Waarom zou dat ironisch zijn? Niemand ontkent dat de meeste producten/diensten die Europa importeert Amerikaans zijn. Het doel is om een signaal aan de VS af te geven en minder afhankelijk van hun te worden en niet om geen enkel product meer van hen te kopen.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 17:30 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
ironisch, gehost op amerikaanse app stores. vanaf stap 1 gaat het al mis
Die worden dan ook hier gemaakt en er wordt via de postbusvestiging in Nederland belasting betaalt?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 17:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het zal je dus verbazen hoeveel producten/centen eigenlijk Amerikaans zijn. Weliswaar met Europees recept of ''product'' maar toch.
Nemen we niet vooral olie en gas af en wil je dat gaan boycotten?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 17:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Waarom zou dat ironisch zijn? Niemand ontkent dat de meeste producten/diensten die Europa importeert Amerikaans zijn. Het doel is om een signaal aan de VS af te geven en minder afhankelijk van hun te worden en niet om geen enkel product meer van hen te kopen.
Geen idee. Maar dat is niet het doel.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 17:36 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nemen we niet vooral olie en gas af en wil je dat gaan boycotten?
het contrast tussen symbolische aankopen en structurele afhankelijkheden in de techsector is gigantisch. dat blijf ik ook steeds zeggen. zelfs als je amerika haat, blijf gwn gerust je coke drinken, doritos eten, netflix kijken, want met het boycotten van geen van deze bedrijven bevorder je de onnafhankelijkheid van amerikaanse bedrijven waar het écht telt.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 17:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Waarom zou dat ironisch zijn? Niemand ontkent dat de meeste producten/diensten die Europa importeert Amerikaans zijn. Het doel is om een signaal aan de VS af te geven en minder afhankelijk van hun te worden en niet om geen enkel product meer van hen te kopen.
Ja, ik vind het belangrijker dat de US mij/ons minder kan raken, dan dat wij de US raken.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 17:33 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat doe je toch vooral voor jezelf en niet zoals de kneuzen die denken dat ze de VS zullen raken als ze geen cola meer kopen
Heb je daar bewijs voor? RTL levert dit nl. niet aan.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 17:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het RTL nieuwspanel bestaat al jaren en bestaat uit net zulke diverse mensen als de users van dit forum. Ze vullen enquêtes in over heel diverse onderwerpen. Door deze brede groep 'activistische nietsnutten' te noemen geef je aan dat je geen idee hebt wat dit panel inhoud.
quote:Ja, RTL claimt inderdaad dat hun Nieuwspanel na weging representatief is voor de Nederlandse bevolking op basis van leeftijd, geslacht, opleiding, werkzaamheid en politieke voorkeur (gebaseerd op stemgedrag bij de laatste verkiezingen).
Ze herhalen dit consistent in de verantwoording onder hun peilingartikelen, zoals in recente onderzoeken over vertrouwen in het kabinet of zwevende kiezers.
Maar concreet bewijs? Dat bieden ze niet publiekelijk. Op hun eigen FAQ-pagina en in artikelen vind je geen details over het exacte weegproces, onafhankelijke audits, validatiestudies of statistische analyses die aantonen dat de weging echt bias corrigeert.
Miljoenen mensen zijn hier dagelijks helemaal niet mee bezig (of iets amerikaans is of niet) alleen wij krijgen het gepresenteerd alsof het wel zo is. Dit werkt manipulatief voor velen, dit is waarschijnlijk waar de media ook op hoopt met dit soort berichten.quote:Dat is een veelgehoorde kritiek op online panels in het algemeen: zelfselectie-bias.
Mensen die zich vrijwillig aanmelden zijn vaak:
Politiek geïnteresseerder en actiever dan gemiddeld.
Meer progressief/liberaal (of juist extreem rechts, afhankelijk van het panel), omdat die groepen vaker online discussiëren en hun mening willen laten horen.
Bereid om tijd te investeren in enquêtes, wat al een select groepje is.
Domme vragen bestaan nietquote:Op zaterdag 7 februari 2026 17:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Even een domme vraag: waarom zou je geen PC meer gebruiken? Als je dat ding al gekocht hebt schiet de VS er niks meer mee op als je hem gebruikt.
Noem je me ook een beroepslul op zeg.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 17:53 schreef SwebbeSensje het volgende:
Die paar schooiers met hun paar eurootjes. Ik zou zeggen: ‘fuck you and your dollar’ (Dana White)
Zolang de winstpercentages nog prima zijn.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 17:53 schreef SwebbeSensje het volgende:
Die paar schooiers met hun paar eurootjes. Ik zou zeggen: ‘fuck you and your dollar’ (Dana White)
Heeeee Sebbe! Alles goed?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 18:04 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Zolang de winstpercentages nog prima zijn.
Alles kits achter de rits. Hoe doen de aandelen het?quote:
Goeien grap, als een restaurant Cola op menu heeft staan en ik krijg Pepsi.. Nohhhhquote:Op zaterdag 7 februari 2026 18:03 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Wat betreft Coca-Cola begrijp ik sowieso niet waarom er nog steeds mensen zijn die dat kopen. Coca-Cola is hardstikke duur. De meeste cola's van het huismerk van de supermarkt zijn net zo lekker maar wel een stuk goedkoper.
Pepsi Cola is ook Amerikaans en net zo duur als Coca-Cola.
Oh? Verklaar mij dan deze reactie even:quote:Op zaterdag 7 februari 2026 17:53 schreef Jippie het volgende:
[..]
Domme vragen bestaan niet
Tal van redenen om gewoon je PC te blijven gebruiken totdat hij niet meer te repareren of up te graden is.
Het gaat mijn inziens om nieuwe aankopen. Producten uit de supermarkt vliegen er wekelijks zoniet dagelijks doorheen.
quote:Op zaterdag 7 februari 2026 17:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar heb je je PC/mobiel al weg gedaan? En waar draait FOK! ook alweer op qua hardware?.
Gok dat een hoop het inmiddels over de grens halen aangezien al die amerikaanse fastfood rommel daar stukken goedkoper isquote:Op zaterdag 7 februari 2026 16:35 schreef Bot13 het volgende:
Ik ben zelf ook van Amerikaanse goederen en diensten aan het afstappen, maar ik geloof niet dat Coca Cola boycotten nou echt veel zoden aan de dijk zet.
Zoals ik al aangaf, domme vragen bestaan niet. Domme reacties wel, aan jou de keus welk etiket je op welke reactue plakt.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 20:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oh? Verklaar mij dan deze reactie even:
[..]
quote:Op zaterdag 7 februari 2026 18:03 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Wat betreft Coca-Cola begrijp ik sowieso niet waarom er nog steeds mensen zijn die dat kopen. Coca-Cola is hardstikke duur. De meeste cola's van het huismerk van de supermarkt zijn net zo lekker maar wel een stuk goedkoper.
Ben ik niet eens. Vind coca cola echt het lekkerste smaken.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 18:03 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
quote:Op zaterdag 7 februari 2026 21:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ben ik niet eens. Vind coca cola echt het lekkerste smaken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |