quote:Op maandag 16 februari 2026 16:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zie zo ook geen knopje daarvoor.
[ afbeelding ]
Achterkant van mijn auto is nogal vies (net als de rest van de auto) dus onder 'PICANTO' heb ik in het vuil met mijn vinger 'SATÉSAUS' geschreven. Nu staat er dus 'Picanto Satésaus'. Inderdaad zoals je die bij de snackbar besteltquote:Op maandag 16 februari 2026 16:31 schreef xpompompomx het volgende:
"Picanto" klinkt overigens als iets wat je normaal bij de snackbar haalt. Met saus.
Whaaa, dat ga ik morgenochten proberen!quote:Op maandag 16 februari 2026 15:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mute knop op het stuur twee seconden indrukken.
Bij sommige modellen / bouwjaren is het mogelijk om het via de 'favorieten/ster knop' op het stuur te doen, moet je de instellingen van die knop eerst aanpassen.
Die lane assist veroorzaakt ongelukken op NL wegen met die gedeelde fietspaden in de vorm van een stippeltjeslijn waar je over rijdt. Word ik ineens een stukje naar links geduwd terwijl er net een tegenligger aankwamquote:Op maandag 16 februari 2026 15:39 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik kan dit onderschrijven. Elke keer weer driver attention warnings uitzetten. Elke keer weer lane assist uitzetten, elke keer weer "intelligent speed assist" uitzetten.
*zucht*quote:Op maandag 16 februari 2026 16:39 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat kán, maar het is niet toegestaan. Lane Departure Warning bijvoorbeeld, mag niét blijven uitgeschakeld worden. Ik schakel het ook uit bij elke rit opnieuw, niet omdat ik me stoor aan het systeem op zich, maar wél aan de godsgruwelijk irritante alarmtoon.
Nu heeft mijn auto 'Joe mode'. (zo heet 't letterlijk, naar de Tesla eigenaar die Musk gevraagd heeft om deze optie) en dat zet het volume van niet kritieke waarschuwingen met 50% omlaag, dus das op zich wel aardig, maar daarmee ben je er niet, want ze zijn er nog steeds en de 'kritieke' waarschuwingen zijn nog steeds erg luid.
quote:Op maandag 16 februari 2026 16:47 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Die lane assist veroorzaakt ongelukken op NL wegen met die gedeelde fietspaden in de vorm van een stippeltjeslijn waar je over rijdt. Word ik ineens een stukje naar links geduwd terwijl er net een tegenligger aankwam
Of ik wilde een stukje uitwijken voor een vrachtwagen die niet helemaal netjes deed en werd ik bijna de vrachtwagen terug ingestuurd!
Ik denk dat jij geen nieuwe auto wilquote:Op maandag 16 februari 2026 16:51 schreef Nebelwerfer het volgende:
Als ik dit zo lees allemaal zou ik mijn golf station uit 2015 zo in moeten kunnen ruilen voor een auto van 1a 2 jaar oud.
Pm gerust.
Ik zou er dood zenuwachtig van worden van al dat gebliep.quote:Op maandag 16 februari 2026 16:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
*zucht*
Het gaat zn doel compleet voorbij dus.
En weet je wat de oplossing gaat zijn die vanuit brussel gaat komen over 5 jaar? Dat het niet uitgezet kan worden, dat die singepress knoppen verboden worden, dat die piepjes nog luider moeten. Pure repressie.
Dat voel ik nu al op de blote voeten aankomen. Hier moet wat tegen komen. Een programmatje of een USB stick die je in de AUX zet ofso die het standaard uitzet, maar die spionagekasten er van weerhoudt dat ook te registreren.
Autorijden moet veilig blijven en als politici zich er mee gaan bemoeien met hun theoretische overtuigingen, is het einde zoek.
Ik ook. En zo te zien iedereen in dit topic hier.quote:Op maandag 16 februari 2026 16:59 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik zou er dood zenuwachtig van worden van al dat gebliep.
De kern van de zaak.quote:Op maandag 16 februari 2026 17:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Het is zo tegenstrijdig allemaal, laat je niet afleiden tijdens het rijden is altijd een van de speerpunten van verkeersveiligheid, maar ondertussen word je wel een ingebouwde Hyacinth Bouquet opgedrongen.
Ik bedoel, een van de basis dingen van autorijden is hem binnen de lijntjes houden. Waarom moet daar een veiligheidssysteem omheen gebouwd worden? Als je je auto niet binnen de lijnen kan houden is er iets anders aan de handquote:Op maandag 16 februari 2026 16:47 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Die lane assist veroorzaakt ongelukken op NL wegen met die gedeelde fietspaden in de vorm van een stippeltjeslijn waar je over rijdt. Word ik ineens een stukje naar links geduwd terwijl er net een tegenligger aankwam
Of ik wilde een stukje uitwijken voor een vrachtwagen die niet helemaal netjes deed en werd ik bijna de vrachtwagen terug ingestuurd!
Het werkt ook in de hand dat je aandacht verslapt, want de lane assist en adaptieve cruise control lossen het wel op.quote:Op maandag 16 februari 2026 17:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik bedoel, een van de basis dingen van autorijden is hem binnen de lijntjes houden. Waarom moet daar een veiligheidssysteem omheen gebouwd worden? Als je je auto niet binnen de lijnen kan houden is er iets anders aan de hand
Niet gewoon omdat je telkens weer door allerlei - soms verbogen - menu's moet heen wandelen en het niet aan de auto is om de bestuurder e terroriseren met wat die anders wil.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:36 schreef Starhopper het volgende:
Dat is toch gewoon uit te schakelen lijkt mij?
Piepje dat er vuil op de sensoren zit… logisch het sneeuwde.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:32 schreef Danny het volgende:
[..]
Mijn picanto piept bij geen gordel, open deur, aangetrokken handrem en als hij denkt een botsing te gaan detecteren. Vooral die laatste is irritant en heeft al meerdere keren alarm gegeven terwijl mijn voorganger gewoon aan het afslaan is bijvoorbeeld.
Welke alarmpjes heb jij? Stoor je je eraan? Hoe makkelijk zijn ze uit te zetten?
Zal wel weer bedacht zijn door iemand met een chauffeur en zelf nooit rijd.quote:Op maandag 16 februari 2026 17:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik ook. En zo te zien iedereen in dit topic hier.
ADAS schiet dus zn doel voorbij, wat we al dachten voordat het er er kwam. Maar eu niet luisteren he, zoals zo vaak.
Wordt alleen maar onveiliger op de weg want het is ook geen kwestie van 'wennen'. Iedereen zet het standaard uit omdat het ronduit gevaarlijk is.
Als je harder rijdt gaat een nieuwe auto dus piepen ;-)quote:Op maandag 16 februari 2026 16:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Oeh, weer zo'n typische BMW-aso. Dan gaan we precies 100 km/h rijden ja.
En door iemand die met de trein naar zn werk gaat.quote:Op maandag 16 februari 2026 17:36 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Zal wel weer bedacht zijn door iemand met een chauffeur en zelf nooit rijd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |