Eens. Waarbij ook wel komt dat mensen zich snel aangesproken of aangevallen voelen als er wordt gesproken over een probleemgroep. En daardoor dan niet durven te erkennen dat het probleem zo groot is. Want dat zou dan betekenen dat ze net zo slecht zijn ofzo.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 13:08 schreef Strani het volgende:
[..]
Het is ook een kwestie van je kunnen verplaatsen in iemand anders. Ja, ook ik heb best een beetje standaard die interne reactie van 'ja hallo, toch niet álle mannen'. Maar ik moest er net ook aan denken dat ik me toen ik in Colombia woonde ook vaak niet veilig voelde, en allerlei dingen wel of niet moest doen om problemen zo veel mogelijk te voorkomen.
En dat ik op die momenten ook niet bezig was met relativeren of álle Colombianen een gevaar waren of slechts een deel ervan, maar gewoon probeerde veilig te blijven.
Daarom zeg ik ook de meesten omdat ik wist dat jullie gingen reagerenquote:Op vrijdag 6 februari 2026 12:39 schreef Meke het volgende:
[..]
Van de twee mensen die nu op deze post gereageerd hebben is 100% Soundosfan, dus je aanname klopt niet!!!
SOUNDOS
Ik reageer maar nietquote:Op vrijdag 6 februari 2026 13:34 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook de meesten omdat ik wist dat jullie gingen reageren
Zeker weten van welquote:Op vrijdag 6 februari 2026 13:04 schreef Redefine het volgende:
[..]
Er zijn hier mensen die veel van sport weten. Maar meer dan jou denk ik niet![]()
Mensen die niet weten wie er in 1978 13e werd op het ESF of wat de inzending van Tim Douwsma op het NSF was, nemen we hier anders niet serieus hoorquote:Op vrijdag 6 februari 2026 13:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zeker weten van wel
Ik durf wel te zeggen dat ik in voorgaande jaren het beste zicht had - in het algemeen - op wie de kanshebbers zijn in veel sporten die hier minder bekeken worden, maar dit seizoen niet (want ik loop enorm achter) en qua algemene kennis over specifieke momenten en sporters zijn er echt veel die véél meer weten hoor
Mensen die nog weten dat die ene toen die 13e etappe in de Tour in dat ene jaar won, of dat die ene schaatser in 1993 altijd met een aparte techniek reed ofzo
Dan Jansen in 1994 is ook zo`n moment om niet te vergetenquote:Op vrijdag 6 februari 2026 11:57 schreef Strani het volgende:
Nu.nl vraagt lezers wat hun belangrijkste moment van de winterspelen is. De wissel van Kramer en Eddie the Eagle worden genoemd als voorbeelden.
Ik denk dat het voor mij (als ik Nederland ook even buiten beschouwing laat) toch de gouden medaille van Steven Bradbury is, de Australiër die al met mazzel door de voorrondes kwam en toen ook nog eens de finale won dankzij een massale valpartij van de rest.
Bekijk deze YouTube-video
Eerlijk gezegd moest ik opzoeken wie uberhaupt de winnaar was van ESF in 1978, nu ik het heb opgezocht zegt het mij nog nietsquote:Op vrijdag 6 februari 2026 14:04 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Mensen die niet weten wie er in 1978 13e werd op het ESF of wat de inzending van Tim Douwsma op het NSF was, nemen we hier anders niet serieus hoor
In Jordanië werd destijds gemeld dat België gewonnen had.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 15:00 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd moest ik opzoeken wie uberhaupt de winnaar was van ESF in 1978, nu ik het heb opgezocht zegt het mij nog niets
In Jordanië of in de Jordaan?quote:Op vrijdag 6 februari 2026 15:24 schreef usagi414 het volgende:
[..]
In Jordanië werd destijds gemeld dat België gewonnen had.
In Jordanië.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 15:26 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
In Jordanië of in de Jordaan?
quote:The Israeli win caused problems for several North African and Middle-Eastern nations that were televising the contest, even though they were not participating. According to author and political commentator John Kennedy O'Connor in his book The Eurovision Song Contest: The Official History, when Israel became the clear winners during the voting, most of the Arabic stations ended their transmission of the contest. Jordan Television finished the show with a photo of a bunch of daffodils on screen, later announcing that the Belgian entry (which finished second) was the winner.[6]
https://en.wikipedia.org/wiki/Eurovision_Song_Contest_1978
Die hadden wel een beter liedje, dus dat zou verdiend zijn geweest.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 15:24 schreef usagi414 het volgende:
[..]
In Noord-Korea werd vast gemeld dat Noord-Korea gewonnen had.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 15:24 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Ik maakte een grapjequote:
Dat was wel de morele winnaar.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 15:24 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Móést dat echt? Want ik kan me ook voorstellen dat je zegt van goh het zal allemaal wel.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 15:00 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd moest ik opzoeken wie uberhaupt de winnaar was van ESF in 1978, nu ik het heb opgezocht zegt het mij nog niets
Uiteraard gaan de faceboomers weer los op het immigratieprobleem en dat het niet aan de echte Nederlanders/Belgen ligt. Terwijl ik zelf ervaring heb met ook blanke Nederlandse jongens die mij zeer ongepast hebben aangesproken (dit is gelukkig al een lange tijd niet meer gebeurd!)quote:Op vrijdag 6 februari 2026 13:03 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik val ertussenin. Ik heb geen hekel aan haar noch ben ik fan![]()
Hier heeft ze zeker gelijk ja. Die presentator vind het belangrijker om de boel te bagatelliseren dan het serieus te nemen. En dat allemaal omdat de vrouwen die hij kent het overdreven vinden...
En het blijft stom dat het alleen maar serieus wordt genomen als de dader een asielzoeker of allochtoon is. Anders wordt het een beetje weggewoven of gaat men victim blamen.
Nou zegquote:
Gek genoeg is dat ook mijn vroegste voetbalherinnering, terwijl ik toch wat ouder ben.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 14:04 schreef Fred_B het volgende:
Overigens is mijn vroegste voetbalherinnering wel het EK 1988, maar dan vooral het feest na de finale in de straat en de maandag erna op school.
Nooit gekeken, boeit me geen moer.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 12:19 schreef Strani het volgende:
En wat waren voor jullie de eerste winterspelen waar jullie echt wat van meekregen?
Ik kan me een klein beetje herinneren van de gouden medailles van Yvonne van Gennip in Calgary, 1988. Maar Albertville 1992 zullen de eerste spelen zijn geweest die ik echt meer heb kunnen volgen.
Die types die vooral het probleem bij immigratie leggen als het om veiligheid voor vrouwen gaat, zijn vaak degenen die als het om vrouwenrechten gaat vooral maar hard roepen dat vrouwen niet moeten zeuren en/of van die types die nogal liefhebber zijn van vrouwonvriendelijke opmerkingen dan wel bij meldingen van problemen door vrouwen maar al te graag het slachtoffer de schuld geven...quote:Op vrijdag 6 februari 2026 17:35 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Uiteraard gaan de faceboomers weer los op het immigratieprobleem en dat het niet aan de echte Nederlanders/Belgen ligt. Terwijl ik zelf ervaring heb met ook blanke Nederlandse jongens die mij zeer ongepast hebben aangesproken (dit is gelukkig al een lange tijd niet meer gebeurd!)
Gek genoeg op insta zijn de mensen wel serieus
Oh is het weer zo'n dag Guanaquote:Op vrijdag 6 februari 2026 18:40 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Nooit gekeken, boeit me geen moer.
Ik heb geloof ik ook nooit zo'n evenement helemaal gekeken. Wel af en toe stukjes curling of schansspringen of zo, maar nooit tot de winnaar bekend wasquote:Op vrijdag 6 februari 2026 18:40 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Nooit gekeken, boeit me geen moer.
Ik heb weleens biathlon gekeken omdat ik het zo raar vindquote:Op vrijdag 6 februari 2026 19:04 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik heb geloof ik ook nooit zo'n evenement helemaal gekeken. Wel af en toe stukjes curling of schansspringen of zo, maar nooit tot de winnaar bekend was
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |