abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 februari 2026 @ 11:26:00 #181
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220163934
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 11:16 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dat de Palestijnen, of specifieker Gazanen, geen vrede willen is de meesten hier wel duidelijk.

Maar of Israël nou uit is op vrede… ze zeggen van wel maar uit alles blijkt dat ze maar 1 doel hebben; Gaza leeg vegen.
En dan hebben we het over de westbank nog niet gehad.
Je weet dat israel veel zwaardere wapens heeft en dat zonder al te veel issues had kunnen doen.
ipv hun eigen mensen opofferen door de steden binnen te gaan.

Als het hun idee is de mensen er uit jagen hadden ze een deal moeten maken met Egypte om hun poort open te zetten zodat ze daar naar toe konden.

Ben je ooit in een miljoenen stad geweest zoals Gaza? je weet wel klein stukje grond gebied waar miljoenen mensen wonen?
Voor een massa slachting/genocide zoals het hier genoemt word heb je geen 2 jaar voor nodig!
voorbeeld de Nanjing Massacre WW2 China deze duurde nog geen 2,5 maand en zorgde voor 300.000 doden.
en dit was een stad van net 500.000 inwoners.
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_220164061
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 10:00 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Zou je mij een stukje duiding kunnen geven, wat wil je hier precies mee wil bereiken?
Ha!

Heb je hiervoor echt duiding nodig?
:D
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220164119
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 11:26 schreef theguyver het volgende:

[..]
Je weet dat israel veel zwaardere wapens heeft en dat zonder al te veel issues had kunnen doen.
ipv hun eigen mensen opofferen door de steden binnen te gaan.

Als het hun idee is de mensen er uit jagen hadden ze een deal moeten maken met Egypte om hun poort open te zetten zodat ze daar naar toe konden.

Ben je ooit in een miljoenen stad geweest zoals Gaza? je weet wel klein stukje grond gebied waar miljoenen mensen wonen?
Voor een massa slachting/genocide zoals het hier genoemt word heb je geen 2 jaar voor nodig!
voorbeeld de Nanjing Massacre WW2 China deze duurde nog geen 2,5 maand en zorgde voor 300.000 doden.
en dit was een stad van net 500.000 inwoners.
Jij weet dondersgoed dat áls ze in een paar weken tijd heel Gaza leeg hadden geveegd, ze onder het label genocide sowieso niet uit konden.
De hele wereld kijkt toe.
pi_220164334
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 11:49 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Jij weet dondersgoed dat áls ze in een paar weken tijd heel Gaza leeg hadden geveegd, ze onder het label genocide sowieso niet uit konden.
Dat was het doel ook helemaal niet.

Gaza zuiveren van terroristen en daders vsn 7 oktober is iets anders dan gaza zuiveren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220164391
quote:

[..]
Wat had je verwacht dat de wereld zou doen dan? De Palestijnen waren de recente oorlog zelf begonnen.

De onnodige aantallen burgerslachtoffers die er vallen komen zoals we weten ook door de manier waarop de Palestijnen vechten. Dat is niet het probleem van Israël. Die hadden er nog veel harder in moeten gaan. Het liefst met de hulp van de Amerikanen en nog een paar Europese landen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220164426
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 12:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat was het doel ook helemaal niet.

Gaza zuiveren van terroristen en daders vsn 7 oktober is iets anders dan gaza zuiveren.
Het is dan ook niet mijn stelling
pi_220164443
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 12:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat had je verwacht dat de wereld zou doen dan? De Palestijnen waren de recente oorlog zelf begonnen.

De onnodige aantallen burgerslachtoffers die er vallen komen zoals we weten ook door de manier waarop de Palestijnen vechten. Dat is niet het probleem van Israël. Die hadden er nog veel harder in moeten gaan. Het liefst met de hulp van de Amerikanen en nog een paar Europese landen.
Wel ja joh.

Met de grond gelijk maken, asfalteren en een resort bouwen.

Welkom in de nieuwe wereld; vanuit je veilige zolderkamertje.
pi_220164454
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 12:23 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Wel ja joh.

Valse frame. Niemand die dit zegt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220164546
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 12:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Valse frame. Niemand die dit zegt.
Wat hebben Amerikanen en Europeanen daar dan te zoeken en waarom nóg harder er in? Wat is daar het doel en het nut van?
pi_220164615
quote:

[..]
Oh ja hoor....draai het maar om..
_O-
Ze doen dus expres "langzaam" aan, omdat het anders op genocide lijkt...
Dus het is geen genocide eigenlijk,maar toch wel maar het duurt gewoon langer....
Volgens jouw kronkel in je hoofd..

Nog iets te melden over de miljoenen Palestijnen in Israël die er gewoon wonen? Moeten die zich ook druk maken?
pi_220164658
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 12:38 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Oh ja hoor....draai het maar om..
_O-
Ze doen dus expres "langzaam" aan, omdat het anders op genocide lijkt...
Dus het is geen genocide eigenlijk,maar toch wel maar het duurt gewoon langer....
Volgens jouw kronkel in je hoofd..

Nog iets te melden over de miljoenen Palestijnen in Israël die er gewoon wonen? Moeten die zich ook druk maken?
Er wordt nu al getwist over genocide, dat is niet de kronkel in mijn hoofd.
Wat denk je dat het oordeel zou zijn als ze binnen 2 maanden heel Gaza leeg hadden geruimd?
  zaterdag 21 februari 2026 @ 12:45:37 #192
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220164666
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 12:23 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Wel ja joh.

Waarom?
Veel van de gebouwen waren al oorspronkelijk door Israel gebouwd.

Het grappige is dat dit het enige stukje grond op de planeet is dat letterlijk niemand wil hebben, heeft een beetje te maken metg de instelling van de bewoners daar.

Israel heeft herhaaldelijk een beroep gedaan op Egypte om beheer van gaza over te nemen en gek genoeg bouwden ze liever een hoge muur dan dat ze dit stuk grond weer terug onder beheer namen. ( waar ze in verleden al van in bezit waren tussen 1948 en 1967)

Ze zijn heel erg blij dat ze er vanaf zijn..
Waarom zou dat zijn??

even ander vraagje en dit is een simpele, laat ik even als begin datum 1948 aanhouden.
Hoeveel staakt het vuren en vredes voorstellen zijn gekomen uit dit vredelievende stukje land wat Gaza heet.

Graag de datum en hoe lang het stand hield

weet je wat ik maak het nog makkelijk voor je.

ik vraag maar op 1 niet 10 niet 100, 1 voorbeeld van een staakkt het vuren vanuit het stuk land Gaza wat te springen staat om vrede, wat ik hier meermaals lees!
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_220164708
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 12:44 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Er wordt nu al getwist over genocide, dat is niet de kronkel in mijn hoofd.
Wat denk je dat het oordeel zou zijn als ze binnen 2 maanden heel Gaza leeg hadden geruimd?
Maar dat ís niet aan de orde.
Israël wil van Hamas af, en terecht.
En de propali deugers willen zó graag zien dat het genocide is, dat ze maar van alles erbij halen. Zoals wat jij beweert...

Nogmaals;
De palestijnen in Israël, die zijn ook potentiële slachtoffers?
Die moeten we maar weghalen uit Israël want hun leven is niet zeker,toch?
pi_220164711
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 09:55 schreef Tarado het volgende:
Nog even wat geheugensteuntjes voor onze vredelievende pro Palestina users

[ afbeelding ]

[ x ]

[ x ]
Hamas supporten is dan ook precies hetzelfde als holocaust ontkennen, daarom moeten we die mensen in de gaten houden en opsporen en berechten.
pi_220164736
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 12:45 schreef theguyver het volgende:

[..]
Waarom?

Het grappige is dat dit het enige stukje grond op de planeet is dat letterlijk niemand wil hebben, heeft een beetje te maken metg de instelling van de bewoners daar.

Israel heeft herhaaldelijk een beroep gedaan op Egypte om beheer van gaza over te nemen en gek genoeg bouwden ze liever een hoge muur dan dat ze dit stuk grond weer terug onder beheer namen. ( waar ze in verleden al van in bezit waren tussen 1948 en 1967)

Waarom zou dat zijn??

even ander vraagje en dit is een simpele, laat ik even als begin datum 1948 aanhouden.
Hoeveel staakt het vuren en vredes voorstellen zijn gekomen uit dit vredelievende stukje land wat Gaza heet.

ik vraag maar op 1 niet 10 niet 100, 1 voorbeeld van een staakkt het vuren vanuit het stuk land Gaza wat te springen staat om vrede, wat ik hier meermaals lees!
Vraag Jordanië maar eens hoe ze over palestijnen denken...
pi_220164785
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 12:45 schreef theguyver het volgende:

[..]
Waarom?

Waarom zou dat zijn??

Wat wil je nou van mij? Palestijnen in Gaza zijn een verachtelijk volk. Ik heb al meermaals aangegeven dat ze helemaal niet uit zijn op vrede of een twee-staten oplossing of whatsoever.

Dat maakt de acties van Israël niet automatisch legitiem.
pi_220164813
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 12:30 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Wat hebben Amerikanen en Europeanen daar dan te zoeken en waarom nóg harder er in? Wat is daar het doel en het nut van?
De Palestijnse terroristen aanpakken en de gijzelaars eerder vrij proberen te krijgen natuurlijk. Het heeft allemaal erg lang geduurd, mede door de enorme druk op Israël om maar niet te veel burgerslachtoffers te maken.

Maar Israël heeft er niet voor gekozen dat de Palestijnen geen scheiding aanbrengen in hun eigen samenleving tussen burger en strijder. Dat laten de Palestijnen zelf na en doelbewust.

Als een strijdende partij zulke kamikaze-tactieken hanteert (mensen gebruiken als menselijk schild) zijn zij verantwoordelijk voor de gevolgen, niet de andere partij. Dit zou dus nooit moeten leiden tot een voorzichtige benadering, zelfs een reden er veel harder in te gaan.
pi_220165510
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 11:25 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat staat er toch
Ik vraag me oprecht af wat het doel is van dit soort formuleringen.

Wanneer je spreekt over “onze vredelievende pro Palestina users”, suggereer je dan dat iedereen die ruimte ziet voor Palestijnen automatisch in het Hamas kamp zit?

Net zoals het ook niet zo is dat elke pro Israël persoon onderdrukking, landjepik of het doden van burgers ziet als een geweldige route naar vrede.

Aan beide kanten zitten mensen met uiteenlopende opvattingen. Waarom kiezen we er dan voor om elkaar als karikatuur neer te zetten?

Wat wil je hiermee bereiken? Meer begrip of vooral meer afstand?
  zaterdag 21 februari 2026 @ 14:20:50 #199
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220165515
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 12:58 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Wat wil je nou van mij? Palestijnen in Gaza zijn een verachtelijk volk. Ik heb al meermaals aangegeven dat ze helemaal niet uit zijn op vrede of een twee-staten oplossing of whatsoever.

Dat maakt de acties van Israël niet automatisch legitiem.

Je bedoeld de regio vol terroristen van stroom water en voorzien?

uitschakelen van raket installaties
uitschakelen terroristen?

Heb je gezien hoe de oorlog tussen oekraiene en rusland gaat?
Er zijn honderden steden/dorpen volledig met de grond gelijk gemaakt.
En dit gebeurt dagelijks, dat een heel dorp met de grond gelijk gemaakt word.
Misschien had de OVERHEID van Gaza misschien niet een oorlog moeten starten.

de eisen voor de Invasie in Gaza die 2 weken later starte was best duidelijk!
Onvoorwaardelijke vrijlating van gijzelaars: Israël eiste de onmiddellijke terugkeer van de meer dan 240 mensen die naar Gaza waren ontvoerd.

Ontmanteling van Hamas: Het hoofddoel was het "uitwissen" van Hamas, inclusief het vernietigen van hun militaire capaciteiten, wapenvoorraden en regeringsstructuur in de Gazastrook.
Demilitarisering en veiligheidscontrole: Israël stelde dat Gaza nooit meer als uitvalsbasis voor terrorisme mocht dienen. Dit hield de eis in dat de Gazastrook volledig gedemilitariseerd moest worden en dat Israël de veiligheidscontrole zou behouden.

Dit is verschrikkelijk lastig aangezien dt soort mensen op gaan in de burger bevolking!

Overgave: Israëlische functionarissen riepen Hamas-strijders herhaaldelijk op om zich onvoorwaardelijk over te geven om verder bloedvergieten te voorkomen.
dat deed men niet en wat gebeurde er dat dus niet alleen Hamas strijders de dood vonden maar ook onschuldige burgers in de cross fire

Evacuatie van burgers: In de dagen direct voorafgaand aan het grondoffensief (vanaf 13 oktober) eiste Israël dat ongeveer 1,1 miljoen burgers uit het noorden van Gaza naar het zuiden zouden evacueren voor hun eigen veiligheid tijdens de geplande operaties.
Wat we niet in het nieuws zagen dat Hamas behoorlijk wat burgers neer schoot die inderdaad wouden vluchten!

Nu zijn we meer dan 2 jaar verder en nog steeds heeft die club de wapens niet neer gelegd, ze willen dit ook niet neer leggen, daarom vinden er nog her en der nog eecuties plaats in gaza, om de macht te kunnen behouden.

Wat zal er gebeuren denk je wanneer ze in dat stuk de wapens neer leggen zal het beter of slechter worden voor de bevolking?

BTW srael werd geregeld neer gezet als verschrikkelijke beulen en nog steeds vandaar dat we hier de Pro palasteinse beweging hebt, wat meerendeels uit blanke vrouwen bestaan met arafat sjaaltjes een neusring met kort geknipt paars kapsel

En nog even dit

Er zijn meerdere berchten sommige zijn weg gehaald ondertussen maar men berichte dat honderden doden waren gevallen bij dit ziekenhuis al-ahli ziekenhuis
https://www.dci-palestine(...)_at_al_ahli_hospital
https://www.bmj.com/content/383/bmj.p2423
https://www.theguardian.c(...)-blast-gaza-hospital
iedereen nam dit over en dit is wat de media des tijds dus breed in de media bracht wat een barbaren die Israeliers wel niet waren.

Bekijk deze YouTube-video
en wat bleek een raket gevuurd vanuit gaza zelf lande op een parkeer plaats en vernielde een stuk of wat auto's maar dat was het, dit werd NIET verkondigd later dat het een blunder was het kwam amper in een krant op nieuws zender.

Dan het hart verscheurende bericht van 8 jaar oude Amir die volgens een journalist voor zijn ogen werd dood geschoten door IDF en door iedereen werd opgepikt en de wereld rond ging.

Amir walked twelve kilometers
with no shoes.

He came for food.
There was none left.

Still, he smiled.
Still, he said thank you.
Still, he kissed our hands.

And as he turned to leave,
he was murdered.

wat bleek
https://themedialine.org/(...)ound-alive-and-well/
complete bullshit maar dit werd ook overal rond gespuwd en die journalist heeft die leugen aan wel 20 nieuws zenders in een interview lopen verkondigen elke keer op nieuw terwijl er niks van waar was.

Dit zijn maar een paar van de zovele voorbeelden die de wereld ingeslingerd werden.
pi_220165654
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 14:20 schreef theguyver het volgende:

[..]
Je bedoeld de regio vol terroristen van stroom water en voorzien?

uitschakelen van raket installaties
uitschakelen terroristen?

Heb je gezien hoe de oorlog tussen oekraiene en rusland gaat?
Er zijn honderden steden/dorpen volledig met de grond gelijk gemaakt.
En dit gebeurt dagelijks, dat een heel dorp met de grond gelijk gemaakt word.
Misschien had de OVERHEID van Gaza misschien niet een oorlog moeten starten.

de eisen voor de Invasie in Gaza die 2 weken later starte was best duidelijk!
Onvoorwaardelijke vrijlating van gijzelaars: Israël eiste de onmiddellijke terugkeer van de meer dan 240 mensen die naar Gaza waren ontvoerd.

Ontmanteling van Hamas: Het hoofddoel was het "uitwissen" van Hamas, inclusief het vernietigen van hun militaire capaciteiten, wapenvoorraden en regeringsstructuur in de Gazastrook.
Demilitarisering en veiligheidscontrole: Israël stelde dat Gaza nooit meer als uitvalsbasis voor terrorisme mocht dienen. Dit hield de eis in dat de Gazastrook volledig gedemilitariseerd moest worden en dat Israël de veiligheidscontrole zou behouden.

Dit is verschrikkelijk lastig aangezien dt soort mensen op gaan in de burger bevolking!

Overgave: Israëlische functionarissen riepen Hamas-strijders herhaaldelijk op om zich onvoorwaardelijk over te geven om verder bloedvergieten te voorkomen.
dat deed men niet en wat gebeurde er dat dus niet alleen Hamas strijders de dood vonden maar ook onschuldige burgers in de cross fire

Evacuatie van burgers: In de dagen direct voorafgaand aan het grondoffensief (vanaf 13 oktober) eiste Israël dat ongeveer 1,1 miljoen burgers uit het noorden van Gaza naar het zuiden zouden evacueren voor hun eigen veiligheid tijdens de geplande operaties.
Wat we niet in het nieuws zagen dat Hamas behoorlijk wat burgers neer schoot die inderdaad wouden vluchten!

Nu zijn we meer dan 2 jaar verder en nog steeds heeft die club de wapens niet neer gelegd, ze willen dit ook niet neer leggen, daarom vinden er nog her en der nog eecuties plaats in gaza, om de macht te kunnen behouden.

Wat zal er gebeuren denk je wanneer ze in dat stuk de wapens neer leggen zal het beter of slechter worden voor de bevolking?

BTW srael werd geregeld neer gezet als verschrikkelijke beulen en nog steeds vandaar dat we hier de Pro palasteinse beweging hebt, wat meerendeels uit blanke vrouwen bestaan met arafat sjaaltjes een neusring met kort geknipt paars kapsel

En nog even dit

Er zijn meerdere berchten sommige zijn weg gehaald ondertussen maar men berichte dat honderden doden waren gevallen bij dit ziekenhuis al-ahli ziekenhuis
https://www.dci-palestine(...)_at_al_ahli_hospital
https://www.bmj.com/content/383/bmj.p2423
https://www.theguardian.c(...)-blast-gaza-hospital
iedereen nam dit over en dit is wat de media des tijds dus breed in de media bracht wat een barbaren die Israeliers wel niet waren.

en wat bleek een raket gevuurd vanuit gaza zelf lande op een parkeer plaats en vernielde een stuk of wat auto's maar dat was het, dit werd NIET verkondigd later dat het een blunder was het kwam amper in een krant op nieuws zender.

Dan het hart verscheurende bericht van 8 jaar oude Amir die volgens een journalist voor zijn ogen werd dood geschoten door IDF en door iedereen werd opgepikt en de wereld rond ging.

Amir walked twelve kilometers
with no shoes.

He came for food.
There was none left.

Still, he smiled.
Still, he said thank you.
Still, he kissed our hands.

And as he turned to leave,
he was murdered.

wat bleek
https://themedialine.org/(...)ound-alive-and-well/
complete bullshit maar dit werd ook overal rond gespuwd en die journalist heeft die leugen aan wel 20 nieuws zenders in een interview lopen verkondigen elke keer op nieuw terwijl er niks van waar was.

Dit zijn maar een paar van de zovele voorbeelden die de wereld ingeslingerd werden.
Ik zal het nog maar eens herhalen:

De Palestijnse Gazanen zijn een achterlijk volk. Wat er met hen an sich gebeurd zal me werkelijk aan mijn reet roesten. Hoe minder hoe beter.

Maar het blijven ook wel mensen en burgers. Of je ze nou wel of niet moet, die verdienen het ook om met enig respect behandeld te worden.
Dus dan is de vergelijking met Rusland-Oekraïne best treffend. We kunnen stellen dat Rusland en Hamas de agressor zijn, toch?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie Oekraïne alleen maar militaire doelen raken waarbij incidenteel burgers omkomen. Rusland die bombardeert maar een eind weg en veegt hele steden plat.
We hebben dus de situatie dat Israël zich zou moeten gedragen als Oekraïne maar zich als Rusland gedraagt. En dat zal ongetwijfeld ook door de Gazanen en de tactiek van Hamas zelf komen.

Als ik dan hoor en lees hoe Israël zich opstelt in de Westbank dan doet iets me vermoeden dat het gekozen pad voor de Gazastrook niet bewandeld wordt om vrede te stichten.
  zaterdag 21 februari 2026 @ 15:03:12 #201
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220166036
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 14:33 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik zal het nog maar eens herhalen:

De Palestijnse Gazanen zijn een achterlijk volk. Wat er met hen an sich gebeurd zal me werkelijk aan mijn reet roesten. Hoe minder hoe beter.

Maar het blijven ook wel mensen en burgers. Of je ze nou wel of niet moet, die verdienen het ook om met enig respect behandeld te worden.
Dus dan is de vergelijking met Rusland-Oekraïne best treffend. We kunnen stellen dat Rusland en Hamas de agressor zijn, toch?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie Oekraïne alleen maar militaire doelen raken waarbij incidenteel burgers omkomen. Rusland die bombardeert maar een eind weg en veegt hele steden plat.
We hebben dus de situatie dat Israël zich zou moeten gedragen als Oekraïne maar zich als Rusland gedraagt. En dat zal ongetwijfeld ook door de Gazanen en de tactiek van Hamas zelf komen.

Als ik dan hoor en lees hoe Israël zich opstelt in de Westbank dan doet iets me vermoeden dat het gekozen pad voor de Gazastrook niet bewandeld wordt om vrede te stichten.
ik behandel de 2 regios apart.
Daarom heb ik het constant over Gaza Gaza en Gaza.

De west bank is in mijn opzicht een totaal andere issue.

Maar ook de west bank heeft een stuk mindere issues, al wil Lebanon er niks mee te maken hebben aangezien ze al eerder gezeik hebben gehad met die zelfde groep!
Beetje het zelfde als Egypte Gaza.

mijn mening over die regio! is dat de regio zelf de wapens neer legt meer kiest voor zelf bestuur maar onder toezicht, en de nederzettingen van israel daar ondanks dat veel gekocht zijn.
Moeten ze dit als compensatie opgeven voor Vrede opgeven.
Maar goed ik heb het er niet voor het zeggen!

Men wil bijvoorbeeld in Gaza een troepenmacht neer zetten vanuit compleet andere landen (veelal moslim landen)
Mijn persoonlijke opinie, doe dit nog niet, laat men eerst die troepenmacht in West bank opereren en dan pas na Gaza, de West bank is een relatieve peulenschil in vehoouding met Gaza.

Wat ik wel bijzonder vind is dat mensen vanuit Gaza en west bank in Israel mogen wonen en men doet dat ook zo'n 2,08 miljoen maar andersom mag dit NIET!
pi_220170656
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 09:55 schreef Tarado het volgende:
Nog even wat geheugensteuntjes voor onze vredelievende pro Palestina users

Leuk dat je een terroristische organisatie quote.

Is totaal niet relevant voor de vredelievende groep.
pi_220170674
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 11:16 schreef theguyver het volgende:

[..]
[..]
Wie doet dat precies?

Er is een groot verschil tussen het uitroeien van een terroristische organisatie en het uitroeien van burgers.
ik gaf je al eens een voorbeeld van daadwerkelijk compleet uitroeien van burgers in El Fasher in zuid Sudan, je weet wel die zelfde manier en tacktiek die Palasteinse militanten gebruikten op 7 oktober, gewoon alles uitmoorden wat ze maar tegen komen..

Kan je mij uitleg geven hoeveel terroristisch aanslagen er zijn geweest buiten Israel door Moslims op Israeliers/joden.
En hoeveel andersom?

Je leest ook niet, btw ik ben niet Pro israel ik ben Anti terrorist je weet we die lui die geen zak om jou of mij geven en die zonder al te veel issues jou of mij overhoop zal knallen!
schijnbaar is dat tegenwoordig een heel gek iets!
Israël bombardeert doelbewust burger doelen....
Doe daar mee wat je wilt.

Overigens als je anti-terroristen bent, zoals de hele pro-vrede groep, dan ben je dus zowel anti-Hamas als anti-Israel.
  zaterdag 21 februari 2026 @ 22:51:48 #204
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220171413
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 21:40 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Israël bombardeert doelbewust burger doelen....
Doe daar mee wat je wilt.

Overigens als je anti-terroristen bent, zoals de hele pro-vrede groep, dan ben je dus zowel anti-Hamas als anti-Israel.
ah je bedoeld dat ze expres burgers bombarderen.
Om ze uit te roeien!

Dan moeten ze beter hun best doen!
:')
Japan 1943 doet dit beter met mindere middelen.
Ooit gehoord van Toshiaki Mukai en Tsuyoshi Noda die een wedstrijdje deden om zo snel mogelijk 100 burgers te onthoofden tijdens ww2 aangezien er niet duidelijk was wie de eerste 100 had geghaald besloten ze dit in een verlening te gooien tot de 150 helaas voor hun was de stad al volledig uitgemoord en ging de verlenging niet verder dan 105 en 106.
deze wedstrijd duurde nog geen 2 maand, zoals ik al eerder zei we hebben het over NU niet 70 jaar geleden en israel heeft een arsenaal van wapens waar men u tegen zegt daarodoor won men al hun gevoerde oorlogen.
Dus in 2 jaar zijn er naar schatting ( de nummers schommelen ) 72000 slachtoffers.

2 jaar , de situatie in Nanjing was na 2,5 maand en letterlijkk de hele stad was uitgeroeid.
Zijn er overlevenden in gaza? ja en het zijn er zelfs veel meer als voor de invasie.

Hoe zou dit komen?
Ik denk dat als we elke dode exact tot in de puntjes gaan uitzoeken dan hebben we ons antwoord.
want in deze hele periode is NIEMAND aan andere gestorven, in deze hele periode heeft hamas geen eigen burgers vermoord, in deze hele periode is er geen baby dood geboren niemand is door ziekte of verkeers ongeval of ongeluk om het leven gekomen geen enkel persoon ging door ouderdom dood.

Snap je misschien waar ik naar toe ga?
Alles maar dan ook alles in deze aantallen word IDF toegerekend.

[ Bericht 45% gewijzigd door theguyver op 21-02-2026 23:20:34 ]
  zaterdag 21 februari 2026 @ 23:33:56 #205
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220171751
Oh btw, ook weer WW 2 dresden 13 en 15 februari 1945, geschat aantal loopt uit tussen de 25.000 en de 200.000 en dat binnen 2 dagen.
tokyo 9 op 10 maart 1945 geschat 100.000 doden in letterlijkn 1 nacht.
en dan heb ik het nog niet eens over de 2 nukes van Nagasaki en Hioshima.
Als ze echt expliciet burgers wouden uitmoorden konden ze dat vele malen beter dan 80 jaar geleden.
Israel heeft nukes en hele zware wapens.
Vreemd genoegd doen ze dan NIET!
Ze kunnen het wel ,ze hadden dat kunnen doen tussen 7 oktober en 20 oktober.
Alle tijd om zoveel mogelijk slachtoffers te maken, ze hadden heel gaza kunnen uitroeien zonder veel moeite!
zonder ook maar 1 IDF soldaat voet te zetten in gaza.

In El Fasher kon een kleine militaire eenheid het zelfde in een paar dagen, wat israel 2 jaar over deed.
terwijl de "Government of Peace and Unity"mooie naam voor een elmination squad dit via de grond kon terwijl israel over de meest moderns wapens vliegtuigen bommen drones etc dit niet eens lukt in 2 jaar tijd!
pi_220172124
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 22:51 schreef theguyver het volgende:

[..]
Om ze uit te roeien!

Ooit gehoord van Toshiaki Mukai en Tsuyoshi Noda die een wedstrijdje deden om zo snel mogelijk 100 burgers te onthoofden tijdens ww2 aangezien er niet duidelijk was wie de eerste 100 had geghaald besloten ze dit in een verlening te gooien tot de 150 helaas voor hun was de stad al volledig uitgemoord en ging de verlenging niet verder dan 105 en 106.
deze wedstrijd duurde nog geen 2 maand, zoals ik al eerder zei we hebben het over NU niet 70 jaar geleden en israel heeft een arsenaal van wapens waar men u tegen zegt daarodoor won men al hun gevoerde oorlogen.
Dus in 2 jaar zijn er naar schatting ( de nummers schommelen ) 72000 slachtoffers.

2 jaar , de situatie in Nanjing was na 2,5 maand en letterlijkk de hele stad was uitgeroeid.
Zijn er overlevenden in gaza? ja en het zijn er zelfs veel meer als voor de invasie.

Hoe zou dit komen?
Ik denk dat als we elke dode exact tot in de puntjes gaan uitzoeken dan hebben we ons antwoord.
want in deze hele periode is NIEMAND aan andere gestorven, in deze hele periode heeft hamas geen eigen burgers vermoord, in deze hele periode is er geen baby dood geboren niemand is door ziekte of verkeers ongeval of ongeluk om het leven gekomen geen enkel persoon ging door ouderdom dood.

Wie beweert dat eigenlijk en waarom zou iemand zich daar hier voor moeten verantwoorden?

Ik vind het leuk dat je de geallieerde bombardementen uit de tweede wereldoorlog aanhaalt. Die bombardementen worden in de hamas topicreeksen regelmatig aangehaald om deze oorlog in een ander perspectief te plaatsen. Daarbij wordt abusievelijk vergeten te melden dat die bombardementen vooral ’s nachts plaatsvonden vanwege de Duitse luchtverdediging. Minder dan 2% van de bommen kwam binnen 1,5 kilometer van het doelwit terecht. De meeste militaire doelwitten lagen buiten de stadscentra, maar konden in het donker niet worden gevonden. Die aangerichte ellende toen is of was niet 'dikke prima' ofzo
pi_220172650
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 22:51 schreef theguyver het volgende:

[..]
Om ze uit te roeien!

Hoe zou dit komen?

Ah, omdat er andere landen en/of groepen zijn die slechte dingen is het ineens ok dat Israel dat ook doet?

Zo werkt het niet.
.
  zondag 22 februari 2026 @ 09:40:53 #208
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220172893
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 09:10 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ah, omdat er andere landen en/of groepen zijn die slechte dingen is het ineens ok dat Israel dat ook doet?

Zo werkt het niet.
.
Nee, andere landen worden niet zo erg veroordeeld als Israel!
Israel vecht tegen terroristen, en de terroristen krijgen ontzettend veel support door dat de media Israel afschilderd als een Nazi Duitsland!

Terwijl in andere landen op grote schaal daadwerkelijk genocide plaats vind er amper een kranten knipsel van te vinden is.

Wij hebben de afgelopen jaren tig protesten gezien waarbij zelfs support word geuit en men openlijk een teroristische organisatie toejuicht!

dit filmpje geeft de situatie heel mooi weer! (sketch)

Oh en je snapt het punt totaal niet, als Israel daadwerkelijk de palastijnen van de map wou vegen.
Was dat binnen no time gebeurt.
  zondag 22 februari 2026 @ 09:47:46 #209
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220172928
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2026 01:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Wie beweert dat eigenlijk en waarom zou iemand zich daar hier voor moeten verantwoorden?

Ik vind het leuk dat je de geallieerde bombardementen uit de tweede wereldoorlog aanhaalt. Die bombardementen worden in de hamas topicreeksen regelmatig aangehaald om deze oorlog in een ander perspectief te plaatsen. Daarbij wordt abusievelijk vergeten te melden dat die bombardementen vooral ’s nachts plaatsvonden vanwege de Duitse luchtverdediging. Minder dan 2% van de bommen kwam binnen 1,5 kilometer van het doelwit terecht. De meeste militaire doelwitten lagen buiten de stadscentra, maar konden in het donker niet worden gevonden. Die aangerichte ellende toen is of was niet 'dikke prima' ofzo
Dat is natuurlijk niet waar. De geallieerden en dan met name de Britten, hebben bewust Duitse steden gebombardeerd met als doel zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken om daarmee het moraal van de Duitsers te breken.

Dit leidde tot tienduizenden burgerslachtoffers in enkele dagen, neem bijvoorbeeld Dresden: drie dagen van bombardementen, 25,000 slachtoffers. Zie ook deze reportage van de VPRO: 1945 | Wraak op de Duitsers

Acceptabel werd toen gedacht. Dit ondanks dat de Duitsers wél een scheiding aanbrachten tussen burgers en strijders. Dit wil zeggen: hun strijders waren zichtbaar gescheiden van de burgers, zowel in kledij als positie.

Bij de Palestijnen is hier geen sprake van, de Palestijnen brengen doelbewust geen scheiding aan tussen burgers en strijders waarmee Israël gedwongen dus wordt om of te accepteren dat A) men weinig tot niets kan terugdoen om burgerslachtoffers te voorkomen of B) veel burgerslachtoffers zal moeten maken.

Israël kiest natuurlijk terecht voor de tweede optie omdat men anders de Palestijnen carte blanche zou geven voor onbestraft terreur en de halve Westerse wereld staat vervolgens klaar Israël als boeman weg te zetten omdat helaas voor nog altijd onverklaarbare reden, Palestijnse burgers in de psyche van veel Westerse een soort semi-sacrale positie hebben gekregen.

Dit is vreemd gezien het feit dat er waarschijnlijk geen groep ter wereld is die zich de afgelopen 1,5 eeuw zo ernstig heeft misdragen als de Palestijnen geen samenleving ter wereld is als de Palestijnse waar zoveel ongelofelijk veel nare en intense slechte sentimenten heersen. Van anti-Westers gedachtegoed tot ongebreideld, bijna nazi-achtig, antisemitisme.

Maar nee hoor denken steeds meer Westerlingen, ik spring in de bres voor wat eigenlik inherent slecht is en maak mijzelf hierbij nog wijs dat ik het moreel verlichte doe ook. Tja, dát is dus jezelf aan verkeerde kant van de geschiedenis plaatsen.
pi_220172952
De Duitsers, dat waren inderdaad nette oorlogsvoerders :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')