abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin maandag 16 februari 2026 @ 15:32:22 #1
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220117010
quote:
Mensen worden gek van alarmpjes in nieuwe auto's

Nieuwe auto’s zitten vol met piepjes, meldingen en waarschuwingen. Veel bestuurders worden er gek van. Wat bedoeld is als veiligheid, voelt voor velen als dwang en bemoeizucht. En die stroom aan geluiden is niet alleen irritant, maar kan mensen ook laten schrikken en zo juist voor onveilige situaties zorgen.

Sinds juli 2024 moeten nieuw ontwikkelde automodellen in de EU een systeem hebben dat controleert of de bestuurder wel naar de weg kijkt. Dat heet Advanced Driver Distraction Warning (ADDW). Camera’s en sensoren volgen de stand van je hoofd en je blik. Kijk je even naar het scherm op het dashboard, naar de bijrijder of over je schouder, dan kan de auto direct beginnen te piepen en verschijnt er een waarschuwingssymbool in het scherm achter het stuur.

De reden voor deze regels is duidelijk: Brussel wil minder verkeersdoden. Onderzoeken geven aan dat afleiding een rol speelt bij tussen de 10 en 30 procent van de ongevallen in Europa. Dus bedachten ambtenaren en experts: we laten de auto de bestuurder in de gaten houden. Maar in de praktijk pakt dat vaak onhandig uit. Het systeem gaat verplicht aan bij elke start. Je mag het uitzetten, maar bij de volgende rit staat alles weer vrolijk terug op "aan".

Daar komt bij dat fabrikanten de boel op hun eigen manier invullen. Sommige systemen zijn zo scherp afgesteld dat ze al waarschuwen als je een korte blik op het centrale scherm werpt. Terwijl juist die schermen steeds voller staan met knoppen voor airco, radio en navigatie. De auto dwingt je dus om op dat scherm te kijken, en straft je daarna met een schel piepconcert omdat je… op dat scherm kijkt. Dat voelt niet als slimme veiligheid, maar als betutteling.

Het wordt extra frustrerend als het systeem ook begint te loeien als je even over je schouder kijkt, bijvoorbeeld om de dode hoek te controleren. Dat is gewoon goed rijgedrag. Toch "denkt" de auto dat je afgeleid bent. Sommige bestuurders schrikken zich dan rot van het plotselinge geluid, zeker in druk verkeer of bij een inhaalactie. Zo’n reflex kan juist voor rare stuurbewegingen zorgen. De maatregel die een ongeluk moet voorkomen, kan zo zelf een risico worden.

Daarbovenop verschilt het geluidsniveau per merk. In sommige auto’s is het volume fel en scherp. Ook het uitzetten van de functie is vaak onhandig. Soms zit de optie diep verstopt in een menu in het centrale scherm, dat je tijdens het rijden eigenlijk niet uitgebreid wil bedienen. Je moet dus óf de piep accepteren, óf prutsen in een menu terwijl je op de weg hoort te letten. Dat wringt vanuit elk veiligheidsstandpunt.

Een kleine opluchting is dat steeds meer merken een aparte knop op het dashboard of stuur plaatsen. Daarmee kun je in één keer dit soort assistenten uitzetten. Bestuurders kiezen dan vaak voor rust boven de beloofde bescherming. Dat zegt veel over hoe irritant en opdringerig deze systemen kunnen zijn. De bedoeling achter de EU-regels is begrijpelijk, maar in de uitwerking voelt het voor veel mensen als een auto die je constant op de vingers tikt.

De vraag is dan ook hoeveel vrijheid een bestuurder nog heeft. Een auto die je helpt bij echte noodsituaties is prettig. Een auto die bij elk zijwaarts knikje begint te piepen, haalt de lol uit autorijden en kan zelfs schrikreacties oproepen. Misschien is het tijd dat Brussel en de fabrikanten beter luisteren naar de mensen achter het stuur: veiligheid is goed, maar niet als de auto je met elk piepje een beetje minder veilig laat voelen.

260216_1_e46283b65f80b363b9c2f234faa902ca_800_523.jpg(Afbeelding: Grok AI / FOK.nl)
Mijn picanto piept bij geen gordel, open deur, aangetrokken handrem en als hij denkt een botsing te gaan detecteren. Vooral die laatste is irritant en heeft al meerdere keren alarm gegeven terwijl mijn voorganger gewoon aan het afslaan is bijvoorbeeld.

Welke alarmpjes heb jij? Stoor je je eraan? Hoe makkelijk zijn ze uit te zetten?
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  maandag 16 februari 2026 @ 15:36:22 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220117055
Dat is toch gewoon uit te schakelen lijkt mij?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Forum Admin maandag 16 februari 2026 @ 15:39:56 #3
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220117088
Ik kan dit onderschrijven. Elke keer weer driver attention warnings uitzetten. Elke keer weer lane assist uitzetten, elke keer weer "intelligent speed assist" uitzetten.

Elke keer weer als je de auto start.. en die systemen maken autorijden helemaal niet veiliger, het maakt automobilisten dommer.

Vraag je je af waarom iemand 80 rijdt op de snelweg? Bij een moderne auto kan het zomaar zijn dat er iemand in zit die af gaat van de laatste signalering van dat systeem, dus dan staat er 80 op het dashboard en gaat de auto alarmeren als je harder rijdt. Lane assist zorgt er voor dat je tegen de auto moet werken om ruimte te maken voor een vrachtwagen (om maar wat te noemen) of erger nog, lane assist die tijdelijke belijning niet herkent en dus gaat tegensturen terwijl je rechtdoor wil.

En er komen nog veel meer van dit soort kut systemen aan die auto's nodeloos duur en ingewikkeld maken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220117110
Ik vind vooral de overgevoelige parkeersensor irritant. Zit soms nog meer dan een meter tussen auto achter/voor me en dan al dat gepiep. 🤐
Zonder wrijving geen glans
  maandag 16 februari 2026 @ 15:42:33 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220117120
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 15:39 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik kan dit onderschrijven. Elke keer weer driver attention warnings uitzetten. Elke keer weer lane assist uitzetten, elke keer weer "intelligent speed assist" uitzetten.

Elke keer weer als je de auto start.. en die systemen maken autorijden helemaal niet veiliger, het maakt automobilisten dommer.

Vraag je je af waarom iemand 80 rijdt op de snelweg? Bij een moderne auto kan het zomaar zijn dat er iemand in zit die af gaat van de laatste signalering van dat systeem, dus dan staat er 80 op het dashboard en gaat de auto alarmeren als je harder rijdt. Lane assist zorgt er voor dat je tegen de auto moet werken om ruimte te maken voor een vrachtwagen (om maar wat te noemen) of erger nog, lane assist die tijdelijke belijning niet herkent en dus gaat tegensturen terwijl je rechtdoor wil.

En er komen nog veel meer van dit soort kut systemen aan die auto's nodeloos duur en ingewikkeld maken.
Moet je dat voor elke rit weer uitzetten dan? Dat is wel waardeloos
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Forum Admin maandag 16 februari 2026 @ 15:43:33 #6
pi_220117132
quote:
10s.gif Op maandag 16 februari 2026 15:42 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Moet je dat voor elke rit weer uitzetten dan? Dat is wel waardeloos
Yes, elke keer als je de auto uitzet reset dat.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220117144
Allemaal afleiding van wat je zou moeten doen: autorijden.
En afleiding is gevaarlijk.

Theoretische kolder is dit wat standaard uit moet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220117151
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 15:39 schreef Straatcommando. het volgende:

Is er niet inmiddels een software pakketje beschikbaar wat het allemaal standaard uitzet als je de auto start? Als het te programmeer is dat het standaard aan staat, kan je het ook de andere kant op doen lijkt mij.
1947-2016
pi_220117160
Ja, godsgruwelijk irritant. Je moet het idd bij elke start opnieuw uitschakelen en ik heb nu op het dashboard drie smiley's geplakt zodat je de knipperende signalen niet ziet. Te hard rijden: knipper knipper knipper :(
Volgens de auto te dicht op je voorganger: knipper knipper knipper :( :(

Sodemieter op met die troep.
  maandag 16 februari 2026 @ 15:45:30 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220117162
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 15:43 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat is kut. Zo moeilijk zou het niet zijn om de instellingen te bewaren zou je denken
pi_220117164
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 15:32 schreef Danny het volgende:

[..]
Mijn picanto piept bij geen gordel, open deur, aangetrokken handrem en als hij denkt een botsing te gaan detecteren. Vooral die laatste is irritant en heeft al meerdere keren alarm gegeven terwijl mijn voorganger gewoon aan het afslaan is bijvoorbeeld.

Welke alarmpjes heb jij? Stoor je je eraan? Hoe makkelijk zijn ze uit te zetten?
Ik heb 100.000 soorten alarmpjes. Nee. Bij KIA kan je met een druk op de knop een deel van de alarmpjes uitzetten.

Gr gr.
pi_220117166
quote:
10s.gif Op maandag 16 februari 2026 15:45 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat is kut. Zo moeilijk zou het niet zijn om de instellingen te bewaren zou je denken
Dat mag niet van Brussel!!!
pi_220117169
quote:

[..]
Invasief.
Het moet stil zijn in de auto. Plotselinge piepjes leiden af.

Gelukkig heb ik geen nieuwe nieuwe auto en dat gaat nog wel een tijdje duren ook.
Waardeloos.
1947-2016
pi_220117171
Ik heb een Corsa uit 2007 dus daar zitten weinig alarmpjes op :D

In het algemeen gesproken vind ik zo'n lampje dat in je buitenspiegel gaat branden voor de dode hoek nog wel prima en ACC is als het een goed werkend systeem is ook nog prettig. Verder hoeft het voor mij allemaal niet zo, maar wat ik nog veel irritanter vind is als dingen als de aircobediening in een touchscreen zitten. Ik ben momenteel aan het oriënteren op een nieuwe auto, maar auto's die dat soort zaken niet als fysieke knop hebben gaan linea recta van het lijstje af.
  Forum Admin maandag 16 februari 2026 @ 15:46:49 #15
pi_220117175
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 15:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Is er niet inmiddels een software pakketje beschikbaar wat het allemaal standaard uitzet als je de auto start? Als het te programmeer is dat het standaard aan staat, kan je het ook de andere kant op doen lijkt mij.
quote:

[..]
Dat zou je denken, maar dat mag dus niet. _O-
  Moderator maandag 16 februari 2026 @ 15:48:04 #16
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220117181
Mijn grote irritatie is dan weer dat ik alles via een scherm moet doen. Ik wil gewoon knopjes zonder te hoeven te zoeken in menu's. En al helemaal als ik aan het rijden ben.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 16 februari 2026 @ 15:48:05 #17
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_220117182
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  Admin maandag 16 februari 2026 @ 15:49:36 #18
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220117192
quote:
10s.gif Op maandag 16 februari 2026 15:36 schreef Starhopper het volgende:
Dat is toch gewoon uit te schakelen lijkt mij?
Ja. Moet alleen wel elke keer als je je auto start.
pi_220117195
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2026 15:46 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
[..]
Dat zou je denken, maar dat mag dus niet. _O-
De grote vraag is: wie gaat/kan daar op controleren?

Als er een programeerder is die dit met een vinkje in het hoofdmenu uit kan zetten... En als je naar de onderhoud gaat, weer aan, gaat niemand je hierop ooit kunnen pakken. Of uberhaupt controleren.
1947-2016
  maandag 16 februari 2026 @ 15:49:55 #20
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220117198
quote:
85s.gif Op maandag 16 februari 2026 15:48 schreef xpompompomx het volgende:
Mijn grote irritatie is dan weer dat ik alles via een scherm moet doen. Ik wil gewoon knopjes zonder te hoeven te zoeken in menu's. En al helemaal als ik aan het rijden ben.
Kom je nu even stoer met je luxe schermpje :D :T O+

Maar valt er in dat schermpje niet een userprofiel aan te maken ofzo?
  maandag 16 februari 2026 @ 15:50:00 #21
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220117199
We hoeven in ieder geval nog geen helm op in de auto.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Moderator maandag 16 februari 2026 @ 15:50:37 #22
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220117204
quote:
10s.gif Op maandag 16 februari 2026 15:49 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Kom je nu even stoer met je luxe schermpje :D :T O+
Lekker patsen met m'n leasewagen ja.

[ Bericht 0% gewijzigd door xpompompomx op 16-02-2026 16:00:09 ]
  Admin maandag 16 februari 2026 @ 15:51:05 #23
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220117206
quote:

[..]
wettelijk verplicht dat dat standaard aanstaat. Met dank aan de EU.
  Admin maandag 16 februari 2026 @ 15:51:30 #24
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220117210
quote:
11s.gif Op maandag 16 februari 2026 15:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik heb 100.000 soorten alarmpjes. Nee. Bij KIA kan je met een druk op de knop een deel van de alarmpjes uitzetten.

Gr gr.
Niet bij mijn Picanto -O-
  maandag 16 februari 2026 @ 15:51:45 #25
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_220117212
dat 1 km/uur te hard gepiep is echt zo enorm dom, welke mongol verzint zoiets!? :')
vast door iemand met een privé chauffeur die het elke keer uitzet, zodat ze er zelf geen last van hebben
het wordt er naar mijn idee alleen maar onveiliger op omdat iedereen zo snel mogelijk die troep uit wil hebben en dan in het menu gaat rommelen tijdens het rijden
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_220117214
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 15:50 schreef inslagenreuring het volgende:
We hoeven in ieder geval nog geen helm op in de auto.
Straks krijg je een schokketting om je nek die je om moet hebben voordat de auto start. Dan krijg je ipv irritante piepjes, elektrische schokken als je je handen niet op 10 voor 2 heb. Maakt niet uit of het een schakelbak is.

Je moet als een bange hond auto rijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Red_85 op 16-02-2026 16:02:10 ]
1947-2016
  Forum Admin maandag 16 februari 2026 @ 15:52:25 #27
pi_220117221
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 15:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als er een programeerder is die dit met een vinkje in het hoofdmenu uit kan zetten... En als je naar de onderhoud gaat, weer aan, gaat niemand je hierop ooit kunnen pakken. Of uberhaupt controleren.
Alles wordt gelogd. Het gaat om de gevallen dat er schade of letsel veroorzaakt wordt en de auto uitgelezen wordt. En dan ben je klaar als het geautomatiseerd is uitgeschakeld of zelfs uitgeprogrammeerd js.
  Moderator maandag 16 februari 2026 @ 15:52:41 #28
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220117222
Ook bloedirritant; dat wat in elektrieke wagens door moet gaan voor versnellingspook niet meer standaard op de vertrouwde versnellingspookplek zit.
pi_220117224
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 15:51 schreef L3viathan het volgende:
dat 1 km/uur te hard gepiep is echt zo enorm dom, welke mongol verzint zoiets!? :')
vast door iemand met een privé chauffeur die het elke keer uitzet, zodat ze er zelf geen last van hebben
het wordt er naar mijn idee alleen maar onveiliger op omdat iedereen zo snel mogelijk die troep uit wil hebben en dan in het menu gaat rommelen tijdens het rijden
Niet door te rommelen in het menu, door de afleiding die die teringpiepjes veroorzaken. Ik wil alleen dat mijn auto piept als er echt wat aan de hand is. Iets technisch terminaals. Voor de rest: bek dicht.
1947-2016
  maandag 16 februari 2026 @ 15:55:48 #30
485927 DrTokkie
Lubricated Mirror
pi_220117243
quote:

[..]
Ik snap het, op dit moment denk ik, goh wat mooi, al die leuke foefjes, maar het doet me denken aan vroeger toen ik computers nog leuk vond om te onderhouden.

In het begin lijkt me dit dus echt leuk om te hebben, net zoals een nieuw besturingssysteem versie zoals Gnome/KDE/Xfce/Catfood/Blackbox e.d., maar met de tijd denk ik goh ik heb helemaal geen tijd om dat allemaal weer helemaal opnieuw steeds maar weer te doen.

Ga nu 5e jaar in van laatste keer besturingssysteem computer installeren, en dat is geen windows, want van windows wordt ik krankzinnig gek, en de 1e foefjes vond ik echt van windows vooral heel prachtig, zo mooi.

Ik zou inderdaad prima in een auto rond kunnen rijden de 1e weken met dit soort gedrag, maar daarna, denk ik, van uit die shit. Wel op de veiligste stand natuurlijk.

Bij mij moet het met mijn huidige leeftijd, gewoon werken, geen gezijk, maar gordels om en airbag voor baby protectie vind ik wel belangrijk.
Everytime You Installed Microsoft Windows Subsystem for Linux, Jesus Christ Killed a Puppy
Ter nagedachtenis voor overleden Debian Linux Ontwikkelaars: https://tinet.nl
  Forum Admin maandag 16 februari 2026 @ 15:55:52 #31
pi_220117244
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 15:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Niet door te rommelen in het menu, door de afleiding die die teringpiepjes veroorzaken. Ik wil alleen dat mijn auto piept als er echt wat aan de hand is. Iets technisch terminaals. Voor de rest: bek dicht.
Nou dat kan ook vervelend zijn, ik heb namelijk ook een auto die maar een soort chime heeft. Dat geluid kan dus "pas op, het vriest!" betekenen, maar het kan ook een half maandsalaris betekenen. :')
pi_220117249
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 15:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Alles wordt gelogd. Het gaat om de gevallen dat er schade of letsel veroorzaakt wordt en de auto uitgelezen wordt. En dan ben je klaar als het geautomatiseerd is uitgeschakeld of zelfs uitgeprogrammeerd js.
Een soort techniek repressie dus.

een vinkje programmeren dus: driver aid(e)s off/on [x]
1947-2016
  Moderator maandag 16 februari 2026 @ 15:57:08 #33
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220117256
Maar eigenlijk wil ik gewoon dit:
  maandag 16 februari 2026 @ 15:57:10 #34
485927 DrTokkie
Lubricated Mirror
pi_220117258
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 15:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Bedoel je niet dat de huidige moderne auto inmiddels moeilijker te jailbraiken is dan de gemiddelde JSF Joint Strike Fighter F35?
Everytime You Installed Microsoft Windows Subsystem for Linux, Jesus Christ Killed a Puppy
pi_220117265
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 15:51 schreef Danny het volgende:

[..]
Mute knop op het stuur twee seconden indrukken.

Bij sommige modellen / bouwjaren is het mogelijk om het via de 'favorieten/ster knop' op het stuur te doen, moet je de instellingen van die knop eerst aanpassen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2026 15:58:11 ]
  Forum Admin maandag 16 februari 2026 @ 15:58:15 #36
pi_220117266
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 15:57 schreef DrTokkie het volgende:

[..]
Bedoel je niet dat de huidige moderne auto inmiddels moeilijker te jailbraiken is dan de gemiddelde JSF Joint Strike Fighter F35?
Dat valt wel mee, het heimelijk doen is wel heel moeilijk.
pi_220117267
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 15:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nou dat kan ook vervelend zijn, ik heb namelijk ook een auto die maar een soort chime heeft. Dat geluid kan dus "pas op, het vriest!" betekenen, maar het kan ook een half maandsalaris betekenen. :')
:') }:|

Mijn auto (Ford Focus 2012) Dingggg dingggg dinggggg als het een waarschuwing is en piep piep piep als het een alarm is.

Echt, die theocraten in europa... Holy shit.
1947-2016
  maandag 16 februari 2026 @ 15:59:02 #38
485927 DrTokkie
Lubricated Mirror
pi_220117268
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 15:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Op youtube zullen vast jailbreak achtige dingen vermeld worden, maar een auto jailbraken is wat anders dan een F35 jailbraiken of een iPhone jailbraken, bij een iPhone kan ik me voorstellen dat het prima is als er wat fout gaat.
pi_220117269
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 15:57 schreef DrTokkie het volgende:

[..]
Dat weet ik dus niet. Ik heb geen hypermoderne auto en twijfel of ik dat ooit wil als ik dit lees.
1947-2016
pi_220117270
quote:
13s.gif Op maandag 16 februari 2026 15:52 schreef xpompompomx het volgende:
Ook bloedirritant; dat wat in elektrieke wagens door moet gaan voor versnellingspook niet meer standaard op de vertrouwde versnellingspookplek zit.
Dat geldt voornamelijk voor de VAG producten. Wij rijden een Born en EV6 hier, de EV6 heeft gewoon een draaiknop op het middenconsole. Bij de Born zit 't allemaal op het hendeltje achter je stuur (geldt ook voor ID3/4 e.d.).

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2026 16:00:14 ]
  maandag 16 februari 2026 @ 16:00:58 #41
485927 DrTokkie
Lubricated Mirror
pi_220117280
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 15:51 schreef Danny het volgende:

[..]
Ik eet wel eens een Picanto met Punani *O* of Panini zoals die vrouwen dat uitspreken, maar ik zeg gewoon Punani en krijg dan een Panini, dus werkt prima. w/
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 16 februari 2026 @ 16:01:25 #42
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_220117283
Godzijdank is mijn audi te oud voor dat soort crap. *O*
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator maandag 16 februari 2026 @ 16:01:36 #43
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220117284
quote:
6s.gif Op maandag 16 februari 2026 15:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Dat geldt voornamelijk voor de VAG producten. Wij rijden een Born en EV6 hier, de EV6 heeft gewoon een draaiknop op het middenconsole. Bij de Born zit 't allemaal op het hendeltje achter je stuur (geldt ook voor ID3/4 e.d.).
Ik weet, want rij ID4.
pi_220117296
Dit is bedacht door de EU en het is per EU wetgeving verplicht dat het systeem iedere keer reset. De meeste fabrikanten komen nu met oplossingen om het met één knop uit te zetten.
pi_220117300
quote:
6s.gif Op maandag 16 februari 2026 16:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik weet, want rij ID4.
Heeft de ID4 ook van die achterlijke knoppen voor de bediening van de ramen achter? Als ik in de Born rij druk ik altijd het kutknopje in. Sta ik bij zo'n slagboom, gaat de achterruit naar beneden.
pi_220117305
quote:
6s.gif Op maandag 16 februari 2026 15:57 schreef xpompompomx het volgende:
Maar eigenlijk wil ik gewoon dit:
[ afbeelding ]
Een dashboard met klokken en wijzers.
1947-2016
  Forum Admin maandag 16 februari 2026 @ 16:04:42 #47
pi_220117307
quote:
6s.gif Op maandag 16 februari 2026 16:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik weet, want rij ID4.
Ben je ook zo'n lulhannes die tergend langzaam optrekt en rijdt maar op totaal willekeurige momenten (bij voorkeur als je ingehaald wordt)ineens vol gas geeft?
  Moderator maandag 16 februari 2026 @ 16:05:12 #48
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220117310
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 16:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Een dashboard met klokken en wijzers.
En eentje die nog kan praten ook.
pi_220117317
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2026 16:03 schreef RotatoR het volgende:
Dit is bedacht door de EU en het is per EU wetgeving verplicht dat het systeem iedere keer reset. De meeste fabrikanten komen nu met oplossingen om het met één knop uit te zetten.
Zoals Winston Wolfe dat zou zeggen:

Pretty please, with sugar on top
1947-2016
  Moderator maandag 16 februari 2026 @ 16:07:25 #50
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220117320
quote:
8s.gif Op maandag 16 februari 2026 16:04 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ben je ook zo'n lulhannes die tergend langzaam optrekt en rijdt maar op totaal willekeurige momenten (bij voorkeur als je ingehaald wordt)ineens vol gas geeft?
Als jij het wil ben ik dat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')