen. Hier moet wat tegen komen. Een programmatje of een USB stick die je in de AUX zet ofso die het standaard uitzet, maar die spionagekasten er van weerhoudt dat ook te registreren.

Autorijden moet veilig blijven en als politici zich er mee gaan bemoeien met hun theoretische overtuigingen, is het einde zoek.
Ik zou er dood zenuwachtig van worden van al dat gebliep.
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 februari 2026 @ 17:01:23 #86
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220117676
Ik ken nog wel een nieuwbericht waarin een busje zonder genade tegen een tegemoetkomende vrachtwagen knalde tijdens het inhalen. Kwam doordat lane assist tegenwerkte.

Leuk hoor, die troep.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_220117686
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 16:59 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ik zou er dood zenuwachtig van worden van al dat gebliep.
Ik ook. En zo te zien iedereen in dit topic hier.

ADAS schiet dus zn doel voorbij, wat we al dachten voordat het er er kwam. Maar eu niet luisteren he, zoals zo vaak.
Wordt alleen maar onveiliger op de weg want het is ook geen kwestie van 'wennen'. Iedereen zet het standaard uit omdat het ronduit gevaarlijk is.
1947-2016
pi_220117708
Het is zo tegenstrijdig allemaal, laat je niet afleiden tijdens het rijden is altijd een van de speerpunten van verkeersveiligheid, maar ondertussen word je wel een ingebouwde Hyacinth Bouquet opgedrongen. Mja, mijn probleem verder niet. Al mijn auto's zijn en blijven dom, als je de lampen vergeet merk je dat aan een lege accu en een auto die ongevraagd actief zelf gaat (tegen)sturen was 50 jaar geleden hoogstens een dystopisch toekomstbeeld.
pi_220117735
quote:
9s.gif Op maandag 16 februari 2026 17:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Het is zo tegenstrijdig allemaal, laat je niet afleiden tijdens het rijden is altijd een van de speerpunten van verkeersveiligheid, maar ondertussen word je wel een ingebouwde Hyacinth Bouquet opgedrongen.
De kern van de zaak.
1947-2016
  Forum Admin maandag 16 februari 2026 @ 17:15:06 #90
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220117738
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 16:47 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Ik bedoel, een van de basis dingen van autorijden is hem binnen de lijntjes houden. Waarom moet daar een veiligheidssysteem omheen gebouwd worden? Als je je auto niet binnen de lijnen kan houden is er iets anders aan de hand
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 16 februari 2026 @ 17:20:20 #91
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_220117759
Irritant allemaal, ja.

Dat snelheidswaarschuwingsysteem zet ik nu elke rit uit. Het klopt ook zelden, dus werken doet het hier in Nederland sowieso niet.

De parkeersensoren staan standaard uit. Die gaan nu alleen automatisch aan bij het achteruitrijden. En daarna zet ik ze weer uit, want ik heb geen zin dat als ik bij een stoplicht sta dat ik gewaarschuwd wordt voor een blaadje dat baar beneden valt of zo.

En vroeger kon je dat lane assist makkelijk uitzetten via een knop, maar dag zit tegenwoordig ergens achter een menu. Lekker handig en veilig allemaal.

En dan hebben we het nog niet eens over een navigatiesysteem dat me naar verkeerde plaatsen brengt omdat het op gemeenteniveau werkt in plaats van plaatsniveau. Of een audiosysteem dat voorkeurzenders alfabetisch ordent in plaats van wat ik handig vind (de meest geluisterde zenders bij elkaar).
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 16 februari 2026 @ 17:22:45 #92
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_220117770
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 17:15 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik bedoel, een van de basis dingen van autorijden is hem binnen de lijntjes houden. Waarom moet daar een veiligheidssysteem omheen gebouwd worden? Als je je auto niet binnen de lijnen kan houden is er iets anders aan de hand
Het werkt ook in de hand dat je aandacht verslapt, want de lane assist en adaptieve cruise control lossen het wel op.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 16 februari 2026 @ 17:23:44 #93
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220117772
quote:
10s.gif Op maandag 16 februari 2026 15:36 schreef Starhopper het volgende:
Dat is toch gewoon uit te schakelen lijkt mij?
Niet gewoon omdat je telkens weer door allerlei - soms verbogen - menu's moet heen wandelen en het niet aan de auto is om de bestuurder e terroriseren met wat die anders wil.
Ik kan mij bv ook storen dat ik ieder keer weer op mijn navigaite de voorwaarden moet accepteren.
Eén keer moet genoeg zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 16 februari 2026 @ 17:27:09 #94
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220117792
Ik had voor de kerstvakantie een BYD gehuurd, en ja je wordt er idd gek van. FF op de navigatie kijken, pling, let op de weg, let op de weg. Dit ene vele andere irritante alarmpjes, en nee, de meeste zijn niet uit te zetten. Wil je inhalen? Eerst richting aangeven, dan van rijbaan veranderen, niet tegelijkertijd omdat er toch niemand achter je zit, anders grijpt ie in en wordt je terug gedrukt de rijstrook in.
pi_220117794
De zogenaamde veiligheidssysteemen die iedereen meteen uit wil zetten schieten hun doel geheel voorbij. Zo'n lane assist functie is ronduit gevaarlijk met dat getrek aan je stuur. Uitzetten wil helaas niet maar ik kan het gelukkig nog wel veranderen in een trillend stuur, maar per saldo leidt dat ook erg af.
Maar als je de lane assist zijn gang laat gang boor je je dagelijks in een vrachtwagen of andere tegenligger op dit soort wegen.

En elke keer bij het wegrijden moet ik die vervelende piepjes m.b.t. maximum snelheid uit zetten. Gelukkig kan ik nog kiezen tussen een piepje of een ingreep maar de vraag is of dat nog lang zo blijft.

En dat allemaal dankzij de bureaucraten in europa die op onze kosten dit soort onzin mogen bedenken.
-
pi_220117799
De EU, door mongolen voor mongolen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_220117810
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 15:32 schreef Danny het volgende:

[..]
Mijn picanto piept bij geen gordel, open deur, aangetrokken handrem en als hij denkt een botsing te gaan detecteren. Vooral die laatste is irritant en heeft al meerdere keren alarm gegeven terwijl mijn voorganger gewoon aan het afslaan is bijvoorbeeld.

Welke alarmpjes heb jij? Stoor je je eraan? Hoe makkelijk zijn ze uit te zetten?
Piepje dat er vuil op de sensoren zit… logisch het sneeuwde.
Ding bleef maár piepen, ook piepje dat het glad kon zijn.

Erger vind ik dat de auto gaat tegen sturen als je over een streep rijdt, echt gevaarlijk.
pi_220117819
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 17:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik ook. En zo te zien iedereen in dit topic hier.

ADAS schiet dus zn doel voorbij, wat we al dachten voordat het er er kwam. Maar eu niet luisteren he, zoals zo vaak.
Wordt alleen maar onveiliger op de weg want het is ook geen kwestie van 'wennen'. Iedereen zet het standaard uit omdat het ronduit gevaarlijk is.
Zal wel weer bedacht zijn door iemand met een chauffeur en zelf nooit rijd. :P
pi_220117821
quote:
14s.gif Op maandag 16 februari 2026 16:13 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Oeh, weer zo'n typische BMW-aso. Dan gaan we precies 100 km/h rijden ja.
Als je harder rijdt gaat een nieuwe auto dus piepen ;-)
pi_220117888
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 17:36 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Zal wel weer bedacht zijn door iemand met een chauffeur en zelf nooit rijd. :P
En door iemand die met de trein naar zn werk gaat.
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')