abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 februari 2026 @ 12:39:37 #176
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_220105054
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2026 12:38 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Niet eten gaan we zien aan de kassabon van de weekboodschappen😉
Haha ja, mooie besparing!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  zondag 15 februari 2026 @ 12:40:12 #177
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_220105065
En wat betreft de plek om goeie content te maken… zet ze daar dan ook een bank neer om op te hangen? Anders is het straks wel heel erg anders!
pi_220105070
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 10:30 schreef Snaky het volgende:

[..]
Los van een mening en 'wat iedereen doet' is het wetenschappelijk onderzocht dat het niet goed is als je als ouders geen grenzen aangeeft en niet het goede voorbeeld geeft. Ja kinderen gaan over grenzen en doen het stiekem maar als ouders 'als vrienden onder elkaar' onder het mom van 'anders doen ze het stiekem' hun kinderen toestaan om te drinken, dan is dat bewezen niet goed. Deze kinderen drinken meer dan degenen die het niet mogen van hun ouders. Als ouders moeten je grenzen durven stellen in het belang van je kinderen.
Ik snap je en ik wil hier geen discussie gaan voeren maar mijn kinderen hebben uiteraard wel degelijk grenzen en ik zie juist bij vrienden van mijn kinderen dat daar waar het thuis strenger is, die kinderen veel meer dingen stiekem doen. Ik mocht vroeger thuis alles en was er op mijn 20ste daarom al klaar mee, terwijl mijn vrienden nog veel langer de behoefte hadden aan van alles.

Ik ben enorm trots op mijn kinderen hoe goed ze hun grenzen aan kunnen geven en niet bezwijken onder groepsdruk en het grappige is dat ze juist helemaal geen behoefte hebben aan dingen die ze wel mogen. Het verschilt ook echt per kind. Maar goed, iedereen moet doen wat goed voelt en voor mij is dat alles bespreekbaar maken en onder toezicht af en toe een biertje o.i.d. Sorry voor de offtopic reactie ☺️
  Moderator zondag 15 februari 2026 @ 12:40:55 #179
184769 crew  Deisyy
pi_220105077
De empathie van velen hier is tranentrekkend ;(
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_220105154
Judith die in de viplounge gaat zitten met die ranzige jas aan 😵🤢. Wellicht neig ik qua hygiëne een beetje de te schone kant op, maar ik zie net regelmaat zwervers rondlopen met schonere jassen.
pi_220105243
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 12:40 schreef Deisyy het volgende:
Voordat je denkt dat o.a. ik, niks zou doen voor iemand die hulp nodig heeft of hulp kan gebruiken: dan heb je het mis. Maar ik ben wel selectief.
Ik wil blijven.
  zondag 15 februari 2026 @ 13:09:28 #182
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_220105346
quote:
Nee, sommige mensen zijn gewoon gruwelijk naïef.
pi_220105370
Elise Boers en Wout kochten weer eens een nieuw huis. Dichterbij de school van de jongens (op Ibiza). Wat ik me wel kan voorstellen al vraag ik me af waarom ze dat niet bedachten toen ze hun huidige huis kochten.
Ze plaatste een post dat ze twijfelden aangezien het huis nog niet af was (niet afgewerkt, geen zwembad). Maar de eigenaar zou het allemaal in orde brengen dus toch gedaan en nu de sleutels al.
Ik hoop voor hen dat het daadwerkelijk goed komt. Ik weet hoe het er daar aan toe gaat en vind het enorm tricky. Ze hebben de sleutel dus betaald neem ik aan. Of je dan nog kan eisen dat er nog flink wat aanpassingen moeten komen?
pi_220105392
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 12:49 schreef WildeTuinen het volgende:
Judith die in de viplounge gaat zitten met die ranzige jas aan 😵🤢. Wellicht neig ik qua hygiëne een beetje de te schone kant op, maar ik zie net regelmaat zwervers rondlopen met schonere jassen.
Betaal je grof geld om in de vip lounge te mogen zitten zit je naast Judith en haar ransjas en haar zoon die niet stil kan,wil,hoeft te zitten...
pi_220105404
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 11:54 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Sanneke is al heel vaak verhuisd, mag toch hopen dat ze daar steeds iets meer van geleerd heeft. Sanneke en Dion zijn gewoon mensen die het wel makkelijk vinden als dingen voor ze gedaan worden. Want serieus, welk normaal denkend persoon vindt het prima als z’n vrouw/vriendin/verloofde een tikkie opent voor een bakfiets? Dan ben je toch van de ratten besnuffeld? Welke normaal denkende mensen zeggen twee huizen op om in een keet te gaan wonen? Nee, deze mensen hebben structureel verkeerde keuzes gemaakt. Als je al 1,5 jaar op zoek bent naar een woning en je blijft uit eten gaan, vinted en de Hema leegkopen, nachtjes weg, meerdere vakanties dan heb je echt je prioriteiten niet op orde omdat je het blijkbaar normaal vindt om je shit door een ander op te laten lossen.
Precies. Sorry maar ik kan geen empathie voor deze 2 opbrengen.

Nooit met je kind iets doen, hele dagen in die caravan zitten en nu ineens moet je quality time met elkaar hebben.
Hoe dom ben je? Had dat eerder gedaan.

En echt, hoe sterk is je relatie werkelijk als 1 maand alles eruit gooien zo moeilijk voor je is? Zelfs een hersenloos iemand kan voorstrijken. Zo moeilijk is dat echt niet.

Kijk, prima als ze M. in de box zet met speelgoed of campingbedje en zelf helpt. Dan kan ik het best toejuichen. Dan vind ik het goed dat ze hulp vraagt. Maar waarom random op een donderdag? Als ze morgen de sleutel krijgen? Dat is echt zo gepiept.
Maar we weten allemaal hoe ze is. Die heeft daar straks 2 stoelen staan voor haar en Dion om op te zitten en te kijken hoe een ander het doet want moeilijk! En iemand moet op M passen en dat is Sanneke. En als ze het mentaal moeilijk heeft moet Dion ook helpen met M.

Het is zo te hopen dat ze het bij 1 kind houden want 2 gaan zij echt niet trekken mentaal. Dit is al vreselijk moeilijk voor ze.

Sommige mensen hebben meerdere kinderen en verbouwen een heel huis samen.
Sommige vrouwen komen er alleen voor te staan met kinderen en doen alles alleen.
Sorry maar dit is gewoon geen excuus.

[ Bericht 6% gewijzigd door Beertjeteddy op 15-02-2026 13:29:47 ]
pi_220105432
quote:
Onzin. Echt onzin dit. Er zitten hier echt hele lieve en toffe leden. Maar waarom zou je iemand helpen of empathie voor opbrengen als je ziet dat diegene niet WILT werken, niet iets wilt doen?

Ik heb hier met sommige leden echt ontzettend leuk contact gehad in de privé berichten. Lieve, empatische berichten ontvangen. Zelfs hulp die ik wel afgeslagen heb, omdat ik weet dat er mensen zijn die in een vele malen rottigere situatie zitten dan ik. Die gun ik het zoveel harder.

Ik ben ook erg empathisch maar wel naar de juiste personen. Er zitten hier echt hele lieve personen tussen maar bepaalde influencers zijn ze lui dat ze uit hun ogen kijken, behalve voor tikkies, gratis uitjes, gratis eten. Dan zijn ze ineens razend enthousiast en kan alles.
Daar heb ik geen empathie voor.

En weet je voor wie ik bijvoorbeeld wel echt flink empathie heb? Jade Kops. Die zit pas in een nare situatie. Meisje is 19 en weet dat ze dood gaat. Hoe vreselijk is dat werkelijk?
Die gun ik de wereld en ik gun dat dit meisje een wonder mag overkomen. En anders dat ze nog een prachtige tijd mag hebben zonder teveel pijn en lijden. Als zij bij wijze van een gofundme zou openen voor een vakantie of iets leuks hoop ik dat de donaties vol zullen stromen!

[ Bericht 7% gewijzigd door Beertjeteddy op 15-02-2026 13:30:37 ]
pi_220105433
quote:
Ik help genoeg mensen om mij heen. Alleen voor sommige mensen kan ik niet veel empathie opbrengen. Als iemand alleen maar klaagt en niets aan je situatie probeert te veranderen, waarom moet een buitenstaander dat dan oplossen. Financieel, materieel of door vrijwillig te helpen?
pi_220105509
Mensen die het financieel moeilijk hebben, vinden het vaak ook lastiger om financieel de juiste keuzes te maken. Het is gemakkelijk om te roepen dat bepaalde uitjes en uitgaven “niet zo slim” zijn, maar zo simpel ligt het niet. Helaas
pi_220105544
Oh ik kan op bepaalde gebieden best empathie opbrengen voor Sanneke hoor, door haar autisme zijn dit soort situaties ook gewoon moeilijker. Ik heb zelf add en zit ook wel eens in een zogenaamde freeze als iets veel of heel onoverzichtelijk is, maar het is bij haar denk ik vooral de toon die de muziek maakt. Ze kat en bijt continu van zich af, heeft overal een oordeel over maar verwacht ondertussen wel van alles van iedereen en het allerergste is natuurlijk dat ze bij anderen haar handje ophoudt terwijl ze geen mogelijkheden bij zichzelf zoekt. Dat heeft niets met autisme meer te maken, dat is gewoon ordinair bedelen.
pi_220105559
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 12:35 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Ik vind het schaamteloos omdat Sanneke en Dion het heel normaal vinden dat een ander ze helpt, ze gaan er zelfs vanuit. En het is gewoon duidelijk dat ze op geld en alles gratis krijgrn uit zijn. In alles wat ze doen komt dat naar voren. Want zij zijn zielig. Nee, dat zijn ze niet. Zij zijn gehaaid.
Hier ben ik t volledig mee eens
pi_220105564
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 13:31 schreef Blossemtje_twente het volgende:
Mensen die het financieel moeilijk hebben, vinden het vaak ook lastiger om financieel de juiste keuzes te maken. Het is gemakkelijk om te roepen dat bepaalde uitjes en uitgaven “niet zo slim” zijn, maar zo simpel ligt het niet. Helaas
Sanneke is zelf juist van het roepen dat ze goed met geld om kan gaan. Daarbij zegt ze ook dat zij het prima hebben en zich prima kunnen redden. Nou, nee dus.
Ik wil blijven.
pi_220105614
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 12:11 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:

[..]
Dit idd... kan me prima voorstellen dat je hulp vraagt aan vreemde als je geen netwerk hebt. Zie ook vaak op van die weggeef Facebook hoekjes hulp vragen "is er iemand die kan helpen vloer leggen of behangen" of iets.. en dan vaak tegen een klein bedrag of wederdienst omdat mensen het niet breed hebben 👍👌
Maar geld vragen 😵‍💫 nope dat vind ik bijzonder
Misschien kan ze een oproepje doen, en dan in natura betalen 🫣
pi_220105636
quote:
17s.gif Op zondag 15 februari 2026 12:40 schreef Debsterr het volgende:
En wat betreft de plek om goeie content te maken… zet ze daar dan ook een bank neer om op te hangen? Anders is het straks wel heel erg anders!
Maar uberhaupt wat hoor content maakt ze, ze klaagt alleen en deelt verder weinig?
pi_220105640
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 13:13 schreef Harper het volgende:
Elise Boers en Wout kochten weer eens een nieuw huis. Dichterbij de school van de jongens (op Ibiza). Wat ik me wel kan voorstellen al vraag ik me af waarom ze dat niet bedachten toen ze hun huidige huis kochten.
Ze plaatste een post dat ze twijfelden aangezien het huis nog niet af was (niet afgewerkt, geen zwembad). Maar de eigenaar zou het allemaal in orde brengen dus toch gedaan en nu de sleutels al.
Ik hoop voor hen dat het daadwerkelijk goed komt. Ik weet hoe het er daar aan toe gaat en vind het enorm tricky. Ze hebben de sleutel dus betaald neem ik aan. Of je dan nog kan eisen dat er nog flink wat aanpassingen moeten komen?
In een van haar laatste podcasts verteld ze hier meer over. Volgens mij huurden ze het vorige huis en ook dit huis is volgens mij een huurhuis.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_220105645
quote:
17s.gif Op zondag 15 februari 2026 12:40 schreef Debsterr het volgende:
Maar uberhaupt wat hoor content maakt ze, ze klaagt alleen en deelt verder weinig?
quote:
Ik denk dat velen hier mensen helpen, maar niet mensen zoals Sanneke die te lui is om zelf van de bank te komen
pi_220105653
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 13:16 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:

[..]
Betaal je grof geld om in de vip lounge te mogen zitten zit je naast Judith en haar ransjas en haar zoon die niet stil kan,wil,hoeft te zitten...
Ik zou stevig balen..
pi_220105677
Ach Sanneke zit (letterlijk) gewoon te wachten tot het gratis spul en samenwerkingen haar aan komen waaien. Zul je net zien dat de wind is gaan liggen in Hellevoetsluis.. Ze hadden sinds dinsdag al zoveel meer kunnen doen. Ga uitzoeken en inpakken, schoonmaken, zorg dat je alle klus benodigdheden in huis hebt. En als je zelf het overzicht niet kunt houden dan zijn er online genoeg lijstjes te vinden die je kunt gebruiken. Maar Sanneke wil niet en zwelgt liever in zelfmedelijden tot een of andere gek weer hulp biedt en alles voor ze oplost.
pi_220105680
Ik denk dat het netwerk van Sanne haar instagram is. Dions netwerk is (de indruk die ik krijg) ook niet groot.

Ik heb geld gedoneerd. Omdat ik zie dat het haar niet lukt en ik ze een steuntje in de rug gun. Net zoals ik dat ook el eens bij anderen doe. Soms help ik fysiek, soms help ik financieel. Ik heb het goed en of Sanneke er nu eten van haalt of dat ik een plank laminaat heb gesponsord, zal me aan mijn reet roesten. Als je geld aan iemand geeft, dan moet je loslaten wat er met het geld gebeurt. Dat is online, maar ook IRL.
pi_220105697
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 13:50 schreef Jenn1806 het volgende:
Ach Sanneke zit (letterlijk) gewoon te wachten tot het gratis spul en samenwerkingen haar aan komen waaien. Zul je net zien dat de wind is gaan liggen in Hellevoetsluis.. Ze hadden sinds dinsdag al zoveel meer kunnen doen. Ga uitzoeken en inpakken, schoonmaken, zorg dat je alle klus benodigdheden in huis hebt. En als je zelf het overzicht niet kunt houden dan zijn er online genoeg lijstjes te vinden die je kunt gebruiken. Maar Sanneke wil niet en zwelgt liever in zelfmedelijden tot een of andere gek weer hulp biedt en alles voor ze oplost.
Ik denk oprecht dat het haar niet lukt, dat ze hier hulp bij zou moeten hebben. Ik denk echt dat ze niet weet waar ze moet beginnen. Ik zie het echt anders, dan verdrinken in zelfmedelijden. Ze verdrinkt, omdat ze geen idee heeft hoe ze het aan moet pakken.
pi_220105704
Ik werd ook lichtelijk moe van Judith die vol trots vertelde dat ze jaarlijks spijbelde voor een tennistoernooi. Want regels, daaraan moet iedereen zich houden behaaaaaalve Judith. Bah.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')