abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 februari 2026 @ 10:43:45 #126
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_219999732
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 09:46 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Maar dat geldt natuurlijk voor alles aan de rechterkant van GL/PvdA: het is gewoon de VVD, met een sausje er overheen.
Alles aan de rechterkant van de SP. De PvdA/GL doet daar net zo hard aan mee.
pi_220000107
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 08:57 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Universeel basisinkomen, te betalen door hogere belastingen voor bedrijven en rijken. Gezondheidszorg, OV en onderwijs weer nationaliseren. Verder alle subsidies, toeslagen, uitkeringen en andere vergoedingen, zoals HRA afschaffen.
en hoe hoog wil je dat basisinkomen maken?

Ben het op zich best wel met veel dingen eens. Veel te groot paradijs dit voor bedrijven en aandeelhouders met veel te weinig oog voor de maatschappij zelf. Alleen we moeten er wel voor zorgen dat als het goed is ingericht het systeem onhoudbaar wordt omdat jan en alleman hier naar toe willen komen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220000132
quote:
4s.gif Op woensdag 4 februari 2026 10:43 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Alles aan de rechterkant van de SP. De PvdA/GL doet daar net zo hard aan mee.
En de sp wil je ook niet want dat is gewoon commie-light gezien hoe ze hun 2de kamerleden betalen. Zij maken wel even uit wat je mag verdienen.

No way.
1947-2016
pi_220000269
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 11:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]
en hoe hoog wil je dat basisinkomen maken?

Ben het op zich best wel met veel dingen eens. Veel te groot paradijs dit voor bedrijven en aandeelhouders met veel te weinig oog voor de maatschappij zelf. Alleen we moeten er wel voor zorgen dat als het goed is ingericht het systeem onhoudbaar wordt omdat jan en alleman hier naar toe willen komen.
Zonder huursubsidie heb je minimaal 1000 Euro per huishouden nodig om de woonkosten te betalen. Daarnaast zo'n 1000 Euro per volwassenen. Dat is geen vetpot zonder toeslagen. Minder per kind.
  woensdag 4 februari 2026 @ 11:19:54 #130
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220000270
Jetten - der schafft dass _O- _O-
"Hoka Hey!"
pi_220000286
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 11:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En de sp wil je ook niet want dat is gewoon commie-light gezien hoe ze hun 2de kamerleden betalen. Zij maken wel even uit wat je mag verdienen.

No way.
Dus jij gaat bepalen hoe een linkse politieke partij hun leden moet betalen? Rot even op. Zeg dan dat alleen de (nieuw op te richten) kneiterrechtse Red85 politieke partij een eerlijk beleid heeft en dat iedereen daar op moet stemmen, "want anders!"
pi_220000323
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 11:21 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dus jij gaat bepalen hoe een linkse politieke partij hun leden moet betalen? Rot even op. Zeg dan dat alleen de (nieuw op te richten) kneiterrechtse Red85 politieke partij een eerlijk beleid heeft en dat iedereen daar op moet stemmen, "want anders!"
Van mij mogen ze hoor. Eigen mening. Alleen ik ga er niet op stemmen en het lijkt mij ook niet dat je zo'n partij wil hebben in een regering. In ieder land is het commie experiment mislukt. Nergens is de rijkdom gelijk verdeeld geraakt. Het is altijd bij 1 persoon of 1 groep personen en de rest is straatarm en onderdrukt.
Dus ga niet zo primair reageren hier.

En hoezo nu weer de frame 'kneiterrechts'? Omdat je het er niet volledig mee eens bent?
1947-2016
pi_220000364
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 11:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Van mij mogen ze hoor. Eigen mening. Alleen ik ga er niet op stemmen en het lijkt mij ook niet dat je zo'n partij wil hebben in een regering. In ieder land is het commie experiment mislukt. Nergens is de rijkdom gelijk verdeeld geraakt. Het is altijd bij 1 persoon of 1 groep personen en de rest is straatarm en onderdrukt.
Dus ga niet zo primair reageren hier.

En hoezo nu weer de frame 'kneiterrechts'? Omdat je het er niet volledig mee eens bent?
Omdat jij wilt gaan bepalen welke politieke partijen zijn toegestaan?

Als we zo gaan beginnen, vind ik dat we de PVV en FvD moeten verbieden. En voor je het weet, is dan alleen de VVD nog over ...
pi_220000388
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 11:19 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Zonder huursubsidie heb je minimaal 1000 Euro per huishouden nodig om de woonkosten te betalen. Daarnaast zo'n 1000 Euro per volwassenen. Dat is geen vetpot zonder toeslagen. Minder per kind.
Dat is minimaal 3.000 per huishouden per maand. bij gezinnen zelfs 4-5.000 per maand. Dat is best veel en zelfs genoeg om helemaal niets meer te hoeven bijdragen aan de maatschappij/economie.

Het basis inkomen is bedoeld dat mensen meer voor hun omgeving kunnen doen en niet meer zich het schompus hoeven te werken met 36-40 uur in de week, maar eerder naar de 20-24 uur kunnen en daar een gezonde balans tussen prive leven en professioneel in gaan vinden en in de tijd die over is, bijvoorbeeld vrijwilligers werk/mantelzorg/cursus/wat dan ook kunnen doen. Minder stress meer vrijheid, maar niet een volledige onttrekking.
1947-2016
pi_220000398
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 11:28 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Omdat jij wilt gaan bepalen welke politieke partijen zijn toegestaan?

Als we zo gaan beginnen, vind ik dat we de PVV en FvD moeten verbieden. En voor je het weet, is dan alleen de VVD nog over ...
Waar zeg ik dat ze niet toegestaan moeten worden? Doe ff de quote.
Ik zeg dat ik het niet zo'n goed idee vind dat ze in een hypothetische regering gaan zitten.
1947-2016
pi_220000406
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 11:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat is minimaal 3.000 per huishouden per maand. bij gezinnen zelfs 4-5.000 per maand. Dat is best veel en zelfs genoeg om helemaal niets meer te hoeven bijdragen aan de maatschappij/economie.

Het basis inkomen is bedoeld dat mensen meer voor hun omgeving kunnen doen en niet meer zich het schompus hoeven te werken met 36-40 uur in de week, maar eerder naar de 20-24 uur kunnen en daar een gezonde balans tussen prive leven en professioneel in gaan vinden en in de tijd die over is, bijvoorbeeld vrijwilligers werk/mantelzorg/cursus/wat dan ook kunnen doen. Minder stress meer vrijheid, maar niet een volledige onttrekking.
Ok. Rustig aan. Tel eerst de huursubsidie, de toeslagen en de kinderbijslag eens op die mensen nu krijgen.
pi_220000432
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 09:50 schreef papierentijdschrift het volgende:

[..]
Als ik mijn huis uit moet mag ik dan bij jou een kamer huren ik heb 800¤ beschikbaar
Als je een lekkere vrouw bent wil ik er over nadenken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220000440
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 08:57 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Universeel basisinkomen, te betalen door hogere belastingen voor bedrijven en rijken. Gezondheidszorg, OV en onderwijs weer nationaliseren. Verder alle subsidies, toeslagen, uitkeringen en andere vergoedingen, zoals HRA afschaffen.
Basisinkomen is een onnozel idee, zeker in een land als Nederland waar we al een basis inkomen hebben, dat heet bijstand.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220000446
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 11:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Basisinkomen is een onnozel idee, zeker in een land als Nederland waar we al een basis inkomen hebben, dat heet bijstand.
Nee, de bijstand vult aan, dat is niet hetzelfde.
pi_220000453
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 11:32 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ok. Rustig aan. Tel eerst de huursubsidie, de toeslagen en de kinderbijslag eens op die mensen nu krijgen.
Voor iemand in de bijstand met kinderen en huurtoeslag kom je in bepaalde scenario's aardig in de buurt van die 3.000 euro ja. Vandaar ook dat die groep zich totaal niet genegen voelt weer te gaan werken. Want daarvan kan je prima rondkomen.

Dat is nu net niet de bedoeling volgens mij toch? Het blijft zo dat iedereen zn steentje moet bij blijven dragen.

En mensen die tot de 35-40.000 bruto verdienen, hebben ongeveer hetzelfde per maand, krijgen weinig subsidie's maar moeten daarvoor wel iedere dag hun nest voor uit. Daarom ben ik zo voor het hele afschaffen van dit toeslagenstelsel. Al die nood aan toeslagen zijn een simpele getuige dat de belastingdruk veel te hoog is hier.
1947-2016
pi_220000458
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 11:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Niet helemaal hetzelfde. Basisinkomen is voor iedereen en altijd. Bijstand is een laatste vangnet onder bepaalde voorwaarden.
1947-2016
pi_220000462
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 11:40 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Nee, de bijstand vult aan, dat is niet hetzelfde.
Bijstandsuitkering is een basisinkomen.

quote:
Voorwaarden algemene bijstand
U heeft in Nederland recht op algemene bijstand als u voldoet aan de volgende voorwaarden:

u woont in Nederland. En u bent Nederlander of u heeft een geldige verblijfsvergunning;
u bent 18 jaar of ouder;
u heeft niet genoeg inkomen of vermogen om van te leven. Bijvoorbeeld om een woning te huren en eten te kopen;
u komt niet in aanmerking voor een andere vorm van hulp of uitkering;
u zit niet in de gevangenis of een huis van bewaring.
Dat is gewoon een basisinkomen, alleen voor de mensen die het nodig hebben en niet voor iedereen. Hier aan willen morrelen en iedereen een basisinkomen geven, ook de mensen die het niet nodig hebben, is onnozel.
pi_220000468
Woningtekort moet toch op te lossen zijn met een creatieve geest.
Kunnen we vluchtelingen niet bij mensen thuis opvangen in gastgezinnen?
Dan gaat de integratie ook sneller.
Zoveel moeite kost het niet om een bed erbij te zetten op de slaapkamer van je dochter.

Open je hart O+
pi_220000474
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 11:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Niet helemaal hetzelfde. Basisinkomen is voor iedereen en altijd. Bijstand is een laatste vangnet onder bepaalde voorwaarden.
En dat is precies de reden dat een basisinkomen een volstrekt onnozel idee is in een land waar al een bijstandsuitkering is.

Of lijkt het je een goed idee de bijstandsuikeringen te verlagen zodat we ook de bestuursvoorzitter van ASML een uitkering bovenop zijn riante miljoenensalaris kunnen geven? Geef uitkeringen aan mensen die het nodig hebben.
pi_220000630
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 11:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Voor iemand in de bijstand met kinderen en huurtoeslag kom je in bepaalde scenario's aardig in de buurt van die 3.000 euro ja. Vandaar ook dat die groep zich totaal niet genegen voelt weer te gaan werken. Want daarvan kan je prima rondkomen.

Dat is nu net niet de bedoeling volgens mij toch? Het blijft zo dat iedereen zn steentje moet bij blijven dragen.

En mensen die tot de 35-40.000 bruto verdienen, hebben ongeveer hetzelfde per maand, krijgen weinig subsidie's maar moeten daarvoor wel iedere dag hun nest voor uit. Daarom ben ik zo voor het hele afschaffen van dit toeslagenstelsel. Al die nood aan toeslagen zijn een simpele getuige dat de belastingdruk veel te hoog is hier.
Leven is hier heel duur, maar dat kan veel goedkoper. Vooral wonen is belachelijk duur. En als 1 van de partners voor de kinderen zorgt, heb je ook geen hele dure kinderopvang nodig. Met gratis OV en opleidingen heb je ook minder per kind nodig. En veel van die dingen bestaan als loonkostensubsidie voor bedrijven.

We zijn per gezin vergeleken met 50 jaar geleden bijna twee keer zoveel gaan werken. De loonkosten worden kunstmatig laag gehouden, terwijl de vaste lasten en boodschappen steeds hoger worden. We subsidiėren op die manier dus al 50 jaar het bedrijfsleven. Daarom zijn de winsten ook zo hoog en zijn er steeds meer onzinbaantjes.

De bedrijven hebben het hier dus voor het zeggen. En daarom moet werken lonen, niet omdat je daar goed mee verdient, maar omdat niet werken steeds meer een doodvonnis wordt. Alle maatregelen die "de hardwerkende Nederlander" graag wil, helpen dat in de hand. We zijn goed afgericht. Nog lagere uitkeringen, toeslagen en subsidies afschaffen, enzovoorts. Ze gaan maar in een tentje of onder een brug wonen, die profiteurs!

Veel mensen die populistisch stemmen, willen graag alle mensen die zelf niet genoeg verdienen het land uitzetten. En oude mensen zijn veel te duur, zeker als ze ziek worden. Dus die moeten flink hebben gespaard en het zelf maar betalen.

Als je een inkomen hebt van anderhalve ton en je doet wat doms, waardoor je dat werk niet meer kunt doen, moet je gekeurd worden. Zeg, dat de keuringsarts besluit, dat het beste baantje dat je nog kan krijgen maar twee keer modaal betaalt, dan wordt je volledig afgekeurd en krijg je de rest van je leven een hele riante uitkering.

Als nou precies hetzelfde gebeurt met iemand die het minimumloon verdient en de keuringsarts besluit dat een baantje voor het minimum er nog wel in zit, dan wordt je dus niet afgekeurd. Je komt dan waarschijnlijk in de bijstand terecht, omdat werkgevers je niet gaan aannemen.

Je kunt ook niet meer gratis zelf je eigen huis bouwen door in het bos wat bomen om te hakken en te gaan leven van de jacht. Om hier te kunnen leven, heb je iedere maand een hoop geld nodig. Het gaat er maar om, of we dan de keuze hebben tussen werken en doodgaan, of dat we hier ook kunnen leven als werken geen optie is.

We moeten dus eerst besluiten of we alleen bestaan om te werken (en anderen rijker te maken), of dat we gewoon recht hebben op een menswaardig bestaan. En als het dan minimaal gemiddeld 1500 Euro per persoon kost om hier te kunnen leven, dan moet de regering daar maar voor zorgen.
  woensdag 4 februari 2026 @ 12:07:34 #146
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220000644
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 15:02 schreef Fok-it het volgende:
Gezien de VVD voor de 40-45ste keer het beleid gaat bepalen en ze het wonen uitstekend hebben aangepakt de afgelopen 20 jaar heb ik er alle vertrouwen in dat dit helemaal goed gaat komen
Hugo de Clown drukt zijn domme plannen erdoor met als gevolg dat particuliere huur naar de klote gaat: schuld VVD.

De stupiditeit die je hier op het forum dagelijks leest gaat werkelijk alle perken te buiten.
pi_220000682
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 11:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Bijstandsuitkering is een basisinkomen.
Nee hoor.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 4 februari 2026 @ 12:23:05 #149
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220000747
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 15:02 schreef Fok-it het volgende:
Gezien de VVD voor de 40-45ste keer het beleid gaat bepalen en ze het wonen uitstekend hebben aangepakt de afgelopen 20 jaar heb ik er alle vertrouwen in dat dit helemaal goed gaat komen
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 12:07 schreef VEM2012 het volgende:
Hugo de Clown drukt zijn domme plannen erdoor met als gevolg dat particuliere huur naar de klote gaat: schuld VVD.

De stupiditeit die je hier op het forum dagelijks leest gaat werkelijk alle perken te buiten.
Ja echt he... :X

quote:
Wetsvoorstel : Wet betaalbare huur

Dit wetsvoorstel leidt tot regulering van huren, in het bijzonder in de op dit moment vrije huursector. Dat gebeurt door het zogenoemde woningwaarderingsstelsel (WWS) uit de sociale huursector ook verplicht toe te passen op de vrije huursector tot een huurwaarde van ¤ 1123 (regulering middenhuur). Daarnaast wordt voorgesteld om de rechtspositie van huurders te verbeteren door de maximale huren uit het WWS als dwingende norm op te leggen. Dit laatste geldt voor zowel de sociale als de vrije huursector.
  woensdag 4 februari 2026 @ 12:25:35 #150
319979 Fok-it
All is well
pi_220000764
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 12:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Stef Blok heeft je bericht geliked.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')