abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220078513
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2026 19:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er is tomatensoep, pokebowl en Indonesische stoommaaltijd gearriveerd. Geen harrira maar prima.
Nog wel (of wel weer) smaak? Zijn jullie wel aan het opknappen?
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator donderdag 12 februari 2026 @ 19:55:57 #202
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220078518
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2026 19:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er is tomatensoep, pokebowl en Indonesische stoommaaltijd gearriveerd. Geen harrira maar prima.
Heeft de bezorger het overleefd?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220078599
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2026 18:42 schreef vlindertje89 het volgende:
Dat alles hangt met alles samen is hoe het op kleinere schaal bij mij vaak misgaat met opruimen :+ .

Dan heb ik één specifieke opruimklus bedacht. Bv de eettafel. Dan moeten er wat spullen weggegooid, prima. Maar ook wat spullen naar boven. En dan kom ik daar, en dan is in die kast/kamer ook iets wat ik zie wat weer ergens anders heen moet.. en na een uur ligt dan op vier plekken een halve kastinhoud op de grond en heb ik geen zin meer }:|

Ik postte 'ik kijk live' en viel vervolgens net na de eerste rit in slaap en werd net na start een-na-laatste rit weer wakker :+ maar kon zo wel precies alle spanning meepakken.
Niet gehuild :o
Volgens mijn algoritme moet je dan de regel hanteren dat je tijdens het opruimen de kamer die je opruimt, niet mag verlaten.

Ik had nu ook wel 100 dingen nog grondiger willen aanpakken ("never handle it twice" zegt mijn algoritme ook :+ ) maar dan kwam het gewoon niet af. En dat vind ik voor de kinderen te vervelend.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator donderdag 12 februari 2026 @ 20:02:16 #204
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220078611
Pasta-tip, of eigenlijk afrader, koop hem niet van La Molisana. Die blijft te hard in het middenstuk, zelfs als je hem net zo lang kookt als op de verpakking staat. (Er is me door Italianen geleerd altijd een minuut korter aan te houden).

Nou goed, zak is nu op, in het vervolg maar weer Rummo kopen.
  Moderator donderdag 12 februari 2026 @ 20:03:40 #205
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220078633
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2026 18:42 schreef vlindertje89 het volgende:
Niet gehuild :o
Waren op na gisteren zeker :+

Zijn er wat resultaten die het delen waard zijn van de fotoworkshop?
pi_220078998
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 19:55 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Nog wel (of wel weer) smaak? Zijn jullie wel aan het opknappen?
Smaak is wel een beetje vreemd nog. Maar we komen er wel. Ik ga morgen voor het eerst weer werken.

quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2026 19:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Heeft de bezorger het overleefd?
Die loopt hoestend de verpakkingen weg te gooien, hij leeft vooralsnog :s)

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 12-02-2026 20:40:09 ]
Spoilers!
pi_220079507
Wat doen jullie met kleding als bijv. shirts en truien en broeken.
Zelf doe ik het niet liggen of stapelen op een plank of in een lade of mandje.
Mijn voorkeur is hangen.
Op de een of andere manier komen er momenteel veel reels voorbij over kleding vouwen. Een Nono.
Wat ik slim vindt is om een lang kledingstuk als een jurk met 2 hangers korter te maken bij ophangen.
pi_220079561
Beterschap Lucky & J. 💐

Mn.X zit/ligt/hangt ook al in de lappenmand.
pi_220079692
Tshirts en truien liggen, broeken, jurken vesten rokken en blouses hangen
pi_220079751
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2026 20:01 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Volgens mijn algoritme moet je dan de regel hanteren dat je tijdens het opruimen de kamer die je opruimt, niet mag verlaten.

Ik had nu ook wel 100 dingen nog grondiger willen aanpakken ("never handle it twice" zegt mijn algoritme ook :+ ) maar dan kwam het gewoon niet af. En dat vind ik voor de kinderen te vervelend.
Ik ga het volgende keer proberen ^O^

@Blues en @derLudolf heb er niet veel, het was ook deels dingen uitproberen enzo, maar de rode panda was wel leuk vandaag O+ dus daar een paar van.. ik moet zelf steeds lachen om de gezichtsuitdrukking bij de tweede :D

pi_220079769
Wat een gave foto’s, dat beestje zou je zo over z’n koppie aaien (waarschijnlijk ben je wel je vinger kwijt)
pi_220079771
Quote edit klooiii
pi_220079966
Bezig met een kleine ombouw hier in huis. Ik kijk best veel naar de OS, maar dan zitbjecalleen maar te kijken, lezen lukt niet. Dus nu de naaimachine en extra verlichting naar de huiskamer verplaatst en dan kan ik gewoon daar aan het werk. In de naaikamer werkt het momenteel toch niet lekker omdat daar ook van alles uir de ketelkast staat en de monteur komt volgende week vrijdag pas
  Moderator donderdag 12 februari 2026 @ 21:25:50 #214
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220079975
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2026 21:10 schreef vlindertje89 het volgende:

ik moet zelf steeds lachen om de gezichtsuitdrukking bij de tweede :D
Die van de derde is ook leuk anders :)

Nog wat opgestoken dan en blij mee de nieuwe camera?
pi_220080034
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2026 21:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Die van de derde is ook leuk anders :)

Nog wat opgestoken dan en blij mee de nieuwe camera?
Zeker wat opgestoken, en ook lekker te kunnen oefenen met de nieuwe en wat instellingen tweaken voor knopjes enzo. Zeker blij mee! Autofocus lijkt toch net wat sneller te zijn. En hij heeft wat meer mogelijkheden qua tracking, al pakt ie daar niet altijd het oog als ik m op animal of bird instel, hier pakte ie vooral oor bv haha. Maar regelmatig gaat t ook wel goed. En deze kan wel echt met veel hogere iso nog normaal mooie plaatjes maken, dus dat is ook fijn. Al viel vandaag wel mee in hoeverre dat nodig was, maar toch fijn.
pi_220080061
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2026 19:14 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Hier zou ik een moord voor doen nu. Maar na 6 dagen griep heb ik nu migraine. Het zal wel friet worden ofzo dan.
Aw nee bah ;(
Beterschap! Als het werkte zou ik harira door het internet heen naar jou toe gieten.
pi_220080143
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2026 20:53 schreef AnneX het volgende:
Wat doen jullie met kleding als bijv. shirts en truien en broeken.
Zelf doe ik het niet liggen of stapelen op een plank of in een lade of mandje.
Mijn voorkeur is hangen.
Op de een of andere manier komen er momenteel veel reels voorbij over kleding vouwen. Een Nono.
Wat ik slim vindt is om een lang kledingstuk als een jurk met 2 hangers korter te maken bij ophangen.
Shirts en truien zitten Marie Kondo stijl opgevouwen in lades.

Broeken op een stapel op een plank want ik was het Marie Kondo vouwen zat (ze worden dan ook net te hoog voor mijn lades, dus dan moet ik weer moeilijk doen met extra vouwen en zo... gedoe).

Blouses en jurkjes en vesten op hangers. Bij de verhuizing heb ik alle splinterige/verbogen/scheve hangers weggedaan en mooie houten van de Ikea gehaald.

Het voordeel van shirts en truien in lades is dat de diepte van de lade een natuurlijke limiet is voor hoe veel ik er kan hebben.
Ik heb inmiddels steeds meer broeken in vrolijke kleuren en patroontjes O-)
pi_220080194
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 21:36 schreef Tele6 het volgende:
Shirts en truien zitten Marie Kondo stijl opgevouwen in lades.

Broeken op een stapel op een plank want ik was het Marie Kondo vouwen zat (ze worden dan ook net te hoog voor mijn lades, dus dan moet ik weer moeilijk doen met extra vouwen en zo... gedoe).
Opgerold? Mrs V heeft mij geleerd dat Marie Kondo = oprollen (doet zij, dus ik hoef er niet veel van te weten *) ).
Zo liggen hier hemden, shirts, truien, onderbroeken en broeken. Alles in lades. Sokken los gevouwen, niet meer strak in elkaar gerold want daar worden ze verdrietig van.
Maar jij legt alle rollen op elkaar? Mijn truien staan rechtop, op de zijkant van de rol. Kun je ze beter uit elkaar houden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220080208
Ik heb zoveel mogelijk hangen, want ik haat opvouwen. Dat heeft ook tot gevolg dat zo ongeveer alles wat niet opgehangen kan worden, permanent ofwel in de vieze was wasmand of de schone was wasmand zit, maar niet echt meer mijn kast ziet :+

@Lucky_Strike wat klote van je migraine ;( beginnen jullie wel wat op te knappen van de griep? Beide zijn los al helemaal kut, maar gecombineerd lijkt me al helemaal verschrikkelijk }:|
pi_220080219
Vesten op hangers??
Dan zou ik een halve extra hangkast nodig hebben _O- Hier vormen mijn vesten een semi-geordende opgevouwen blob in het legdeel van mijn hangkast.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220080249
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2026 21:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vesten op hangers??
Dan zou ik een halve extra hangkast nodig hebben _O- Hier vormen mijn vesten een semi-geordende opgevouwen blob in het legdeel van mijn hangkast.
De legplanken in mijn kledingkast zijn voor mij, zonder opstap, maar voor de helft bereikbaar :D
pi_220080373
Ik ben al trots als schone kleding op persoon gesorteerd in de slaapkamer is. Waar we nog steeds geen kledingkast hebben. We hebben allebei een Kallax vakkenkast en een kledingrek. Tijdelijk, al 10 jaar :')
Spoilers!
pi_220080383
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 21:32 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Aw nee bah ;(
Beterschap! Als het werkte zou ik harira door het internet heen naar jou toe gieten.
O+
Spoilers!
pi_220080408
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2026 21:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben al trots als schone kleding op persoon gesorteerd in de slaapkamer is. Waar we nog steeds geen kledingkast hebben. We hebben allebei een Kallax vakkenkast en een kledingrek. Tijdelijk, al 10 jaar :')
Jullie wachten gewoon op de perfecte kast die nog niet is uitgevonden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')