Ja, anno 2026 kan je daar niet meer door verrast worden.quote:Op woensdag 11 februari 2026 11:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat ligt toch standaard in een aparte schap?
Blijven kopen, gewoon DCA VWRL kopen en komende 10 jaar niet meer naar kijken. Je kunt rustig slapen en je kunt de beurs toch niet verslaan. Wel met eigen geld en wat je kunt missen. Nooit geld lenen of met huishoudgeld. Dit is geen financieel advies, maar geld op de bank is niet handig.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 18:10 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Alles kits achter de rits. Hoe doen de aandelen het?
Geen Douwe Egberts en Calvé pindakaas meer voor mij. Douwe Egberts was altijd al van een matige kwaliteit, maar de pindakaas van Calvé at ik wel regelmatig.quote:Douwe Egberts definitief in Amerikaanse handen
JDE Peet's, het moederbedrijf van onder meer Douwe Egberts en L'OR Espresso, is volledig eigendom geworden van Keurig Dr Pepper. De Amerikaanse concurrent maakte vandaag bekend 96 procent van de aandelen van JDE Peet's te hebben gekocht.
Keurig Dr Pepper deed eind vorig jaar een bod op alle aandelen van het in Amsterdam gevestigde JDE Peet's. Nu het concern 96 procent van de aandelen in handen heeft, wordt de koffiemaker eind deze maand van de Amsterdamse beurs gehaald.
Ook Calvé in Amerikaanse handen
Gisteren maakte Unilever bekend de divisie met voedingsmiddelen te verkopen aan specerijenproducent McCormick. Daarmee komen producten als Calvé, Cup A Soup en Hellmann's-mayonaise in Amerikaanse handen. Wel komt het internationale hoofdkantoor van McCormick mogelijk in Nederland en zou hier ook een beursnotering kunnen volgen.
https://nos.nl/artikel/26(...)n-amerikaanse-handen
quote:Op woensdag 1 april 2026 13:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Geen Douwe Egberts en Calvé pindakaas meer voor mij. Douwe Egberts was altijd al van een matige kwaliteit, maar de pindakaas van Calvé at ik wel regelmatig.
Wat is dit nou weer voor onzin. Iemand kan toch het aantal Amerikaanse producten dat hij/zij gebruikt omlaag brengen zonder meteen alles te bannen?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 17:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar heb je je PC/mobiel al weg gedaan? En waar draait FOK! ook alweer op qua hardware?.
Het gaat vooral om de grote platforms. Het lijkt me niet meer dan vanzelfsprekend dat FOK! hier ook tussen staat.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 18:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Daarom "tweet" ik ook niet, ik denk niet dat ze FOK! in de gaten houden.
quote:De standaardlijst (Mainstream)
X (voorheen Twitter)
YouTube
Internationale & Regionale platforms
TikTok
Tumblr
Snapchat
Flickr
Sina Weibo (China)
Tencent Weibo (China)
Qzone (China)
VK (Vkontakte - Rusland)