Thanks!!!quote:Op zondag 15 februari 2026 16:30 schreef Felagund het volgende:
[..]
We zijn 4e geworden in de kwalificatie, en mogen in de halve finale tegen Italie.
Jorrit is een ouwe stayer zonder basissnelheid; dan lig je na 2 rondjes al 5 seconde achter.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:29 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik snap nu pas hoe belangrijk de rol van Bosker is, die moet Huizinga echt op gang trekken en mag dan daarna nog extra energie gaan stoppen in het achteraan aanhaken en duwen. Dat ze door zijn is wel een godswonder eigenlijk. En Chris nog net zo sjaggo, je zou als schaatser toch weigeren om met die kerel samen te rijden zeg. Lekker Chris eruit en Jorrit erin, die heeft nog wel een leuk eindschot
Hoewel z'n vele All-roundkampioenschappen in die tijd wel veel zwaarder wogen dan nu.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:30 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Een goed paard maakt nog geen goede ruiter, alhoewel, Rintje won nooit goud.
Ook wel de vraag hoe serieus NL en China de halve finale überhaupt gaan nemen met deze verschillenquote:Op zondag 15 februari 2026 16:31 schreef GotenSSJ het volgende:
0,2 seconden achter China zie ik ook nog wel goed komen in de strijd om brons, dat zouden de Nederlanders toch beter aan moeten kunnen.
Dat lijkt mij ook wel.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:31 schreef GotenSSJ het volgende:
0,2 seconden achter China zie ik ook nog wel goed komen in de strijd om brons, dat zouden de Nederlanders toch beter aan moeten kunnen.
Je hebt bijna 1500 meter met uithoudingsvermogen nodig, die we hebben we bijna niet.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:31 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Jorrit is een ouwe stayer zonder basissnelheid; dan lig je na 2 rondjes al 5 seconde achter.
Dat heb ik nooit begrepen, olympisch goud is belangrijker, niet die fluttoernooien die elk jaar zijn.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:31 schreef Strani het volgende:
[..]
Hoewel z'n vele All-roundkampioenschappen in die tijd wel veel zwaarder wogen dan nu.
Mag toch hopen dat beide landen het in ieder geval gaan proberen.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:32 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ook wel de vraag hoe serieus NL en China de halve finale überhaupt gaan nemen met deze verschillen
Nee. En is ook nooit geprobeerd. We moeten hopen dat Hollaar zich wat door kan ontwikkelen.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:32 schreef Felagund het volgende:
[..]
Je hebt bijna 1500 meter met uithoudingsvermogen nodig, die we hebben we bijna niet.
Kjeld dan maar?quote:Op zondag 15 februari 2026 16:32 schreef Felagund het volgende:
[..]
Je hebt bijna 1500 meter met uithoudingsvermogen nodig, die we hebben we bijna niet.
Types als Wennemars Sr. , Kramer en Tuitert dus.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:32 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wennemars is een keer geprobeerd, maar dat was niet echt een groot succesquote:Op zondag 15 februari 2026 16:33 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nee. En is ook nooit geprobeerd. We moeten hopen dat Hollaar zich wat door kan ontwikkelen.
Dat dacht ik ook al ja, is het verstandig om al je energie daar in te stoppen.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:32 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ook wel de vraag hoe serieus NL en China de halve finale überhaupt gaan nemen met deze verschillen
Wel, 3 keer zelfs.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:32 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Maar niet in deze samenstelling.
Laten we de 3000 meter maar weer invoeren.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:32 schreef Felagund het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat was ook nog wel voordat die de stap vooruit heeft gemaakt. En het proberen zouden ze natuurlijk vooral buiten de WB's om moeten doen.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:34 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wennemars is een keer geprobeerd, maar dat was niet echt een groot succes
Die is morgen!quote:Op zondag 15 februari 2026 16:35 schreef kilon het volgende:
[..]
Laten we de 3000 meter maar weer invoeren.
Zeker wel.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:32 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Maar niet in deze samenstelling.
Correctiequote:Op zondag 15 februari 2026 16:30 schreef Felagund het volgende:
[..]
We zijn 4e geworden in de kwalificatie, en mogen in de halve finale tegen Italie.
quote:Op zondag 15 februari 2026 16:35 schreef Redefine het volgende:
Schouten denkt dat Huizinga de start wel op zich kan nemen. Nee dit kan niet
Ik zat ook echt met verbazing te luisteren.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:35 schreef Redefine het volgende:
Schouten denkt dat Huizinga de start wel op zich kan nemen. Nee dit kan niet
Dan heb je dus een analist die zelf dit jaar niet heeft gekeken en zich ook niet eens heeft ingelezen. Nog even buiten het punt dat ze natuurlijk nooit die wissel van Bosker van 1 naar 3 zouden doen als Huizinga zelf snel genoeg wasquote:Op zondag 15 februari 2026 16:36 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
[..]
Ik zat ook echt met verbazing te luisteren.
Ja preciesquote:Op zondag 15 februari 2026 16:37 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dan heb je dus een analist die zelf dit jaar niet heeft gekeken en zich ook niet eens heeft ingelezen. Nog even buiten het punt dat ze natuurlijk nooit die wissel van Bosker van 1 naar 3 zouden doen als Huizinga zelf snel genoeg was
Dan kunnen we er niet over posten, helaas.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:38 schreef 3rr0r het volgende:
Er is nog geen Schaatsen 500m vrouwen topic
Zoveel gaat men er dus vanuit dat het schriftelijk afgedaan kan worden.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:38 schreef 3rr0r het volgende:
Je mag hem openen!quote:Op zondag 15 februari 2026 16:38 schreef 3rr0r het volgende:
Het is voor de NOS belangrijker om daar een naam te hebben staan dan iemand die echt iets toe kan voegen..quote:Op zondag 15 februari 2026 16:37 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dan heb je dus een analist die zelf dit jaar niet heeft gekeken en zich ook niet eens heeft ingelezen. Nog even buiten het punt dat ze natuurlijk nooit die wissel van Bosker van 1 naar 3 zouden doen als Huizinga zelf snel genoeg was
Die was wel leuk ja.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:39 schreef WAvanBuren het volgende:
Ik was vroeger stiekem een beetje verliefd op Lemay.
Zonde, ik had er echt zin inquote:Op zondag 15 februari 2026 16:38 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Dan kunnen we er niet over posten, helaas.
Nou was de kritiek er terecht al op Schouten dat ze helemaal niks zinnigs zegt en ook totaal niet kritisch of wat dan ook. Maar dit sloeg wel alles.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:39 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Het is voor de NOS belangrijker om daar een naam te hebben staan dan iemand die echt iets toe kan voegen..
Waarom niet vandaag gewoon Wennemars of Wüst?
Oh, die zijn er nu
Iedereen moet wel aan de beurt komen. Sowieso voegen Wüst en Schouten helemaal niks toe. Zo is het wel makkelijk geld verdienen en voor de NOS makkelijk geld weggooienquote:Op zondag 15 februari 2026 16:39 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Het is voor de NOS belangrijker om daar een naam te hebben staan dan iemand die echt iets toe kan voegen..
Waarom niet vandaag gewoon Wennemars of Wüst?
Oh, die zijn er nu
Ja, snap al niet waarom je 4 verschillende analisten hebt eigenlijk.. 3 is logisch omdat Erben niet alle afstanden mag doen, maar waarom die 4e er dan nog bij?quote:Op zondag 15 februari 2026 16:40 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Iedereen moet wel aan de beurt komen. Sowieso voegen Wüst en Schouten helemaal niks toe. Zo is het wel makkelijk geld verdienen en voor de NOS makkelijk geld weggooien
Dat is eigenlijk alleen Sander Boschker, maar ja...quote:Op zondag 15 februari 2026 16:32 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wel goede schaatsers dan.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk alleen Sander Boschker, maar ja...
Je ziet wel graag dat de NOS graag man en vrouw hebben als analisten, ook in andere sporten. Dat is een keuze.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:42 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ja, snap al niet waarom je 4 verschillende analisten hebt eigenlijk.. 3 is logisch omdat Erben niet alle afstanden mag doen, maar waarom die 4e er dan nog bij?
Ja. En veel keuze hebben ze dan weer niet. Veel oud-schaatsers zullen er geen zin in hebben of zijn een beetje grijze muizen.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:43 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Je ziet wel graag dat de NOS graag man en vrouw hebben als analisten, ook in andere sporten. Dat is een keuze.
Zou wel grappig zijn als Nederland vol voor de finale gaat tegen Italië en de Chinezen een rit later op hun gemakje rondjes gaan rijden.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:32 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dit maakt dit onderdeel eigenlijk enorm suf. Doe mij maar de Team Sprint hiervoor in de plaats.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:52 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Zou wel grappig zijn als Nederland vol voor de finale gaat tegen Italië en de Chinezen een rit later op hun gemakje rondjes gaan rijden.
Maar die gaan ze dan op dezelfde manier rijden he. De TP is tijdens WK's en EK's slechts één rit, maar hier wel anders.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:55 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Dit maakt dit onderdeel eigenlijk enorm suf. Doe mij maar de Team Sprint hiervoor in de plaats.
Het is maar een scenario hè? Kan me niet herinneren dat het ooit is voorgekomen.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:55 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Dit maakt dit onderdeel eigenlijk enorm suf. Doe mij maar de Team Sprint hiervoor in de plaats.
quote:Een dag voor de finalerondes van de ploegenachtervolging, maakt bondscoach Rintje Ritsma de opstelling bekend voor de halve finales. Jorrit Bergsma, die brons won op de 10.000 meter, komt in de ploeg. Marcel Bosker rijdt de halve finale niet.
In de eerste ronde begon Bosker nog als kopman, om de koppositie na 600 meter af te geven aan Chris Huizinga. Een wissel kost altijd wat tijd in de achtervolging. "We hebben veel focus op de snelheid bij de start gehad, maar eigenlijk vallen de tijden tegen", zegt Ritsma over alle ploegen die deelnemen. "Zeker als je kijkt naar individuele afstanden, wordt er niet hard gereden." Volgens Ritsma beginnen veel teams te snel, waardoor de tijden aan het einde oplopen. "We moeten iets rustiger en de tijden vlak houden, dan hebben we misschien wel een kans om heel dicht bij Italië te zitten of ze te verslaan."
Ritsma heeft nog geen keuze gemaakt over de opstelling in een eventuele finale. "Dan is Bosker weer fris, dus het kan zijn dat we de finale weer anders rijden."
Dan gaan ze volle bak voor brons.quote:Op maandag 16 februari 2026 16:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Die liggen na een ronde 2 seconden achter die ze nooit meer gaan goedmaken.
https://sportnieuws.nl/sc(...)2026021614120160440/quote:"Als we gaan, gaan we strijdend ten onder. Als het gat te groot wordt, heeft het geen zin om door te blijven rijden. Dan kunnen we hem afbreken en dan is het sparen. Dan moet je echt op brons gaan rijden."
Bosker gaat the Peen Train slopen.quote:Op maandag 16 februari 2026 16:37 schreef Marcoss het volgende:
Ach, de halve finale is toch kansloos, dan maar iemand sparen
En Bartje Hoolwerf ookquote:Op maandag 16 februari 2026 16:28 schreef Felagund het volgende:
Ach Bosker.
Prins gooit nu echt met dingen.
Jij verwacht dat die verliezen van de Chinezen?quote:Op maandag 16 februari 2026 16:42 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Bosker gaat the Peen Train slopen.
Dat lijkt mij ook wel de beste keuze. Natuurlijk is Italië als ze een normale vorm hebben veel sneller. Maar is niet ondenkbaar dat de spanning vat krijgt op de Italianen voor thuispubliek (al denk ik eerder dat ze er door groeien) of dat een van de drie net niet helemaal fit is of een misslag maakt en zich daardoor teveel laat afleiden.quote:Op maandag 16 februari 2026 16:32 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Dan gaan ze volle bak voor brons.
[..]
https://sportnieuws.nl/sc(...)2026021614120160440/
Hij leek mij te doelen op de TP van gisteren. Dat ook bij de andere landen er niet heel snel gestart wordt. Of eigenlijk nog meer dat de Nederlandse schaatsers allemaal niet snel starten.quote:Op maandag 16 februari 2026 16:32 schreef kilon het volgende:
"Zeker als je kijkt naar individuele afstanden, wordt er niet hard gereden."
Ik weet ook niet wat hij hier precies bedoelt, maar er wordt juist snoeihard gereden op deze baan (door sommigen).
Als in de rond erna Bosker wel weer rijdt heeft die weinig reden om iets te gooienquote:Op maandag 16 februari 2026 16:28 schreef Felagund het volgende:
Ach Bosker.
Prins gooit nu echt met dingen.
"Zeker als je kijkt naar individuele afstanden, wordt er niet hard gereden."quote:Op maandag 16 februari 2026 16:47 schreef Redefine het volgende:
[..]
Hij leek mij te doelen op de TP van gisteren. Dat ook bij de andere landen er niet heel snel gestart wordt. Of eigenlijk nog meer dat de Nederlandse schaatsers allemaal niet snel starten.
Zie mijn tweede deel van mijn opmerking. Het lijkt mij als die dat bedoeld.quote:Op maandag 16 februari 2026 16:55 schreef franklop het volgende:
[..]
"Zeker als je kijkt naar individuele afstanden, wordt er niet hard gereden."
Staat er in de quote op NOS. Er zijn geloof ik 6 OR's gereden
Ik denk dat je een risico hebt dat je twee keer verliest, dus ik zou het andersom doen.quote:Op maandag 16 februari 2026 16:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik zou Bosker halve finale laten rijden en dan in verliezersfinale met Bergsma.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |