Als je alle projecten in één keer zou meenemen wel jaquote:Op donderdag 5 februari 2026 08:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik wel. Maar dat is puur om het feit dat ik dan een vrij besteedbaar vermogen van minstens 6 ton zou hebben.
Geld maakt niet gelukkigquote:Op donderdag 5 februari 2026 08:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik wel. Maar dat is puur om het feit dat ik dan een vrij besteedbaar vermogen van minstens 6 ton zou hebben.
bekende maar onjuiste versimpeling, correct is "geld alleen maakt niet gelukkig" Mijn adagium is trouwens "geen geld maakt ongelukkig"quote:
Of zoals Dickie zegt: geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig heb ik geld.quote:Op donderdag 5 februari 2026 12:05 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
bekende maar onjuiste versimpeling, correct is "geld alleen maakt niet gelukkig" Mijn adagium is trouwens "geen geld maakt ongelukkig"
En zelf zou ik willen zeggen: geld vergaren is goed te doen, de zaak bij elkaar houden is lastiger .quote:Op donderdag 5 februari 2026 12:06 schreef nostra het volgende:
[..]
Of zoals Dickie zegt: geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig heb ik geld.
Was zelf ook wel benieuwd, gisteren eens even door mijn rijtje probleemgevallen gegaan. Veelal keurig verdeeld (7 verschillende coaches). Van Peppie en Kokkie heb ik geen enkel project meegenomen dus die kwamen niet voorbij. De enige dubbele was N*ls K*pschuur.quote:Op woensdag 4 februari 2026 16:28 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Maar na 5 maanden in de problemen is wel weer heel snel. Dan moet er toch iets mis zijn bij de screening van deze CF Coach heer Henk B. Heeft iemand deze man al op de korrel ? Heeft hij net zo een track record als onze vrienden Peppie en Kokkie? Hoor graag meer.
Onder de 500K, zou toch direct bij moeten staan en niet meetellen voor de loyaliteitskortingquote:Op donderdag 5 februari 2026 17:16 schreef Jaco078 het volgende:
Kortlopend, linkje.
Goed voor de loyaliteitskorting
https://www.collincrowdfu(...)2bffd6e731d453cf7f58
Ja bijzonder, misschien toch veel werk, dus maatwerk? Bij toekomstige investeringskansen staan er nu 2 onder de 500k, deze wat geen direct is en een van 390k wat wel een direct is.quote:Op donderdag 5 februari 2026 21:00 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Onder de 500K, zou toch direct bij moeten staan en niet meetellen voor de loyaliteitskorting
Bij deze url zijn de laatste investeringen ook niet zichtbaar.quote:Op donderdag 5 februari 2026 17:16 schreef Jaco078 het volgende:
Kortlopend, linkje.
Goed voor de loyaliteitskorting
https://www.collincrowdfu(...)2bffd6e731d453cf7f58
Was zeker interessant om door te lezen (ook al heb ik geen investeringen bij Collin). Geef toch wel een goed beeld wat er speelt en waar ze mee bezig zijn. Het zou fijn zijn als andere platforms ook een vergelijkbaar document zouden publiceren. Kijkje achter de schermen.quote:Op donderdag 5 februari 2026 22:52 schreef Jaco078 het volgende:
Link naar het CCF jaarverslag:
https://www.collincrowdfu(...)ag-2025-digitaal.pdf
Jij zit alleen bij NLI toch? (grapje ;-) )quote:Op donderdag 5 februari 2026 23:19 schreef JP01 het volgende:
[..]
Was zeker interessant om door te lezen (ook al heb ik geen investeringen bij Collin). Geef toch wel een goed beeld wat er speelt en waar ze mee bezig zijn. Het zou fijn zijn als andere platforms ook een vergelijkbaar document zouden publiceren. Kijkje achter de schermen.
Nee, ook bij HCN en MC. En nog 1 lening bij GvE. Maar ik wil uiteindelijk denk ik wel naar 1 (max 2) platforms toe.quote:Op donderdag 5 februari 2026 23:30 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Jij zit alleen bij NLI toch? (grapje ;-) )
Interessant om te lezen! Er staan een hoop cijfers en grafieken in, maar er valt vrijwel niets te lezen over achterstanden/defaults. Dat is wel jammer naar mijn mening. Het enige wat ik erover kon vinden was:quote:Op donderdag 5 februari 2026 22:52 schreef Jaco078 het volgende:
Link naar het CCF jaarverslag:
https://www.collincrowdfu(...)ag-2025-digitaal.pdf
quote:Ook het incassoproces kreeg in 2025 extra aandacht. Er is gewerkt aan een verscherpte aanpak waarbij structurele betalingsachterstanden sneller en consequenter worden opgevolgd. Het doel hiervan is niet alleen het beschermen van investeerdersbelangen, maar ook het vergroten van duidelijkheid richting ondernemers over verwachtingen en verantwoordelijkheden. Dit proces wordt begin 2026 geïmplementeerd.
quote:Op woensdag 4 februari 2026 12:29 schreef InVestEerder het volgende:
Daar hebben we er weer een bij CCF:Deze staat weer in de wallet incl de februari betaling.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er komen er meer bij dan dat er van het probleemprojecten-lijstje afgaan.
Hopelijk een eenmalig foutje
Verschil volgens mij : Maatwerk onder 500K komt via tussenpersoon, externe cf coach, binnen. Direct komt zonder tussenpersoon binnen en krijgt een interne behandeling.quote:Op donderdag 5 februari 2026 21:06 schreef axensir het volgende:
[..]
Ja bijzonder, misschien toch veel werk, dus maatwerk? Bij toekomstige investeringskansen staan er nu 2 onder de 500k, deze wat geen direct is en een van 390k wat wel een direct is.
[..]
Bij deze url zijn de laatste investeringen ook niet zichtbaar.
Gisteravond stond alleen Van Kempen en De zwart open. Dental stond er niet bij.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 11:08 schreef Lezer8857 het volgende:
Was die investering van Dental bij CCF gisteren al gepubliceerd of vandaag pas? Normaal volg ik het altijd wel een beetje. Maar om 11:00 werd ik verrast door de investering.
Dan kun je er dus niet meer vanuit gaan dat investeringen minimaal één dag van tevoren gepubliceerd worden en moet je dus iedere om half elf kijken wat er staat als dit dan dezelfde dag live komtquote:Op vrijdag 6 februari 2026 11:26 schreef axensir het volgende:
[..]
Gisteravond stond alleen Van Kempen en De zwart open. Dental stond er niet bij.
Bij dental zijn de investeringen ook niet zichtbaar...
quote:Op woensdag 4 februari 2026 12:29 schreef InVestEerder het volgende:
Daar hebben we er weer een bij CCF:Achterstand is inmiddels alweer ingelopen. Loos alarm.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er komen er meer bij dan dat er van het probleemprojecten-lijstje afgaan.
Misschien was deze al volgeboekt door het netwerk van de ondernemer?quote:Op vrijdag 6 februari 2026 11:34 schreef Lezer8857 het volgende:
[..]
Dan kun je er dus niet meer vanuit gaan dat investeringen minimaal één dag van tevoren gepubliceerd worden en moet je dus iedere om half elf kijken wat er staat als dit dan dezelfde dag live komt
Dat je niet meer kan zien hoeveel er geïnvesteerd is door de laatste vijf personen, dat is ook bij andere recente projecten. Geen idee waarom ze dit hebben weggehaald. Misschien om te verhullen of het CCF fonds wel of niet in een lening zit?
Maandag ingeschreven, vrijdag rentedragend. Netjes hoor.quote:De investeringskans van het Oosterpark B.V. waarop u met een bedrag van ¤ x tegen 8.00% rente heeft ingeschreven, is na de bedenktermijn definitief volgeschreven en wordt uitgeboekt. Dit betekent dat u vanaf volgende maand rente en (indien van toepassing) aflossing gaat ontvangen (zoals in de pitch vermeld). Het volledige terugbetaalschema kunt u raadplegen in uw ‘Mijn Collin’ account onder ‘Investeringen’.
en meer complexere leningen (ik meen o.a. met bouwdepot etc.?) waar meer werk aan zit kunnen ook bij lagere bedragen maatwerk zijn ipv direct, maar soms is het lastig te volgen welke keuzes er gemaakt wordenquote:Op vrijdag 6 februari 2026 11:17 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Verschil volgens mij : Maatwerk onder 500K komt via tussenpersoon, externe cf coach, binnen. Direct komt zonder tussenpersoon binnen en krijgt een interne behandeling.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |