quote:Een dag voor de finalerondes van de ploegenachtervolging, maakt bondscoach Rintje Ritsma de opstelling bekend voor de halve finales. Jorrit Bergsma, die brons won op de 10.000 meter, komt in de ploeg. Marcel Bosker rijdt de halve finale niet.
In de eerste ronde begon Bosker nog als kopman, om de koppositie na 600 meter af te geven aan Chris Huizinga. Een wissel kost altijd wat tijd in de achtervolging. "We hebben veel focus op de snelheid bij de start gehad, maar eigenlijk vallen de tijden tegen", zegt Ritsma over alle ploegen die deelnemen. "Zeker als je kijkt naar individuele afstanden, wordt er niet hard gereden." Volgens Ritsma beginnen veel teams te snel, waardoor de tijden aan het einde oplopen. "We moeten iets rustiger en de tijden vlak houden, dan hebben we misschien wel een kans om heel dicht bij Italië te zitten of ze te verslaan."
Ritsma heeft nog geen keuze gemaakt over de opstelling in een eventuele finale. "Dan is Bosker weer fris, dus het kan zijn dat we de finale weer anders rijden."
Dan gaan ze volle bak voor brons.quote:Op maandag 16 februari 2026 16:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Die liggen na een ronde 2 seconden achter die ze nooit meer gaan goedmaken.
https://sportnieuws.nl/sc(...)2026021614120160440/quote:"Als we gaan, gaan we strijdend ten onder. Als het gat te groot wordt, heeft het geen zin om door te blijven rijden. Dan kunnen we hem afbreken en dan is het sparen. Dan moet je echt op brons gaan rijden."
Bosker gaat the Peen Train slopen.quote:Op maandag 16 februari 2026 16:37 schreef Marcoss het volgende:
Ach, de halve finale is toch kansloos, dan maar iemand sparen
En Bartje Hoolwerf ookquote:Op maandag 16 februari 2026 16:28 schreef Felagund het volgende:
Ach Bosker.
Prins gooit nu echt met dingen.
Jij verwacht dat die verliezen van de Chinezen?quote:Op maandag 16 februari 2026 16:42 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Bosker gaat the Peen Train slopen.
Dat lijkt mij ook wel de beste keuze. Natuurlijk is Italië als ze een normale vorm hebben veel sneller. Maar is niet ondenkbaar dat de spanning vat krijgt op de Italianen voor thuispubliek (al denk ik eerder dat ze er door groeien) of dat een van de drie net niet helemaal fit is of een misslag maakt en zich daardoor teveel laat afleiden.quote:Op maandag 16 februari 2026 16:32 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Dan gaan ze volle bak voor brons.
[..]
https://sportnieuws.nl/sc(...)2026021614120160440/
Hij leek mij te doelen op de TP van gisteren. Dat ook bij de andere landen er niet heel snel gestart wordt. Of eigenlijk nog meer dat de Nederlandse schaatsers allemaal niet snel starten.quote:Op maandag 16 februari 2026 16:32 schreef kilon het volgende:
"Zeker als je kijkt naar individuele afstanden, wordt er niet hard gereden."
Ik weet ook niet wat hij hier precies bedoelt, maar er wordt juist snoeihard gereden op deze baan (door sommigen).
Als in de rond erna Bosker wel weer rijdt heeft die weinig reden om iets te gooienquote:Op maandag 16 februari 2026 16:28 schreef Felagund het volgende:
Ach Bosker.
Prins gooit nu echt met dingen.
"Zeker als je kijkt naar individuele afstanden, wordt er niet hard gereden."quote:Op maandag 16 februari 2026 16:47 schreef Redefine het volgende:
[..]
Hij leek mij te doelen op de TP van gisteren. Dat ook bij de andere landen er niet heel snel gestart wordt. Of eigenlijk nog meer dat de Nederlandse schaatsers allemaal niet snel starten.
Zie mijn tweede deel van mijn opmerking. Het lijkt mij als die dat bedoeld.quote:Op maandag 16 februari 2026 16:55 schreef franklop het volgende:
[..]
"Zeker als je kijkt naar individuele afstanden, wordt er niet hard gereden."
Staat er in de quote op NOS. Er zijn geloof ik 6 OR's gereden
Ik denk dat je een risico hebt dat je twee keer verliest, dus ik zou het andersom doen.quote:Op maandag 16 februari 2026 16:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik zou Bosker halve finale laten rijden en dan in verliezersfinale met Bergsma.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |