Volgens mijn algoritme moet je dan de regel hanteren dat je tijdens het opruimen de kamer die je opruimt, niet mag verlaten.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:42 schreef vlindertje89 het volgende:
Dat alles hangt met alles samen is hoe het op kleinere schaal bij mij vaak misgaat met opruimen.
Dan heb ik één specifieke opruimklus bedacht. Bv de eettafel. Dan moeten er wat spullen weggegooid, prima. Maar ook wat spullen naar boven. En dan kom ik daar, en dan is in die kast/kamer ook iets wat ik zie wat weer ergens anders heen moet.. en na een uur ligt dan op vier plekken een halve kastinhoud op de grond en heb ik geen zin meer![]()
Ik postte 'ik kijk live' en viel vervolgens net na de eerste rit in slaap en werd net na start een-na-laatste rit weer wakkermaar kon zo wel precies alle spanning meepakken.
Niet gehuild
Waren op na gisteren zekerquote:
Smaak is wel een beetje vreemd nog. Maar we komen er wel. Ik ga morgen voor het eerst weer werken.quote:Op donderdag 12 februari 2026 19:55 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nog wel (of wel weer) smaak? Zijn jullie wel aan het opknappen?
Die loopt hoestend de verpakkingen weg te gooien, hij leeft vooralsnogquote:Op donderdag 12 februari 2026 19:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heeft de bezorger het overleefd?
Ik ga het volgende keer proberenquote:Op donderdag 12 februari 2026 20:01 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Volgens mijn algoritme moet je dan de regel hanteren dat je tijdens het opruimen de kamer die je opruimt, niet mag verlaten.
Ik had nu ook wel 100 dingen nog grondiger willen aanpakken ("never handle it twice" zegt mijn algoritme ook) maar dan kwam het gewoon niet af. En dat vind ik voor de kinderen te vervelend.
Die van de derde is ook leuk andersquote:Op donderdag 12 februari 2026 21:10 schreef vlindertje89 het volgende:
ik moet zelf steeds lachen om de gezichtsuitdrukking bij de tweede![]()
Zeker wat opgestoken, en ook lekker te kunnen oefenen met de nieuwe en wat instellingen tweaken voor knopjes enzo. Zeker blij mee! Autofocus lijkt toch net wat sneller te zijn. En hij heeft wat meer mogelijkheden qua tracking, al pakt ie daar niet altijd het oog als ik m op animal of bird instel, hier pakte ie vooral oor bv haha. Maar regelmatig gaat t ook wel goed. En deze kan wel echt met veel hogere iso nog normaal mooie plaatjes maken, dus dat is ook fijn. Al viel vandaag wel mee in hoeverre dat nodig was, maar toch fijn.quote:Op donderdag 12 februari 2026 21:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die van de derde is ook leuk anders![]()
Nog wat opgestoken dan en blij mee de nieuwe camera?
Aw nee bahquote:Op donderdag 12 februari 2026 19:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hier zou ik een moord voor doen nu. Maar na 6 dagen griep heb ik nu migraine. Het zal wel friet worden ofzo dan.
Shirts en truien zitten Marie Kondo stijl opgevouwen in lades.quote:Op donderdag 12 februari 2026 20:53 schreef AnneX het volgende:
Wat doen jullie met kleding als bijv. shirts en truien en broeken.
Zelf doe ik het niet liggen of stapelen op een plank of in een lade of mandje.
Mijn voorkeur is hangen.
Op de een of andere manier komen er momenteel veel reels voorbij over kleding vouwen. Een Nono.
Wat ik slim vindt is om een lang kledingstuk als een jurk met 2 hangers korter te maken bij ophangen.
Opgerold? Mrs V heeft mij geleerd dat Marie Kondo = oprollen (doet zij, dus ik hoef er niet veel van te wetenquote:Op donderdag 12 februari 2026 21:36 schreef Tele6 het volgende:
Shirts en truien zitten Marie Kondo stijl opgevouwen in lades.
Broeken op een stapel op een plank want ik was het Marie Kondo vouwen zat (ze worden dan ook net te hoog voor mijn lades, dus dan moet ik weer moeilijk doen met extra vouwen en zo... gedoe).
De legplanken in mijn kledingkast zijn voor mij, zonder opstap, maar voor de helft bereikbaarquote:Op donderdag 12 februari 2026 21:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vesten op hangers??
Dan zou ik een halve extra hangkast nodig hebbenHier vormen mijn vesten een semi-geordende opgevouwen blob in het legdeel van mijn hangkast.
quote:Op donderdag 12 februari 2026 21:32 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Aw nee bah
Beterschap! Als het werkte zou ik harira door het internet heen naar jou toe gieten.
Jullie wachten gewoon op de perfecte kast die nog niet is uitgevondenquote:Op donderdag 12 februari 2026 21:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben al trots als schone kleding op persoon gesorteerd in de slaapkamer is. Waar we nog steeds geen kledingkast hebben. We hebben allebei een Kallax vakkenkast en een kledingrek. Tijdelijk, al 10 jaar
Dat. Of tot we 2 ton hebben gevonden zodat we ons huis kunnen verbouwen en van slaapkamer kunnen wisselen.quote:Op donderdag 12 februari 2026 21:51 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Jullie wachten gewoon op de perfecte kast die nog niet is uitgevonden
Nu de 500m finale.quote:Op donderdag 12 februari 2026 21:59 schreef vlindertje89 het volgende:
Kijk je shorttrack @:Lucky_Strike? Of niet live / later als geen migraine meer?
Dan zal ik nog even niks zeggen.quote:Op donderdag 12 februari 2026 22:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nu de 500m finale.
Het ergste van de migraine is al een tijdje voorbij gelukkig.
M'kayquote:Op donderdag 12 februari 2026 22:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nu de 500m finale.
Het ergste van de migraine is al een tijdje voorbij gelukkig.
Ja dat. En dan koop ik er nog wat bijquote:Op donderdag 12 februari 2026 22:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik neem me nu weer voor om bij de seizoenswissel nu écht alles eruit te gooien wat ik 2 winters niet gedragen heb.
En dan heb ik het in handen, vind ik het weer leuk en verdwijnt hij weer in de kast
Ik zou het niet rollen noemen, want ze eindigen niet rond maar plat. Ik vouw ze als een normaal shirt en dan een extra keer zodat ze de hoogte van de la zijn, en dan staan ze inderdaad rechtop.quote:Op donderdag 12 februari 2026 21:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Opgerold? Mrs V heeft mij geleerd dat Marie Kondo = oprollen (doet zij, dus ik hoef er niet veel van te weten).
Zo liggen hier hemden, shirts, truien, onderbroeken en broeken. Alles in lades. Sokken los gevouwen, niet meer strak in elkaar gerold want daar worden ze verdrietig van.
Maar jij legt alle rollen op elkaar? Mijn truien staan rechtop, op de zijkant van de rol. Kun je ze beter uit elkaar houden.
Want óók leuk!quote:Op donderdag 12 februari 2026 22:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja dat. En dan koop ik er nog wat bij
Leuk!!!quote:Op donderdag 12 februari 2026 21:10 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik ga het volgende keer proberen![]()
@:Blues en @:derLudolf heb er niet veel, het was ook deels dingen uitproberen enzo, maar de rode panda was wel leuk vandaagdus daar een paar van.. ik moet zelf steeds lachen om de gezichtsuitdrukking bij de tweede
![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Jaquote:Op donderdag 12 februari 2026 22:27 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Lucky_Strike ben je al helemaal bij?!
Ik wacht ook al om bij te kunnen pratenquote:Op donderdag 12 februari 2026 22:27 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Lucky_Strike ben je al helemaal bij?!
quote:Op donderdag 12 februari 2026 21:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben al trots als schone kleding op persoon gesorteerd in de slaapkamer is. Waar we nog steeds geen kledingkast hebben. We hebben allebei een Kallax vakkenkast en een kledingrek. Tijdelijk, al 10 jaar
quote:
gquote:Op donderdag 12 februari 2026 22:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wie jankte!?
Klein traantje hier
Fixed thattttquote:Op donderdag 12 februari 2026 18:42 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik postte 'ik kijk live' en viel vervolgens net na de eerste rit in slaap en werd net na start een-na-laatste rit weer wakkermaar kon zo wel precies alle spanning meepakken.
Niet gehuildslechts twee vd drie keer vanavond gehuild
![]()
quote:Op donderdag 12 februari 2026 22:22 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb 2m aan klerenkast voor al mn kleren. Een meter met twee stangen, eentje hoog met jurkjes, dunne vesten met rits en korte en lange broeken. Onder eentje die net na de jurkjes begint met shirts met korte en lange mouwen, sweaters en lange open vesten. En dan helemaal bovenin een plank met winterdekbed / elektrische onderdeken. Dan nog 2x50cm, eentje met stang hoog voor dikke vesten/truien en daaronder wat lades en draadmanden voor ondergoed, sokken, bikini's, maillots, hockeysokken, sportbh's enz en voor beddengoed. En dan eentje met boven stang voor trainingsbroeken, lange mouwen trainingsshirts, sporttruien en thermoshirts en daaronder stang voor hockeyrokjes en korte mouwen sportshirts.
Hoeveel ik er daadwerkelijk van draag, doe ik geen uitspraken over
Oh en ik heb ook nog een la in een ladekast met hockeykamp-shirts en truien die ik helemaal niet draag maar voor de herinnering zijn. Dat waren er eerst ongeveer 6x zoveel, ik heb er al een keer een hoop weggedaan (nu 1 trui en 1 shirt per jaar, ipv de soms wel 6-8 van beide, want je kreeg er elk kamp eentje van beide, maar binnen een kalenderjaar waren dat dan wel dezelfde).
Is supertofquote:Op donderdag 12 februari 2026 22:36 schreef Kaatje1 het volgende:
2 dansjes en vooraf veel buikpijn. Ik keek nooit naar shorttrack maar wat ik dat leuk en spannend
Mijne is 2m36 hoogquote:Op donderdag 12 februari 2026 22:40 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb één meter. Maar wel tot 2m30 hoog. De bovenste plank heeft van die grote bewaartassen met zomerkleding, extra sportkleding, beddengoed, skikleding.
B vindt dat ik veel kleren heb maar hij heeft 1m20 brede kledingkast dus ehhhh
(Laten we het over mijn schoenen niet hebben. Ik heb niet recent geteld hoe veel All Stars ik heb, maar ik heb daarnaast ook nog iets van 12 paar sportschoenen in gebruik)
Verschilt per keer. Niet echt hardop huilen, eerder tranen over wangen maar dan zonder geluid. Of paar traantjes. Meestal zo lang ze huilende mensen in beeld hebben / nog emotionele interviews hebben / ouders in beeld hebben etcquote:Op donderdag 12 februari 2026 22:42 schreef derLudolf het volgende:
Kan me daar niets bij voorstellen, ben ik veel te nuchter voor volgens mij. Is het een traantje, hardop janken? En na hoe lang is het over.
Vochtige ooghoek over het algemeen. Af en toe ook neus snuiten.quote:Op donderdag 12 februari 2026 22:42 schreef derLudolf het volgende:
Kan me daar niets bij voorstellen, ben ik veel te nuchter voor volgens mij. Is het een traantje, hardop janken? En na hoe lang is het over.
Dat is géén IKEA kast. 😎Heel andere modellen bij de buren.quote:Op donderdag 12 februari 2026 22:44 schreef derLudolf het volgende:
Wat betreft kledingkasten, her en der ligt wat, want nog geen kast. Met de nadruk op nog, want morgen ga ik die ophalen. Qua afmetingen en specificaties zou ik zeggen: kijk hier
https://www.xxxlutz.de/p/(...)artisan-000687045701
Bij ons eindigt alles rond. En ik heb niet alle lades in de pax even ver van elkaar gehangen, boven de truien zit bijv meer ruimte dan boven de Tshirts.quote:Op donderdag 12 februari 2026 22:20 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik zou het niet rollen noemen, want ze eindigen niet rond maar plat. Ik vouw ze als een normaal shirt en dan een extra keer zodat ze de hoogte van de la zijn, en dan staan ze inderdaad rechtop.
Als ik mijn broeken in drieën vouw en dan dubbel, zijn ze nét hoger dan een la. Maar in vieren en dan dubbel zijn het onhandelbare dingen. Dus die gaan niet meer in de la. Ik heb ook wel nogal lange benen dus misschien werkt het bij jullie broeken beter. (Ik heb spijkerbroek lengtemaat 34)
Verwarden ze je enthousiasme niet met een voorstelquote:Op donderdag 12 februari 2026 23:33 schreef borisz het volgende:
Had de finales stiekem aan tijdens bestuursvergadering. En geen geluid aan. Dan was het toch van oh we hebben goud.
Maar bij de 5k op het einde van rit 4 en 6 stond ik te een beetje te springen
Gelukkig niet, dermate hekel aan die winkels dat ik er ook geen meubels van zou willen.quote:Op donderdag 12 februari 2026 23:06 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat is géén IKEA kast. 😎Heel andere modellen bij de buren.
Het gaat hard nu met aftellen.quote:
Kleine dikkiequote:Op vrijdag 13 februari 2026 08:34 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Het is weer wit buiten..
[ afbeelding ]
Ik hoop ook maar dat er ook kleine dikkertjes in zitten; ze weegt 5 kilo boven par!quote:
Zou er bijna eentje komen halenquote:Op vrijdag 13 februari 2026 08:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik hoop ook maar dat er ook kleine dikkertjes in zitten; ze weegt 5 kilo boven par!
Kunnen ze samen opgroeien, dikke vriendjes wordenquote:Op vrijdag 13 februari 2026 09:23 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Zou er bijna eentje komen halen![]()
Maar heb nog de handen vol aan de kitten
quote:Op vrijdag 13 februari 2026 09:26 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Kunnen ze samen opgroeien, dikke vriendjes worden
Dan ben je in 1x klaar. Nu doet het kitten het en over een paar jaar een hondje. Da’s 2x opruimenquote:
Ook waarquote:Op vrijdag 13 februari 2026 09:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dan ben je in 1x klaar. Nu doet het kitten het en over een paar jaar een hondje. Da’s 2x opruimen
Er zijn er nog geen...quote:Op vrijdag 13 februari 2026 09:23 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Zou er bijna eentje komen halen![]()
Maar heb nog de handen vol aan de kitten
Ik zie nu zo'n scenario voor me waarbij jij langs jullie waterloop slentert met zo'n hele krioelende bontmassa aan kleine flapperende oortjes en wiebelende staartjes om je voeten heen, en een bever die opkijkt en denkt... "Daar gaat m'n rust..."quote:Op vrijdag 13 februari 2026 11:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Er zijn er nog geen...
Als ze wel komen duurt het nog meer dan 2 maanden voordat ze het huis mogen verlaten. Eind april heb je vast wel plaats voor een schattige pup
quote:Op vrijdag 13 februari 2026 11:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Er zijn er nog geen...
Als ze wel komen duurt het nog meer dan 2 maanden voordat ze het huis mogen verlaten. Eind april heb je vast wel plaats voor een schattige pup
quote:Op vrijdag 13 februari 2026 12:04 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik zie nu zo'n scenario voor me waarbij jij langs jullie waterloop slentert met zo'n hele krioelende bontmassa aan kleine flapperende oortjes en wiebelende staartjes om je voeten heen, en een bever die opkijkt en denkt... "Daar gaat m'n rust..."
Gevondenquote:Op vrijdag 13 februari 2026 12:29 schreef sigme het volgende:
[..]![]()
Mocht ik een foto-gelegenheid zien dat zo'n beeld schetst zal ik hierop terugkomen.
Ik zie en hoor wel 'dingen' gesmoes enzo haha.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 08:20 schreef AnneX het volgende:
[..]
Het gaat hard nu met aftellen.
Merk je iets van geheimzinnig gedoe rond je afscheid van het werkzame leven?
Of denk je het allemaal in de hand te hebben…?
# laat je verrassen![]()
Whaha wat een mazzeltje voor jouw collega’squote:Op vrijdag 13 februari 2026 13:52 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik zie en hoor wel 'dingen' gesmoes enzo haha.
Vdg werd er 30 gebak bezorgd wat ik besteld heb voor 13/3.
Maand te vroeg, gebeld, hun fout. En dat het maar mag smaken.
Had vanochtend al carnaval muziek in de supermarktquote:Op vrijdag 13 februari 2026 13:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
Het aantal verklede mensen per vierkante kilometer nam vanmorgen per uur significant toe. Om 8 uur de eerste solo Raad van Elluf-muts gespot. Om 12 uur waren het al groepjes jeugdraadleden, dansmariekes en minions.
Dat is... bruutquote:Op vrijdag 13 februari 2026 14:14 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Had vanochtend al carnaval muziek in de supermarkt
😂quote:Op vrijdag 13 februari 2026 13:52 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik zie en hoor wel 'dingen' gesmoes enzo haha.
Vdg werd er 30 gebak bezorgd wat ik besteld heb voor 13/3.
Maand te vroeg, gebeld, hun fout. En dat het maar mag smaken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Haha in 't eetcafé en het halve dorp stond daar net op beeld met mattie en grijze truiquote:Op vrijdag 13 februari 2026 17:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Wauw, Jorrit BergsmaFeest bij @:Memento-mori in de straat
Haha zou mooi zijn, dan zit ik eerste rangquote:Op vrijdag 13 februari 2026 17:57 schreef borisz het volgende:
Mijn collega komt uit het uit het dorp waar MM nu woont. Ze ging kijken met dr Friese vriendinnen (die dan wel hier in Amsterdam zitten).
Neem aan extra dat er een extra gondeltocht komt ;-)
Ze is bewust gevlucht naar de grote stad.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 18:02 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Haha zou mooi zijn, dan zit ik eerste rang
Ik heb jaren genoeg bewust in grote steden gewoond maar vind het nu heerlijk hierquote:Op vrijdag 13 februari 2026 18:20 schreef borisz het volgende:
[..]
Ze is bewust gevlucht naar de grote stad.
Maar ik krijg wel jaarlijks verslag van de Gondelvaart.
Vorig jaar was ik in Grou en kreeg ik er van langs.Blijkbaar ook een dingetje.
Nog altijd niet helemaal helder het is blijkbaar een lightversie van Heerenveen - Leeuwarden.
Waterfietsen?quote:Op vrijdag 13 februari 2026 18:44 schreef fietsie het volgende:
Ik fiets er morgenochtend weer doorheen als 't niet sneeuwt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |