Nou ja sociale huurwoning, haar huis komt ook vrij. Gaat vast nog wel eens iemand door of koopt een huis of samenwonenquote:Op zondag 15 februari 2026 08:57 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
[..]
Waar tover je dat grotere huis dan even vandaan? Ik denk dat dat in die regio erg lastig is
Je kan toch reageren op huizen?quote:Op zondag 15 februari 2026 09:22 schreef AppelsEieren het volgende:
[..]
Huh waarom zou ze er recht op hebben? Al zijn er eengezinswoningen voor het oprapen daar is een woningbouw geen ruil loket?
Je hebt teveel naar Sanneke gekeken denk ik 🤪 die zou vast hetzelfde verwachten als ze straks 4 kids heeft in een klein huis.
En ze is zelf door de wasstraat geweest. Zou ze daar ook hetzelfde schema voor aanhouden als haar truienwissel?quote:Op zondag 15 februari 2026 11:16 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
Jeeej. Judith heeft een schone blouse aan. Na 6 dagen ofzo.
Klein netwerk, vind die oproep juist goed. Ipv geld en tikkiee.quote:Op zondag 15 februari 2026 11:22 schreef Deisyy het volgende:
Misschien hebben Sanneke en Dion de capaciteiten niet om zo'n verhuizing te regelen, vooral nu ze een kindje hebben kan het ook zo zijn dat ze het allemaal niet overziet.
Dus dan kan iedereen wel ontzettend op Sanneke af gaan zitten geven, maar als ze de mogelijkheid niet heeft is het natuurlijk een hele trieste situatie voor hen.
Ik denk dat het best wel los loopt. Misschien wat minder efficiënt dan hoe een ander het zou doen maar dat vloertje wordt heus wel gelegd en die muren gesaust.quote:Op zondag 15 februari 2026 11:22 schreef Deisyy het volgende:
Misschien hebben Sanneke en Dion de capaciteiten niet om zo'n verhuizing te regelen, vooral nu ze een kindje hebben kan het ook zo zijn dat ze het allemaal niet overziet.
Dus dan kan iedereen wel ontzettend op Sanneke af gaan zitten geven, maar als ze de mogelijkheid niet heeft is het natuurlijk een hele trieste situatie voor hen.
🤢 en dan lekker samen badwater delenquote:Op zondag 15 februari 2026 11:17 schreef Maremare het volgende:
[..]
En ze is zelf door de wasstraat geweest. Zou ze daar ook hetzelfde schema voor aanhouden als haar truienwissel?
Breng haar op ideeën, gaat ze tikkies openen om afhaaleten te kunnen betalen😬quote:Op zondag 15 februari 2026 10:52 schreef Maretakje het volgende:
Zou Sanneke niet hopen dat haar moeder met geld over de brug gaat komen?
Ik irriteer me mateloos aan hoe ze zich gedraagt, hoef ik alleen maar hier te lezen. Alles is moeilijk, kan niet, wil niet. Die heeft echt een schop onder haar hol nodig.
Toen wij van huur naar koophuis gingen, hadden we (wilde niet te lang dubbele kosten) onszelf 1,5 maand gegeven om alles te regelen. Na het werk was het naar het huis en klussen, elke dag bestelde we pizza, patat, Chinees of andere snelle hap. Niet gezond, maar wel effectief om zo snel mogelijk door de verbouwing heen te gaan. Als het te donker werd voor klussen naar het andere huis om nog een aantal dozen in te pakken.
Ja het is ff doorbijten, maar uiteindelijk moet je er iets voor over hebben om kosten te besparen. Zo konden wij in een netjes huis zitten waar niet alles klaar was maar wel leefbaar.
Ik vind beide vragen schaamteloos. Als je geen netwerk hebt dan doe je het zelf. Of je huurt mensen in. Je gaat toch geen vreemden vragen om vrijwillig voor jou je huis op te knappen?quote:Op zondag 15 februari 2026 11:13 schreef Dievanhiernaast het volgende:
Ik vind t wel veel minder erg dat ze om hulp vragen dan die open tikkies.
Ik kan me, als je geen netwerk hebt, nog voorstellen dat je vreemden om hulp vraagt zodat je sneller klaar bent (i.p.v. dat je het zelf niet hoeft te doen).
Sanneke is al heel vaak verhuisd, mag toch hopen dat ze daar steeds iets meer van geleerd heeft. Sanneke en Dion zijn gewoon mensen die het wel makkelijk vinden als dingen voor ze gedaan worden. Want serieus, welk normaal denkend persoon vindt het prima als z’n vrouw/vriendin/verloofde een tikkie opent voor een bakfiets? Dan ben je toch van de ratten besnuffeld? Welke normaal denkende mensen zeggen twee huizen op om in een keet te gaan wonen? Nee, deze mensen hebben structureel verkeerde keuzes gemaakt. Als je al 1,5 jaar op zoek bent naar een woning en je blijft uit eten gaan, vinted en de Hema leegkopen, nachtjes weg, meerdere vakanties dan heb je echt je prioriteiten niet op orde omdat je het blijkbaar normaal vindt om je shit door een ander op te laten lossen.quote:Op zondag 15 februari 2026 11:22 schreef Deisyy het volgende:
Daar zit voor mij inderdaad het verschil.quote:Op zondag 15 februari 2026 11:36 schreef Huisopdehoek het volgende:
Maar tips of adviezen hoeft ze niet. Ze weet alles zelf wel. Dat is denk ik het verschil qua irritatie.
Hier in de buurt zijn we ook wel eens met een aantal mensen iemand gaan helpen die ‘met niks’ een appartement kreeg. Mensen hadden verf over, huisraad, anderen kwamen schoonmaken/schilderen, pasten een paar uur op zijn kinderen zodat hij dingen zelf kon doen of dingen kon regelen. En een buurvrouw bracht voor de klussers tussen de middag een pan soep.
Geen irritatie, hij was blij en ontroerd met alle hulp die hij kreeg.
Burenhulp.
Waarom niet? Als er mensen zijn die best vrijwillig een ochtendje willen voorstrijken. Prima toch? Ik zie zulk soort oproepen ook regelmatig voorbij komen in bijv facebook groepen. Voor sommige mensen is zo’n dagdeel helpen een kleine moeite en vinden het ook nog leuk om te doen.quote:Op zondag 15 februari 2026 11:47 schreef JaNeeDan het volgende:
[..]
Ik vind beide vragen schaamteloos. Als je geen netwerk hebt dan doe je het zelf. Of je huurt mensen in. Je gaat toch vreemden vragen om vrijwillig voor jou je huis op te knappen?
Oei dat was niet de bedoeling .quote:Op zondag 15 februari 2026 11:44 schreef JaNeeDan het volgende:
[..]
Breng haar op ideeën, gaat ze tikkies openen om afhaaleten te kunnen betalen😬
Die oproepjes zie ik wel vaker in van die facebookgroepen en kan ik beter begrijpen dan geld vragen. Er zijn vaak best mensen die een paar uurtjes willen helpen.quote:Op zondag 15 februari 2026 11:47 schreef JaNeeDan het volgende:
[..]
Ik vind beide vragen schaamteloos. Als je geen netwerk hebt dan doe je het zelf. Of je huurt mensen in. Je gaat toch vreemden vragen om vrijwillig voor jou je huis op te knappen?
En volgens mij is Mijan best een makkelijk, rustig kind waar dat idd wel mee zou kunnen.quote:Op zondag 15 februari 2026 12:03 schreef Post-its het volgende:
Sanneke had laatst toch een reisbedje gekocht? Kan ze mooi in de bakfiets meenemen naar het nieuwe huis maandag, wat speelgoed erin voor mijan en lekker voor gaan strijken. Dat is echt de meest simpele klus.
Dit idd... kan me prima voorstellen dat je hulp vraagt aan vreemde als je geen netwerk hebt. Zie ook vaak op van die weggeef Facebook hoekjes hulp vragen "is er iemand die kan helpen vloer leggen of behangen" of iets.. en dan vaak tegen een klein bedrag of wederdienst omdat mensen het niet breed hebben 👍👌quote:Op zondag 15 februari 2026 11:13 schreef Dievanhiernaast het volgende:
Ik vind t wel veel minder erg dat ze om hulp vragen dan die open tikkies.
Ik kan me, als je geen netwerk hebt, nog voorstellen dat je vreemden om hulp vraagt zodat je sneller klaar bent (i.p.v. dat je het zelf niet hoeft te doen).
Ze gaat naar een tennis event he... daarom mag ze vandaag douchen en schone kleding aan.. zou me niets verbazen dat ze morgen weer de trui aan heeft van gisteren omdat ze de minimale 7 dagen nog niet rond hadquote:Op zondag 15 februari 2026 11:17 schreef Maremare het volgende:
[..]
En ze is zelf door de wasstraat geweest. Zou ze daar ook hetzelfde schema voor aanhouden als haar truienwissel?
Ik vind het schaamteloos omdat Sanneke en Dion het heel normaal vinden dat een ander ze helpt, ze gaan er zelfs vanuit. En het is gewoon duidelijk dat ze op geld en alles gratis krijgrn uit zijn. In alles wat ze doen komt dat naar voren. Want zij zijn zielig. Nee, dat zijn ze niet. Zij zijn gehaaid.quote:Op zondag 15 februari 2026 11:57 schreef Sushirijst het volgende:
[..]
Waarom niet? Als er mensen zijn die best vrijwillig een ochtendje willen voorstrijken. Prima toch? Ik zie zulk soort oproepen ook regelmatig voorbij komen in bijv facebook groepen. Voor sommige mensen is zo’n dagdeel helpen een kleine moeite en vinden het ook nog leuk om te doen.
Maar ze heeft al bedacht dat dat niet kan. Dus kan het niet.quote:Op zondag 15 februari 2026 12:03 schreef Post-its het volgende:
Sanneke had laatst toch een reisbedje gekocht? Kan ze mooi in de bakfiets meenemen naar het nieuwe huis maandag, wat speelgoed erin voor mijan en lekker voor gaan strijken. Dat is echt de meest simpele klus.
Ze weet iedereen overal mee voor haar wagentje te spannen. Nu had ze zelf al veel langer haar best kunnen doen om te sparen en voor te bereiden maar is ze ineens zo zielig en geen capaciteiten e.d.quote:Op zondag 15 februari 2026 11:22 schreef Deisyy het volgende:
Misschien hebben Sanneke en Dion de capaciteiten niet om zo'n verhuizing te regelen, vooral nu ze een kindje hebben kan het ook zo zijn dat ze het allemaal niet overzien.
Niet eten gaan we zien aan de kassabon van de weekboodschappen😉quote:Op zondag 15 februari 2026 12:37 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ze weet iedereen overal mee voor haar wagentje te spannen. Nu had ze zelf al veel langer haar best kunnen doen om te sparen en voor te bereiden maar is ze ineens zo zielig en geen capaciteiten e.d.
Krijg dan geen kind(eren) en ga lekker begeleid wonen.
Die story over het vroeg wakker worden en weinig eten vind ik ook dubieus…
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |