Nogmaals we moeten het samen oplossen, waarom redeneer je alleen vanuit dit individu?quote:Op donderdag 5 februari 2026 11:14 schreef Hanca het volgende:
Maar @:Perrin: hoe vind jij dat het dan moet gaan voor iemand met een inkomen van zeg 1750 euro, huur gaat daar natuurlijk af, boodschappen moeten worden gedaan. Verzekering, ook een dure zorgverzekering natuurlijk. Geen kinderen, enig kind dus verder ook geen familie. 80 jaar, vrienden zijn dat dus ook ongeveer. Inmiddels wat gebrekkig, maar kan nog op zichzelf wonen. Tillen gaat alleen niet meer. Buren zijn of oud, of fulltime aan het werk.
Hoe moet die zonder steun nog huishoudelijke hulp hebben, om te voorkomen dat deze persoon gaat vervuilen?
Nou, zeg het maar. Jij vindt dat deze persoon het zelf maar moet oplossen. Hoe?
Je stelt vragen die ik beschreven heb, geef nou eens echt antwoord. Hoe lost deze persoon het op?quote:Op donderdag 5 februari 2026 11:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nogmaals we moeten het samen oplossen, waarom redeneer je alleen van dit individu uit?
Je lijkt me erg vast te zitten in dat betreurenswaardige individualistische denkkader. Heeft die persoon uit jouw verhaal geen buren, vrienden, familie?
Buren, kinderen van vrienden? Waar is iedereen?quote:Op donderdag 5 februari 2026 11:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je stelt vragen die ik beschreven heb, geef nou eens echt antwoord.
Lees eens. Buren werken fulltime of zijn zelf ook oud, vrienden zijn bij iedereen meestal van dezelfde leeftijd, familie heeft lang niet iedereen.quote:Op donderdag 5 februari 2026 11:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Buren, kinderen van vrienden? Waar is iedereen?
Mijn oplossing is niet wachten op een omkering in de samenleving, dan is deze persoon al eenzaam en zwaar vervuild overleden, dood gevonden nadat het huis wel erg begon te stinken toen er 3 weken een lichaam in lag te ontbinden.quote:Op donderdag 5 februari 2026 11:30 schreef Perrin het volgende:
Vanwege het doorgeslagen individualisme, de afbrokkelende sociale structuren en toenemende kinderloosheid krijg je helaas steeds meer van die gevallen.
Ik zou de oorzaak én de oplossing bij precies die verschijndelsen en de omkeer daarvan zoeken.
Wat is jouw oplossing precies?
Ik betaal daar ook graag belasting voor, dat staat buiten kijf. Maar laten we eerlijk zijn: het blijft een pleister op een spuitende slagaderlijke bloeding. De bevolkingspiramide verslechtert en er zijn simpelweg niet genoeg handen om alles te doen wat nodig is. Daarbij komen de tekorten in onderwijs, gezondheidszorg, politie en leger, én het feit dat we onze economie draaiende moeten houden om dit alles te kunnen bekostigen. Ook daar is personeel schaars.quote:Op donderdag 5 februari 2026 11:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mijn oplossing is niet wachten op een omkering in de samenleving, dan is deze persoon al eenzaam en zwaar vervuild overleden, dood gevonden nadat het huis wel erg begon te stinken toen er 3 weken een lichaam in lag te ontbinden.
Mijn oplossing is: we betalen het gewoon voor deze persoon. Ja, met een inkomensafhankelijke bijdrage. Je hoeft niet alles voor iedereen te betalen. Maar we lossen dit als samenleving op, we zijn er voor onze kwetsbaren. En ja, daar betalen we graag belasting voor.
Dat is altijd al zo geweest: mensen zorgden voor elkaar omdat het moest, niet omdat ze tijd, zin of veel keuze hadden.quote:Op donderdag 5 februari 2026 11:38 schreef Tomatenboer het volgende:
Een samenleving waarin iedereen tijd, zin en de vaardigheden heeft om voor Jan en alleman te mantelzorgen is net zo goed wensdenken.
Puur voor de hulp in het huishouden is dat prima op te brengen uit de belastingopbrengsten.
Daar gaan mensen boos om worden.quote:D66 mag ook de minister van Landbouw leveren.
Dilan moet geparkeerd worden, in dit geval.quote:Op donderdag 5 februari 2026 11:54 schreef xpompompomx het volgende:
Is er eigenlijk een reden dat dat in 9 van 10x een VVD'ert moet zijn?
Benieuwd wat Yeşilgöz voor keuze gaat maken.quote:Op donderdag 5 februari 2026 11:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daar gaan mensen boos om worden.
https://nos.nl/artikel/26(...)en-defensie-naar-vvd
En Justitie WEER naar de VVD natuurlijk![]()
Dat zal de VVD dan ook prima uit komen. Bij de verwachte fallout krijgt dan D66 de schuld, dus de volgende verkiezing zakken ze weer wegquote:Op donderdag 5 februari 2026 11:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
D66 wil echt geminimaliseerd worden de volgende verkiezingen over pakweg anderhalf jaar.quote:Op donderdag 5 februari 2026 11:48 schreef Faraday01 het volgende:
En volgens de NOS 'krijgt' D66 Landbouw corvee
Ministers van Justitie en Veiligheid uit de VVD-stal zijn met stip op #1 het grootste gevaar voor je privacy.quote:Op donderdag 5 februari 2026 11:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)en-defensie-naar-vvd
En Justitie WEER naar de VVD natuurlijk![]()
Of ze zijn weer eens wat bonnetjes "kwijt".quote:Op donderdag 5 februari 2026 12:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ministers van Justitie en Veiligheid uit de VVD-stal zijn met stip op #1 het grootste gevaar voor je privacy.
quote:Op donderdag 5 februari 2026 12:05 schreef Faraday01 het volgende:
Voor D66 is het echt alles of niets met de premier, landbouw en wonen. Kom er beweging in dan gaan ze electoraal er veel garen bij spinnen. Lukt het om wat voor reden dan ook niet zullen ze de zwaarste klappen krijgen. Zeker samen met de sociale zaken portefeuille.
Ik krijg iig precies waarvoor ik stemde. Een regering die verantwoordelijkheid neemt en keuzes durft te maken.quote:Op donderdag 5 februari 2026 12:07 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
D66 wil echt geminimaliseerd worden de volgende verkiezingen over pakweg anderhalf jaar.
Die pijn wordt vooral afgewenteld op diegenen die het het minst goed kunnen dragen, in plaats van daar waar er veel vet op de botten zit.quote:Op donderdag 5 februari 2026 12:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
[..]
Ik krijg iig precies waarvoor ik stemde. Een regering die verantwoordelijkheid neemt en keuzes durft te maken.
Na de afgelopen jaren is dat meer dan waarop ik durfde te hopen.
Ja en die keuzes doen pijn. Ook mij. Hoort erbij.
En structurele oplossingen zijn echt wel nodig, maar niet op deze manier. Dit is geen structurele oplossing, dit is ijskoud, asociaal de kwetsbaren verwaarlozen.quote:Op donderdag 5 februari 2026 11:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik betaal daar ook graag belasting voor, dat staat buiten kijf. Maar laten we eerlijk zijn: het blijft een pleister op een spuitende slagaderlijke bloeding. De bevolkingspiramide verslechtert en er zijn simpelweg niet genoeg handen om alles te doen wat nodig is. Daarbij komen de tekorten in onderwijs, gezondheidszorg, politie en leger, én het feit dat we onze economie draaiende moeten houden om dit alles te kunnen bekostigen. Ook daar is personeel schaars.
Wat je nu doet, is je focussen op een symptoom en je lijkt de ziekte zelf te negeren. Op de niet eens zo lange termijn is deze situatie onhoudbaar zonder pijnlijke maar noodzakelijke maatregelen. Wie écht lijden wil voorkomen, moet daarvoor structurele oplossingen zoeken en geen noodverbanden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |