Nou ja sociale huurwoning, haar huis komt ook vrij. Gaat vast nog wel eens iemand door of koopt een huis of samenwonenquote:Op zondag 15 februari 2026 08:57 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Waar tover je dat grotere huis dan even vandaan? Ik denk dat dat in die regio erg lastig is
Je kan toch reageren op huizen?quote:Op zondag 15 februari 2026 09:22 schreef AppelsEieren het volgende:
[..]
Huh waarom zou ze er recht op hebben? Al zijn er eengezinswoningen voor het oprapen daar is een woningbouw geen ruil loket?
Je hebt teveel naar Sanneke gekeken denk ik 🤪 die zou vast hetzelfde verwachten als ze straks 4 kids heeft in een klein huis.
En ze is zelf door de wasstraat geweest. Zou ze daar ook hetzelfde schema voor aanhouden als haar truienwissel?quote:Op zondag 15 februari 2026 11:16 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
Jeeej. Judith heeft een schone blouse aan. Na 6 dagen ofzo.
Klein netwerk, vind die oproep juist goed. Ipv geld en tikkiee.quote:Op zondag 15 februari 2026 11:22 schreef Deisyy het volgende:
Misschien hebben Sanneke en Dion de capaciteiten niet om zo'n verhuizing te regelen, vooral nu ze een kindje hebben kan het ook zo zijn dat ze het allemaal niet overziet.
Dus dan kan iedereen wel ontzettend op Sanneke af gaan zitten geven, maar als ze de mogelijkheid niet heeft is het natuurlijk een hele trieste situatie voor hen.
Ik denk dat het best wel los loopt. Misschien wat minder efficiënt dan hoe een ander het zou doen maar dat vloertje wordt heus wel gelegd en die muren gesaust.quote:Op zondag 15 februari 2026 11:22 schreef Deisyy het volgende:
Misschien hebben Sanneke en Dion de capaciteiten niet om zo'n verhuizing te regelen, vooral nu ze een kindje hebben kan het ook zo zijn dat ze het allemaal niet overziet.
Dus dan kan iedereen wel ontzettend op Sanneke af gaan zitten geven, maar als ze de mogelijkheid niet heeft is het natuurlijk een hele trieste situatie voor hen.
🤢 en dan lekker samen badwater delenquote:Op zondag 15 februari 2026 11:17 schreef Maremare het volgende:
[..]
En ze is zelf door de wasstraat geweest. Zou ze daar ook hetzelfde schema voor aanhouden als haar truienwissel?
Breng haar op ideeën, gaat ze tikkies openen om afhaaleten te kunnen betalen😬quote:Op zondag 15 februari 2026 10:52 schreef Maretakje het volgende:
Zou Sanneke niet hopen dat haar moeder met geld over de brug gaat komen?
Ik irriteer me mateloos aan hoe ze zich gedraagt, hoef ik alleen maar hier te lezen. Alles is moeilijk, kan niet, wil niet. Die heeft echt een schop onder haar hol nodig.
Toen wij van huur naar koophuis gingen, hadden we (wilde niet te lang dubbele kosten) onszelf 1,5 maand gegeven om alles te regelen. Na het werk was het naar het huis en klussen, elke dag bestelde we pizza, patat, Chinees of andere snelle hap. Niet gezond, maar wel effectief om zo snel mogelijk door de verbouwing heen te gaan. Als het te donker werd voor klussen naar het andere huis om nog een aantal dozen in te pakken.
Ja het is ff doorbijten, maar uiteindelijk moet je er iets voor over hebben om kosten te besparen. Zo konden wij in een netjes huis zitten waar niet alles klaar was maar wel leefbaar.
Ik vind beide vragen schaamteloos. Als je geen netwerk hebt dan doe je het zelf. Of je huurt mensen in. Je gaat toch geen vreemden vragen om vrijwillig voor jou je huis op te knappen?quote:Op zondag 15 februari 2026 11:13 schreef Dievanhiernaast het volgende:
Ik vind t wel veel minder erg dat ze om hulp vragen dan die open tikkies.
Ik kan me, als je geen netwerk hebt, nog voorstellen dat je vreemden om hulp vraagt zodat je sneller klaar bent (i.p.v. dat je het zelf niet hoeft te doen).
Sanneke is al heel vaak verhuisd, mag toch hopen dat ze daar steeds iets meer van geleerd heeft. Sanneke en Dion zijn gewoon mensen die het wel makkelijk vinden als dingen voor ze gedaan worden. Want serieus, welk normaal denkend persoon vindt het prima als z’n vrouw/vriendin/verloofde een tikkie opent voor een bakfiets? Dan ben je toch van de ratten besnuffeld? Welke normaal denkende mensen zeggen twee huizen op om in een keet te gaan wonen? Nee, deze mensen hebben structureel verkeerde keuzes gemaakt. Als je al 1,5 jaar op zoek bent naar een woning en je blijft uit eten gaan, vinted en de Hema leegkopen, nachtjes weg, meerdere vakanties dan heb je echt je prioriteiten niet op orde omdat je het blijkbaar normaal vindt om je shit door een ander op te laten lossen.quote:Op zondag 15 februari 2026 11:22 schreef Deisyy het volgende:
Daar zit voor mij inderdaad het verschil.quote:Op zondag 15 februari 2026 11:36 schreef Huisopdehoek het volgende:
Maar tips of adviezen hoeft ze niet. Ze weet alles zelf wel. Dat is denk ik het verschil qua irritatie.
Hier in de buurt zijn we ook wel eens met een aantal mensen iemand gaan helpen die ‘met niks’ een appartement kreeg. Mensen hadden verf over, huisraad, anderen kwamen schoonmaken/schilderen, pasten een paar uur op zijn kinderen zodat hij dingen zelf kon doen of dingen kon regelen. En een buurvrouw bracht voor de klussers tussen de middag een pan soep.
Geen irritatie, hij was blij en ontroerd met alle hulp die hij kreeg.
Burenhulp.
Waarom niet? Als er mensen zijn die best vrijwillig een ochtendje willen voorstrijken. Prima toch? Ik zie zulk soort oproepen ook regelmatig voorbij komen in bijv facebook groepen. Voor sommige mensen is zo’n dagdeel helpen een kleine moeite en vinden het ook nog leuk om te doen.quote:Op zondag 15 februari 2026 11:47 schreef JaNeeDan het volgende:
[..]
Ik vind beide vragen schaamteloos. Als je geen netwerk hebt dan doe je het zelf. Of je huurt mensen in. Je gaat toch vreemden vragen om vrijwillig voor jou je huis op te knappen?
Oei dat was niet de bedoeling .quote:Op zondag 15 februari 2026 11:44 schreef JaNeeDan het volgende:
[..]
Breng haar op ideeën, gaat ze tikkies openen om afhaaleten te kunnen betalen😬
Die oproepjes zie ik wel vaker in van die facebookgroepen en kan ik beter begrijpen dan geld vragen. Er zijn vaak best mensen die een paar uurtjes willen helpen.quote:Op zondag 15 februari 2026 11:47 schreef JaNeeDan het volgende:
[..]
Ik vind beide vragen schaamteloos. Als je geen netwerk hebt dan doe je het zelf. Of je huurt mensen in. Je gaat toch vreemden vragen om vrijwillig voor jou je huis op te knappen?
En volgens mij is Mijan best een makkelijk, rustig kind waar dat idd wel mee zou kunnen.quote:Op zondag 15 februari 2026 12:03 schreef Post-its het volgende:
Sanneke had laatst toch een reisbedje gekocht? Kan ze mooi in de bakfiets meenemen naar het nieuwe huis maandag, wat speelgoed erin voor mijan en lekker voor gaan strijken. Dat is echt de meest simpele klus.
Dit idd... kan me prima voorstellen dat je hulp vraagt aan vreemde als je geen netwerk hebt. Zie ook vaak op van die weggeef Facebook hoekjes hulp vragen "is er iemand die kan helpen vloer leggen of behangen" of iets.. en dan vaak tegen een klein bedrag of wederdienst omdat mensen het niet breed hebben 👍👌quote:Op zondag 15 februari 2026 11:13 schreef Dievanhiernaast het volgende:
Ik vind t wel veel minder erg dat ze om hulp vragen dan die open tikkies.
Ik kan me, als je geen netwerk hebt, nog voorstellen dat je vreemden om hulp vraagt zodat je sneller klaar bent (i.p.v. dat je het zelf niet hoeft te doen).
Ze gaat naar een tennis event he... daarom mag ze vandaag douchen en schone kleding aan.. zou me niets verbazen dat ze morgen weer de trui aan heeft van gisteren omdat ze de minimale 7 dagen nog niet rond hadquote:Op zondag 15 februari 2026 11:17 schreef Maremare het volgende:
[..]
En ze is zelf door de wasstraat geweest. Zou ze daar ook hetzelfde schema voor aanhouden als haar truienwissel?
Ik vind het schaamteloos omdat Sanneke en Dion het heel normaal vinden dat een ander ze helpt, ze gaan er zelfs vanuit. En het is gewoon duidelijk dat ze op geld en alles gratis krijgrn uit zijn. In alles wat ze doen komt dat naar voren. Want zij zijn zielig. Nee, dat zijn ze niet. Zij zijn gehaaid.quote:Op zondag 15 februari 2026 11:57 schreef Sushirijst het volgende:
[..]
Waarom niet? Als er mensen zijn die best vrijwillig een ochtendje willen voorstrijken. Prima toch? Ik zie zulk soort oproepen ook regelmatig voorbij komen in bijv facebook groepen. Voor sommige mensen is zo’n dagdeel helpen een kleine moeite en vinden het ook nog leuk om te doen.
Maar ze heeft al bedacht dat dat niet kan. Dus kan het niet.quote:Op zondag 15 februari 2026 12:03 schreef Post-its het volgende:
Sanneke had laatst toch een reisbedje gekocht? Kan ze mooi in de bakfiets meenemen naar het nieuwe huis maandag, wat speelgoed erin voor mijan en lekker voor gaan strijken. Dat is echt de meest simpele klus.
Ze weet iedereen overal mee voor haar wagentje te spannen. Nu had ze zelf al veel langer haar best kunnen doen om te sparen en voor te bereiden maar is ze ineens zo zielig en geen capaciteiten e.d.quote:Op zondag 15 februari 2026 11:22 schreef Deisyy het volgende:
Misschien hebben Sanneke en Dion de capaciteiten niet om zo'n verhuizing te regelen, vooral nu ze een kindje hebben kan het ook zo zijn dat ze het allemaal niet overzien.
Niet eten gaan we zien aan de kassabon van de weekboodschappen😉quote:Op zondag 15 februari 2026 12:37 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ze weet iedereen overal mee voor haar wagentje te spannen. Nu had ze zelf al veel langer haar best kunnen doen om te sparen en voor te bereiden maar is ze ineens zo zielig en geen capaciteiten e.d.
Krijg dan geen kind(eren) en ga lekker begeleid wonen.
Die story over het vroeg wakker worden en weinig eten vind ik ook dubieus…
Haha ja, mooie besparing!quote:Op zondag 15 februari 2026 12:38 schreef JaNeeDan het volgende:
[..]
Niet eten gaan we zien aan de kassabon van de weekboodschappen😉
Ik snap je en ik wil hier geen discussie gaan voeren maar mijn kinderen hebben uiteraard wel degelijk grenzen en ik zie juist bij vrienden van mijn kinderen dat daar waar het thuis strenger is, die kinderen veel meer dingen stiekem doen. Ik mocht vroeger thuis alles en was er op mijn 20ste daarom al klaar mee, terwijl mijn vrienden nog veel langer de behoefte hadden aan van alles.quote:Op zondag 15 februari 2026 10:30 schreef Snaky het volgende:
[..]
Los van een mening en 'wat iedereen doet' is het wetenschappelijk onderzocht dat het niet goed is als je als ouders geen grenzen aangeeft en niet het goede voorbeeld geeft. Ja kinderen gaan over grenzen en doen het stiekem maar als ouders 'als vrienden onder elkaar' onder het mom van 'anders doen ze het stiekem' hun kinderen toestaan om te drinken, dan is dat bewezen niet goed. Deze kinderen drinken meer dan degenen die het niet mogen van hun ouders. Als ouders moeten je grenzen durven stellen in het belang van je kinderen.
Voordat je denkt dat o.a. ik, niks zou doen voor iemand die hulp nodig heeft of hulp kan gebruiken: dan heb je het mis. Maar ik ben wel selectief.quote:Op zondag 15 februari 2026 12:40 schreef Deisyy het volgende:
De empathie van velen hier is tranentrekkend
Nee, sommige mensen zijn gewoon gruwelijk naïef.quote:Op zondag 15 februari 2026 12:40 schreef Deisyy het volgende:
Betaal je grof geld om in de vip lounge te mogen zitten zit je naast Judith en haar ransjas en haar zoon die niet stil kan,wil,hoeft te zitten...quote:Op zondag 15 februari 2026 12:49 schreef WildeTuinen het volgende:
Judith die in de viplounge gaat zitten met die ranzige jas aan 😵🤢. Wellicht neig ik qua hygiëne een beetje de te schone kant op, maar ik zie net regelmaat zwervers rondlopen met schonere jassen.
Precies. Sorry maar ik kan geen empathie voor deze 2 opbrengen.quote:Op zondag 15 februari 2026 11:54 schreef JaNeeDan het volgende:
[..]
Sanneke is al heel vaak verhuisd, mag toch hopen dat ze daar steeds iets meer van geleerd heeft. Sanneke en Dion zijn gewoon mensen die het wel makkelijk vinden als dingen voor ze gedaan worden. Want serieus, welk normaal denkend persoon vindt het prima als z’n vrouw/vriendin/verloofde een tikkie opent voor een bakfiets? Dan ben je toch van de ratten besnuffeld? Welke normaal denkende mensen zeggen twee huizen op om in een keet te gaan wonen? Nee, deze mensen hebben structureel verkeerde keuzes gemaakt. Als je al 1,5 jaar op zoek bent naar een woning en je blijft uit eten gaan, vinted en de Hema leegkopen, nachtjes weg, meerdere vakanties dan heb je echt je prioriteiten niet op orde omdat je het blijkbaar normaal vindt om je shit door een ander op te laten lossen.
Onzin. Echt onzin dit. Er zitten hier echt hele lieve en toffe leden. Maar waarom zou je iemand helpen of empathie voor opbrengen als je ziet dat diegene niet WILT werken, niet iets wilt doen?quote:Op zondag 15 februari 2026 12:40 schreef Deisyy het volgende:
Ik help genoeg mensen om mij heen. Alleen voor sommige mensen kan ik niet veel empathie opbrengen. Als iemand alleen maar klaagt en niets aan je situatie probeert te veranderen, waarom moet een buitenstaander dat dan oplossen. Financieel, materieel of door vrijwillig te helpen?quote:Op zondag 15 februari 2026 12:40 schreef Deisyy het volgende:
Hier ben ik t volledig mee eensquote:Op zondag 15 februari 2026 12:35 schreef JaNeeDan het volgende:
[..]
Ik vind het schaamteloos omdat Sanneke en Dion het heel normaal vinden dat een ander ze helpt, ze gaan er zelfs vanuit. En het is gewoon duidelijk dat ze op geld en alles gratis krijgrn uit zijn. In alles wat ze doen komt dat naar voren. Want zij zijn zielig. Nee, dat zijn ze niet. Zij zijn gehaaid.
Sanneke is zelf juist van het roepen dat ze goed met geld om kan gaan. Daarbij zegt ze ook dat zij het prima hebben en zich prima kunnen redden. Nou, nee dus.quote:Op zondag 15 februari 2026 13:31 schreef Blossemtje_twente het volgende:
Mensen die het financieel moeilijk hebben, vinden het vaak ook lastiger om financieel de juiste keuzes te maken. Het is gemakkelijk om te roepen dat bepaalde uitjes en uitgaven “niet zo slim” zijn, maar zo simpel ligt het niet. Helaas
Misschien kan ze een oproepje doen, en dan in natura betalen 🫣quote:Op zondag 15 februari 2026 12:11 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
[..]
Dit idd... kan me prima voorstellen dat je hulp vraagt aan vreemde als je geen netwerk hebt. Zie ook vaak op van die weggeef Facebook hoekjes hulp vragen "is er iemand die kan helpen vloer leggen of behangen" of iets.. en dan vaak tegen een klein bedrag of wederdienst omdat mensen het niet breed hebben 👍👌
Maar geld vragen 😵💫 nope dat vind ik bijzonder
Maar uberhaupt wat hoor content maakt ze, ze klaagt alleen en deelt verder weinig?quote:Op zondag 15 februari 2026 12:40 schreef Debsterr het volgende:
En wat betreft de plek om goeie content te maken… zet ze daar dan ook een bank neer om op te hangen? Anders is het straks wel heel erg anders!
In een van haar laatste podcasts verteld ze hier meer over. Volgens mij huurden ze het vorige huis en ook dit huis is volgens mij een huurhuis.quote:Op zondag 15 februari 2026 13:13 schreef Harper het volgende:
Elise Boers en Wout kochten weer eens een nieuw huis. Dichterbij de school van de jongens (op Ibiza). Wat ik me wel kan voorstellen al vraag ik me af waarom ze dat niet bedachten toen ze hun huidige huis kochten.
Ze plaatste een post dat ze twijfelden aangezien het huis nog niet af was (niet afgewerkt, geen zwembad). Maar de eigenaar zou het allemaal in orde brengen dus toch gedaan en nu de sleutels al.
Ik hoop voor hen dat het daadwerkelijk goed komt. Ik weet hoe het er daar aan toe gaat en vind het enorm tricky. Ze hebben de sleutel dus betaald neem ik aan. Of je dan nog kan eisen dat er nog flink wat aanpassingen moeten komen?
Maar uberhaupt wat hoor content maakt ze, ze klaagt alleen en deelt verder weinig?quote:Op zondag 15 februari 2026 12:40 schreef Debsterr het volgende:
En wat betreft de plek om goeie content te maken… zet ze daar dan ook een bank neer om op te hangen? Anders is het straks wel heel erg anders!
Ik denk dat velen hier mensen helpen, maar niet mensen zoals Sanneke die te lui is om zelf van de bank te komenquote:Op zondag 15 februari 2026 12:40 schreef Deisyy het volgende:
Ik zou stevig balen..quote:Op zondag 15 februari 2026 13:16 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:
[..]
Betaal je grof geld om in de vip lounge te mogen zitten zit je naast Judith en haar ransjas en haar zoon die niet stil kan,wil,hoeft te zitten...
Ik denk oprecht dat het haar niet lukt, dat ze hier hulp bij zou moeten hebben. Ik denk echt dat ze niet weet waar ze moet beginnen. Ik zie het echt anders, dan verdrinken in zelfmedelijden. Ze verdrinkt, omdat ze geen idee heeft hoe ze het aan moet pakken.quote:Op zondag 15 februari 2026 13:50 schreef Jenn1806 het volgende:
Ach Sanneke zit (letterlijk) gewoon te wachten tot het gratis spul en samenwerkingen haar aan komen waaien. Zul je net zien dat de wind is gaan liggen in Hellevoetsluis.. Ze hadden sinds dinsdag al zoveel meer kunnen doen. Ga uitzoeken en inpakken, schoonmaken, zorg dat je alle klus benodigdheden in huis hebt. En als je zelf het overzicht niet kunt houden dan zijn er online genoeg lijstjes te vinden die je kunt gebruiken. Maar Sanneke wil niet en zwelgt liever in zelfmedelijden tot een of andere gek weer hulp biedt en alles voor ze oplost.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |