Daarom is het zo praktisch dat hier in de supermarkt bij de Oostenrijkse producten het prijskaartje niet wit maar een Oostenrijkse vlag als achtergrond heeft. In een oogopslag zie ik welke groente lokaal verbouwd is, en welke uit Chili komt. Geen etiket lezen nodig.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 13:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
Omdat ik het een beetje zonde van mijn tijd vind om eerst alle etiketten te gaan lezen om te kijken waar een product vandaan komt.
Coca cola wordt toch hier gemaakt dus dan is boycotten toch sowieso onzin?quote:Op zondag 8 februari 2026 08:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
Niet mee eens, ik drink regelmatig een colaatje maar er is er geen enkele zo lekker als coca cola, en ik heb de rest echt wel eens geprobeerd.
Heel veel supply chains zijn natuurlijk vrij internationaal. Als je de VS economisch wilt raken, kun je dat beter tactisch doen zoals de EU met sancties gericht op specifiek producten die sectoren of producten raken waarvoor het gros van de toegevoegde waarde en bijbehorende werkgelegenheid in de VS ligt, bij voorkeur in gebieden waar men heel hard op Trump stemt.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 14:17 schreef the-eye het volgende:
[..]
Coca cola wordt toch hier gemaakt dus dan is boycotten toch sowieso onzin?
Als Nederlander pak je de goedkoopste, dat is de voc-mentaliteit.quote:Op zondag 8 februari 2026 09:58 schreef knoopie het volgende:
Wat ik wel opvallend vind in Nederland, in vergelijking met andere Europese landen, is dat het in de winkel erg moeilijk is om binnenlandse producten te herkennen. In bijvoorbeeld italie, Frankrijk of Oostenrijk staat er bijvoorbeeld op het melkpak of kaas duidelijk (en met trots) een vlaggetje op of een grote tekst die het duidelijk maakt. Hier in oostenrijk is de supermarkt hebben ze vaak zelfs een "Regional-Regal", met alleen maar streekprodukten. Daardoor wordt het veel gemakkelijker om lokale producten te kopen, onafhankelijk van je motivatie. Waarom zijn Nederlanders niet wat trotser op hun lokale producten?
Moet iedereen lekker voor zichzelf weten, ik doe sowieso niet mee aan dat hele boycot circus.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 14:17 schreef the-eye het volgende:
[..]
TDS! TDS!quote:Op dinsdag 10 februari 2026 16:24 schreef Straatcommando. het volgende:
We kunnen onderhand wel stellen dat "orange man" inderdaad "bad" is.
DDR cola ftwquote:Op dinsdag 10 februari 2026 14:17 schreef the-eye het volgende:
[..]
Zeker. Maar wat hebben onze vrienden van Coca Cola daarmee te maken?quote:Op dinsdag 10 februari 2026 16:24 schreef Straatcommando. het volgende:
We kunnen onderhand wel stellen dat "orange man" inderdaad "bad" is.
Ja zo werkt dat.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 16:47 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zeker. Maar wat hebben onze vrienden van Coca Cola daarmee te maken?
Jammer danquote:Op dinsdag 10 februari 2026 16:48 schreef sp3c het volgende:
niks, mensen hebben gewoon een hekel aan Amerika en Amerikanen gekregen dankzij hem
Roggelt die swa op zijn onderdrukker? Wtfquote:Op dinsdag 10 februari 2026 16:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja zo werkt dat.
[ afbeelding ]
zekerquote:
quote:Op dinsdag 10 februari 2026 16:48 schreef sp3c het volgende:
niks, mensen hebben gewoon een hekel aan Amerika en Amerikanen gekregen dankzij hem
Dus het is toch allemaal zo primitief.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 16:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja zo werkt dat.
[ afbeelding ]
wat wil je nu zeggen?quote:Op dinsdag 10 februari 2026 17:00 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
[..]
Dus het is toch allemaal zo primitief.
Was al bang dat ik een doordachte strategische aanpak aan het missen was.
natuurlijk wel, als Trump zijn opvolger normaler is gaan we Amerikanen weer leuker vindenquote:Op dinsdag 10 februari 2026 17:01 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
No way back bro, get used to it
de nieuwe norm is ingezetquote:Op dinsdag 10 februari 2026 17:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
natuurlijk wel, als Trump zijn opvolger normaler is gaan we Amerikanen weer leuker vinden
ok, ik hapquote:Op dinsdag 10 februari 2026 17:08 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
de nieuwe norm is ingezet
Niveautje allemaal wel.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 17:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat wil je nu zeggen?
mensen kopen minder Amerikaanse meuk want ze vinden Amerikanen niet meer leuk
meer is er niet aan de hand
wat heeft een niveautje allemaal wel?quote:
Jammer dat je me als een trol ziet, ik ben bloedserieus, ik ga me ook niet herhalen wat betreft zijn beleidquote:
waar noem ik je een trol?quote:Op dinsdag 10 februari 2026 17:21 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
Jammer dat je me als een trol ziet, ik ben bloedserieus, ik ga me ook niet herhalen wat betreft zijn beleid
De wereld staat bol van malafide regimes en/of staatshoofden waarmee we ongebreideld zaken doen.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 17:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat heeft een niveautje allemaal wel?
hoezo al deze willekeurige oneliners vandaag?
we doen ook uitgebreideld zaken met de VSquote:Op dinsdag 10 februari 2026 17:25 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De wereld staat bol van malafide regimes en/of staatshoofden waarmee we ongebreideld zaken doen.
Lekker ongegeneerd ongekeurde meuk kopen via Teemu of Alie maar een flesje Cola vandaag even niet.
Dat heeft geen enkel niveau. Hoop dat het zo wat duidelijker is
Toch apart hoe snel de regels het raam uitgaan als het uitkomt, opeens zijn alle Amerikanen, terwijl ongeveer de helft tegen Trump heeft gestemd kut en moeten ze collectief maar bloeden.quote:Niet allemaal, er zitten ook goeie tussen, niet over 1 kam, nuance, *****fobie, generalisatie!
Trump zijn tarifs raken ook bedrijven die hem goed gezind zijn.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 17:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Toch apart hoe snel de regels het raam uitgaan als het uitkomt, opeens zijn alle Amerikanen, terwijl ongeveer de helft tegen Trump heeft gestemd kut en moeten ze collectief maar bloeden.
APART IS WAT HET IS!quote:Op dinsdag 10 februari 2026 17:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Trump zijn tarifs raken ook bedrijven die hem goed gezind zijn.
HYPOCRIET GEDOE!!!
Idd, mijn excuses, ze zijn allemaal "niet leuk", collectief. My bad.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 17:27 schreef sp3c het volgende:
niemand zegt dat alle Amerkanen kut zijn en collectief moeten bloeden
ik ken wel wat leuke Amerikanen anders maar doe waar je zin in hebtquote:Op dinsdag 10 februari 2026 17:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd, mijn excuses, ze zijn allemaal "niet leuk", collectief. My bad.
Ik heb zo mijn kwartiertje etteren wel weer gehad hoor, maar zal een glimlach niet onderdrukken als er weer eens een topic gesloten wordt omdat "we hier op FOK! niet hele bevolkingsgroepen wegzetten als 1"quote:Op dinsdag 10 februari 2026 17:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik ken wel wat leuke Amerikanen anders maar doe waar je zin in hebt
heb je mij nooit zien doen dus ik weet niet waar je heen wiltquote:Op dinsdag 10 februari 2026 17:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik heb zo mijn kwartiertje etteren wel weer gehad hoor, maar zal een glimlach niet onderdrukken als er weer eens een topic gesloten wordt omdat "we hier op FOK! niet hele bevolkingsgroepen wegzetten als 1"
Dat zeg ik net toch. Het probleem is dat we niet verder komen dan Orange man bad en dat dat geen enkel niveau heeft.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 17:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
we doen ook uitgebreideld zaken met de VS
wordt alleen wel minder dankzij Trump blijkbaar, wat is het probleem?
dat orange man bad is is dan ook het enige probleem met Amerikaquote:Op dinsdag 10 februari 2026 17:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat zeg ik net toch. Het probleem is dat we niet verder komen dan Orange man bad en dat dat geen enkel niveau heeft.
Bedankt landgenoten. Hopelijk maakt de prijs voor Cola een flinke nosedive.
Want die zijn wel zuiver tot op de graat inderdaad.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 17:30 schreef hondonspain het volgende:
Beetje hetzelfde als Tesla boycotten en dan een Chinese EV kopen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |