Enkel binnen complottheorieën uiteraardquote:Op zaterdag 7 februari 2026 22:49 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Zo marginaal dat het beleid van een groot aantal universiteiten en gemeentes er compleet naar gevormd is.
Ja. Het is zaterdagavond. Ga ik wederom een heel epistel volschrijven, met bronnen, om aan te geven dat woke vooral de academische disciplines, het vrije debat en kritisch denken belemmerd, of verwijs ik Hex daarvoor naar de croft functie hierboven?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 22:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Aan welke woke wetgeving moeten we ons dan houden?
Het enige wat ik heb gemerkt zijn genderneutrale toiletten eigenlijk.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 22:50 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Enkel binnen complottheorieën uiteraard
En wat is het uiteindelijke doel van de ideologie?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 22:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jawel hoor.
Diversiteitscirkel, intersectionaliteit en wheel of privilege, a.k.a. vaststaande onveranderlijke eigenschappen van mensen zijn belangrijker en bepalen meer dan karakter, gedrag en ideeën.
In feite dus beoordelen van mensen op zaken als ras, seksuele voorkeur, geslacht en leeftijd.
Croft ze, zeg ik namelijk al een jaar of vijf.
..gebaseerd op de informatie die tot mij beschikbaar is dan.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 22:52 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Geen idee, ik ken hem niet, jij wel?
Geen enkele woke wetgeving dus.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 22:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja. Het is zaterdagavond. Ga ik wederom een heel epistel volschrijven, met bronnen, om aan te geven dat woke vooral de academische disciplines, het vrije debat en kritisch denken belemmerd, of verwijs ik Hex daarvoor naar de croft functie hierboven?
Ik opteer voor 2.
Nee, het is gewoon werkelijkheid. Alles moet zo aangepast worden dat er niet een (potentiële) minderheid zich niet kan storen aan het beleid. Het gaat vaak om hele subtiele dingen, maar het leidt zo soms tot absurdistisch beleid.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 22:50 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Enkel binnen complottheorieën uiteraard
Ach,, ook die zijn vooral een theoretisch drama. Volgens mij zijn die in woningen al verplicht sins de introductie van het bouwbesluit.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 22:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het enige wat ik heb gemerkt zijn genderneutrale toiletten eigenlijk.
Daar vind ik wat van, maar dat heeft weinig met woke te maken
Ja, die vorm van de definitie wordt enkel door rechts gebruikt, wat het punt was. Er is niemand op links die dit een ideologie noemt.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 22:42 schreef Straatcommando. het volgende:
Ja, ik ben heel bekend met de originele betekenis van woke. Dat betekent niet dat het een ideologie kan zijn waarbij ze strijden voor rechten van transgenders en andere mensen uit de lhbti gemeenschap, om maar wat te noemen.
En dit is waarom we vooral van de geschiedenis moeten leren. De NSDAP had natuurlijk ook niet in het partijprogramma staan joden te vergassen... Dat is pas achteraf inde praktijk gebeurd. Met deze insteek kun je *niemand* een neonazi noemen, want niemand heeft het niveau van verschrikking die de Nazi's hebben veroorzaakt geëvenaard.quote:Je etaleert heel goed wat er mis gaat..stug ergens een label op plakken omdat het er vraagjes op lijkt om vervolgens alle eigenschappen van die kwantificering er ook bij aan te hangen.
Nazi's waren zo'n beetje het ergste wat de mensheid heeft voortgebracht in de recente geschiedenis. Deze vent komt nog niet eens in de buurt.
Van woke?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 22:51 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
En wat is het uiteindelijke doel van de ideologie?
Ik denk dat het FvD best prima bedrijfsuitjes kan regelen. Het probleem is alleen dat de naziliederen dan al op de heenreis in de bus gezongen wordenquote:Op zaterdag 7 februari 2026 22:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
FvD maakt zichzelf totaal belachelijk; ik zie die partij nog niet eens een fatsoenlijk bedrijfsuitje regelen, laat staan een regering.
Dat is simpelweg niet waar. Nu maak je er iets bizars van dat ergens een ideologie in zien een rechts fenomeen is. Er zullen genoeg mensen zijn die onder het kopje "woke" vallen die zichzelf als ideologisch gedreven zien. Ik zie het probleem daar ook niet van in.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 22:57 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ja, die vorm van de definitie wordt enkel door rechts gebruikt, wat het punt was. Er is niemand op links die dit een ideologie noemt.
[..]
En dit is waarom we vooral van de geschiedenis moeten leren. De NSDAP had natuurlijk ook niet in het partijprogramma staan joden te vergassen... Dat is pas achteraf inde praktijk gebeurd. Met deze insteek kun je *niemand* een neonazi noemen, want niemand heeft het niveau van verschrikking die de Nazi's hebben veroorzaakt geëvenaard.
Een meeloper met een dode partij, met een nog dodere partijleider.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 22:29 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Hoe noem je iemand die naziliederen zingt en keer op keer NSDAP gedachtegoed uit?
Alsof ze verder komen dan Erika en het horst wessel liedjequote:Op zaterdag 7 februari 2026 22:58 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik denk dat het FvD best prima bedrijfsuitjes kan regelen. Het probleem is alleen dat de naziliederen dan al op de heenreis in de bus gezongen worden
Je hebt helemaal gelijk, het is niet erg als ze te dom zijn om meer te zijn dan matige nazi'squote:Op zaterdag 7 februari 2026 23:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Alsof ze verder komen dan Erika en het horst wessel liedje
Een hoop van die woke klagers denken ook dat als ergens een schoolbestuur een rare regel bedenkt, dat dat meteen wetgeving is, en houden ze zich er ook aan.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 22:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het enige wat ik heb gemerkt zijn genderneutrale toiletten eigenlijk.
Daar vind ik wat van, maar dat heeft weinig met woke te maken
Volgens zeggen heeft Mao Zedong tussen de 40 en de 80 miljoen doden veroorzaakt. Waarvan zo'n 25 miljoen direct (gedood in gevangenissen), de rest indirect (honger, gebrek).quote:Op zaterdag 7 februari 2026 22:57 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
En dit is waarom we vooral van de geschiedenis moeten leren. De NSDAP had natuurlijk ook niet in het partijprogramma staan joden te vergassen... Dat is pas achteraf inde praktijk gebeurd. Met deze insteek kun je *niemand* een neonazi noemen, want niemand heeft het niveau van verschrikking die de Nazi's hebben veroorzaakt geëvenaard.
Wees maar blij dat het "matige nazi's" zijn.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 23:05 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, het is niet erg als ze te dom zijn om meer te zijn dan matige nazi's
Nou nee dat ben ik dus eigenlijk helemaal niet. Waarom zou ik blij zijn dat het matige nazi's zijn? Ik heb liever helemaal geen nazi's, laat staan als volksvertegenwoordiging.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 23:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wees maar blij dat het "matige nazi's" zijn.
Ik ben wel een tijdje cremiclown geweest. "Verassing" was blijkbaar niet zo grappig als dat ik zelf dacht.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 23:10 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou nee dat ben ik dus eigenlijk helemaal niet. Waarom zou ik blij zijn dat het matige nazi's zijn? Ik heb liever helemaal geen nazi's, laat staan als volksvertegenwoordiging.
Ga jij ook het ziekenhuis af om tegen mensen met een beroerte te roepen 'wees maar blij dat het geen kanker is'?
Bipoc was ook wel een leuke, werd klakkeloos overgenomen uit de VS, maar ze kwamen er al snel achter dat het hier niet het beoogde doel (blanken uitsluiten) had als in de VS. Het waren 2 mooie wekenquote:Op zaterdag 7 februari 2026 22:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Van woke?
"Een betere wereld maken", natuurlijk.
Door uiteindelijk alle mogelijke ellende op aarde te herleiden tot de her op te voeden Westerling, liefst van de blanke, mannelijke, christelijke c.q. agnostische dan wel heteroseksuele variant, daarbij systematisch ontkennen dat ze daarmee zelf discriminatoir bezig zijn en eveneens bereid om ogen heel hard dicht te knijpen wanneer ellende, oh verrassing, ook veroorzaakt kan worden door mensen die buiten die 'binnenste laag van de wheel of power' vallen.
Leukste excessen tot nu toe waren wel de 'alleen voor mensen van kleur' wandelroute
https://dekanttekening.nl(...)or-mensen-van-kleur/
en de 'gordijntjes voor een schilderij dat een koloniaal onderwerp heeft' om triggers te voorkomen
https://www.geenstijl.nl/5185155/koloniaal-gordijntje
En dit is natuurlijk ook een parel:
https://www.telegraaf.nl/(...)kunst/106569189.html
Zie je Mikey, hierom weet ik dat je nooit de oerbronnen van de bedenkers van de woke-ideologie hebt bestudeerd.
Woke is polariserend vergif.
Dit.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 21:37 schreef Cruzinats het volgende:
Het lijkt mij zeer sterk dat een neo-nazi ongestoord zijn gang kan gaan op de linkse bolwerken die universiteiten zijn.![]()
Joop bagger zonder degelijke bronvermelding...
Beetje een lastercampagne dan, of niet?quote:
Ik zeg altijd; vervang het woord wit eens door zwart op die site. Binnen een dag verboden en offline.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 22:25 schreef RotatoR het volgende:
Bij GeenStijl zit er tenminste nog enige humor en satire in hun schrijfseltjes. Bij Joop is het alleen maar zuur gescheld.
Ow? En hoe concludeer je dat zo?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 22:16 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is een agressieve misogynistische edgelord die achter de tralies thuis hoort, maar een neo nazi is het niet.
Lekker bezig om die term te devalueren jongens. 7 keer in het originele bericht. Kracht van herhaling zullen we maar zeggen.
Nee. Joop neemt gewoon het parool artikel over.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 23:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Beetje een lastercampagne dan, of niet?
Is ie veroordeeld dan? Of op zijn minst diverse aangiftes tegen hem gedaan?quote:
Is dat nodig dan? Dat iemand veroordeeld is voordat een krant diens vermeende daden mag benoemen?quote:Op zondag 8 februari 2026 00:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Is ie veroordeeld dan? Of op zijn minst diverse aangiftes tegen hem gedaan?
Lijkt me toch dat je onschuldig bent totdat via een rechter het tegendeel bewezen is?quote:Op zondag 8 februari 2026 00:19 schreef probeer het volgende:
[..]
Is dat nodig dan? Dat iemand veroordeeld is voordat een krant diens vermeende daden mag benoemen?
Dan heeft, ik noem maar wat, een Borsato ook een aardige laster claim tegen alle Nederlandse media.
Waar staat dat hij schuldig bevonden is? Een krant mag niet meer berichten over verklaringen van vermeende slachtoffers? Die mogen de media niet opzoeken zolang er geen veroordeling is?quote:Op zondag 8 februari 2026 00:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me toch dat je onschuldig bent totdat via een rechter het tegendeel bewezen is?
En niet via een of andere blog.
Joop.quote:Op zondag 8 februari 2026 00:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Waar staat dat hij schuldig bevonden is? Een krant mag niet meer berichten over verklaringen van slachtoffers? Die mogen de media niet opzoeken zolang er geen veroordeling is?
En sinds wanneer is het Parool een blog?
En die mogen niet meer berichten over een stuk van het Parool? Gooi de fok frontpage dan ook maar dicht.quote:
Vind je dat de frontpage ook aan laster doet dan?quote:Op zondag 8 februari 2026 00:26 schreef probeer het volgende:
[..]
En die mogen niet meer berichten over een stuk van het Parool? Gooi de fok frontpage dan ook maar dicht.
Dat is jouw bewering over joop en parool, niet de mijne. Ik zie er niet veel mis mee.quote:Op zondag 8 februari 2026 00:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Vind je dat de frontpage ook aan laster doet dan?
Want pas als er aangifte gedaan is mag er over geschreven worden.quote:Op zondag 8 februari 2026 00:29 schreef capricia het volgende:
Maar even alle gekheid op een stokje. Als het echt zo erg is, dan moet er gewoon aangifte gedaan worden.
Oh van mij mag je er prima over praten of over schrijven hoor. Lekker doen, als je daar zin in hebt.quote:Op zondag 8 februari 2026 00:34 schreef probeer het volgende:
[..]
Want pas als er aangifte gedaan is mag er over geschreven worden.
Rare take.
Je weet dat een groot percentage slachtoffers geen aangifte doet hé? Bv bij seksueel geweld.
En er loopt ook gewoon een rechtzaak wegens mishandeling tegen hem.
Dus wanneer mag er over bericht worden?
Raar dat je het een lastercampagne noemt.quote:Op zondag 8 februari 2026 00:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh van mij mag je er prima over praten of over schrijven hoor. Lekker doen, als je daar zin in hebt.
https://www.parool.nl/top(...)r-te-komen~b9657851/quote:Joodse studenten voelen zich onveilig en buitengesloten op UvA en VU: ‘De universiteit adviseerde me niet meer te komen’
Dat schijnt dan weer gehuil te zijn.quote:Op zondag 8 februari 2026 01:03 schreef AchJa het volgende:
De VU... Altijd wat daar...
[..]
https://www.parool.nl/top(...)r-te-komen~b9657851/
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |