abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220096908
Ja laten we een complex probleem simplificeren, dat gaat het zeker oplossen. YOLO, iedereen een goedgekeurd ID.
pi_220097185
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 17:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Go get it zou ik dan zeggen. Zorg dat die lul je niet kan pakken. En aan de dem staten zou ik zeggen: zorg er voor dat al je stemmers kunnen stemmen.
Ga die trump terug trollen. Waar iedereen overheen stapt: die lul zn favo smoes is 'fraude' roepen als hij verliest. Dan is het toch eerlijk verlopen en is dat voor zn voeten weg?

Eigen schuld. Be part of the game en versla hem met zn eigen middelen.
Zo simpel is het zelden met overheidsdiensten. Als het klopt dat zo'n groot deel van de bevolking geen geldig ID heeft voor het stemmen dan gaat daar gewoon een tijd overheen om dat te regelen. Dan is het nog te hopen dat DOGE ook niet heeft huisgehouden in het departement wat daar over gaat.

Als je dit fatsoenlijk wilt regelen kost dat gewoon tijd en dat doe je niet ff in een paar maanden. Dan zijn de verkiezingen in 2028 nog optimistisch maar wel haalbaarder imo.
pi_220097229
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 17:15 schreef Ericr het volgende:

[..]
Lees je eerst in zou ik zeggen. Het is niet alleen die ID, er zijn een stuk meer voorwaarden dan bijvoorbeeld een fles drank halen met je id.

Manier van stem repressie, meer niet. Fraude argument houdt geen stand.

En ja Trump is een lul, veel meer dan dat zelfs.
En het ging zo goed ;(
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220097356
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 17:23 schreef Timwonnacott het volgende:

Als je dan beleid er snel doordrukt of door middel van een excecutive order dat direct verplicht stelt dan sluit je op korte termijn groepen uit die wel mogen stemmen en dat heeft niets te maken met het redden van de democratie maar heeft eerder schijn van verkiezingsmanipulatie en dat moet je niet willen.
Zo’n executive order wordt direct door een rechter ongedaan gemaakt. Dat heeft 0,0 kans.
Dit, dus.
pi_220097777
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 17:30 schreef Ericr het volgende:
Ja laten we een complex probleem simplificeren, dat gaat het zeker oplossen. YOLO, iedereen een goedgekeurd ID.
Aan de andere kant, maakt iedere ambtenaar van een simpel dingetje een gigantisch probleem.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220097807
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 18:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Aan de andere kant, maakt iedere ambtenaar van een simpel dingetje een gigantisch probleem.
Zij maken de wetten niet. Als je moedwillig bepaalde barrières oplegt onder het mom van fraude bestrijding is dat vrij kwaadaardig.
pi_220097914
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 17:44 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Zo simpel is het zelden met overheidsdiensten. Als het klopt dat zo'n groot deel van de bevolking geen geldig ID heeft voor het stemmen dan gaat daar gewoon een tijd overheen om dat te regelen. Dan is het nog te hopen dat DOGE ook niet heeft huisgehouden in het departement wat daar over gaat.

Als je dit fatsoenlijk wilt regelen kost dat gewoon tijd en dat doe je niet ff in een paar maanden. Dan zijn de verkiezingen in 2028 nog optimistisch maar wel haalbaarder imo.
Waarom heeft Biden of Obama het niet geregeld, probleem lijkt me niet nieuw.
life is like a box of chocolates
  Forum Admin zaterdag 14 februari 2026 @ 18:57:51 #183
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220097943
In principe is het stemmen zonder ID natuurlijk een grote flaw. Het probleem zit hem echter niet in illegalen die stemmen (want die stemmen natuurlijk niet en masse en al helemaal niet homogeen democratisch) maar de onderlaag die om wat voor reden dan ook geen ID kan verkrijgen.

Dat los je eerst op voor je ID verplichting gaat eisen. Dat doet Trump niet, omdat hij weet dat dat de democraten stemmen oplevert.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220097974
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 18:55 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Waarschijnlijk om dezelfde reden dat Bush en Trump in zijn eerste termijn dat ook niet hebben gedaan.
pi_220098076
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 19:01 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Waarschijnlijk om dezelfde reden dat Bush en Trump in zijn eerste termijn dat ook niet hebben gedaan.
Kan, maar lees nu vooral dat Trump dit doet om te voorkomen dar meer mensen gaan stemmen en die stemmen allemaal Democraat. Lijkt me dan vooral een gemiste kans voor de Democraten.
pi_220098091
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 19:14 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Kan, maar lees nu vooral dat Trump dit doet om te voorkomen dar meer mensen gaan stemmen en die stemmen allemaal Democraat. Lijkt me dan vooral een gemiste kans voor de Democraten.
Ach, dit decreet houdt toch geen stand.
  zaterdag 14 februari 2026 @ 19:56:11 #187
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_220098599
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 15:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat is het hele punt juist. De niet kiesgerechtigden moet je juist uitsluiten en er ook voor zorgen dat alle stemmen gelijk zijn en niet iemand dubbel kan stemmen.
Ik heb het over het uitsluiten van kiesgerechtigden. Lees je wel waar je op reageert?
Krekker is de bom!
pi_220098690
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 19:14 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Het is nogal een ingrijpend en ingewikkeld iets dus niet iets wat de democraten of republieken in hun eentje regelen maar wat samen moet gebeuren (het treft immers het verkiezingsproces) en daar is inmiddels al 20 jaar onenigheid over. Toen lag er al een advies om voter ID in te voeren, in combinatie met een door de overheid gemakkelijk aan te vragen ID daarvoor. De republieken willen daar te strenge regels voor die in de praktijk neerkomen op stembeperking van wat gedacht wordt, voornamelijk groepen te zijn die democratisch stemmen.

Er liggen daar inmiddels meerdere uitspraken van de rechtbanken dat voter ID op zich zelf niet ongrondwettelijk is, maar om een ID te bemachtigen mag er geen eis aan vastzitten die in de praktijk het stemmen beperkt, want stemmen is een basisrecht en alles wat dat beperkt is ongrondwettelijk aldus de rechtbank. Dus ja, ze moeten er gezamenlijk uitkomen dat lijkt tot nu toe niet echt te lukken.

Maar goed, sowieso mag hun hele systeem flink op de schop, qua democratie is het met gerrymandering, kiesmannen en wat in de praktijk neerkomt op 7 swingstates natuurlijk al een flut systeem. Je moet nota bene tussen 2 mensen kiezen(in de praktijk), waarom dat niet gewoon een normaal meerderheidsstem kan zijn is mij een raadsel. Het idee dat je republikeinse stem in een democratische staat eigenlijk niets waard is en visa versa slaat natuurlijk al nergens op.

En dan te bedenken dat NRC hier een iets wat vergelijkbaar idee wou invoeren _O-
  zaterdag 14 februari 2026 @ 20:14:07 #189
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_220098849
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 11:04 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat een president met een decreet iets beslist voor de Staten?
Het gaat me meer omdat je je kan identificeren als je gaat stemmen
Ik ben inmiddels overleden
pi_220098931
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 18:55 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Wel eens gekeken naar de verdeling in hun Huis van Afgevaardigden en de Senaat? Lastig zaken doorvoeren als de Republikeinen het niet steunen terwijl ze een meerderheid hadden.
pi_220098992
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 09:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ja maar we hebben het hier over de situatie in de VS. Waar je dus geen bevolkingsregister hebt. Dus wat is nou het punt wat je wil maken?
zijn punt is dat de VS geen ontwikkeld democratisch land is. maar een bananenrepubliek met een dun vernisje van 'beschaving'
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_220099143
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 20:21 schreef Ericr het volgende:

[..]
Wel eens gekeken naar de verdeling in hun Huis van Afgevaardigden en de Senaat? Lastig zaken doorvoeren als de Republikeinen het niet steunen terwijl ze een meerderheid hadden.
Onder Obama hadden ze dacht ik een meerderheid in beide kamers
pi_220099152
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 09:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je mag toch alleen stemmen als legaal burger, en als legaal burger heb je een ID.
ik snap het probleem niet
blijkbaar is dat laatste niet vanzelfsprekend in de vs, waar veel (40%) mensen in hun amerikaanse bubbel blijven en nooit een buitenland bezoeken. sterker nog, sommigen verlaten hun eigen State niet eens.

ik weet niet hoe ze dat doen als ze door de verkeerspolitie worden aangehouden
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_220099214
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 20:35 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Onder Obama hadden ze dacht ik een meerderheid in beide kamers
Heel even ja maar daarmee voer je niet zomaar beleid uit. Komt bij dit mister change op veel punten gewoon nieuwe wijn in oude zakken is gebleken. Maar dat hele gedoe wat nu speelt was toen geen heikel punt.

Je had toen geen debielen die uitslagen jarenlang in twijfel trokken of erger. 2000 wel even natuurlijk maar dat was terecht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ericr op 14-02-2026 21:34:41 ]
pi_220100101
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 10:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Er is hier eerder een filmpje gepost waaruit eerder het tegendeel blijkt. Ook zwarte Amerikanen hebben een id bewijs en hebben daar gewoon toegang toe. Zwarte mensen zijn niet achterlijk of hulpbehoevend.
Ik zei vooral, het is niet zo dat alle zwarte mensen geen id hebben maar het merendeel van van deze id-lozen is wel zwart.

Dat komt vooral omdat je daar zonder id kaart gewoon bijna alles kan doen. Ja de staat niet uit misschien, maar er zijner genoeg die dat ook nooit doen
pi_220101173
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 21:50 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ik zei vooral, het is niet zo dat alle zwarte mensen geen id hebben maar het merendeel van van deze id-lozen is wel zwart.

Dat komt vooral omdat je daar zonder id kaart gewoon bijna alles kan doen. Ja de staat niet uit misschien, maar er zijner genoeg die dat ook nooit doen
Zonder rijbewijs kom je ook niet ver.
  zondag 15 februari 2026 @ 00:05:58 #197
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220101853
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 09:43 schreef Danny het volgende:

[..]
Welke groep wordt benadeeld dan? Iedere staatsburger kan en mag in de VS gewoon een legitimatiebewijs aanvragen en krijgt die ook gewoon. Net als hier. Veel niet-blanken vinden het dan ook nogal racistisch dat blanken er vanuit gaan dat ze te dom zijn om een id aan te vragen.

Bekijk deze YouTube-video
Bekijk deze YouTube-video
Deze videos zijn inderdaad bekend en veelzeggend.

De weerstand tegen een identificatie komt voort uit Democratische contreien, waar men denkt dat niet-blanke groepen dusdanig dom of onderdrukt zijn dat ze niet bij machte zijn om een middel ter identificatie te verkrijgen, derhalve wordt identificatieplicht weggezet als 'racistisch' en een manier om niet-blanke minderheden het stemmen te bemoeilijken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 15 februari 2026 @ 00:07:41 #198
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220101862
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 09:16 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Hier is die legitimatieplicht ook nog maar vrij recent ingevoerd (rond 2010) en daar was ook aardig wat gedoe over toen… Bijvoorbeeld overouderen zonder geldig rijbewijs, paspoort of ID-kaart.

Daarnaast is het bezit van een legitimatiebewijs in de VS lang niet zo groot als hier en lijkt het vooral bedoeld om bepaalde groepen kiezers het stemmen onmogelijk te maken. Dan is ophef dus wel logisch.
Voor zover ik weet moet je je sinds 1970 legitimeren bij het stemmen... Daarvoor bestond de opkomstplicht.

[ Bericht 2% gewijzigd door AchJa op 15-02-2026 00:19:29 ]
  Admin zondag 15 februari 2026 @ 06:26:01 #199
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220102440
quote:
14s.gif Op zondag 15 februari 2026 00:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Deze videos zijn inderdaad bekend en veelzeggend.

De weerstand tegen een identificatie komt voort uit Democratische contreien, waar men denkt dat niet-blanke groepen dusdanig dom of onderdrukt zijn dat ze niet bij machte zijn om een middel ter identificatie te verkrijgen, derhalve wordt identificatieplicht weggezet als 'racistisch' en een manier om niet-blanke minderheden het stemmen te bemoeilijken.
Dat niet alleen, maar je moet je legitimeren om een woning te huren, om te werken, om je te verzekeren, doktersbehandeling, als je wordt aangehouden, als je aangifte wil doen van een misdrijf, als je een uitkering wil, alcohol wilt kopen, wapens wilt kopen, een bankrekening wilt openen, een creditcard wil hebben, geld wil lenen, een huisarts/tandarts wil bezoeken (eerste inschrijving moet met ID), vliegreizen wil doen, een hotel/motelkamer wil huren. Iedereen die ooit een van deze dingen heeft gedaan heeft sowieso een id-bewijs.
Hoor je niemand over. Maar zodra het gaat om stemmen is het opeens overdreven en 'racistisch' om een id te vereisen 8)7
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_220102479
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 22:58 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Zonder rijbewijs kom je ook niet ver.
In de vs heeft alsnog gemiddeld 13% van de inwoners die een rijbewijs zouden kunnen hebben deze niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')