Ik bedoelde een tweedehands. En ja, als je van je maximaal 8000 euro zo'n 6000 euro (dat was het minimum ongeveer waar ik aan dacht) in een auto moet steken, vind ik dat dus niet genoeg. Dan kom je bij een kleine tegenslag vervolgens al snel in de knel.quote:Op donderdag 5 februari 2026 21:05 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Een nieuwe auto is ook een enorme luxe. Dat doen zelfs mensen die veel verdienen meestal niet. Voor 5000 heb je een prima ding.
Veel diverse zaken, Nederland heeft vooral de neiging alles in garanties te stoppen in plaats van uit te geven. Gaat goed totdat iets barst. Exportkrediet, WSW, NHG, BMKB, COVID, KLM denk ik nog, BNG vermoedelijk.quote:Op donderdag 5 februari 2026 22:05 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Waar zit dit vooral in Nostra?
Ik ga me opgeven als reservist met m'n 53 jaar. Morgen even bellen over de mogelijkheden.quote:Op donderdag 5 februari 2026 21:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe ze genoeg mensen voor defensie aan gaan trekken zolang de economie hier goed draait.
En dan krijgen we discussies over wat het CDA al jaren wil: een soort opkomstplicht.
Met een enquête die je verplicht als jongen in moet vullen en discussies over de sociale dienstplicht die dan alle jongeren (dus ook meiden), moeten gaan doen etc.
Lijken me allemaal ingrijpende maatschappelijke discussies. En dat is niet makkelijk.
Het laat zien hoe Nederland opvalt in het omgaan met publieke middelen. Banken, bedrijven, woningcorporaties en grote instellingen zoals KLM kunnen zo projecten uitvoeren die anders misschien niet haalbaar zouden zijn. Voorbeelden zijn NHG-hypotheken, BMKB-leningen voor het MKB of exportkredieten. De staat betaalt pas als iets misgaat, waardoor economische activiteit en innovatie worden gestimuleerd zonder grote directe uitgaven.quote:Op donderdag 5 februari 2026 22:14 schreef nostra het volgende:
[..]
Veel diverse zaken, Nederland heeft vooral de neiging alles in garanties te stoppen in plaats van uit te geven. Gaat goed totdat iets barst. Exportkrediet, WSW, NHG, BMKB, COVID, KLM denk ik nog, BNG vermoedelijk.
Dat kun je aan veel gebruikers vragen, ze blijven bezig met hun stokpaardjes zonder er dieper op in te gaan en stappen nooit buiten hun bubbel.quote:Op donderdag 5 februari 2026 21:42 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ga je dat nou net zo vaak herhalen als voedselbossen?
BV Nederland? Jaar na jaar miljarden investeren in volstrekt kansloze asielzoekers? Torenhoge belastingen innen van de eigen onderdanen om die vervolgens in Oekraïne, de EU en op andere plekken over de balk te smijten, terwijl niks in eigen land meer betaalbaar is, er steeds meer criminaliteit en agressie op straat is en zelfs vuilnis op sommige plekken niet meer wordt opgehaald? Als Nederland een BV zou zijn, zou het management volledig incompetent zijn en het bedrijf zelf totaal failliet.quote:Op donderdag 5 februari 2026 23:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het laat zien hoe Nederland opvalt in het omgaan met publieke middelen. Banken, bedrijven, woningcorporaties en grote instellingen zoals KLM kunnen zo projecten uitvoeren die anders misschien niet haalbaar zouden zijn. Voorbeelden zijn NHG-hypotheken, BMKB-leningen voor het MKB of exportkredieten. De staat betaalt pas als iets misgaat, waardoor economische activiteit en innovatie worden gestimuleerd zonder grote directe uitgaven.
Het is een bewuste strategie maar ook erg geworteld in de Nederlandse traditie: risicobewust maar gericht op lange termijn stabiliteit. Garanties ondersteunen nuttige projecten en houden de begroting relatief stabiel. Het voordeel is efficiëntie, risicospreiding en zekerheid voor bedrijven en burgers. Het risico is dat bij massale opeisbare garanties onverwachte kosten plotseling zwaar op de staatskas drukken. Het systeem werkt goed zolang er geen crisis uitbreekt die veel garanties opeist. (..)
'BV Nederland' is dus een treffende metafoor: een organisatie die kansen creëert, risico's spreidt en zorgvuldig investeert, maar net als elk bedrijf kwetsbaar is voor onverwachte schokken. Een balans tussen voorzichtigheid en ambitie.
Als Nederlandse rechtse partijen zelf de schappen van winkels en supermarkten vullen met voedselproducten, waardoor buitenlandse rechtse partijen in verstedelijkte gebieden kunnen blijven opereren, dan is het toch vreemd dat diezelfde Nederlandse partijen klagen over het ‘misdadige’ gedrag van die buitenlandse rechtse partijen. Of niet?quote:Op vrijdag 6 februari 2026 03:30 schreef TAmaru het volgende:
[..]
BV Nederland? Jaar na jaar miljarden investeren in volstrekt kansloze asielzoekers? Torenhoge belastingen innen van de eigen onderdanen om die vervolgens in Oekraïne, de EU en op andere plekken over de balk te smijten, terwijl niks in eigen land meer betaalbaar is, er steeds meer criminaliteit en agressie op straat is en zelfs vuilnis op sommige plekken niet meer wordt opgehaald? Als Nederland een BV zou zijn, zou het management volledig incompetent zijn en het bedrijf zelf totaal failliet.
Sorry, maar waar héb je het over?quote:Op vrijdag 6 februari 2026 05:05 schreef torentje het volgende:
[..]
Als Nederlandse rechtse partijen zelf de schappen van winkels en supermarkten vullen met voedselproducten, waardoor buitenlandse rechtse partijen in verstedelijkte gebieden kunnen blijven opereren, dan is het toch vreemd dat diezelfde Nederlandse partijen klagen over het ‘misdadige’ gedrag van die buitenlandse rechtse partijen. Of niet?
Mijn reactie is een reactie op de reactie van jou over misdadige kansloze asielzoekers, waar volgens jouw miljarden in wordt geïnvesteerd.quote:
Ik heb ze niet misdadig genoemd, maar in de praktijk klopt dat helaas wel voor een deel. Verder heb je het over "buitenlandse rechtse partijen", en dat snap ik nog steeds niet. En ik snap ook niet wat je bedoelt het met vullen van de schappen en wat dat de maken heeft met asielzoekers.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 06:51 schreef torentje het volgende:
[..]
Mijn reactie is een reactie op de reactie van jou over misdadige kansloze asielzoekers, waar volgens jouw miljarden in wordt geïnvesteerd.
Terwijl die misdadige kansloze asielzoekers nooit lang hier konden blijven als de klagende Nederlandse rechtse partijen, zoals jij, de schappen van de winkels en supermarkten niet zouden blijven vullen.
Jij snapt dus niet dat de misdadige rechtse partijen eten en drinken nodig hebben om ergens in de verstedelijkte gebieden te kunnen blijven? Hoe oud ben jij?quote:Op vrijdag 6 februari 2026 06:57 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik heb ze niet misdadig genoemd, maar in de praktijk klopt dat helaas wel voor een deel. Verder heb je het over "buitenlandse rechtse partijen", en dat snap ik nog steeds niet. En ik snap ook niet wat je bedoelt het met vullen van de schappen en wat dat de maken heeft met asielzoekers.
Over welke misdadige rechtse partijen heb je het nu? Ik snap echt helemaal niet waar je het over hebt. Of je bent een troll, of je spreekt een andere taal dan wij.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 07:04 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij snapt dus niet dat de misdadige rechtse partijen eten en drinken nodig hebben om ergens in de verstedelijkte gebieden te kunnen blijven? Hoe oud ben jij?
Jij noemt kansloze asielzoekers toch crimineel? Terwijl de meeste van die kansloze asielzoekers voor rechtse partijen zijn.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 07:06 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Over welke misdadige rechtse partijen heb je het nu? Ik snap echt helemaal niet waar je het over hebt. Of je bent een troll, of je spreekt een andere taal dan wij.
Voor rechtse partijen? Dat lijkt me niet. En crimineel heb ik ze ook niet genoemd. En wat het met de schappen in supermarkten te maken heeft, snap ik al helemaal niet.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 07:12 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij noemt kansloze asielzoekers toch crimineel? Terwijl de meeste van die kansloze asielzoekers voor rechtse partijen zijn.
Wat er daar dan niet aan te snappen?
Als de schappen in de winkels en supermarkten leeg zijn hebben de rechtse partijen toch geen reden meer om in de verstedelijkte gebieden te blijven?quote:Op vrijdag 6 februari 2026 07:14 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Voor rechtse partijen? Dat lijkt me niet. En crimineel heb ik ze ook niet genoemd. En wat het met de schappen in supermarkten te maken heeft, snap ik al helemaal niet.![]()
Dat kan kloppen, maar is dan niet redelijker en beschaafder om de mannen aan te pakken die voor zoveel mensen die niet werken kunnen of die niet werken willen hebben gezorgd?quote:Op vrijdag 6 februari 2026 09:37 schreef michaelmoore het volgende:
teveel mensen in de WIA en teveel in de WAO en teveel in de WW en teveel in de IOAW en teveel in de AOW
Vooral NHG.quote:Op donderdag 5 februari 2026 22:14 schreef nostra het volgende:
[..]
Veel diverse zaken, Nederland heeft vooral de neiging alles in garanties te stoppen in plaats van uit te geven. Gaat goed totdat iets barst. Exportkrediet, WSW, NHG, BMKB, COVID, KLM denk ik nog, BNG vermoedelijk.
https://nos.nl/artikel/26(...)len-maar-weigert-datquote:BBB-minister Keijzer (Asiel en Migratie) weigert cijfers naar buiten te brengen over hoeveel asielzoekers gemeenten moeten opvangen. De wet schrijft dit wel voor, maar de demissionaire minister is niet van plan om dit te doen.
Keijzer schuift het publiceren van de cijfers door naar haar opvolger, die naar verwachting later deze maand wordt beëdigd. Kamerleden vermoeden dat ze geen slecht nieuws aan de gemeenten wil vertellen.
Het draait allemaal om de spreidingswet, een wet die de verdeling van asielzoekers over Nederland regelt. In die wet is bepaald dat vóór 1 februari van het jaar bekend moet zijn hoeveel asielzoekers gemeenten naar verwachting moeten opvangen. Uit die cijfers kan blijken dat bepaalde gemeenten meer opvangplekken moeten regelen.
Kunnen we haar niet eens vervolgen of minstens wegsturen?quote:Op vrijdag 6 februari 2026 18:22 schreef Cyan9 het volgende:
Minister Keijzer vindt het niet nodig om zich aan de wet te houden.
[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)len-maar-weigert-dat
Ik verbaas me niet, maar het blijft bijzonder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |