abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220092850
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 09:40 schreef Danny het volgende:

[..]
Precies. Daarvoor moest je wel gewoon je stempas bij je hebben en dat was toen voldoende legitimatie. De stempas stond immers op naam en werd naar je woonadres gestuurd. Meerdere keren stemmen of stemmen als je illegaal in het land was en niet stemgerechtigd was was al onmogelijk. Heel anders dan in de VS dus.
Komt dergelijke fraude nu dan veel voor?
  Admin zaterdag 14 februari 2026 @ 09:50:22 #52
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_220092853
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 09:47 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ja zo werkt het in de VS dus niet, waarom blijf je maar door zagen over Nederland? De VS heeft geen bevolkingsregister. Je bent verplicht om je te registreren als stemmer, dan pas kun je stemmen. Er zijn staten die op basis van die registratie mail in ballots opsturen, dus dat komt al heel dicht in de buurt van Nederland. Maar om te registreren moet je je wel legitimeren.
Je hoeft je niet overal te legitimeren. Er zijn staten waar je een stemkantoor binnen kunt lopen, ter plekke kunt registreren en kunt stemmen. Als 'legitimatie' worden ook bankafschriften of brieven met een naam en adres erop geaccepteerd.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_220092863
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 09:48 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Google zelf even door zou ik zeggen.
Het probleem met de grondwet zal er in liggen wie daarin de verantwoordelijkheid heeft voor het organiseren van verkiezingen. De losse staten of de federale overheid.
De staten dus. Maar dat betekent niet dat de federale overheid helemaal niets te zeggen heeft, een federale wet die de verschillende manieren van identificatie voor stemmen harmoniseert is niet per se tegen de grondwet. Dat is gewoon een verzinsel.
pi_220092888
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 09:45 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Vandaar dat het nu door het senaat wordt afgeschoten en hij het tóch wil doordrukken zonder mandaat
Je kletst weer eens uit je nek:

quote:
The US House of Representatives this week passed legislation that would require voters to provide proof-of-citizenship as the midterm elections approach.
https://www.bbc.com/news/articles/crk845r4vlyo
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220092893
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 09:16 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Hier is die legitimatieplicht ook nog maar vrij recent ingevoerd (rond 2010) en daar was ook aardig wat gedoe over toen… Bijvoorbeeld overouderen zonder geldig rijbewijs, paspoort of ID-kaart.

Daarnaast is het bezit van een legitimatiebewijs in de VS lang niet zo groot als hier en lijkt het vooral bedoeld om bepaalde groepen kiezers het stemmen onmogelijk te maken. Dan is ophef dus wel logisch.
Je mag toch alleen stemmen als legaal burger, en als legaal burger heb je een ID.
ik snap het probleem niet
Vakman pur sang
pi_220092895
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 09:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
De staten dus. Maar dat betekent niet dat de federale overheid helemaal niets te zeggen heeft, een federale wet die de verschillende manieren van identificatie voor stemmen harmoniseert is niet per se tegen de grondwet. Dat is gewoon een verzinsel.
Maar dat moet dan wel een gewone door de volksvertegenwoordiging democratisch aangenomen wet zijn en geen decreet van een president…
  zaterdag 14 februari 2026 @ 09:54:53 #57
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_220092903
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 09:43 schreef Danny het volgende:

[..]
Welke groep wordt benadeeld dan? Iedere staatsburger kan en mag in de VS gewoon een legitimatiebewijs aanvragen en krijgt die ook gewoon. Net als hier. Veel niet-blanken vinden het dan ook nogal racistisch dat blanken er vanuit gaan dat ze te dom zijn om een id aan te vragen.
Het gaat niet om of mensen capabel zijn, maar om de realiteit in de praktijk. Er zit juridisch wel een verschil tussen of iets theoretisch toegankelijk is en praktisch toegankelijk.

De rechters in Texas en North Carolina hadden dezelfde conclusie. Dat is een samenhang van tig factoren. De VS is geen land zoals Nederland waarbij je een uur vrij neemt van je werk om naar een stadswinkel te lopen om een betaalbare ID aan te vragen omdat er geen extreme armoede heerst.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
pi_220092906
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 09:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je mag toch alleen stemmen als legaal burger, en als legaal burger heb je een ID.
ik snap het probleem niet
Dat je het niet snapt, snap ik.
Maar lang niet alle legale burgers in de VS hebben een ID. Dat bleek in een overgereguleerd landje als Nederland al een probleem toen dit hier ingevoerd werd…
pi_220092912
Als een ID bij stemmen nog niet verplicht was daar is het tijd dat ze er wat aan doen
Zeker goed punt van trump, druk maar door.
Vakman pur sang
pi_220092924
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 09:47 schreef MoreDakka het volgende:

. Maar om te registreren moet je je wel legitimeren.
Dus in principe heeft elke geregistreerde stemmer in de VS dan al een legitimatiebewijs bewijs?
pi_220092942
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 09:50 schreef Danny het volgende:

[..]
Je hoeft je niet overal te legitimeren. Er zijn staten waar je een stemkantoor binnen kunt lopen, ter plekke kunt registreren en kunt stemmen.
Hier wil ik echt een serieuze onderbouwde bron van zien. ^O^
pi_220092943
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 09:55 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Maar lang niet alle legale burgers in de VS hebben een ID. Dat bleek in een overgereguleerd landje als Nederland al een probleem toen dit hier ingevoerd werd…
Jij snapt het niet.
In de VS een ID opvragen en krijgen is nog makkelijker dan in Nl.
De achterstanden zijn er niet meer, die afdeling is verbeterd en IDs en rijbewijzen gaan soepel en snel.

Smoesjes dus.
En anders werk daar aan en maak ID bij stemmen nog steeds verplicht
Vakman pur sang
pi_220092954
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 09:54 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Maar dat moet dan wel een gewone door de volksvertegenwoordiging democratisch aangenomen wet zijn en geen decreet van een president…
Ja, en? Dat maakt het gezeik over dat voter ID tegen de grondwet zou zijn nog niet ineens waar hé. Zet die doelpalen maar weer terug.
pi_220092958
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 09:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dus in principe heeft elke geregistreerde stemmer in de VS dan al een legitimatiebewijs bewijs?
Een watte?
pi_220093008
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 09:58 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ja, en? Dat maakt het gezeik over dat voter ID tegen de grondwet zou zijn nog niet ineens waar hé. Zet die doelpalen maar weer terug.
Het door Trump op deze wijze invoeren van zo’n identificatieplicht is dus wel tegen de grondwet. Zet zelf dus die doelpalen maar even terug.
pi_220093015
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 09:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Jij snapt het niet.
In de VS een ID opvragen en krijgen is nog makkelijker dan in Nl.
De achterstanden zijn er niet meer, die afdeling is verbeterd en IDs en rijbewijzen gaan soepel en snel.

Smoesjes dus.
En anders werk daar aan en maak ID bij stemmen nog steeds verplicht
Maar waarom moet dit nu zo nodig en per direct verplicht worden?
Waarom niet gewoon via normale wetgeving?
pi_220093018
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 09:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Je kletst weer eens uit je nek:
[..]
https://www.bbc.com/news/articles/crk845r4vlyo
Ja, eerst het huis nu het senaat nog.

Snap je er überhaupt wel iets van?
Dit, dus.
pi_220093022
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 09:55 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Als je dan wil stemmen vraag je een id aan en anders stem je niet.

Niemand dwingt je te stemmen, niemand dwingt je een id aan te vragen. Maar wil jij stemmen, ja, dan is het heel normaal dat je je id kan laten zien.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220093026
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 10:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het door Trump op deze wijze invoeren van zo’n identificatieplicht is dus wel tegen de grondwet.
Ja duh, maar dat is niet waar de originele poster die ik quote op reageerde he. Het is nog vroeg, dus deze blunder zal ik niet al te zwaar aan tillen :)
pi_220093028
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 10:03 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ja dus het democratisch proces loopt gewoon. Dus wat blijft er dan precies over van je argument?
pi_220093033
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 10:03 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Maar het is dus nog niet afgeschoten zoals jij claimde. 0 uit 2, ga je voor de strikeout?
pi_220093039
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 10:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Als je dan wil stemmen vraag je een id aan en anders stem je niet.

Niemand dwingt je te stemmen, niemand dwingt je een id aan te vragen. Maar wil jij stemmen, ja, dan is het heel normaal dat je je id kan laten zien.
Tja, ik vind het onzin. Het is een oplossing voor een probleem dat niet bestaat.
Maar waarom vind jij het zo belangrijk dat het juist nu op deze wijze wordt doorgedrukt?
pi_220093045
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 10:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ja dus het democratisch proces loopt gewoon. Dus wat blijft er dan precies over van je argument?
Dat het nooit door het senaat komt en trump nu al zegt: gaan we toch doen. En een rechter het dan weer afschiet, we kennen de truc inmiddels.
Dit, dus.
pi_220093054
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 10:03 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Maar waarom moet dit nu zo nodig en per direct verplicht worden?
Waarom niet gewoon via normale wetgeving?
Omdat dat er allang had moeten zijn.
En bovendien zorgt voor een eerlijker vote systeem.
Verkiezingsfraude uitspraken kan dan ook niet meer.
Waarom wordt het niet toegejuicht
Vakman pur sang
pi_220093067
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 10:05 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tja, ik vind het onzin. Het is een oplossing voor een probleem dat niet bestaat.
Maar waarom vind jij het zo belangrijk dat het juist nu op deze wijze wordt doorgedrukt?
Ik vind het helemaal niet belangrijk want ze moeten het daar lekker zelf weten. Ik stel alleen dat in ieder ontwikkeld land er gewoon een vorm van identificatie bestaat om te stemmen en dat dat doodnormaal is en ieder argument om er tegen te zijn een flutargument is.

Jij vind het bijvoorbeeld geen probleem. Dat is dus zo'n flutargument.
pi_220093084
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 10:06 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dat het nooit door het senaat komt en trump nu al zegt: gaan we toch doen. En een rechter het dan weer afschiet, we kennen de truc inmiddels.
Oooo, jij weet de uitslagen van stemmingen al. Waarom zouden we dan überhaupt nog verkiezingen houden of ergens over stemmen? We vragen gewoon aan jou wat de uitslag wordt :')
  zaterdag 14 februari 2026 @ 10:12:13 #77
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_220093115
Tja, het klinkt misschien logisch, maar het gaat natuurlijk maar om één ding. Zorgen dat er zo min mogelijk democratische kiezers mogen stemmen.

Daarom is Trump ook tegen het stemmen per post want relatief veel democraten stemmen per post.

Oh, en Google maar eens op gerrymandering. Dat gaat trouwens beiden kanten op volgens mij, maar dat hele land is compleet fucked door hun kiesstelsel.
pi_220093121
In het meerendeel van de Amerikaanse staten bestaat al voter id. Daar hebben ze die vreselijke Trump dus niet eens nodig om deze fascistische wetgeving die in ieder ontwikkeld land geldt in te voeren.

En als je dan de politieke kaart er naast legt dan weet je precies waarom de democraten zo anti voter id zijn.

pi_220093126
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 10:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Oooo, jij weet de uitslagen van stemmingen al. Waarom zouden we dan überhaupt nog verkiezingen houden of ergens over stemmen? We vragen gewoon aan jou wat de uitslag wordt :')
Bekijk deze YouTube-video
  Moderator zaterdag 14 februari 2026 @ 10:16:57 #80
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220093152
De grote vraag is natuurlijk:

HOE VAAK WORDT ER NOU ECHT GEFRAUDEERD MET STEMMEN.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220093196
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 10:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ik vind het helemaal niet belangrijk want ze moeten het daar lekker zelf weten. Ik stel alleen dat in ieder ontwikkeld land er gewoon een vorm van identificatie bestaat om te stemmen en dat dat doodnormaal is en ieder argument om er tegen te zijn een flutargument is.

Jij vind het bijvoorbeeld geen probleem. Dat is dus zo'n flutargument.
Voor 2010 was Nederland dus geen ontwikkeld land?
pi_220093205
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 10:06 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Omdat dat er allang had moeten zijn.
En bovendien zorgt voor een eerlijker vote systeem.
Verkiezingsfraude uitspraken kan dan ook niet meer.
Waarom wordt het niet toegejuicht
Gelul dit. Ook dan zal er over fraude gehuild worden. Dat zag je zelfs in Nederland toen de FvD niet zo goed scoorde als ze verwacht hadden.
pi_220093211
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 10:16 schreef xpompompomx het volgende:
De grote vraag is natuurlijk:

HOE VAAK WORDT ER NOU ECHT GEFRAUDEERD MET STEMMEN.
Neuh, de Trump-fans zijn toch wel voor en blijven zich dieper in de drek draaien.
  zaterdag 14 februari 2026 @ 10:25:02 #84
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220093217
Dit gaat Trump niet redden bij de midterms.
pi_220093229
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 10:22 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Voor 2010 was Nederland dus geen ontwikkeld land?
Toen had Nederland in tegenstelling tot de vs een persoons administratie waar iedere stemgerechtigde Nederlander stond geregistreerd en een unieke stempas kreeg toegestuurd. Dat diende toen als legitimatie.

Verder wil ik je er op wijzen dat het nu 2026 is. Zaken die je in 2026 bij een ontwikkeld land verwacht, hoefde je in het verleden niet bij een ontwikkeld land te verwachten. Zo verwacht ik tegenwoordig in een ontwikkeld land landelijk dekkend internet, en verwachte ik dat in 1985 niet. Was Nederland in 1985 dan geen ontwikkeld land? Jawel, maar wel naar de maatstaven van 1985, niet naar de maatstaven van 2026.
pi_220093263
Zwarte mensen hebben geen printer of een copiermachine in de buurt volgens Kamala

Bekijk deze YouTube-video
life is like a box of chocolates
pi_220093292
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 10:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Toen had Nederland in tegenstelling tot de vs een persoons administratie waar iedere stemgerechtigde Nederlander stond geregistreerd en een unieke stempas kreeg toegestuurd. Dat diende toen als legitimatie.

Verder wil ik je er op wijzen dat het nu 2026 is. Zaken die je in 2026 bij een ontwikkeld land verwacht, hoefde je in het verleden niet bij een ontwikkeld land te verwachten. Zo verwacht ik tegenwoordig in een ontwikkeld land landelijk dekkend internet, en verwachte ik dat in 1985 niet. Was Nederland in 1985 dan geen ontwikkeld land? Jawel, maar wel naar de maatstaven van 1985, niet naar de maatstaven van 2026.
Ik vind het maar gezocht van je. Eerder in dit topic was je er nog van overtuigd dat je in Nederland al decennia je ID moest tonen bij het stemmen. Het lijkt er sterk op dat je hier alleen maar fanatiek voor bent omdat je Trump per definitie wilt steunen…
pi_220093328
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 09:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Er is maar 1 reden om daar tegen te zijn en dat is als je wilt frauderen.
Volgens mij werkt het systeem daar wat anders en hebben veel (met name zwarte) amerikanen geen id bewijs omdat ze de dat nooit nodig hebben gehad.

En dat zijn natuurlijk lui die nou niet echt op trump zullen stemmen
pi_220093406
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 10:40 schreef 111210 het volgende:

[..]
Volgens mij werkt het systeem daar wat anders en hebben veel (met name zwarte) amerikanen geen id bewijs omdat ze de dat nooit nodig hebben gehad.

quote:

[..]

Dus die mensen zitten de hele dag in huis, geen rijbewijs gehaald, geen bieb kaart, nooit naar een cafe geweest, nooit een bankrekening gehad en een cheque uitgeschreven etc.
  zaterdag 14 februari 2026 @ 10:45:39 #90
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220093423
Dus zelf de hele dag onzin als feiten presenteren is geen probleem maar als een ander het doet.... :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_220093459
quote:

[..]

Er is hier eerder een filmpje gepost waaruit eerder het tegendeel blijkt. Ook zwarte Amerikanen hebben een id bewijs en hebben daar gewoon toegang toe. Zwarte mensen zijn niet achterlijk of hulpbehoevend.
pi_220093461
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 10:44 schreef hondonspain het volgende:

[..]
[..]
Dus die mensen zitten de hele dag in huis, geen rijbewijs gehaald, geen bieb kaart, nooit naar een cafe geweest, nooit een bankrekening gehad en een cheque uitgeschreven etc.
In Nederland ging het destijds vooral om oudjes die geen geldig ID meer hadden. En de VS is een heel ander land, het kan allerlei oorzaken hebben.
  zaterdag 14 februari 2026 @ 11:01:30 #93
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_220093554
Lijkt me niet meer dan normaal.
Ik ben inmiddels overleden
pi_220093557
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 10:48 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
In Nederland ging het destijds vooral om oudjes die geen geldig ID meer hadden. En de VS is een heel ander land, het kan allerlei oorzaken hebben.
Heb er gewoond maar als je een reden hebt om geen ID te hebben denk dat je dan ook niet echt de behoefte hebt om te stemmen.
pi_220093576
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 11:01 schreef Enchanter het volgende:
Lijkt me niet meer dan normaal.
Dat een president met een decreet iets beslist voor de Staten?
  zaterdag 14 februari 2026 @ 11:05:41 #96
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_220093582
Nederlandse toestanden, het begint daar echt steeds meer op een dictatuur te lijken.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_220093589
pi_220093613
Op zichzelf is het helemaal niet gek om een systeem in te richten waarbij je je identificeert als je gaat stemmen. Het is echter niet correct om dat op zo korte termijn op deze manier door te drukken. Een id hebben, is niet zo vanzelfsprekend als in Nederland. Er is een aantal redenen waarom veel Amerikanen geen id hebben.

Een id is best duur. Dat is ook de reden waarom veel arme(re) mensen, waaronder veel zwarte mensen, geen id hebben. niet omdat ze te dom zijn, maar omdat het een flinke uitgave is.
Daarnaast heb je een gewaarmerkte geboorteakte nodig. Die heeft lang niet iedereen. Om daaraan te komen, moet je terug naar de staat waar je geboren bent om deze op te vragen, is ook niet kosteloos.
Tevens heb je een social security number nodig. Ook een bewijs van je verblijfplaats, zoals een huurcontract of energierekening of iets dergelijks. Als laatste een bewijs van naamswijziging als je getrouwd bent en je mans naam hebt aangenomen of gescheiden en deze weer afgelegd hebt. In de VS is het niet ongebruikelijk dat vrouwen na hun huwelijk de naam van hun man aannemen, maar ook dat ze die houden als ze gescheiden zijn, onder andere omdat het een tijdrovend en kostbaar traject is om die te wijzigen. Als de naam op je geboorteakte dus niet overeenstemt met je id kun je geweigerd worden om te stemmen.

Kortom: als je voter id wil gaan normaliseren, moet je eerst zorgen dat iedereen gemakkelijk en goedkoop toegang heeft tot de mogelijkheid om een id te verkrijgen. Dat is een proces van jaren, en dat had allang in gezet kunnen zijn. Maar per decreet voor de eerstvolgende verkiezingen een dergelijke grote wijziging invoeren, heeft natuurlijk maar één doel: het bepaalde groepen zo moeilijk mogelijk maken om te stemmen, omdat je verwacht dat dat geen mensen zijn die op jou gaan stemmen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220093617
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 09:17 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Hoe precies?
Nou, met een legitimatieplicht kan bv je dode oma niet meer stemmen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_220093663
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 11:12 schreef miss_sly het volgende:

Kortom: als je voter id wil gaan normaliseren, moet je eerst zorgen dat iedereen gemakkelijk en goedkoop toegang heeft tot de mogelijkheid om een id te verkrijgen. Dat is een proces van jaren, en dat had allang in gezet kunnen zijn. Maar per decreet voor de eerstvolgende verkiezingen een dergelijke grote wijziging invoeren, heeft natuurlijk maar één doel: het bepaalde groepen zo moeilijk mogelijk maken om te stemmen, omdat je verwacht dat dat geen mensen zijn die op jou gaan stemmen.
Die mensen waren ook arm onder een democratische president en veel arme blanken ook maar had allang geregeld kunnen zijn maar simpele zaken in Amerika zijn vaak heel lastig vanwege 50 verschillende Staten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')