Een agent die voor eigen rechter speelt en uit wraak iemand doodschiet.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 18:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
Lijkt me hetzelfde met andere woorden
Dat doet er niet toe, de vraag is of hij mocht schieten op dat moment en alles lijkt daar op te duiden.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 17:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar er had dus niet geschoten mogen worden in dat geval.
In het geval van Good was het zinloos om te schieten. De agent kon daarmee niet voorkomen dat hij wordt aangereden.
En vervolgens schiet hij nog 2 x terwijl hij met de auto meeloopt.
Mwah, mijn voordeur is een keer ingetrapt door de politie zonder ook maar een poging te doen om me te bereiken.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 16:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
Omdat Nederlandse agenten niet op die manier op een auto afstappen
Komisch, aangezien kaaskoppen dan weer niet trots zijn op Oranje vanwege de Surinamersquote:Op dinsdag 3 februari 2026 19:31 schreef theguyver het volgende:
[..]
Hier in Pluskut hebben we een Surinaamse voetbal vereniging tussen de 150 leden waarvan ongeveer 100 van surinaamse afkomst meen ik, vandaar dat ik die noemde die lui zijn echt wel trots op hun klote landje als gaat om voetbal, ook al stelt het weinig voor.
Daarvoor zijn geweldsinstructies.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 19:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat doet er niet toe, de vraag is of hij mocht schieten op dat moment en alles lijkt daar op te duiden.
Het is ook niet redelijkerwijs te verwachten dat iemand die de keuze maakt vuurwapen geweld in te zetten binnen een seconde kan inschatten dat datzelfde gevaar geweken is, dat was het niet want de auto reed nog.
Noodweerexces is een schulduitsluitingsgrond in het Nederlandse strafrecht (art. 41 lid 2 Sr), waarbij iemand de grenzen van noodzakelijke zelfverdediging overschrijdt door een hevige emotie (paniek, angst, woede) veroorzaakt door een aanranding. De dader is niet strafbaar, mits de overschrijding het directe gevolg is van deze gemoedsbeweging.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 19:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Daarvoor zijn geweldsinstructies.
Ik weet niet hoe die bij ICE is, maar verschillende Amerikaanse politiekorpsen hebben laten weten dat volgens hun instructie in zo'n geval niet wordt geschoten, omdat dat de situatie eerder verergerd dan oplost.
Verder zou je van het eerste schot kunnen zeggen dat die uit noodweer is gedaan, maar hij schoot nog twee keer terwijl hij met de auto meeloopt.
Dat wijst eerder op wraak dan op noodweer.
We hebben het over een getrainde agent hè.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 19:47 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Noodweerexces is een schulduitsluitingsgrond in het Nederlandse strafrecht (art. 41 lid 2 Sr), waarbij iemand de grenzen van noodzakelijke zelfverdediging overschrijdt door een hevige emotie (paniek, angst, woede) veroorzaakt door een aanranding. De dader is niet strafbaar, mits de overschrijding het directe gevolg is van deze gemoedsbeweging.
In Amerika vergelijkbaar.
Kick Out Zwarte Piet is op die manier effectief tegen gehouden.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 17:54 schreef theguyver het volgende:
[ x ]
Ja laten we de snelweg blokkeren om te protesteren!
Ja, en ik heb al aangegeven waarom deze twee zaken totaal onvergelijkbaar zijn.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 19:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
We hebben het over een getrainde agent hè.
Er is elders in de thread al een voorbeeld gegeven van een Nederlandse agent die een taakstraf kreeg.
Boeie.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 19:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja, en ik heb al aangegeven waarom deze twee zaken totaal onvergelijkbaar zijn.
Ok.. dat heb ik even gemist..quote:Op dinsdag 3 februari 2026 19:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kick Out Zwarte Piet is op die manier effectief tegen gehouden.
Zitten meestal meer dan 3 kogels inquote:Op dinsdag 3 februari 2026 19:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
30 meter naar rechts.
En een agent die in een reflex zijn magazijn leeg schiet is ongeschikt voor zijn functie.
Jenny Douwesquote:Op dinsdag 3 februari 2026 20:13 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ok.. dat heb ik even gemist..
heb je linkje?
Mag ook wel via DM
bedoel je dit?quote:Op dinsdag 3 februari 2026 20:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Jenny Douwes
En de blokkeer Friesen.
Nee. De blokkeerfriezen waren niet in Brabant.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 20:45 schreef theguyver het volgende:
[..]
bedoel je dit?
Bekijk deze YouTube-video
Oh ditquote:Op dinsdag 3 februari 2026 20:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. De blokkeerfriezen waren niet in Brabant.
https://nos.nl/artikel/22(...)t-naar-de-a7-geredenquote:Op dinsdag 3 februari 2026 20:13 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ok.. dat heb ik even gemist..
heb je linkje?
Mag ook wel via DM
Leuk maar zo werkt dat niet in de VS.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 19:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
30 meter naar rechts.
En een agent die in een reflex zijn magazijn leeg schiet is ongeschikt voor zijn functie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
quote:Op dinsdag 3 februari 2026 21:03 schreef theguyver het volgende:
[..]
Leuk maar zo werkt dat niet in de VS.
Als het in nederland zou gebeuren helemaal eens.
Heftige beelden waarbij een agent ik geloof zelfs meerdere magazijnen leeg schiet!Ik zie daar een bestuurder die zich hevig verzet tegen een aanhouding. Daarbij proberen de agenten hem meermaals te taseren. Dat lukt niet echt, en bij een worsteling weet de bestuurder het pistool van de agent te bemachtigen. En dan ontstaat een schietpartij tussen verdachte en politie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is toch een totaal andere situatie.zeer vocale Trump hater - VEM2012
Sure maar gebeurt heel vaak in de VS dat men een hele clip leeg schiet.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 21:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik zie daar een bestuurder die zich hevig verzet tegen een aanhouding. Daarbij proberen de agenten hem meermaals te taseren. Dat lukt niet echt, en bij een worsteling weet de bestuurder het pistool van de agent te bemachtigen. En dan ontstaat een schietpartij tussen verdachte en politie.
Dat is toch een totaal andere situatie.
Dan ga je niet zelf buiten beeld staan, terwijl de jongen aanbelt.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 22:01 schreef theguyver het volgende:
[..]
Sure maar gebeurt heel vaak in de VS dat men een hele clip leeg schiet.
Ik heb hier meermaals het kanaal van police activity gepost, waar het vast wel tig keer naar voren komt.
Het mooie aan de bodycamera die nu zo'n beetje standaard is in de VS is dat men vaak beter kan beoordelen wanneer een agent goed of fout zat.
Wat wel grappig is dat BLM een belangrijke rol heeft gespeeld dat meer en meer agenten hier mee uitgerust werden.
En nu de Agenten het hebben wil BLM er ineens vanaf (versschillende redenen) omdat het redelijk vaak naar voren kwam dat de agent correct handelde!
Ik begreep ook dat nu de ICE agents waarschijnlijk ook zoiets krijgen.
de meeste beelden wat we nu zien is gepost door de protesterende massa.
Wat ik ook wel erg bijzonder vind is Dit stukje.
5-jarig jongetje en zijn vader zijn weer thuis na uitspraak federale rechter
Zal hier vast wel aan bod zijn gekomen.
we horen 2 verhalen,
ICE geeft aan dat ze de vader wouden pakken die lieten de jongen achter en de agenten wouden hem naar huis brengen maar er deed niemand open.
De media en anti ice supporters en andere zeggen dat het jongentje gebruikt is als lokaas.
dit komt door vele getuigen die dit verklaren..
Maar nu komt het volgende, zoveel bijstanders die dit zeggen maar GEEN beelden hiervan..
Als ik na de protesten kijk zie ik tig mensen filmen, maar niet in dit geval!
Ik vind dat wel een beetje erg vreemd nietwaar.
Dit is namelijk niet de eerste keer dat een soortgelijke situatie voorkwam en toen bleek dat het verhaal van ICE wel te kloppen nadat er beelden waren uitgelekt. was een half jaar geleden.. zal ff zoeken!
Weet je zeker dat het geen AI is?quote:Op dinsdag 3 februari 2026 22:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan ga je niet zelf buiten beeld staan, terwijl de jongen aanbelt.
En vervolgens de jongen 2.000 km verderop in een opvang stoppen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |